Скачать 36.54 Kb.
|
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме: " LEARNING MORE ABOUT EACH OTHER" Вид урока: комбинированный Задачи: Образовательные:
Воспитательные:
Развивающие:
Оборудование: учебник Enjoy English - 3, М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанева, интерактивная доска, ЭОР 1С: Образовательная коллекция; Английский для школьников 1-4 классов, интерактивная презентация (Приложение 1). Ход урока
а) приветствие: Good afternoon! I’m glad to see you today, sit down, please. б) сообщение темы урока: We talked a lot of your, your friends, parents’ characters, hobbies and jobs and today I’d like you to sum up your knowledge. It will be the first part of our lesson. The second one is to learn to express present actions. So let’s begin!
1. Работа с лексикой по теме «качества характера»: intelligent, sociable, brave, stupid, shy, independent, naughty, rude, obedient, polite, quiet, curious, creative, talkative, bright, responsible, hospitable, noisy. а) Look at the board and fill in the blanks. (слайд 2) б) Translate the words в) Answer the following questions: What are your main characteristics? (T-P1- P2) What kinds of people don’t you like? (T-P1- P2) 2. Работа с лексикой по теме «хобби» (слайд 3). На слайде изображения, иллюстрирующие различные занятия: listening to music, reading newspapers, riding a bike, dancing, computer games, cooking, using mobile telephone, sport, collecting stamps, drawing.
II.3. Работа с лексикой по теме «профессии» (слайд 4) На слайде изображения профессий: businessman, housewife, doctor, dentist, sportsman, bodyguard, teacher, computer programmer, fireman, farmer, librarian.
Well I asked you several questions, now I’d like you to ask questions each other and answer them. Your home task was to make up questions and be ready to answer them. So let’s imagine that you are journalists and you must interview a bodyguard. Who wants to be a bodyguard? (у доски расположен отдельный стол на котором табличка с надписью “BODYGUARD’ учащиеся выходят по одному и в роли телохранителя отвечают на вопросы журналистов) (P1- P2)
Аудирование с детальным пониманием содержания. После прослушивания учащимся необходимо заполнить таблицу:
Текст аудирования: Hello, my name is Bryan! I’d like to tell you about my family. My family isn’t large. There are four of us in the family: father, mother, my brother and I. Our family is very close and hospitable. My father is a businessman. He works hard. He is clever and responsible. My Dad likes reading newspapers. As for my mother, she is a housewife. She is kind and sociable. My Mum’s hobby is cooking. I have got an elder brother, Nick. He studies at the University. He likes to write his own computer programmes. Nick is going to be a computer programmer. My brother is bright and I get on well with him. I’m a pupil of the 7th form. I have to confess I’m naughty and curious. I like studying English and History. I’m going to be a diplomat or a lawyer.
(слайд 7) а) определить особенности формы глагола в Present Continuous Tense через сравнительный анализ образцов. б) использовать полученные результаты для восстановления грамматической структуры для первого лица единственного числа (I am working in the garden.). в) демонстрация электронного образовательного ресурса 1С: Образовательная коллекция; Английский для школьников 1-4 классов по теме: «Present Continuous Tense» VI. Первичная отработка грамматического материала. Учебник стр. 53, упр. 35, упр. 34.
Домашнее задание УЧ стр. 51, РТ стр.25, упр.22. Подведение итогов урока |