Скачать 33.33 Kb.
|
План-конспект урока английского языка в 7 классе Тема: How to become successful Тип урока: по основной дидактической цели – урок комплексного применения изученного; по основным этапам учебного процесса – урок повторения и обобщения. Цели урока: Цель образования:
Цель развития:
Цель воспитания:
Дидактические средства обучения:
Структура урока. I этап: Организация начала урока. Задача: Мотивация учебной деятельности, постановка цели. Slide 1 Good morning, everybody. Today we are going to speak about famous people in Britain. Today we will speak about their lives, actions and achievements. II. Подготовка к основному этапу. Фонетическая и речевая зарядки. Задача: активизация знаний, развитие аналитического мышления и творческих способностей учащихся Slide 2 First of all, let’s remember people of what professions can do their country popular? Listen and repeat after me.
Now I’d like you to imagine how these people can do their country famous? You can open your Students’ book at Page 149 and use the words given in ex. 2 You should answer using this scheme:
III. Основной этап. Определение плана-перспективы работы, постановка проблемы урока. Now, look at the next slide. Here you can see 2 sayings / proverbs. Let’s read and translate them and then try to guess what we are going to speak about. 1) Actions speak louder than words. 2) Do your best and people may like it. What do you think we are going to discuss? That’s right. Today we will find out (define) the formula of success. In other words, we will know what to do and how to behave to become famous / popular. First of all, let’s imagine that a person will become popular if he or she possesses certain traits of character. During 2 minutes I’d like you to remember as many qualities as you can that will help a person to become famous. What traits can you name? Slide 3 I also have a list of adjectives, let’s read them and try to explain how they can help us: serious responsible helpful clever brainy careful sociable skilful honest polite friendly Now I have got these words on these cards on my table. I would like you to come here, choose one characteristic that you consider the most important and explain your choice, using this scheme:
IV. Применение знаний в новой ситуации. Задача: развитие навыков чтения (использование приемов проблемного обучения - Predict (предвосхищение развития текста), Fill in the gaps (заполнение пропусков), Label ( называние - присвоение имени материалу) You know that one of the most famous and popular people in Britain was Princess Diana. She was not only attractive woman, but also kind, helpful and supportive. I think that you already have read some information about her, your teacher surely told some facts about her life. I would like you to answer the questions given on the slide:
She ….
She was……
Yes, I would like because…. No, I wouldn’t like because…. Now take the sheets of paper on your tables with information about Princess Diana. Your task is to complete this text using the following words, and then you should name each paragraph. You have 5 minutes to do it. Let’s check up your answers. Look at the slide. Ok, if we speak about being famous, the 1st important part is a good character. A good character + ? = success V. Применение знаний в измененных условиях Задача: развитие навыков поискового чтения, аналитического мышления, развитие грамматических навыков, совершенствование навыков аудирования. Can you name another famous people in GB instead of Princess Diana? I’ve chosen some people whom I consider to be popular and well-known. Let’s see, if you know them. I will read a definition, and you should name this person: Charlie Chaplin a famous actor, played in silent films David Beckham a famous English football player W. Shakespeare a wonderful playwright, wrote tragedies & historical plays The Beatles an English rock group formed in Liverpool in 1960 Admiral Nelson a famous warrior, won the battle of Trafalgar Queen Elizabeth II is the Queen of Great Britain now Kipling a famous writer, wrote books for children such as “The Jungle Book” Florence Nightingale a nurse, reformed and changed the system of army hospitals The next task is Matching. You have got cards and your task is to match the name and the information about a person.
So, the next part of the formula of success is hard work? Do you agree with it? VI этап: Рефлексия. Задача: самооценка и самоанализ деятельности. Slide 17 So, what conclusion can we draw? What can you say at the end of the lesson? I’d like to say that we should develop certain traits, should have a plan, have and follow somebody’s example in life. Then we may become a success. Thank you for the lesson. You have been great. You’ll get your total marks after I look through your written works. Good! The next task you will do in groups. The 1st one is Green Group, the 2nd is Red Group. Your task is to make up sentences according to the theme shown on the slide. |
Конспект урока английского языка, проведенного в 11 классе Большесундырской... ... | Конспект урока английского языка в 5 классе Аширова Лилия Хамитовна... Дидактическая цель: создать условия для применения зун и осуществлять предметную компетентность в стандартной и новой ситуации | ||
Конспект урока английского языка в 9 классе. Тема урока: Christmas | Тема: “Animals” Конспект открытого урока английского языка в 4 классе. Подготовила Ягужинская Е. В | ||
Конспект урока английского языка в 3 классе с чаепитием (второй год... План –конспект урока английского языка в 3 классе с чаепитием (второй год обучения) | Конспект урока английского языка по теме «Famous People. Anne Frank»... План-конспект урока английского языка по теме «Famous People. Anne Frank» в 10-м классе | ||
Тема: «Все работы хороши» План-конспект урока английского языка в 5 классе мкоу оош №1, г. Облучье, учитель Щербакова Л. А | Конспект урока литературного чтения в 4 классе Тема урока : С. Есенин «Лебёдушка» Конспект урока русского языка в 4 классе «Б» гбоу сош №56 имени академика В. А. Легасова | ||
Конспект урока английского языка в 3 классе Тема: «Daily life. Food»... Оснащение урока: Учебник «English iii» И. Н. Верещагиной, картинки с едой и действиями | План-конспект урока английского языка в 9 классе Тема: «Здоровый образ жизни. Вредные привычки» Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, парная, индивидуальная | ||
Конспект урока английского языка в 3 классе. Тема: «Моя большая дружная семья» Класс 3 «а», «г» гбоу сош №2026, 2-ий год обучения английскому языку 10/09/2012г | Конспект урока риторики во 2 классе. Тема: Опорные слова План конспект открытого урока русского языка во 2 классе, проведенного 14 марта 2012 г | ||
Конспект открытого урока английского языка в 6 классе. Тема урока: home, sweet home… Ученики выполняют упражнения для язычка, произносят английские звуки и называют слова с данными звуками, повторяя их за учителем | Конспект урока английского языка в 6-м классе по теме "Спорт" Тема урока: Чтение буквы Uu в закрытом слоге, и гласной буквы Yy в конце слов в безударных слогах. Команды с глаголом must. (Соответствует... | ||
Конспект урока английского языка в 4 классе по теме «одежда. Национальный... Развитие интереса к предмету и поддержание высокого уровня мотивации для изучения иностранного языка | Разработка урока английского языка в 5 классе по теме present Simple План-конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме: " learning more about each other" |