Интегрированный урок английского языка и ИКТ.
3 класс
Тема урока: подготовка к празднику 8 марта.
Цели урока:
- совершенствование навыков групповой творческой работы;
- практика коммуникативной активности на уроке;
- развитие логического мышления, умения сопоставлять, анализировать и выделять главное;
- расширение словарного запаса;
- развитие мелкой моторики.
Средства обучения: проектор, экран, компьютер, видеоролик “Международный Женский День”, карточки с вопросы к видеоролику, стенгазета, раздаточный материал (стихотворение, посвященное маме / стихотворение, посвященное бабушке / стихотворение, посвященное девочкам), карточки с ключевыми словами, инструкция по выполнению цветка из бумаги, листы цветной бумаги. План урока:
1. Организационный момент.
2. Подготовка к просмотру видеоролика.
3. Просмотр видеоролика и его обсуждение.
4. Объяснение целей урока.
5. Групповая работа со стихотворениями.
6. Декламирование стихотворений.
7. Создание цветка из бумаги.
8. Подведение результатов групповой работы.
9. Подведение итогов урока и оценка работы учащихся.
Этапы урока
| Деятельность учителей
| Деятельность учеников
| 1. Организационный момент
| Доброе утро.
Good morning. Today we are going to make a present to … But you’ll try to guess who we are going to make a present after we watch a video.
| Good morning.
Учащиеся работают в группах. В классе пять групп, состоящих из пяти-шести учеников.
| 2. Подготовка к просмотру видеоролика, просмотр видеоролика и его обсуждение.
| I would like you to watch a video and answer the following questions.
Who can you see in the video?
What countries are they from?
Are they young or old? What unites these people?
| Учащиеся получают карточки с вопросами.
Учащиеся просматравают видеоролик и начинают отвечать на вопросы.
We can see different women.
They are from different countries: from America, from Africa, from Asia.
There are young and old women, there are also girls.
Учащиеся могут отвечать на данный вопрос на русском. All of them are women. They live under different conditions, but all of them need love and affection.
| 3. Объяснение целей урока.
| As you know there is a special day for all women and girls. What is the name of this holiday?
Many countries celebrate this holiday. When do they do it?
What do we usually do on this day? Что мы обычно дарим мамам, бабушкам и подружкам в этот день.
Сегодня мы сделаем цветы из бумаги, напишем стихотворения на английском языке. В конце урока мы оформим стенгазету, где поместим наши стихотворения и цветы.
|
It is Women’s Day. People celebrate this holiday on the eighth of the March.
We congratulate our mothers, grannies, girlfriends and give them presents.
Мы дарим цветы, конфеты, открытки.
| 4. Работа со стихотворениями.
| We’ll start with poems dedicated to our mothers, grandmothers and girlfriends.
If you complete the tasks correctly you will get a poem.
| Учащиеся получают карточки со стихотворениями и заданиями к стихотворениям. Также учащиеся получают карточки с ключевыми словами.
| 5. Проверка заданий и декламирование стихотворений.
| Now let’s check what you have done.
Стихотворения вывешиваются на стенгазету.
Three boys have learnt these poems by heart in advance and they would like to recite them.
|
Учащиеся декламируют стихотворения, которые выучили заранее.
| 6. Создание цветка из бумаги.
| Now we’re going to make a flower, a tulip.
Сейчас мы приступим к созданию тюльпана из бумаги. Начните с базовой формы Водяная Бомбочка. Спереди и сзади согните острые уголки к вершине. Одну половинку правой стороны перекиньте налево; то же самое сделайте сзади. Спереди и сзади согните правую верхнюю сторону так, чтобы немного заходила за среднюю линию фигурки. Спереди и сзади согните левую сторону так, чтобы ее угол попал внутрь кармашка. Немного раскройте фигурку и надуйте ее. Аккуратно оттяните в стороны четыре лепестка - наш тюльпан “раскроется”.
Теперь делаем стебель. Сложите базовую форму Воздушный Змей и согните ее верхние стороны к центральной вертикали. Нижние стороны получившейся фигурки снова согните к центральной вертикали. Согните фигурки пополам. И еще раз пополам в другом направлении. Потяните за внутренний треугольник и слегка выдвините его направо. Сожмите низ фигурки пальцами - закрепите новую линию сгиба.
| Учащиеся работают в группах. Часть группы делает бутон цветка, другая часть группы делает стебель цветка.
Цветы, которые получились лучше всего, вывешиваются на стенгазету.
| 7. Подведение результатов групповой работы.
| Заканчивается оформление стенгазеты.
We’ve made a beautiful poster.
We’re sure your mothers, grannies and girlfriends will like it.
Мы, действительно, сделали замечательный подарок нашим родным и близким.
Don’t forget that besides presents your mums and grannies always need your love and care. Try do you best to let them feel it every day.
| It looks great.
| 8. Подведение итогов урока и оценка учащихся.
| Thank you for the lesson. The lesson is over. Your hometask is to choose one of the poems you like best and learn it by heart.
Спасибо за урок. Досвидания.
| Thank you for the lesson. Good-bye. Досвидания.
|
Просмотр фильма. www.youtube.com/watch?v=mdPuBkMZDJE&feature=related Стихотворение для мамы. "M" is for the million she gave me,
"O" means only that she is growing old,
"T" is for the tears she shed to save me,
"H" is for the heart of purest gold,
"E" is for her eyes, with love lights shining,
"R" means right, and right she is always be
Put them all together, they spell MOTHER.
A word that means the world to me.
Put the lines into the correct order.
Поставьте строки стихотворения в правильном порядке.
R means right and right she is always be,
M is for the million she gave me,
H is for her heart of purest gold,
O means only that she is growing older,
T is for the tears she shed to save me,
E is for her eyes with love lights shining,
Put them all together, they spell MOTHER
A word that means the world to me. Стихотворение для бабушки. Her smile can light up a room,
Her presence is of grace,
Her opinions are heard without one word
But by the look upon her face.
Her touch is so gentle,
Her heart is as big as the moon,
Her spirit is kindhearted
And warm as a summer’s afternoon.
Her hair is the river of grey,
Her eyes are as bright as the sun,
When she plays with you no matter how long
It is always such a fun.
Her kisses are soft,
To be with her is to have a rest.
My granny is mine forever and ever
And she will always be the best.
Match the pictures to the words.
Подберите слова к картинкам.
smile heart winter nose summer face body
| Hercan light up a room, Her presence is of grace. Her opinions are heard without one word
But by the look upon her .
Her touch is so gentle,
Her is as big as the moon, Her spirit is kindhearted
And warm as a ’s afternoon.
Match the pictures to the words.
Подберите слова к картинкам.
hair star sun eyes kisses granny grandfather hands
| Her is a river of grey,
Her are as bright as the . When she plays with you no matter how long It’s always such a fun.
Her are soft, To be with her is to have a rest,
My is mine forever and ever And she will always be the best.
Стихотворение для девочек. God made the world with big and tall trees,
Beautiful mountains and restful seas.
Then he stopped and said,
It needs one more thing …
Someone to laugh
And dance and sing,
To walk in the forest and gather flowers,
To talk with nature in quiet hours.
So God made little girls
With laughing eyes and bouncing curls,
With joyful hearts and happy smiles,
Enchanting ways and feminine wiles.
And when he finished the task he’d begun
He was pleased and proud of the job he had done.
If you see the world through a little girl’s eyes
It always looks like paradise.
Read the words of the poem. Choose the word on the right which best completes the line.
| Прочитайте стихотворение. Выберите слово справа, которое лучше всего подходит.
|
|
|
| God made the world with big and ______ trees
| short
| tall
| Beautiful mountains and restful ______.
| rivers
| seas
| Then He stopped and ______
| say
| said
| It needs one more thing
|
|
| Someone to laugh and dance and ______,
| sing
| study
| To ______ in the forest and gather flowers
| work
| walk
| To talk with nature in ______ hours.
| quiet
| loud
|
|
|
| So God made little girls
|
|
| With laughing ______ and bouncing curls
| ears
| eyes
| With joyful hearts and _______ smiles
| happy
| sad
| Enchanting ways and feminine wiles.
|
|
| And when He finished the task He'd begun
|
|
| He was ________ and proud
| pleased
| angry
| Of the job he had done.
|
|
| If you see the world through a little girl's eyes
|
|
| It always _____ like paradise.
| look
| looks
|
Тюльпан |