Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 223.34 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
страница1/6
Дата публикации07.05.2014
Размер223.34 Kb.
ТипПрограмма дисциплины
100-bal.ru > Право > Программа дисциплины
  1   2   3   4   5   6



Национальный исследовательский университет «Высшая школа экономики»
Программа дисциплины [Введите название дисциплины] для направления/ специальности [код направления подготовки и «Название направления подготовки» ] подготовки бакалавра/ магистра/ специалиста





Правительство Российской Федерации
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего профессионального образования
"Национальный исследовательский университет
"Высшая школа экономики"

Общеуниверситетская кафедра публичной политики

Программа дисциплиныFamily and child’s protection in modern world”



для направления 03.0200.68«Политология» подготовки магистра

для магистерской программы «Политический анализ и публичная политика» по специализации «Права человека и демократическое управление»

Автор программы:

Кравчук Н.В., кандидат юридических наук,  HYPERLINK "mailto:nkravchuk@hse.ru" nkravchuk@hse.ru

Одобрена на заседании кафедры [Введите название кафедры] «24» июля 2013г.

Зав. кафедрой [Н.Ю. Беляева]
Рекомендована секцией УМС [Введите название секции УМС] «___»____________ 20 г

Председатель [Введите И.О. Фамилия]
Утверждена УС факультета [Введите название факультета] «___»_____________20 г.

Ученый секретарь [Введите И.О. Фамилия] ________________________ [подпись]

Москва, 2013

Настоящая программа не может быть использована другими подразделениями университета и другими вузами без разрешения кафедры-разработчика программы.

1Scope of the program and compliance with the internal university standards


The present syllabus is aimed at faculty teaching this course, their teaching assistants, and students of the degree program 03.0200.68 ‘Political Science’, master’s program ‘Political Analysis and Public Policy’ with the specialization in human rights and democratic governing studying the course “International and domestic mechanisms of human rights protection”.

This syllabus meets the standards required by:

  • National Research University - Higher School of Economics,

  • degree program 030200.68 ‘Political Science’, master’s program ‘Political Analysis and Public Policy’,

  • Master program curriculum as of 2013.


2Course goals


The course Family and child’s protection in modern worldhas the following goals:

- to introduce the main problems and challenges in the modern world in the field of family and child’s protection

- to provide students with the knowledge of legal framework on the issues of family and child’s protection in Russia and abroad

- to provide students with knowledge of existing international mechanisms of family and child protection, their functions, development, interrelation, effectiveness, advantages and disadvantages;

- to cultivate the skills of critical assessment of various directions and tendencies of the state public policy in Russia in the field of the family and child protection;

- to form the ability to analyze the cases of human rights violations in covered fields..

3Competences to be formed as a result of course studying


By the end of the course, the students are expected:

  • to have a knowledge of the main problems and challenges in the modern world in the field of family and child’s protection; the international human rights treaties covering the issues of the family and child’s protection, their scope and mechanisms of implementation; functions of international and national institutions of human rights protection in the field, their advantages and disadvantages; interrelation between international and domestic human rights standards and mechanisms of the family and child’s protection;




  • to be able to distinguish between the violation of the family interests and violation of the rights and interests of the family members; identify the cases of the conflict of interests in between the family members; to identify cases of human rights violations an distinguish them from other legal disputes; to critically access the cases of human rights violations in the field taking into the account tests and positions developed by the international human rights protection bodies; to identify factors important for the protection of the family and child in Russia;




  • to have skills to identify the jurisdiction of the human rights violation and bodies authorized to protect a particular right both on national and international level; to analyze the activities of the domestic and international bodies of human rights protection and their effectiveness; to analyze the compliance of state human rights policy in the field of the family and child’s protection with its international obligations and Constitution of the Russian Federation.



Students’ competences expected by the end of the course:

Competence

ФГОС/ НИУ Code

Descriptors

Teaching methods and forms

system(СК):










Is able to update and develop his/her level of culture and intelligence level, to build a trajectory of the professional development and career

СК - 4

Makes definitions on his/her own, possesses skills to select and adopt new literature on his/her topics of specialization or on interfaces, interprets subjects under the study in cultural, political, social context considering historical and technological changes.

Work without assistance with literature, home works on bibliography and abstracting the literature practice. Classroom discussions,

data retrieval practice using data bases and Internet, essay writing.

Is able to analyze, verify, access a fullness of the information in the course of the professional activity, to fill in and synthesize the lacking information in the case of necessity and to work in conditions of ambiguity

СК - 6

Selects and adopts up-to-date scientific literature on research topic without assistance. Has formed the habit to observe regularly new information on the research topic from different sources. Can apply knowledge he/she has adopted through literature or distant education.


Working on his/her own with the course teachers periodical control, writing essays, home works preparation.


Is able to conduct professional and research activities in the international environment

СК - 8

Chooses those informational technologies which could be applied to the research, possesses the tools, uses in a creative way contemporary national and foreign experience.

Participation in the group work and discussions in class, writing essays, home works preparation.


professional (ПК)










Is able to use Russian and foreign languages as means for business communication easily

ПК-3

Uses Russian and English language materials

Participation in the group work and discussions in class, writing essays, home works preparation.


Is able to format, present an report the results of the conducted work.

    ПК-5

Performs the research results according to professional requirements and type of research work.

Homework and team work results presentations.

Is able to conduct a political science analysis of the political, economic and social researches with the use of the quality and quantity methods.

ПК-8

Chooses appropriate common and specific methods to analyze a research subject.


Participation in the group work, writing essays, home works preparation.




  1   2   3   4   5   6

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск