Скачать 179.64 Kb.
|
Задания для контрольной работы по дисциплине «Иностранный язык модуль 2» для студентов заочного отделения.Выполнение контрольных заданий и оформление контрольных работ
Материал контрольной работы следует располагать на листе по следующему образцу:
I вариант ‘be going to, might, would like to + глагол’ 1. Исправьте ошибки в предложениях. (Одно предложение правильное.) Запишите правильный вариант. Переведите на русский язык.
2. Закончите диалоги правильными краткими ответами. Переведите на русский язык.
Present Continuous for future 3. Напишите глагол в скобках в Present Continuous. Переведите предложения на русский язык.
Present Perfect 4. Из предложенных вариантов, написанных жирным шрифтом, выберите правильный. Переведите фразы на русский язык.
5. Какое из предложений, обозначенных буквами, соответствует исходному. Переведите выбранный вариант на русский язык. 1. I’ve had a cat since I was six.
2. She had a cat for twelve years.
6. Напишите предложения, используя Present Perfect. Переведите предложения на русский язык. 1. Gill/ have /long hair/2004. 2. I /not see /him/ three months. 3. How long / you/ live /Morocco? 4. She /be/ photographer/ a few years. 5. I/ know /Carol / last year. Should/shouldn't + verb 7. Подберите подходящее окончание, обозначенное буквами, к каждому предложению, обозначенному цифрами. Переведите предложения на русский язык. 1. When you come to your English lesson, you shouldn’t A. answer it. 2. If you don’t understand a word, you should B. work hard. 3. If you have to do a test in class, you shouldn’t C. speak to anyone. 4. If your teacher asks you a question, you should D. arrive late. 5. If you want to learn English quickly, you should E. look up in a dictionary. -ed / -ing adjectives 8. Выберите правильные фразы. Переведите на русский язык. 1. an interested film 2. a frightened child 3. a relaxing weekend 4. a surprised situation 5. a worried man 9. Вставьте в предложение подходящее слово из предложенных ниже. Переведите предложения на русский язык. worried/ing, interested/ing, relaxed/ing, embarrassed/ing, excited/ing 1. I read until two in the morning, because the book was very______. 2. I was really_____ because I couldn’t remember his name. 3. Did she feel______before her exams? 4. My son gets very ______ on his birthday. 5. I had very ______ holiday, sitting on the beach and doing nothing. Verb patterns ‘verb+sb’, ‘verb+to+sth’ 10. Выберите правильный вариант. Переведите предложения на русский язык. 1. Could you e-mail me / to me later? 2. I told my teacher / to my teacher that I was tired. 3. Have you written your mother / to your mother recently? 4. I have to ring the school / to the school. 5. She spoke Michael / to Michael about the problem. Conditional sentences with ‘will / might’ 11. Выберите правильный вариант. Переведите предложения на русский язык. 1 Do / Will you help me if I call /’ll call you? 2 We don’t / won’t eat outside if it’s/’ll be cold this evening. 3 If you see / will see Jack, what do / will you say? 4 Where do/ will you stay if you go / ‘ll go to Palma? 5 If it’s /’ll be sunny, we / go / might go for a picnic. 12. Напишите одно недостающее слово в каждом предложении. Переведите предложения на русский язык. 1. I really like Joe. I go to his party if he invites me. 2. If you take your coat, you feel cold. 3. I’m not sure, but he go to school tomorrow if he feels better. 4. If you book the tickets today, they might cheaper. 5. What happen if you’re late? Used to+verb 13. Определите, одинаковое или разное значение имеют пары предложений? Напишите О (одинаковое) или Р (разное). Переведите предложения на русский язык. 1 A. We used to go to the beach every weekend, but we don’t any more. B. We went to the beach every weekend, but now we don’t. 2 A. I never used to like jazz, but I do now. B. I like jazz, but I didn’t in the past. 3 A. I usually go for a walk at lunchtime. B. I used to go for a walk at lunchtime. Conditional sentences with ‘would’ 14. Закончите предложения, используя ‘Past Simple’ и ‘would + verb’. Переведите предложения на русский язык. 1. If we ______(go) by taxi, we_____(get) there quicker. 2. If I ________-(play) John at tennis, I ______ (lose). 3. ________(you still work) if you _______(win) a lot of money. 4. If I ______(be) you, I _______(ask)your boss for help. 5. If I ______(be)you, I ________(not spend) all the money. 15. Напишите значение каждого предложения, как в примере. Переведите предложения на русский язык. If I had more money, I’d buy a new computer. = But I don’t have enough money, so I’m not going to buy a computer. 1. If they lived near us, we would see them every weekend. =_____________________________________________ 2. If I had a car, I would drive there. =_____________________________________________ 3. If I liked my flat, I would stay there. =_____________________________________________ Verbs followed by -ing 16. Закончите предложения, используя данные слова в правильной форме. Переведите предложения на русский язык. work, go, have, listen, eat 1. We really enjoy ______ to the radio in the car. 2. When I was young, I hated _____ vegetables. Horrible! 3. I am not going to invite Lucy because she doesn’t like _____to parties. 4. My mother loves _____ breakfast in bed. 5. Does your brother like ______for that company? Defining relative clauses 17. Заполните пропуски словами who или which. Переведите предложения на русский язык. 1. Do you like people ______ laugh a lot? 2. I don’t enjoy films ______ too long. 3. Did you see the boy _____was riding the bike? 4. I work with someone _____was born in Mozambique. 5. That’s the book ______ costs 50$. Present and Past Passives 18. Определите, в каком залоге, действительном (Active) или страдательном (Passive) употреблено сказуемое в данных предложениях. Переведите предложения на русский язык. 1. They don’t work here. 2. The food is served in the dining room. 3. He was taken to the hospital. 4. She was angry when it happened. 5. We weren’t told about the fire. 19. Измените предложения, преобразуя действительный залог в страдательный. Переведите предложения на русский язык. 1. They make computer parts here. 2. They send the food to the market. 3. They took the man to the station. 4. They send the children home early. 5. They sold the car yesterday. 20. Прочитайте и переведите текст: What do you do that for? People learn to jump for many reasons: because they are attracted to extreme sports, because they want to test themselves and, in many cases, because they want to conquer a fear of heights. Why people continue skydiving is a different question, but if they do continue, it often becomes an obsession. Skydiving is a sport where trust is very important. Skydivers need to have faith in their instructors, faith in the equipment, and faith in those packing the parachutes. On their first jump, students are told that they will reach a top speed of 190 kilometers per hour about 10 seconds after leaving the plane. The only thing between you and the ground is a parachute of 18 to 28 square meters which was probably packed by someone you’ve never met. But the parachute will open, you immediately trust the packers, and the fear decreases a little. And then you realize, too, that you have a lot in common with other skydivers. All skydivers are asked the same question by non-skydivers:” What do you do that for?” You are asked if you have a death wish. But the statistics show that skydiving is one of the safest sports in the world. In fact, driving to the jump is generally more dangerous than jumping out of a plane. Accidents are rare, but risk is something that skydivers accept, even welcome. The question of why people skydive is, in the end, impossible to answer. The excitement, the close contact with other skydivers, the physical sensation of flying through the air are all important. But there is something else, too, something that separates the jumper from the spectator: non-skydivers can’t believe anyone would jump out of an airplane. Skydivers can’t believe people don’t. II вариант ‘be going to, might, would like to + глагол’ 1. Исправьте ошибки. Будьте внимательны: одно предложение правильное 1 I might to see them this morning. 2 Do you like to go skiing this weekend? 3 What time you going to see her? 4 She isn’t going to get a job in the winter. 5 I’d like watch the performance tomorrow. 2. Закончите диалоги правильными короткими ответами 1. Are you going to watch a match? – No. I _____. 2. Would you like to go to a theatre? – Yes, I _____. 3. Are they going skating? – No, I______. 4. Do you think they might agree? – Yes, I _____. 5. Would he like to enter the university? – Yes, he ______. Present Continuous for future 3. Напишите глагол в скобках в Present Continuous. Переведите предложения на русский язык. 1. She ______ (play) with him this morning. 2. What time ______ (you meet) them? 3. He ______ (not go) to the university today. 4. They ______ (have) dinner with her this evening. 5. He _______ ( not come) to us today. Present Perfect 4. Из предложенных вариантов, написанных жирным шрифтом, выберите правильный. Переведите фразы на русский язык. 1. since five years/ five o’clock 2. for about a month/last January 3. for 2000/ five minutes 4. since last month/ an hour 5. for a week or two/ Monday 5. Какое из предложений, обозначенных буквами, соответствует исходному. Переведите выбранный вариант на русский язык.
A. I’ve got a dog now. B. I haven’t a dog now.
A. He has got a dog now. B. He hasn’t got a dog now. 6. Напишите предложения, используя Present Perfect. Переведите предложения на русский язык. 1. David / have/ car/ 2000. 2. She/ not see/them/ half a year. 3. How long /he / live/ Moscow. 4. She /be/ engineer/ a year. 5. He / know/ Ann/ last year. Should/shouldn't + verb 7. Подберите подходящее окончание, обозначенное буквами, к каждому предложению, обозначенному цифрами. Переведите предложения на русский язык. 1. When you come to the computer class you shouldn’t A. save money 2. When you don’t know a word, you should B. bring water to the class 3. If you want to buy a car, you should С. look it up in a dictionary 4. If your teacher gives you a home task, you should D. work hard 5. If you want to learn math, you should E. do your home work |
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Контрольная работа должна быть выполнена в следующих вариантах: урок музыки в начальной школе; разработка внеклассных мероприятий... | Контрольная работа должна быть выполнена в отдельной тетради с указанием... В первом семестре по анатомии студенты сдают дифференцированный зачет по разделам: общая анатомия и опорно-двигательный аппарат,... | ||
Должна четко выражать его суть Работа должна быть выполнена 14 шрифтом, сноски – 10, название отдельных частей работы – 14 шрифт (выделенный жирным шрифтом) | В. Е. Лёвкин написание контрольных и курсовых Не смотря на то, что контрольная работа целиком опирается на существующие знания, она ни в коем случае не должна быть простым копированием... | ||
Контрольная работа по иностранному языку (немецкий язык) для заочного... Все задания контрольной работы выполняются поочередно, в той последовательности, в которой они представлены в работе | Использование икт на уроках химии и биологии Что нужно современному молодому человеку для того, чтобы чувствовать себя комфортно в новых социально- экономических условиях жизни?... | ||
Методические рекомендации по выполнению курсовых работ Курсовая работа должна быть выполнена по актуальной для получаемой специальности теме. Актуальность темы и основные цели работы должны... | «Гражданское право России как частное право» Контрольная работа (далее кр) выдается преподавателем во 2 сессии и должна быть сдана в 3-й сессии в срок не позднее 01-15 октября.... | ||
Методические указания к выполнению контрольных работ по дисциплине... Контрольная работа выполняется на третьем курсе и должна быть представлена в деканат не позднее 5 дней со дня приезда и институт... | Научная работа должна содержать в указанной последовательности следующие разделы | ||
Контрольная работа и реферат одна из видов самостоятельной работы... Работа начинается с титульного листа, на котором указываются название вуза, факультета и кафедры, на которой выполнена работа, фамилия,... | I: Пий IX и предыстория собора Сохранится ли все это в новых условиях и что будет с Церковью в будущем? – вот перед какой проблемой встали лидеры католицизма в... | ||
Контрольная работа 15 страниц Работа в обязательном порядке должна иметь содержание, введение, главы, подпункты, заключение, список использованной литературы.... | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Урок сегодня Каким он должен быть образец современного урока? Какой должна быть его структура, форма, методика? Каким требованиям... | ||
Контрольная работа «защищена / не защищена» Охватывает производственную и сбытовую сферы и может быть охарактеризована, как система управления исходящими товарами. Она является... | Учебное пособие для студентов заочной формы обучения направления... В учебном пособии дана структура выпускной квалификационной работы по направлению 260100. 62 «Технология продуктов питания», даны... |