Скачать 37.39 Kb.
|
МБОУ Луховицкая средняя общеобразовательная школа №2 с углубленным изучением отдельных предметов. УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 7 «А» КЛАССЕ ПО ТЕМЕ « BOOKS AND WRITERS» УЧИТЕЛЬ: ВОРОНИНА Н.П. (Неделя английского языка. 2012-2013 уч.год.) ФОРМА ПРОВЕДЕНИЯ УРОКА: заседание литературного клуба «Заочное путешествие по островам литературы» ЗАДАЧИ: а) развитие навыков устной речи на основе изученной темы; б) обогащение словарного запаса учащихся; в) расширение знаний по страноведению; г) эстетическое воспитание учащихся на основе литературы; д) развитие навыков выразительного чтения стихотворного текста. ОБОРУДОВАНИЕ: выставка книг на русском и английском языках, карта островов, карточки с заданиями для развития монологической речи, карточки с именами английских и американских писателей, тексты с отрывками произведения М.Твена «Приключения Тома Сойера». ХОД УРОКА.
Good morning, boys and girls! You are wecome to our lesson! Today’s lesson is devoted to books of English and American writers. Look at the blacboard. The epigraph of our meeting may be the following words: “ Reading is to the mind what exercise to the body “ (Richard Steele);“ Read the best books first or you may not have a chance to read them at all”(Henry David Thoreau). *What do they mean? *By the way, do you like to read books? *Is reading your hobby? *Do you read books of English and American writers? *Do you like to read books about teenagers? I am sure that books play a very important part in our life. And of course you read a lot and you know much about writers, poets and their books. Today we’ll make a trip to the Land of books on board a ship of our knowledge. I think today you’ll learn more about books and writer. During our journey we’ll visit some islands. Let me be your captain. And you are to divide into 2 crews: : “Wave”; “Wind”. We’ll make our journey in a way of competition.. Let’s start our trip! 11 . WELL! THE FIRST STOP IS ON THE ISLAND OF WORDS AND EXPRESSIONS. 1). The task is: translate the following expressions: to be extremely fond of reading a serious reader different kinds of literature a light reader to read for pleasure to be delighted with to excite smb’s imagination to impress to read for knowledge to find the boo interesting to read for information to find the book boring books about travells to find the book powerful books about wild nature to find the book impressive to educate somebody to find the book exciting to admire to make smb think to be a great reader of books to make our life richer a thougtful reader to develop a good literary taste to form one’s sense of beauty pleasure and delight 2.) Anser the questions. Use the words and expressions we have already translated. What kind of reader are you? What role do books play in our life? 3). I shall read the definitions and you have to find the proper word. ( Слова на экране) -A book in which the words of a language are listed in alphabetical order with their meanings and pronunciations (dictionary); -A book full of maps. (atlas); -An account of a person’s life written by that person. (autobiography); -A book for the study of a partikular subject, e.g. English, Mathematics, which is used by pupils or students. (textbook); -A book with a thin, card cover (paperback); -A book full of recipes and information on how to prepare and cook food (cookerybook); -A book for tourists which gives information about a town, area or country (guidebook); -A novel which deals mainly with love and romance and which usually has a yappy ending. (romantic novel);-A book which is very popular and has sold a large number of copies (best seller); -A book for children with stories about magical events and imaginary creatures such as fairies .( book of fairy tales); -A book full of poems (poetry book). -An account of a person’s life written by someone else. (biography) -A book in which a detective investigates the criminal cases (a detective book) -A book full of imaginary images and subjects (fantastics) -A book with terrible creatures and their actions which terrify people (horror book) *What kinds of books do you prefer? Why? (they educate me, they help me in my studying at school, they entertain me, they enjoy me, they develop my imagination, they make me happy, they make me a lot of III.1) LET’S CONTINUE OUR TRAVEL. OUR NEXT STOP IS ON THE ISLAND OF WRITERS AND POETS! 1)The task is: you are to distribute the cards into 2 columns: American and English writers and poets. American English James Fenimore Cooper William Shakspeare Henry Longfellow Charles Dickens Harriet Beecher Stove Arthur Conan Doyle Walt Whitman Agatha Cristie Mark Twain Charlotte Bronte O. Henry Jerome K. Jerome Jack London Samorsot Maughm Theodore Dreiser Stephen Leackok Ernst Hemingway J. Greenwood Lillian Hellman Robert Burns Main Reed Daniel Defoe Langston Hughes Tomas Hardy Dyson Carter Seton Thompson Erskine Preston Caldwell James Byron 2)I want you to try yourselves in the role of writers. Give a story of a writer using the facts of the biography on the card. (Ребята выбирают одну из карточек с данными из биографии одного из писателей и готовят в группах монологическое высказывание о писателе, выступает один ученик от группы). 3)Who of these writers wrote books about teenagers? (Mark Twain) (Проверка навыков аудирования. Зачитывается текст о Марке Твене и проверяется понимание по вопросам) *Where was Mark Twain born? *When did Mark Twain start to work? *When did he write “the Adventures of Tom Sawyer”? *What brought him world fame? *What was Mark Twain’s real name? IY.LET’S STOP ON THE ISLAND OF READING! ( Проверка чтения осуществляется при чтении по ролям одной из сцен из книги Марка Твена «Приключения Тома Сойера») (Физкультминутка. Ребята могут сопровождать жестами, что они произносят. Послушать песню на мотив песни “My Bonny Is Over The Ocean.”) THEBOOK WAS READ. THE PET WAS FED. THE WOK WAS DONE. THE SONG WAS SUNG. THE LETTER WAS WRITTEN AND SENT TO GREAT BRITAIN. THEN IT WAS READ AND QUICKLY SENT BACK. My books are just standing on bookshelves That I am happy to read My favourite’s under my pillow. The English book is what I need. Refrain: Read books, read books. They were invented to read, to read. Read books, read books. English books what I need. The book what is written in English Improves your knowledge as well. It teaches you lexics and grammar And how the English words spell. Refrain. Y. YOU MUSTN’T FORGET ABOUT ENGLISH GRAMMAR. That’s why our next stop is on the island of grammar. 1)Transform the following Active forms into the Passive forms:
YI.LET’S STOP ON THE ISLAND OF POETRY. Our Russian children’s poet S.Marshak translated a lot of poems of English writer into Russian. Listen to one of them. (Учитель читает одно из стихотворений в переводе Маршака.) And now I want you to be poets. Will you recite you poems you’ve done at home. (Ребята читают стихи на английском языке и переводы в стихотворной форме, сделанные ими заранее в качестве домашнего задания.) YII.NOW IT’S TIME TO SUM UP THE RESULTS. (Подводятся итоги и выставляются оценки) YIII. Home-work: Ex. 83, 84, p. 80-81 |
Урок английского языка по теме "Authors and Books" Цель: формирование знаний и умений по технике ловли – передачи мяча двумя руками в баскетболе | Конспект урока английского языка в 9 классе «Книги в нашей жизни».... Цель: к концу урока учащиеся смогут рассказать о книгах, которые они читают и почему | ||
Урок английского языка в 10 классе по теме «Мировые религии» Афанасьева О. В., Михеева И. В. Английский язык для 10 класса школ с углублённым изучением английского языка, лицеев и гимназий | Урок английского языка в 10 классе По теме: «Западные демократии» Автор: учитель английского языка моу коткишевская оош, моу сош №2 г. Нея и Нейский р-н Костромской обл | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Урок английского языка в 4 классе учителя английского языка моу «Лямбирская сош №1» Егорчиковой Клары Медарисовны входит в систему... | Урок английского языка с использованием икт в 3 классе по теме: «Parts of body» Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации редакторе Microsoft Power Point “Parts of the body” (Части тела)... | ||
Урок английского языка с использованием икт в 3 классе по теме: «Parts of body» Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации редакторе Microsoft Power Point “Parts of the body” (Части тела)... | Урок английского языка в 6 классе Совершенствование и систематизация грамматических навыков устной речи по теме «Conditional sentences» посредством различных видов... | ||
Урок английского языка в 9А классе на тему «Экстремальные виды спорта» Урок разработан и проведён учителем английского языка мбоу «сош №9» г. Чебоксары Беловой Татьяной Васильевной | Урок английского языка в 5 классе по теме «Виртуальное путешествие в Лондон» | ||
Урок английского языка во 2 классе по теме «Профессии» План-конспект открытого урока по математике во 2А классе. Учитель: Белицкая Ольга Николаевна, первая квалификационная категория | Урок английского языка в 6 классе по теме: Обучение чтению с полным... | ||
Разработка урока английского языка в 3 классе по теме «Рождество» Разработка урока английского языка в 3 классе по теме «Рождество» (учебник Биболетовой М. З и др. «Happy english» unit 2) | Урок английского языка в 8-ом классе Место урока в системе уроков: урок – экскурсия с закреплением речевого и грамматического материала и введением новых лексических... | ||
Урок русского языка и английского языка по теме «Комплексный анализ текста» Романенко Лариса Владимировна, учитель русского языка и литературы, Лябах Юлия Анатольевна, учитель английского языка моу-сош №28... | Урок английского языка в 6 «А» классе Тема : «Welcome to London» Познавательный аспект – обобщение лингвострановедческого материала по указанной теме |