Скачать 62.29 Kb.
|
G.B. SHAW «PYGMALION» Act 1 Read the act thoroughly looking up unknown words and paying special attention to the description of the main characters :
Section A
To run for shelterTo get chilled to the bone/ to get wet to the skinNot to be had for love or money To come into collision with smb or smth To be the worse for wear To lay a charge against smb for smth To take liberties with smb/smth To give oneself away To be tickled by smth To pass smb off as smb To leave smb with smth on his hands Do nothing of the sort! What’s the row? To be a busy-body To be fit for smb/smth
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
быть полностью сосредоточенным на ч.-л. вина промокнуть сильный раскат грома мелочь живой интерес не иметь дел с к.-л. оставить при себе произношение/диалект ужасные звуки поговорить уезжать недоверие полковник божественный дар выскочкa зарабатывать на жизнь полицейский свисток кто вас обижает назвать к.-л. по имени
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7. Learn by heart from: the Gentleman: “How do you do it…” up to: the Note taker: “…and don’t sit there crooning like a bilious pigeon” and get ready to present the extract. Section B
1. If Freddy had a bit of gumption. ______________________________________ __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ 2. Read out the text from the words: «the Gentleman: (returning to his former place)…” up to the words: “the Note taker: … which requires better English» after listening to the recording. What is the main idea of the extract? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3. Reproduce the situation from the play using the following idioms: Without rhyme or reason – ни с того ни с сего Spick and span – с иголочки To frighten smb out of one’s wits – напугать до смерти To take to heart – принимать близко к сердцу Over one’s head – выше чего-либо понимания Now and then – время от времени, иногда To rock the boat – вызвать волнение 4. Make up a character sketch of one of the characters:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Section C 1. Think over the situations and questions and get ready to express your own point of view:
2. Find additional information concerning:
Test yourself N 1
1. to run a. to the skin 2. to take b. off as smbd 3. to be the worse c. oneself away 4. what’s d. collision with smbd or smth 5. to get wet e. of the sort 6. to come into f. liberties with smbd or smth 7. to pass smbd g. for shelter 8. to give h. against smbd or smth 9. to lay a charge i. the row 10.do nothing j. for wear 1 __ 2 __ 3__ 4__ 5__ 6__ 7__ 8__ 9__ 10 __
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ N 2
1.__________________________________________________________________________________________________________________________________ 2.__________________________________________________________________________________________________________________________________ 3.__________________________________________________________________________________________________________________________________ 4.__________________________________________________________________________________________________________________________________ 5.__________________________________________________________________________________________________________________________________ 6.__________________________________________________________________________________________________________________________________ 7.__________________________________________________________________________________________________________________________________ N 3
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ N 4
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Кэролл, М. К98 Зачем нужен муж?: [роман] / Клаудиа Кэрролл; пер с англ. Л. А. Стоценко. — М.: Act: act москва; Владимир: вкт, 2010.... | Лиси Мусса Моя фортуна лакомка Л63 Моя фортуна—Лакомка, или ок'сюморон и 3000 способов угостить Удачу / Лисси Мусса; ил автора. — М.: Act: act москва: хранитель,... | ||
II. Read the following international words and give their Russian equivalents | II. Read the following international words and give their Russian equivalents | ||
Тесты для подростков. М.: Act-пресс книга, 2006. 320 с. С. 92-96 Потемкина О. Ф., Потемкина Е. В. Тесты для подростков. — М.: Act-пресс книга, 2006. — 320 с. С. 92-96 | Тема урока : “Ecology. Think globally, act locally.” Оборудование: интерактивная доска, ноутбук, магнитофон, учебник, рабочая тетрадь, интернет ресурсы | ||
Pre-application Потемкина О. Ф., Потемкина Е. В. Тесты для подростков. — М.: Act-пресс книга, 2006. — 320 с. С. 92-96 | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... О-11 о собаках / Авт сост. Д. И. Дудинский. – М.: Act; Мн.: Харвест, 2005. – 64 с: ил. – (Самые распространенные заблуждения) | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Технология проведения: Good morning! I am glad to see you all, take your seats. So, today we shall study new sounds, words, grammar;... | Основы психолингвистики Основы психолингвистики: учеб пособие для студентов педвузов. — М.: Act: Астрель, 2005. — 351,[1] с, — (Высшая школа) | ||
Издание: Шкуро А. Г. Гражданская война в России: Записки белого партизана.... Федерального компонента государственного стандарта среднего (полного) общего образования, Приказ мо РФ от 5 марта 2004 г. №1089 | Паспорт мбоу сош №4 по направлению «Одаренные дети». Муниципальное... Потемкина О. Ф., Потемкина Е. В. Тесты для подростков. — М.: Act-пресс книга, 2006. — 320 с. С. 92-96 | ||
Пояснительная записка Данный урок проведен в 7 классе (уровень – elementary ). Урок разработан по направлению «Защита окружающей среды». Тема урока : «Ecology.... | Конспект урока английского языка в 5 м классе по теме"a trip to London" «town life. London”and «Sights of London»: We’ll do some exercises, write a quiz, watch a film, work in groups, act out dialogues,... | ||
Вера Склярова Предсказательная рунология Москва act екатеринбург... В новой книге Веры Скляровой впервые публикуются разработанные ею методики углубленного анализа рунических раскладов с использованием... | Сказка бочки (a tale of a Tub) Памфлет. (1696-1697. опубл. 1704) 56 Б 84 Все шедевры мировой литературы в кратком изложении. Сюжеты и характеры. Зарубежная литература XVII xviii веков: Энциклопедическое... |