Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить?





Скачать 49.11 Kb.
НазваниеУрок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить?
Дата публикации20.02.2015
Размер49.11 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > История > Урок
Урок английского языка в 9 классе.

Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить?

Учитель: Юдина Е.О.
Технология урока: проблемно-поисковая.

Тип урока: урок совершенствования продуктивных навыков.

Формы: фронтальная, групповая деятельность.
Цели урока:

  1. Расширить знания учащихся о способах предотвращения конфликтов.

  2. Развитие речевой и языковой компетенции обучающихся.

  3. Развитие способности анализировать, делать выводы, доказывать.

  4. Воспитание толерантности, уважения прав человека как условия предотвращения конфликтов.

Задачи:

  1. Расширить лексический запас учащихся за счет интернациональных слов.

  2. Совершенствовать навыки аудирования и чтения.

  3. Развивать речевое умение выражать свое мнение, аргументировать его.


Ход урока.


  1. Организационный момент. Warm-up.


Good morning to everybody. Sit down. How are you? / Are you OK?

The working week is coming to the end and we’ll have an opportunity to rest this evening.
We know that people in many countries have suffered greatly from the wars throughout the

history and they want peace in the world. People say “no” to war.

But do we live in peace, without conflicts?

(No, we don’t)

How do you think, what we’re going to speak about today?

(How to build peace, to avoid conflicts)

The theme of the lesson is “Wars and Conflicts in Modern History”.

We’ll discuss some conflicts and try to answer the questions:

  • Is it possible to prevent conflicts?

  • If yes, how we can do it?



  1. Актуализация знаний учащихся.


Let’s remember the history.

In 1948 just after the World War II the United Nations Organization adopted the Universal Declaration of Human Rights.

    • What did the document declare? (29 human rights)

    • What rights does every person have according to the document?

(Every person has … It means … / It includes …)

    • Are these rights observed in all countries? Give examples to support your opinion.

(bullying, discrimination, terrorism, wars)

(In some countries … suffer from …

It is when … It’s unfair.)


  1. Развитие умений монологической речи на основе чтения и аудирования.


As we can see the Declaration couldn’t stop wars and terrorism. Since the World War II there hasn’t been a time on our planet without war or conflict.

But why do they happen?
Задание 1. You will hear about 2 armed conflicts. Listen , fill in the table and try to understand

    • what kind of conflict is / was it;

    • why did it happen;

    • who suffered in the conflict.


2 учащихся выступают с сообщениями.

Остальные учащиеся работают с таблицей.

Несколько человек определяют верные/ неверные утверждения.
What can you say about the conflicts and the reasons for them?

(Учащиеся сообщают кратко о военных конфликтах

на основе записей)
How can you answer the question: Why do the conflicts happen?


Задание 2. How do you think, is it possible to prevent conflicts between nations and countries?

If yes, what should we do? Discuss in groups, express your opinions.
You can use: political leaders ordinary people conferences meetings forums

to prohibit to learn to respect to observe It is necessary
(Do you think that people should learn to be tolerant?

Can tolerance help to prevent conflicts?)
Группы представляют свои мнения по этому вопросу.



  1. The word “tolerance” is very popular nowadays. Do you understand what it means?




  1. Работа с лексикой – интернациональные слова.




    • Open the books at p. 141, Ex. 127. Listen and pronounce the words.

    • Ex. 128. Which of these words are related to “tolerance”?

(cooperation, pluralism, freedom, diversity,

caring, equality, trust, friendship, democracy,

safety, respect, peace, solidarity, dialogue,

independence, prevent)


  1. Развитие умения составить связное монологическое высказывание.


WB p. 58 Ex. 7 Read Tim’s letter to a youth magazine. Help him understand what tolerance

means. Share your ideas in groups and make a statement. Use the words from Ex. 127


  1. ответы участников групп.

Составление mind- map.

Be tolerant




  1. Рефлексия.


Today we have tried to understand if it is possible to prevent conflicts and how to do it.

Was it difficult for you to answer these questions?

Has our work today helped you to understand something / to learn smth new? What?

Can you say that you are a tolerant person?


  1. Домашнее задание.

You will try to understand that at home. Do the quiz in Ex. 138 and guess if you are tolerant or

not in Ex. 139.


  1. Заключительное слово учителя.

Benjamin Franklin said: “There never was a good war and a bad peace.”

Building peace begins with your family, your school and your relationships with friends.

Be tolerant and you will prevent conflicts.

TASKS


  1. Speak about the human rights.



1) Every person has ….

It means … / It includes …
2) In some countries … suffer from …

It is when …



  1. Listen about the conflicts and fill in the table.







The war between Iran and Iraq

The conflict between Georgia and Southern Ossetia

Separatist movement in Spain

what kind of conflict is / was it?











why did it happen?









who suffered in the conflict?












TASKS


  1. Speak about the human rights.



1) Every person has ….

It means … / It includes …
2) In some countries … suffer from …

It is when …



  1. Listen about the conflicts and fill in the table.







The war between Iran and Iraq

The conflict between Georgia and Southern Ossetia

Separatist movement in Spain

what kind of conflict is / was it?











why did it happen?









who suffered in the conflict?













  1. How do you think, is it possible to prevent conflicts between nations and countries?

If yes, what should we do? Discuss in groups, express your opinions.

.

You can use: political leaders ordinary people conferences meetings forums

to prohibit to learn to respect to observe It is necessary


  1. The word “tolerance” is very popular nowadays. Do you understand what it means?



    1. Ex. 128. Which of these words are related to “tolerance”?



    1. WB p. 58 Ex. 7 Read Tim’s letter to a youth magazine. Help him understand what

tolerance means. Share your ideas in groups and make a statement. Use the words from

Ex. 127
As for me, I think to be tolerant means …

Tolerance can also mean …

I’m sure that …. / I’m absolutely positive that …

A tolerant person is a person who …

In my opinion tolerance is when …


  1. How do you think, is it possible to prevent conflicts between nations and countries?

If yes, what should we do? Discuss in groups, express your opinions.

.

You can use: political leaders ordinary people conferences meetings forums

to prohibit to learn to respect to observe It is necessary


  1. The word “tolerance” is very popular nowadays. Do you understand what it means?



    1. Ex. 128. Which of these words are related to “tolerance”?



    1. WB p. 58 Ex. 7 Read Tim’s letter to a youth magazine. Help him understand what

tolerance means. Share your ideas in groups and make a statement. Use the words from

Ex. 127
As for me, I think to be tolerant means …

Tolerance can also mean …

I’m sure that …. / I’m absolutely positive that …

A tolerant person is a person who …

In my opinion tolerance is when …

TASKS


  1. Speak about the human rights.



1) Every person has ….

It means … / It includes …
2) In some countries … suffer from …

It is when …



  1. Listen about the conflicts and guess if the statements are true (T) or false (F).




    1. The war between Iran and Iraq was an ethnic conflict.

    2. The war between Iran and Iraq was an economic conflict.

    3. Iran and Iraq wanted to own (владеть) the same river.

    4. About 1 million people suffered in the war.

    5. The conflict is still going on.

    6. The conflict was settled.




  1. The conflict between Georgia and Southern Ossetia was a religious conflict.

  2. It was a political conflict.

  3. The conflict was not violent.

  4. Many people suffered in the conflict.

  5. The conflict was settled.

  6. The conflict is still going on.


TASKS


  1. Speak about the human rights.



1) Every person has ….

It means … / It includes …
2) In some countries … suffer from …

It is when …



  1. Listen about the conflicts and guess if the statements are true (T) or false (F).




    1. The war between Iran and Iraq was an ethnic conflict.

    2. The war between Iran and Iraq was an economic conflict.

    3. Iran and Iraq wanted to own (владеть) the same river.

    4. About 1 million people suffered in the war.

    5. The conflict is still going on.

    6. The conflict was settled.




  1. The conflict between Georgia and Southern Ossetia was a religious conflict.

  2. It was a political conflict.

  3. The conflict was not violent.

  4. Many people suffered in the conflict.

  5. The conflict was settled.

  6. The conflict is still going on.



  1. How do you think, is it possible to prevent conflicts between nations and countries?

If yes, what should we do? Discuss in groups, express your opinions.

.

You can use: political leaders ordinary people conferences meetings forums

to prohibit to learn to respect to observe It is necessary

I think it is possible / impossible …

We should / shouldn’t …

People can …

Political leaders should …


  1. The word “tolerance” is very popular nowadays. Do you understand what it means?



  1. Ex. 128. Which of these words are related to “tolerance”?



  1. WB p. 58 Ex. 7 Read Tim’s letter to a youth magazine. Help him understand what

tolerance means. Share your ideas in groups and make a statement. Use the words from

Ex. 127
In my opinion, tolerance means …

A tolerant person …

We should …



  1. How do you think, is it possible to prevent conflicts between nations and countries?

If yes, what should we do? Discuss in groups, express your opinions.

.

You can use: political leaders ordinary people conferences meetings forums

to prohibit to learn to respect to observe It is necessary

I think it is possible / impossible …

We should / shouldn’t …

People can …

Political leaders should …


  1. The word “tolerance” is very popular nowadays. Do you understand what it means?



  1. Ex. 128. Which of these words are related to “tolerance”?



  1. WB p. 58 Ex. 7 Read Tim’s letter to a youth magazine. Help him understand what

tolerance means. Share your ideas in groups and make a statement. Use the words from

Ex. 127
In my opinion, tolerance means …

A tolerant person …

We should …

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 11 классе. Тема: «Великие люди России»
Я познакомилась с проектами и хочу поделиться опытом, как я на уроках английского языка отметила 300-летие со дня рождения М. В....
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 4 классе Тема: «be healthy»
Николаева Ирина Владиславовна, педагог-психолог моу сош №14,Осипова Нина Сергеевна, учитель английского языка высшей категории,г....
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Урок английского языка в 4 классе учителя английского языка моу «Лямбирская сош №1» Егорчиковой Клары Медарисовны входит в систему...
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 9А классе на тему «Экстремальные виды спорта»
Урок разработан и проведён учителем английского языка мбоу «сош №9» г. Чебоксары Беловой Татьяной Васильевной
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 8-м классе Тема урока: What is the best way to see the uk?

Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconТема : Yummy, yummy (Еда)
Урок английского языка в 5 классе «Yummy, yummy» разработала учитель английского языка Хисамова Л. Ф
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconТема урока Количество часов
Вводный урок. Значение Английского языка в современной мире. Ознакомление с учебником и его структурой
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 8-ом классе
Место урока в системе уроков: урок – экскурсия с закреплением речевого и грамматического материала и введением новых лексических...
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 10 классе по теме «Мировые религии»
Афанасьева О. В., Михеева И. В. Английский язык для 10 класса школ с углублённым изучением английского языка, лицеев и гимназий
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрока английского языка в 10 классе по теме: «Время меняет места....
Тема урока соответствует умк автора В. Г. Тимофеева и календарно-тематическому планированию в 10 классе
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconАнализ урока английского языка «Хэллоуин» в 5 классе. Урок был проведен...
Всероссийский конкурс журнала «Новое образование» на лучшую методическую разработку «Лучший урок – 2012» (урок «День благодарения»)-...
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 8 классе учебник «Happy English 8»
Познавательный аспект: углубить знания учащихся об истории Олимпийских игр, их традициях
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 6 «А» классе Тема : «Welcome to London»
Познавательный аспект – обобщение лингвострановедческого материала по указанной теме
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка в 10 классе По теме: «Западные демократии»
Автор: учитель английского языка моу коткишевская оош, моу сош №2 г. Нея и Нейский р-н Костромской обл
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconТема урока «Healthy Lifestyle» Урок английского языка в 9 «Б» классе
«Средняя общеобразовательная школа №5 с углублённым изучением отдельных предметов»
Урок английского языка в 9 классе. Тема: Конфликты в современной истории. Как их предотвратить? iconУрок английского языка с использованием икт в 3 классе по теме: «Parts of body»
Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации редакторе Microsoft Power Point “Parts of the body” (Части тела)...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск