План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time”





Скачать 60.09 Kb.
НазваниеПлан конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time”
Дата публикации11.03.2015
Размер60.09 Kb.
ТипКонспект
100-bal.ru > Журналистика > Конспект
ПЛАН – КОНСПЕКТ

урока по английскому языку

в 6 классе

(УМК “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8)

по теме  “How to spend free time”

Подготовила:

учитель английского языка

МБОУ «Лицей №21»

Гондз Е. Ю.

г. Курск

2012

Цели урока:

Воспитательный аспект:

- Воспитание уважительного отношения к хобби своих одноклассников.

- Воспитание интереса к изучению английского языка.

Развивающий аспект:
- Развитие творческих способностей учащихся.
- Развитие оперативной памяти, способности к догадке.
- Развитие способности к выбору.
Учебный аспект:
- Развитие мышления и творческих способностей обучающихся, их

познавательной активности и кругозора.

- Совершенствование лексических и аудитивных навыков по теме

“Hobby”.

- Практика в монологическом высказывании, развитие умения

высказываться целостно.

- Активизация лексических навыков говорения, сформированных на

предыдущих уроках на базе материала о любимых занятиях.

- Контроль уровня сформированности знаний и речевых умений.
Оборудование: мультимедиа, раздаточный материал

Ход урока

I. Начало урока.

  1. T: Good morning.

Cl.: Morning.

T.: How are you?

Cl.: I’m fine ,thank you. And you?

T.: Fine, too. I am glad to see you.

Cl.: We are glad to see you too.


  1. What is the weather like today? Is the sky blue or grey?

Мотивация урока

T: The topic of our lessonis“How to spend free time”. Speaking about free time we can’t help speaking about hobbies.

II. Повторение.

T: So, there are a lot of hobbies. Am I right? Answer my questions, please! 

      -  What is a hobby?

-  What hobbies do you know?

-   What things do people usually collect?

-   Is it interesting to collect things?

- Do you have a hobby?

- What is your hobby?

  • Do you think it is possible to live without a hobby?

III. Фонетическая отработка слов по теме «Hobby»

Now you will see some pictures on the screen. Try to guess what hobbies they mean.

( показ слайд шоу по теме «хобби»)

IV. Закрепление лексики по теме.

I see that you know the names of different hobbies quite well. Now we are going to revise some more expressions which help us to speak about our favourite occupations. Now you will have cards with some words. You must put the words in the right order to make a chain.

to be fond of

садоводство

gardening

слушать радио

to listen to the radio

портить зрение

to damage one’s eyes

инвалиды и одинокие люди

disabled and lonely people

иметь много общего

to have a lot in common

отмечать праздники

to celebrate holidays

быть в хорошей спортивной форме

to keep fit

коллекционировать монеты

to collect coins

делать что-то самому

to do something oneself

смотреть телесериалы

to watch soap operas

принимать участие в соревнованиях

to take part in competitions

ездить на велосипеде

to go by bike

не тратя денег

without wasting money

путешествовать за границу

to travel abroad

увлекаться чем-либо

Now I want you to use these words in sentences. Please, translate from Russian into English:

  • Моя бабушка увлекается садоводством.

  • Ты когда-нибудь принимал участие в соревнованиях?

  • Большинство людей обычно слушают радио по утрам.

  • Я не думаю, что у них много общего.

  • Можно ли путешествовать по миру, не тратя денег?

  • Ты должен сделать это сам.

  • Мой старший брат собирает монеты.

  • Телевидение – хороший друг для инвалидов и одиноких людей.

  • Что ты делаешь, чтобы быть в хорошей форме?

  • Мы собираемся путешествовать за границу следующим летом.

  • Не смотри телевизор слишком много! Ты можешь испортить зрение!

  • Давайте поедем туда на велосипеде!

V. Монологические высказывания по теме «Хобби».

It was a good job! We have already spoken a lot about different kinds of hobbies. All of you have interesting hobbies. And now I want you to praise your hobby, to make some advertisement to it.
Выступления детей
VI. Аудирование.

I see that your hobbies are really interesting and useful. But it’s a pity that you don’t have much time for them as you are very busy with your studies. When do you have more time for your hobbies? Of course, during your holidays! Today we’ll speak about the ways of spending them.

It goes without saying holidays are the best time for travelling. Now I would like to give the floor to Margaret. You have already met her. Today she will tell you how she spent her last summer holidays. And you will see what hobby she has. You have cards with some questions. Your task is to listen to Margaret attentively and choose the right answers.

В заданиях А1 –А5 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному Вами варианту ответа.

A1. When did Margaret begin learning English?

  1. a year ago

  2. 3 years ago

  3. 5 years ago

A2. Why did she go to the USA?

  1. to improve her English

  2. to visit her relatives

  3. to see the world

A3. What time did she get up?

  1. at 9 o’clock

  2. at 7 o’clock

  3. at 8 o’clock

A4. What subjects except English did Margaret study ?

  1. History

  2. Art

  3. Science

A5. What does she think of New-York?

  1. It is the best city she has ever seen.

  2. It is not clean.

  3. It is fantastic.

(Дать время ознакомиться с вопросами)

Выступление ученика.

Проверка выполнения задания.

VII.Чтение.

Now let’s thank Margaret for such an interesting report.I would like you to read about some more ways to spend holidays.

(Дети получают листочки с заданиями на установление соответствия тем 1-5 текстам А-Е. Ответы заносятся в таблицу. Одна тема лишняя.) Музыка.

Установите соответствие между заголовками 1-6 и текстами А-Е. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один заголовок лишний.

  1. 1.Different ways to spend summer holidays

  2. Holidays at Granny’s

  3. Holidays abroad

  4. Wonderful suggestion

  5. Useful holidays

  6. Favourite place



  1. As for me, I prefer going to the country on holidays. Almost every summer I visit my grandmother there. I stay in the country for about a month. There I enjoy fresh air, pleasant views of the surrounding nature. I help my grandma about home and in the garden. I water plants, go fishing and camping with my friends and gather berries in the forest.



  1. All the people enjoy summer holidays very much. They like to travel during their summer holidays. Some people go abroad to see new countries, some people prefer to go to the country-side to enjoy country-life far from the noise of big cities. Some people like to spend their holidays in cities, visiting theatres, museums and going sightseeing. But a great number of people go to the seaside in summer.



  1. I'd like to tell you about my summer holidays I spent in Sochi. It was just three years ago. My parents and I were sitting in the living-room discussing our plans for the summer holidays. My father suggested that we should go to Sochi. On hearing that I jumped up with joy and said it was a wonderful idea. My mother wasn't against the idea either. So one summer morning we started for our journey to Sochi.




  1. I am fond of English and every holidays I try to go to a language camp where I can have a rest, improve my speaking English and have fun. I spent my last winter holidays in Luga in the camp.
    There were about 70 boys and girls there. We lived in comfortable double rooms.
    Every day we woke up early, rode horses, attended English classes, a theatrical circle and a dancing club. I liked English classes most of all. Our teachers were native speakers and we had a chance to talk to them in English. We practiced English through different situations, games and songs. It helped me to enrich my vocabulary.



  1. In July I went abroad, namely, to Finland with my parents and a little sister. We were touring by car around the country, so we could see a lot of new places. I had a good time in this country!



A

B

C

D

E
















Проверка

IX. Грамматика.

You’ll see a letter but some words are missing. Your task is to change the words given on the right and fill in the blanks.

Veidelevka 309720
Belgorod region
Russia
3 September 2009

Dear Ann,

B1 Thank you for _______kind letter. I was so glad to receive it. YOU

B2 You ask me to tell you a few things about my summer holidays. Well.

In June I _____ in Moscow with my mum. My aunt lives there. I would

BE

B3 like to write that Moscow is a very beautiful and big city. We ______ ENJOY

В4 Gorki Park, went on a picnic, and _____a lot of photos. We also went TAKE

to the cinema and watched a fantastic film. I had a good time! As for

B4 July I spent it in a summer camp. Those were ______weeks of the GOOD

summer. During my summer holidays I made many new friends,

read a lot of interesting books, knew a lot of useful things. Now I feel

B5 ready to get back to school. Please, write to me how you would like ____ SPEND

your next holidays?

This is the end of my letter.

Write back soon.

Best wishes,

Alina.

Проверка выполнения задания с объяснениями детей.

Your homework will be to write a letter to Alina.

VIII. Составление минимонолога с использованием опорных фраз.

Now it’s time to speak about the ways you spend your holidays. I want you to open your textbooks at page 155, ex. 33. Look through the exercise and try to tell us about your last holidays.

(учащиеся выполняют упражнение 33 на странице 155)

You know that you’ll have long summer holidays in a month. What are you going to do? Have you made your plans already?

(Учащиеся выполняют упражнение 34 на стр. 155)

IX. Подведение итогов. Выставление оценок. 

Hobbies differ like tastes. If you have chosen a hobby according to your character and taste you are lucky, because your life becomes more interesting.

As for me I am glad to see that you have done a good job. You have prepared good reports. You were active at the lesson. I am going to give you excellent marks.

-Stand up!

- The lesson is over.

- Good buy. See you at the next lesson.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconУрок английского языка в VII классе по теме: «Problems of Free Time»
«Problems of Free Time». But before we discuss this problem let’s revise what we know about free time and learn some new words
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
...
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconУчебник «Enjoy English 3» Тема урока «Рождество»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе по теме «Рождество» (к умк м. З. Биболетовой «Enjoy English 3»)
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект урока по английскому языку в 5 «А» классе по теме " Каникулы...
План-конспект урока по английскому языку в 5 «А» классе по теме "Каникулы в городе"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект открытого урока по английскому языку в 7 классе по теме «When you have time to spare…»
...
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме:...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме: " learning more about each other"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные...
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconРазработка урока английского языка в 5 классе по теме present Simple
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5-м классе по теме: " learning more about each other"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект урока окружающего мира 3 класс Тема: Животноводство
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект урока по английскому языку в 5 классе по теме "At the airoport"...
План-конспект урока по теме «At the airoport» в 5 классе по учебнику К. И. Кауфман, М. Ю. Кауфман «Happy English ru 5 класс 4 год...
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект комплексного занятия рэмп, ознакомление с окружающем. (старший возраст)
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект урока «Дикие и домашние животные»
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconУрок (английский язык +информатика)
План-конспект урока по английскому языку в 5 «А» классе по теме "Каникулы в городе"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconПрограмма Л. А. Венгера «Развитие»
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconКонспект интегрированного занятия по познавательно речевому развитию...
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"
План конспект урока по английскому языку в 6 классе (умк “EnjoyEnglish” М. З. Биболетовой, раздел 8) по теме “How to spend free time” iconАвтор проекта Фамилия, имя отчество
План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания"


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск