Скачать 34.36 Kb.
|
Приложение 4Конспект урока "Животные в нашей жизни. Проблемы животных"Суюндукова Эмма Зинадиновна, учитель английского языка Цели:
Задачи:
Оборудование:
Ход урока.Оргмомент: Т -> С1 Good morning, dear guests! Good morning, dear friends. Sit down and open your diaries and write down your homework: to revise 20 irregular verbs on p.184. Today we are having the unusual lesson. As you know we have just finished the theme «Animals in our life» and that's why we try to arrange a press — conference at the second part of our lesson. But the beginning of the lesson we shall start as usual. First of all let's revise sounds: So, listen to me and repeat: №1 Фонзарядка: Т -> С11 Т -> P1 P2 P3
№2 Т -> С1 That'll do. And now listen to me and give the Russian equivalents: all over the world, every living thing, endangered animals, feeding time, stretch their wings, to joing the Society, to fight against cruelty to animals, to save the day, enough very good. №3 Т -> P1 P2 And now translate in to English: домашние животные, дикие животные, бездомные, на воле, насекомые, акула, кит, носорог, защищать, вымирающие животные. №4 That is very good. Let's work with a picture. Let's read: «Wild Animal's park» - who can give the Russian equivalent: - Misha, please - «заповедник» that's right. And let's read who can live in wild Animal's park? - P1 — tiger, P2 — lion, P3 — wolf, P4 — bear, P5 — fox, P6 — rhino, P7 — zebra, P8 — giraffe. Well. And who can read the rules of the zoos and parks. Read and translate, please Dima: «No dogs», - вход с собаками воспрещен; «No flash», - нельзя фотографировать; «No ices», «No swimming», «Please keep off the grass», «Please do not feed the pigeons». O.K. Enough. №5 And now i want you to listen to the tape — recorder and try to understand the people who work at the zoo then you must fill the table: (Дети прослушивают запись и заполняют таблицу), таблица на доске.
But first of all let's read the unknown words and translate. Repair, vet, pond, call. (введение незнакомых слов) The main part: And now listen to me attentively. Imagine yourselves that you are not pupils and I'm not your teacher. You are ladies and gentlemen. And we begin our press-conference with representatives of different societies from the world. We invited the representative of Green Peace from America (Ученик встает, идет к доске, представляется и занимает место за отдельным столом). Introduce yourself, please.
T: Thank you very much. Take place, please. Dear participience and dear guests , attention, please. The Russian pupils from Moscow have core to our conference to great you. Children, you are welcome. P1: Hello. My name is Misha. I'm 12. I like animals very much. And i want to read the poem «My dream» by Gillian Brown. «My Dream»: I love all kinds of animals Dogs and cats and rebbits. I love all kinds of animals, Despite their little habits. If i had tons of money. D'you know what i would do? I would buy lots of animals And have my own zoo. But They Wouldn't be in cages, They would be free to run around. And there's on thing they would feel And that is safe and sound. P2: - Hi my name is Arina. I'm 9. «Friends» У обезьянки - a monkey - Была подружка - a frog - лягушка Была сестричка - a fox - лисичка Были еще: a little rabbit — крольчонок a bear - cub - медвежонок a grey cat - серый кот a Billy goat - козленок И жили они в лесу - in a wood. Было им хорошо - very good. P2: (инсценирование стиха): «Three little kittens» Three little kittens lost their mittensAnd they began to cry Oh, mother dear, we sadly fear, we sadly fear. That we have lost our mittens. - What?! Lost your mittens you, naughty kittens. Then you'll have no pie! -Meo, meo, meo No, you'll have no pie. 3 little kittens, they have found their mittens And they began to cry: Oh mother dear, see here, see here That we have found our mittens. You silly kittens, put on your mittens. Than you shall have some pie. Mea, mea, mea Oh, let us have some pie! T: Thank you children. Sit down, please. So let's begin our conference and discuss the Animal's problems. Ladies and gentlemen get ready you questions. But first of all listen short information about endangered animals. P1: - the are a lot of animals witch are in danger in the world. Such as: giant panda, black rhino, dolphins, tigers, leopards, whales and so on... P2: В мире очень много животных которые в опасности, под угрозрй вымирания. Очень многие занесены в Красную книгу... T: So, who wants to ask the lt — question? - You, please. P1: - I'm a correspondent from newspaper «Animal's World» - what is the difference between a wild Animal's park and a zoo? (отвечает один из представителей)
T: There are many animals all over the world that need our help to survive. Homeless dogs and cats. They need in food and care. I think that thay must live in special places. We must protect endangered animals. As the result, I suggest you take the resolution about there problems. And i offer the following project of resolution, let's read and translate: (Проект решения написан на отдельном листе и висит на доске) С1: P1: 1. To create more National Parks where animals could live in a wild and be safe and sound. P2: 2. To fight against cruelty to animals. P3: 3. To teach out children how to take care about our pets. P4: 4. To join our friends to the zoological societies. P5: 5. People from all over the world should help animals in any situations. P6: 6. Everyone must help to save endangered animals from all over the world. T: I know that some of you have a pet at home. Maybe who wants to tell us about your pet? Please, Dima, Tanya, Ksenya... P1: I have a pet. My pet is cat. It was my idea to buy a little kitten, two years ago. My cat's name is Barsik. He is grey and big. He like to sit on the sofa and watch TV. He is lazy and canny. I feed my cat with milk and fish. I like my cat very much. (итак, несколько учеников выходят к доске с фотографиями или рисунками своих питомцев и рассказывают) T: Our press — conference is over. Let's sing our song «The green grasshopper». As we have some free time let's do the crossword. (См. Workbook). Если есть еще минутка (запасной вариант). Можно предложить детям ответить: Do you agree or disagree with: Use:
T: I thank full to all of you, my friend. And want you to relax. I think that these little chocolates will help you to relax. (Все ученики получают «5» за активное участие на уроке и маленькие шоколадки). Let's sing a song «The green grasshopper». There was once a grasshopper There was once a grasshopper In thick -grass he was sitting Like cucumber - so green. - Imagine my friend - Imagine my friend In thick - grass he was sitting. Imagine my friend Imagine my friend Like cucumber - so green. The lesson is over. Good - bye! |
Урок в шестом классе по теме «Животные в нашей жизни» Задачи урока: активизация навыков монологической речи по теме «Животные в нашей жизни»;актуализация навыков письма, чтения и аудирования;... | Конспект урока «окружающий мир» Учитель: Воронина Марина Геннадьевна... Цель урока: сформировать у учащихся общее представление о жизни диких и домашних животных | ||
Конспект урока «Животные в нашей жизни» Склад – здание, сооружение, оснащенное специализированным технологическим оборудованием для осуществления всего комплекса логистических... | Конспект урока по окружающему миру для 2 класса Тема: «Дикие и домашние... Необходимое техническое оборудование: картинки с изображением диких и домашних животных, презентация, цветные карандаши, анаграмма... | ||
Конспект урока «Дикие и домашние животные» План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания" | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Образовательные: сформировать понятия «Дикие животные» и «Домашние животные»; выявить особенности жизни диких и домашних животных;... | ||
Конспект открытого занятия по окружающему миру в старшей группе «Дикие... Закрепить и обобщить знания детей о диких и домашних животных, их приспособлении к условиям жизни. Развивать речь, мышление. Воспитывать... | Конспект урока «Домашние животные. Значение домашних животных в жизни... Федотова О. Н., Трафимова Г. В., Трафимов С. А. Окружающий мир, 2 класс, 2 часть. М.: Академкнига/учебник, 2007 | ||
Конспект урока по физике Тема урока: «Явление электромагнитной индукции. Правило Ленца» Продолжить знакомство с Красной книгой, расширить и углубить знания детей о животных и растениях, встречающихся в нашей местности,продолжить... | Конспект урока развития устной речи в 1 классе. Тема: «Животные» Цель: Обобщение и систематизация знаний учащихся о домашних животных: обогащение словаря | ||
Конспект урока Тема урока: «Чтение слов с буквой ш. Сочетание ши.» Методика преподавания интегрированных уроков осуществляется путем межпредметных связей с созданием реальных жизненных ситуаций. Конспект... | Конспект урока окружающего мира в 1 классе по теме: «Живая природа. Животные» Цели урока: продолжить знакомить детей с водными ресурсами и их использование в жизни | ||
Конспект комплексного занятия по родной природе и развитию речи для... План-конспект урока по английскому языку в 4-м классе по теме "Животные и их места обитания" | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Цели урока: закрепить полученные умения и навыки по теме «Животные в нашей жизни» | ||
Тема урока: «Осторожно, животные!» Необходимое техническое оборудование: картинки с изображением диких и домашних животных, презентация, цветные карандаши, анаграмма... | Конспект урока геометрии по теме Продолжить знакомство с Красной книгой, расширить и углубить знания детей о животных и растениях, встречающихся в нашей местности,продолжить... |