Скачать 28.81 Kb.
|
April, 2011 The 6th Form. TOPIC: Scotland – bonny Scotland. Цели урока: практическая: обеспечить в ходе урока проверку сформированных умений и навыков давать монологические высказывания по теме устной речи, а также по фильму « Шотландия» и мультимедийным проектам , подготовленными учащимися. воспитательная: воспитывать любовь к красоте природы, желание узнать больше информации о странах изучаемого языка. развивающая: развивать творческий потенциал учащихся , повышать эмоциональный уровень. образовательная: научить учащихся задавать вопросы и составлять монологические высказывания давать оценку увиденному фильму и проектам. Технические и наглядные средства обучения.
План открытого урока. I. Warm up. Children, today we’ll deal with one of the most beautiful parts of Britain -Scotland. We’ll describe picturesque sights of Scotland, watch a film, discuss your projects. ( Все слышат стук в дверь. Входит ученик в костюме Р. Бёрнса.) T. Who are you? R. I’m Robert Burns. I was born in Scotland. I admire my native land. I wrote many poems about Scotland. P1. I know your poem. It’s “ My heart’s in the Highlands.” T. Can you recite it? P1. Yes, of course. (Ученик читает стихотворение наизусть.) T. Robert Burns, you are welcome to our lesson. Can you answer our questions? R .Naturally. ( Ученики задают Роберту Бёрнсу вопросы о Шотландии.) P1: Where is Scotland situated? P2. What is the capital of Scotland? P3. What is the symbol of Scotland? P4. Is Edinburgh an old city? P5.What other big cities are there in Scotland? P6.Is Glasgow far from Edinburgh? P7. What do people call Edinburgh? P8.Is Edinburgh famous for its sights? T. We’ll work in groups. We’ll have a contest between groups. Will you be our judge, Robert? R. With great pleasure. II. Phonetic drills. P1 --- Ps in unison. (на доске находятся карточки со сложными словами – названиями достопримечательностей Шотландии. ) III. General Talk.
( группам раздают карточки с названиями наиболее интересных мест в Шотландии.) T. Which group wants to begin? Р1. Glasgow is the largest and busiest town of Scotland. It is the heart of industry, the centre of business and trade. It is very prosperous, smart but dirty in some parts. P2 .Edinburgh is rather cold but attractive and has a great history .It is known as Athens of the North. It is an ancient city and every building has its story. P3. The Castle is older than the city. When the first settles came to live here, they built a castle that was a fortress at first. It looks good in any weather. Many tourists come to admire its beauty. P4.Holyrood House is the official residence of the Queen when she is in Scotland. P5.Princes Street is the most beautiful street of Edinburgh. It has a lot of gardens on the one side and it is also a popular shopping centre. It is connected with the name of the famous writer, Sir Walter Scott. The Scott monument is called a poem of stone. P6. The Cannongate gives a good idea of what the Old Town was like. Closes lead to little yards and attractive historical buildings. P7.The Edinburgh military tattoo takes place every August and September. For 90 minutes on 5 or 6 nights a week, people play military music and march to it. P8.One of the most well – known monuments in Edinburgh is a monument to a dog called Bobby. The dog belonged to John Gray. When he died Bobby lived near his grave for twenty – six years. Later Bobby was buried near his master and his statue has become a symbol of devotion. T. Now you will watch a film about Scotland and comment on it and say what new and interesting information you have learnt from the film. (учащиеся смотрят фильм “ Scotland – bonny Scotland.”) T. Let’s discuss the film. P1.I got a lot of useful information about Scotland from the film. I’ve learnt that Scotland is rich in lakes and mountains. The highest mountain is Ben Nevis. P2.The information about Loch Ness and the monster that lives in it seems interesting to me. P3.Glasgow is the industrial centre of Scotland. The main industry is ship – building. P3.The castle stands on a high rock. It is a picturesque view. P4.The national food of Scotland is whisky and haggis, a meat dish . P5. I learnt that the main street in Edinburgh is Princes street. It is very beautiful. P6.The Scottish people wear kilts. Different clans have different tartans. T. Children, you have understood the film very well and added a lot of useful information about Scotland. Your hometask was to create projects on three topics and enlarge our information about Scotland. (учащиеся представляют свои проекты о Шотландии по группам.) G1. Scotland. Scotland took the northern part of the island of Great Britain and adjacent islands: Hebrides, Orkney, Shetland . The main area of Scotland to the west and north is surrounded by the Atlantic Ocean, from the east - the North Sea, and from the south - in England and the Irish Sea .
G2. Edinburgh.
G3. Legends and traditions of Scotland.
T. Did you like the projects, children? What are your opinions on them? P1. I liked the project about legends and traditions of Scotland which offered us interesting information. P2. And I liked the project about Edinburgh because there are many colourful pictures in it. T. The word is given to our judge. Burns: the contest was won by the 2nd group. ( раздаются аплодисменты ,учитель вручает руководителю группы приз. Раздаётся стук в дверь и входит ученик в костюме В. Шекспира.) T. Who are you? Sh. I’m William Shakespeare. I’m from England. I wrote many stories about Englishmen. Burns: And I’ m Robert Burn. I was born in Scotland. I’ m a national poet of Scotland. I wrote many poems about my country. Sh. England is the largest and the richest part of Great Britain, situated in the centre of the country. London is the capital of my country. It is the most beautiful and famous city of Britain. Burns: And Scotland is the most picturesque part of Britain. Edinburgh is its capital. I like my country for its green valleys , high mountains, superb lakes, brave and proud people. Sh. I was born in Stratford - upon – Avon. It is in the Midlands. This part of Britain is famous for its historical places. Burns: And my country is famous for its lakes, the most mysterious one is Loch Ness … IV. The end of the lesson. T: Thank you children, for your very interesting lesson. I’ll give you excellent and good marks for your stories…Your hometask is to write a postcard about your trip to Scotland. |
Урока: практическая работа Практическая работа №6 – обучение построению табличных информационных моделей и графов систем в среде ms word 2007 | Учебник для высшей школы Г. С. Абрамова практическая психология издательство... Ii практическая зтика и практическая психология как профессиональная деятельность 19 | ||
Урока по теме Тема урока Инструктаж по тб. Моделирование геометрических операций и фигур. Практическая работа №1 | Урока: изучение нового материала. Цели урока Практическая: учить определять в каком лексическом значении употреблено многозначное слово | ||
Тема урока: Мораль и культура Цели урока Международная научно-практическая конференция «Актуальные вопросы современной педагогической науки» | Урока Тема урока, практического занятия Постановка задачи. Разработка модели Практическая работа №1 по теме: «Моделирование в среде графического редактора» | ||
Урока Тема урока Формы контроля Практическая работа №2: «Проведение наблюдений, опытов и измерений с целью конкретизации знаний о методах изучения природы» | Программа курсов переподготовки кадров по специальности: «Практическая психология» «Практическая психология» составлены на основании государственных требований к минимуму содержания и уровню подготовки выпускника... | ||
Урока: Практическая: закрепить лексический материал по теме «Традиции и обычаи Великобритании» Цели урока: формирование коммуникативной компетенции учащихся; расширение страноведческого кругозора учащихся | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... План-конспект урока, методические рекомендации к проведению урока, презентации к теоретической части урока, практическая работа №13... | ||
Урок по технологии "История вязания спицами" Методы проведения занятия: рассказ по теме урока, презентация, беседа с закреплением материала в ходе урока, доклады учащихся, практическая... | Урок изо + технология в 8 классе. Тема урока: «Интерьер комнаты» Методы проведения занятия: беседа с закреплением материала в ходе урока, использование презентаций при объяснении нового материала,... | ||
Урока Тема урока Практическая часть Л\р №2 Семенные и споровые растения (на примере плодов пастушьей сумки, ветки сосны с шишками и семенами, вайи папоротника с сорусами... | Контрольный тест Виды речевой деятельности (аудирование, говорение, чтение и письмо, перевод с иностранного языка на родной, с родного на иностранный).... | ||
Общая лингвистика л ингвистика Виды речевой деятельности (аудирование, говорение, чтение и письмо, перевод с иностранного языка на родной, с родного на иностранный).... | Контрольная работа по фонетике 5 класс Виды речевой деятельности (аудирование, говорение, чтение и письмо, перевод с иностранного языка на родной, с родного на иностранный).... |