Скачать 40.31 Kb.
|
УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 10 КЛАССЕ. Учитель первой квалификационной категории МОУ «СОШ № 6» г. Бузулука Оренбургской области Сайгутина Ирина Анатольевна. Тема: “What Right is Right for me?” Учебник: «Английский язык» под редакцией В.П. Кузовлева Тип урока: комбинированный Первый урок по новой теме. Задачи: образовательная: формировать лексико–грамматические навыки говорения и чтения; развивать умение читать, понимать на слух с целью извлечения конкретной информации; знакомить с Конвенцией ООН по правам детей и основными правами, провозглашенными в данной конвенции; развивающая: развивать способность к рефлексии; к логическому изложению; воспитательная: формировать правовую культуру личности, сознательное отношение к своим правам. Оснащение: 1. Компьютеры. 2. Интерактивная доска. 3. Презентация к уроку. 4. Индивидуальные карточки с заданиями. 5. Интерактивные тесты. Используемые Интернет-ресурсы: http://www.a-childs-right.org/ http://un.by/childs_rights/bel_01.pdf http://plato.stanford.edu/entries/rights-children/ http://www.youtube.com/watch?v=y_2nA49p3yw&feature=related План урока: 1. Организационный момент. 2. Введение в сюжет урока. 3. Фонетическая зарядка. 4. Активизация лексических единиц по теме. 5. Аудирование текста. 6. Чтение текста. 7. Чтение текста с применением метода «Фишбоун». Выполнение тестов. 8. Музыкальная пауза. 9. Рефлексия. Подведение итогов урока. 10. Домашнее задание. Ход урока. 1.Организационный момент. Teacher: Good-morning! Nice to see you students! 2. Введение в сюжет урока. T: I` d like to start our lesson with the words of an American poet Jose Marty: “The children are born to be happy”. How do you understand his words? Pupils: To my mind children are happy when they have big families In my opinion have pocket money I think are taken seriously are independent do well at school have their own values T: I see that everybody has a different opinion. Are you happy? P1: In general we are but there are some problems that worry us. T: What are these problems? P1, P2, P3 … Family problems Personal problems School problems Violence Cruelty Drug addiction Discrimination, etc T: Students, grown-ups investigate your problems and try to do their best to help you to cope with them. But it is also important for you to know your rights and duties and this knowledge will make your life easier and happier. The topic of our lesson is “What Right is Right for me?” Listen to the poem of Albert E. Kahn. “I claim the human right to live. I claim the human right to love. I claim the human right to work. I claim the right to every child to eat.” T: In this poem the author proclaims the right for everybody to live happily on the Earth. Let` s have this poem as a motto of our lesson, as it deals with the problem of equal rights. It especially concerns children because they are less defended and today you will learn about your rights which are written in the UN Convention on the rights of the child.
T: Let` s revise some words that can be useful at the lesson. Listen and repeat. Match the word and its definition (on the interactive board). - Something one may have or do by law leisure - Spare time, time free from work discrimination - Training and instruction, knowledge view and abilities right - Keeping safe nationality - News or knowledge given information - State of being away from others, alone education - Personal opinion privacy - Being a member of a nation protection - Ability to treat differently, to make distinctions
T: I see that you know the words. Now we are ready to start our talk about rights. Everyone has rights, including you. What rights do you have? Complete the Word Web.
http://www.youtube.com/watch?v=y_2nA49p3yw&feature=related T: You` ve got a lot of rights and to protect them the UN has worked out an international agreement called the UN Convention on the rights of the child. Adam, a boy from Ireland, is going to give you some information about it. Watch the cartoon and be ready to answer the following questions: P1, read the questions. You must complete the sentences: T: Read your sentences. Read modal verbs which are used in these sentences. What do they mean?
A) T: This is a point of view of a 7-year-old boy. Let` s read the articles from the Convention and see if he is right. Ex. 2 p. 104 Read in turns. T: How can you say about your rights in 2 possible ways? Name your rights! P1, P2, P3. B) T: The Convention identifies 3 kinds of rights. Which of the rights are social, political and cultural? Work in groups and classify these rights into 3 groups. T: Read social rights … 7. Чтение текста с применением метода «Фишбоун». T: Read how the children` s rights are explained in the Guide to the UN Convention. Ex. 2.4) p.105 Read the information and work with “a fishbone”. Here (head) we have the problem. On the top you have reasons (names of the rights), your task is to find arguments or facts and complete the fishbone. Tests: 3 pupils will do lexical tests. Interpret your “fishbone”. Use the model: The Convention proclaims the right to … It means that … What conclusion can we make? P1: The UN Convention on the rights of the child protects children` s rights. Marks for the tests!
T: The UN Convention on the rights of the child protects children` s rights and we must do our best to see happy smiles on their faces.
What is the main word of the lesson? What adjectives, verbs are associated with it? Think of a phrase. Name the synonym!
Chart now. What do you know? What have you learnt? What do you want to learn?
T: At home you will learn more about your rights and the Convention. The task for you will be: use the following Internet resources http://www.a-childs-right.org/ http://un.by/childs_rights/bel_01.pdf http://plato.stanford.edu/entries/rights-children/ http://en.wikipedia.org/wiki/Children's_rights Find the answers to the questions:
|
Рабочая программа по английскому языку в 8 классе мбоу «Нижнеалькеевская сош» Составила: Камальдинова Ф. М. учитель английского языка первой квалификационной категории | Рабочая программа по английскому языку в 7 классе моу «Чувашско-Бродская сош» Составила: Низамова. Р. Н- учитель английского языка второй квалификационной категории | ||
Урок английского языка в 4 классе Тема: «be healthy» Николаева Ирина Владиславовна, педагог-психолог моу сош №14,Осипова Нина Сергеевна, учитель английского языка высшей категории,г.... | Урок английского языка в 10-м классе Подготовили учитель английского языка моу «сош №3» Подготовили учитель английского языка моу «сош №3» Соколова Е. И. и психолог Петрунина И. М | ||
Урок английского языка в 10 классе По теме: «Западные демократии» Автор: учитель английского языка моу коткишевская оош, моу сош №2 г. Нея и Нейский р-н Костромской обл | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Рябущенко Галина Сергеевна, учитель русского языка и литературы первой квалификационной категории. Моу – сош №2 г. Асино Томской... | ||
Открытый урок в 9 классе Учитель: Янкина Екатерина Михайловна, учитель английского языка моу сош №1 р п. Пачелма | Урок математики в 6 классе по теме: «Раскрытие скобок» Составила: Ломакина Л. И., учитель математики первой категории моу нагорненская сош | ||
Урок русского языка и английского языка по теме «Комплексный анализ текста» Романенко Лариса Владимировна, учитель русского языка и литературы, Лябах Юлия Анатольевна, учитель английского языка моу-сош №28... | Урок в 5 классе по теме Прачун Наталья Михайловна, учитель русского языка и литературы второй квалификационной категории мбоу сош №5 г. Абакан Республика... | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Урок английского языка в 4 классе учителя английского языка моу «Лямбирская сош №1» Егорчиковой Клары Медарисовны входит в систему... | Доклад использование современных образовательных технологий на уроках... Кондакова Татьяна Алексеевна, учитель русского языка и литературы первой квалификационной категории, мбоу «Лицей №2» г. Мытищи Московской... | ||
Программа дополнительного образования по английскому языку автор... Автор Калашник Нелли Николаевна, учитель английского языка высшей квалификационной категории | Григорян Валентина Ивановна, учитель английского языка высшей квалификационной... Ся в 8 классе, по второй модели обучения расширенная программа. Учащиеся изучают английский язык с 1 класса. В настоящее время ученики... | ||
Буркова Екатерина Николаевна учитель английского языка высшей квалификационной категории Техника графических способов представления информации на уроках английского языка | Урока : обобщающий урок, как урок совершенствования зун по теме «Защита окружающей среды» Абударова Индира Адельевна, учитель английского языка 1 квалификационной категории |