Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую





Скачать 171.64 Kb.
НазваниеПрочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую
страница1/3
Дата публикации06.07.2014
Размер171.64 Kb.
ТипДокументы
  1   2   3
Вариант 3

Раздел 1. Чтение

В2

Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками A — F и пронумерованными абзацами текста 1 — 5. Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

A. The unexplained

B. How horror stories make us feel

C. Fears we can easily explain

D. Two kinds of stories

E. Real life fears

F. Not like other films

  1. Horror films don't usually contain characters with strong personalities or have strong stories like other films. We are not interested in Dracula's psychological reasons for biting people. Horror stories can be supernatural, biological or physical, and they can take place anywhere. The important thing about them is how they make people feel.

  2. People like stories that have an emotional effect on them. For example, some people like romantic stories, which make them feel sad or remind them of being in love. Horror stories and feeling afraid make our hearts beat faster. We experience the same feelings that we get when we do sport or ride on a rollercoaster. People feel panic because they are frightened and this is exciting. The person watching the film or reading the book shares the feeling of the human being in the story.

  3. There is another reason why people enjoy feeling afraid. It seems that horror stories help people to do something about things that worry or scare them, such as the dark or pain. They can sit in a safe cinema seat and watch the dark or pain on the screen. When they come out of the cinema, their real fear doesn't seem so bad.

  4. There are two different types of fear in horror stories. In the first type, the danger always comes from outside, such as monsters or vampires like Dracula. Human beings can attack the monster, and there is usually a happy ending of the story, the danger disappears. The second type is more terrifying. The danger comes from inside people, and it is usually more 'realistic' to people. Human beings fight against it, but they are never successful, and the story is usually open-ended, the danger may return, or get worse!

  5. Finally, frightening stories are popular because they show us impossible, unknown beings and things we don't understand. These things both fascinate us and terrify us. Because we are fascinated, we keep on watching or reading, even though we are frightened. This is what gives us the experience which so many of us find enjoyable.


Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений А5 А8
соответствуют содержанию текста
(1 True), какие не соот­ветствуют (2 False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрица­тельного ответа (3 Not stated).

Geoffrey Dickens, a Member of Parliament in England, had a problem when he went to a party to meet some of his voters. There was a very unattractive woman at the party who followed him everywhere he went. He was trying to talk to «his public» but every time he turned around, there she was again-asking him stupid questions. He couldn't escape! By the end of the party he was very angry. A few days later he received a letter from her. His irritation disappeared when he finished reading her letter, because at the end of the letter, after her name, she had written «Horseface». The poor woman obviously knew about her disadvantages but she could laugh about them. Geoffrey liked that. So he sent her the photo she had asked for and he added a short personal note: «To Horseface, with best wishes, Geoffrey Dickens». However, he had a terrible shock later when his secretary asked him about the letter. «It was from that ugly woman at the party», the secretary said. Then he added, «I wrote 'Horseface' after her name so you'd know which one she was».


A5. Geoffrey was a politician.
l)True 2) False 3) Not stated

A6. He met an ugly woman in the street.
l)True 2) False 3) Not stated

A7. The woman knew that she was not pretty.
l)True 2) False 3) Not stated

A8. The woman wrote «Horseface» at the end of her letter.
l)True 2) False 3) Not stated

Раздел 2. Грамматика и лексика

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглав­
ными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗ
В9
так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию
текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый про-
пуск соответствует отдельному заданию ВЗ
В9

ВЗ. Our next-door neighbours the Jacksons just ____ a house in BUY

Spain.

B4. Even since they visited Spain ten years ago, they _______ to WANT

live in a warm climate. It suits better to them.

B5. Two years ago, an aunt ________ them some money, so they LEAVE

decided to look for a villa on the Spanish coast. They spent a lot of

time and energy to realize their dream.

B6. Finally, they _______ the perfect villa near Malaga. FIND

B7. They have been in Spain for about four months now NOT REGRET

and they say they _____ leaving the cold weather in England behind.

I made up my mind that to live somewhere warm too.

B8. I _______ in a cold country for too long. It's a good idea to move LIVE

to the warmer country when I am retired.

B9. Now ________ for the villa of my dream. LOOK

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В10 В14 так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию В10 14.

B1O. Thomas Gainsborough, a British artist of the 18"1 century, USUAL
showed his talent in an _______ way even in childhood.
B11. As a boy he lived in the country and once, ______ near his WALK

house, he saw a thief climbing over the wall.
B12. He had a look at the man, came home ______ and drew his QUICK

portrait. When the boy's father found out what had happened and saw

the picture, he took it to the police station.
B13. The portrait had an absolute _______ LIKE
B14. to the _______, so quite soon the thief was caught and ORIGIN

punished.
Раздел 3.Говорение

Монологическое высказывание по теме «Увлечения»

Вариант 4

Раздел 1. Чтение

В2

Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­-
ками А F и пронумерованными абзацами текста 1 5. Запи­-
шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только
один раз. В задании есть один лишний заголовок.

A. Travelling by taxi

B. Travelling by motorcycle

C. Facts about Sydney

D. On foot

E. Travelling by subway

F. Travelling by bus

  1. Sydney is an outdoor city of bright waterways, sandstone cliffs and hilly, tree-lined streets. Everybody seems to be moving: they're yachting on harbour, bush-walking through a national park, body-surfing at Bondi, or strolling round the Rocks. Trains, buses and ferries are convenient, reliable and of good value.

  2. The suburban rail network is the fastest means of public transport around the town. Trains run from around 4 a.m. until midnight. There are automatic ticket machines at most stations, but humans are usually on hand too!

  3. Buses run almost everywhere, but they're slow compared to trains. Bondi Beach, Cooge and parts of the North Shoie are only serviced by buses. You needn't worry about buying a ticket. They an available from newsagents, kiosks, and on bus.

  4. Taxis are available for hire when the light m top is lit up. They are easy to find in the city centre and the suburbs. There's sometimes an extra charge for large pieces of luggages, and booking costs $1 extra.

  5. If you like excitement, what is better way to tour around the city than by motorcycle? But remember that the city has a large, confusing one-way street system and parking is almost impossible: tow-away zones are common and private car parks are expensive. And remember to ride on the left-hand side of the road.








































Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений А5 А8 соответствуют содержанию текста (7 True), какие не соот­ветствуют (2 False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 Not stated).

If you didn't have a cat and you heard a sad miaow coming from underneath the floorboards in your home, what would you do? Animal lovers Jane and Simon Brown took up their floorboards and spent two days trying to find the cat they were sure was trapped under their floor. They even called in the fire brigade!

Finally, Mrs Brown realized that the noise was coming from a bag. The bag was full of her daughter's unopened birthday cards. As her daughter Michelle opened one of the cards, which was shaped like a cat, on the morning of her birthday, it miaowed just like the real thing. It wasn't a real cat- just an electronic birthday card!

«We felt absolutely awful!» said Mrs Brown. «We'd been moving the bag around the room to hide the cards from Michelle and we kept touching the bag. It's all so embarrassing. If we ever get a card like that again, we'll throw it straight in the bin!»

A5. They have a pet at home.

l) True 2) False 3) Not stated

A6. The Browns took up their floor.

l)True 2) False 3) Not stated

A7. Michelle bought this card.

l)True 2) False 3) Not stated

A8. They don't want to buy such cards any more.
l)True 2) False 3) Not stated
Раздел 2. Грамматика и лексика

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглав­
ными буквами в конце строк, обозначенных номерами ВЗ
В9
так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию
текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый про­
пуск соответствует отдельному заданию ВЗ В9.
ВЗ One of the ____ global products today is «Coca-Cola». STRONG

B4 Coke ___ by a pharmacist called Dr Pemberton in 1886. INVENT

B5 Pemberton ______ a syrup for a new drink and PRODUCE accidentally added carbonated water. The result was a soft drink that was called

«both delicious and refreshing».

B6 During its first year Pemberton ___ just nine bottle per day, SELL

but from these small beginnings «Cola-Cola» gradually grew into the world's

largest manufacturer of soft drinks.

B7 Every day, «Cola-Cola» products ____ more than 1 billion SERVE

times to people in more than 200 countries. In only Great Britain over

10 billion «Coca-Cola» products are consumed each year.

B8. In fact in many countries soft drinks ____ more popular BECOME

than traditional drinks.

B9 Tea used to be Britain's number one drink, but today the DRINK

average British person ___ 188 litres of soft drinks a year,

but only 157 litres of tea.

Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные
заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами
В10 — ВЫ так, чтобы они грамматически и лексически
соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски
полученными словами. Каждый пропуск соответствует
отдельному заданию В1014.


В10.

Michael Jordan is one of the most talented athletes in NATION

history. He's won six NBA titles, he's had sports shoes named after him,

he's even starred in Hollywood movie. Jordan is an __ superstar. But success

for Michael Jordan was never a matter of luck. It was always a matter of talent

and hard work. Michael Jordan was born in Brooklyn, NewYork, in l963.


В11.

He was the of five children, so he learned to complete FOUR

young. As a child, Michael was very athletic.


B12. He played baseball, basketball and football, but his

sport was baseball.
___ FAVOUR


B13. Larry kept on beating Michael when they played one -to-one ____,
SURPRISE

B14. Michael didn't like losing, so he worked hard to become a ____ GOOD
player.

Раздел 3. Говорение. Монологическое высказывание по теме «Образование»

Вариант 5

Раздел 1. Чтение

"В2

Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками А F и пронумерованными абзацами текста 1 5.Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только
один раз. В задании есть один лишний заголовок.

A. The absolute success.

B. The story will never end.

C. Who is he?

D. The beginning of the success.

E. The description of the character.

F. The author of the character.

  1. He's one of the most famous characters in film history and over three billion have watched him- that's half of the world's population! Since 1962 he's been in twenty films or one film every two years. Who is he? He's Bond-James Bond.

  2. The British writer, Ian Fleming, created James Bond in 1953. Fleming was a typical English gentleman. He was educated at Eton, then worked as a journalist before becoming a banker in London. However, during the war his life completely changed when he worked as a spy in Russia. He wrote most of his novels about his own interesting experiences.

  3. Although the Bond novels were exciting action stories about spies, they didn't become well known until they were made into films. When the first film Dr No opened in Britain in 1962, Fleming became famous overnight.

  4. However, it-wasn't until Goldjilger in 1964 that James Bond became successful around the would. Goldjinger broke box office records at home and abroad. The phrase «I'm Bond... James Bond» was recognized all over the world.

  5. Will Bond films continue to entertain us in the future? The answer is probably «yes». There will always be James Bond fans because audience will always enjoy exciting thrillers. The truth is that James Bond films, with their fast cars, spy gadgets and dangerous missions, are the ultimate action movies.

Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений А5 А8 соответствуют содержанию текста (1 True), какие не соот­ветствуют (2 False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрица­тельного ответа (3 Not stated).

Mark Twain was a great humorist not only in his books but also in life. One day, when he was staying in England he went to see the horse races not far from London. As he was walking to the station after the races he came across a friend of his. The man had lost all his money at the races and asked the writer to buy him a railway ticket to London. «Sorry, old boy», said Mark Twain. «Unfortunately, I haven't got enough money for two railway tickets. But never mind, I've got a brilliant idea. Wait for me here. I'll buy a ticket for myself and you can hide under my seat.»

As soon as the writer came back from the ticket-office, they found an empty compartment and Mark Twain's friend got under the seat. After the train had started, the inspector came in and asked to show the ticket to him. The writer handed him two tickets. The inspector looked round the empty compartment and asked whose the second ticket was. «Oh, it's my friend's», replied the joker, «he's hiding under his seat. You see, there's something wrong with his head and he likes travelling like that

A5. The friend had a lot of money in his pocket.
l)True 2) False 3) Not stated

A6.. Mark Twain bought two tickets.

l)True 2) False 3) Not stated

A7. The inspector saw two men in the compartment.
1) True 2) False 3) Not stated

A8. They laughed at this joke.

1) True 2) False 3) Not stated

  1   2   3

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconДосуг и увлечения молодежи
Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1 – 8 и текстами а – G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconПокупки. Карманные деньги Раздел (задания по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами А–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconВы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 – 5 и утверждениями, данными в списке а – F. Используйте каждую...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Прочитайте тексты и установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами А–G. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую icon10 класс Раздел 1 чтение
Установите соответствие тем ”а-g текстам 1 Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconЧтение
Установите соответствие рубрик а-н отрывкам 1-7, взятым из различных книг и журналов. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconB1 Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a –F и утверждениями, данными в списке 1 Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями^ данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconЁ Task Прочитайте отрывки из справочника для туристов и установите...
Прочитайте отрывки из справочника для туристов и установите соответствия между перечисленными характеристиками ресторанов (0- 5)...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A~F и утверждениями, данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1 Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f и пронумерованными абзацами текста 1 Запи­шите свои ответы в таблицу. Используйте каждую iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Вы прочтете 6 текстов. Установите соответствия между высказываниями каждого говорящего (1- 6 ) и утверждениями, данными в списке...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск