Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке





Скачать 176.07 Kb.
НазваниеВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке
страница1/3
Дата публикации22.05.2015
Размер176.07 Kb.
ТипДокументы
  1   2   3
Вариант №4

Раздел 1. Аудирование


B1




Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке AG. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.


A. This person is an outside consultant not involved in the situation to be resolved.

B. This person is responsible for setting up a conference room.

C. This person had to live through a period of changes in his life.

D. This person usually occupies the central position in the conference room.

E. This person was supported neither by his people, nor by Parliament.

F. These people have to resolve social, political, professional and family disputes.

G. This person was encouraged by his teacher to choose the right career.


Говорящий

1

2

3

4

5

6

Утверждение





















Вы услышите разговор двух друзей. Определите, какие из приведенных утверждений A1–A7 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите запись дважды.



A1

Americans ate a lot of breakfast in the past.

1) True

2) False

3) Not stated




A2

On Sundays Americans don’t eat a big breakfast.

1) True

2) False

3) Not stated




A3

Maple syrup is rich in vitamin C.

1) True

2) False

3) Not stated




A4

Corn cakes were given to hungry dogs.

1) True

2) False

3) Not stated




A5

During the break most Americans go home to eat their lunch.

1) True

2) False

3) Not stated




A6

It’s not very healthy to eat a big dinner and go to bed.

1) True

2) False

3) Not stated




A7

Most American people are vegetarians.

1) True

2) False

3) Not stated


Вы услышите интервью. В заданиях A8–A14 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.



A8

Pamela’s work consists in

1) making films.

2) finding actors for films.

3) acting in films.


A9

Pamela thinks that the most important quality for her job is

1) intuition.

2) experience.

3) knowledge.


A10

From Pamela’s point of view, the best actor for a particular role is

1) the person who is dynamic.

2) the person who can act any role.

3) the person who resembles the role to be played.


A11

Pamela chose her profession

1) by chance.

2) after long and thorough thinking.

3) because one of the agents advised her to choose it.


A12

Something that attracted Pamela in this job was

1) popularity.

2) glamour.

3) money.


A13

Pamela took a break in her career because

1) she didn’t like a film.

2) she didn’t like the place where a film was made.

3) she couldn’t cope with stress.


A14

Pamela came back into the profession because

1) she was offered a very good script.

2) she missed her job.

3) she didn’t like her work in the theater.


По окончании выполнения заданий B1 и A1–A14 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания B1, A1–A14 располагаются в разных частях бланка. B1 расположено в нижней части бланка. При переносе ответов в задании B1 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.



Раздел 2. Чтение


B2




Установите соответствие между заголовками 1–8 и текстами AG. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании один заголовок лишний.




1. Festival of Famous Outlaws

2. Legend of Dark Hills

3. Traditions and Education

4. Legend Found in Epic

5. Restoring the Legendary Forest

6. Traditional Spring Ceremony

7. Some Statistics about the British

8. Strange Love for Animals


A. Morris Dance is a traditional English ceremonial dance for men. It is part of a complex of men’s springtime ritual found throughout Indo-European regions. Morris dances in central England are performed by a team of six dancers decked with ribbons, rosettes and flowers. Jingles are strapped to their legs. They dance with an upward-jumping step, often swinging handkerchiefs or clashing thick wooden sticks. The Morris Dance reached the height of its development in 15th and 16th centuries, survived through the 1800s and enjoyed a notable revival after World War I.

B. Every year, thousands of people come from all over the world to Sherwood Forest in Nottinghamshire, England, for the Robin Hood Festival. For five days, they celebrate the life and legend of the most famous outlaws in English history, Robin Hood and his Merry Men, who stole from the rich and gave to the poor. They are said to have lived in this forest more than six hundred years ago. Ten miles from Sherwood Forest is The World of Robin Hood, a theme park devoted to the story of the outlaw and his world.

C. Robin Hood is known to be a legendary figure in English epic writing. According to the descriptions found in manuscripts, which date from about the fourteen hundreds, he was quite short but had very broad shoulders, which would have coincided with him using the bow. To use a longbow you needed to have a lot of upper body strength. He could have been a son of a nobleman, which is also part of the legend, who was found hunting in the forest. Of course that was against the law during the reign of King Richard the First, so he was outlawed for this.

D. This amazing tree is called the Major Oak. It is believed to be over a thousand years old. Robin Hood and his Merry Men are said to have hidden here from the Sheriff of Nottingham. The Major Oak stands at the heart of Sherwood Forest. In Robin Hood’s time, the forest was very large. It must have been easy for Robin Hood and his men to hide here. Today, the Sherwood Forest Trust is planning to plant large numbers of trees and to restore a huge area of the forest.

E. According to legend, the Isle of Skye located off the northwest coast of Scotland was inhabited by Cailleach Bhur, the goddess of winter. She had enslaved a beautiful girl, the sweetheart of Spring, who appealed to the Sun for help. In response, the angry Sun buried his burning spear at Cailleach Bhur as she rode across Skye. But he missed his mark and destroyed the landscape which broke into a range of hills. These hills are rarely covered with snow even in winter. They stand dark against the sky.

F. Broadstairs is a small, unspoilt seaside town on the Kent coast in the south east of England, about 75 miles from London. English people have been coming to Broadstairs for holidays since the middle of the last century. Every August, there is a folk festival in Broadstairs. Musicians and singers come from all over the world. There are several language schools in Broadstairs. A lot of young people go there to improve their English. Broadstairs is a pleasant small town on the seaside with a wonderful beach, a nice centre, and old buildings.

G. Frank Butland was a famous English eccentric who lived in the 19th century. His house was full of all kinds of animals, most of them running free. His monkeys lived in the sitting room and used to bite his guests. Every night the caring master gave them beer and they were fond of a drop of sweet wine on Sundays. Frank also liked to cook and eat animals. He ate mice on buttered toast or a bit of lion that died in a nearby zoo. The only thing he hated was flies. He never ate them.



A.

B.

C.

D.

E.

F.

G.
























B3




Прочитайте текст и заполните пропуски AF частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 лишняя. Занесите цифру, обозначающую соответствующую часть предложения, в таблицу.

Recovery from jetlag can take as long as a day or two for every time zone crossed. So if you are flying east-west for holiday or on business, it is likely to mean A ______________________________ .

Jetlag is the disruption of the body’s natural cycle and a great number of various factors make it worse. The artificial atmosphere inside a plane B ______________________________ and strengthen the effect of jetlag. If you deal with these, you will arrive in better shape.

Exercising before flights helps to offset the effects on the body of reduced air pressure, and aerobic exercise afterwards helps to reoxygenate it. Drinking water is known to be very helpful. C ______________________________ to minimize the effects of dehydration. Children may need more. Drinking carrot juice before flying overcomes oxygen deficiency. Another good thing is to eat light and frequent meals. Heavy meals D ______________________________ , which can lead to dizziness and fainting. For two weeks before you fly, eat plenty of foods containing vitamins A and E. They will build up your immune system and help you to keep fit. It is also good to sleep as much as you can before the flight and on it.

On board, E ______________________________ because darkness stimulates secretion of the hormones that enhance sleep. Avoid alcohol, which restricts the brains oxygen intake. Like tea and coffee, alcohol increases the dehydration effect of flying. If you need to drink to relax, bear in mind that F ______________________________ .

Wear loose comfortable warm clothes and do some physical exercises during the flight. Sitting down for several hours slows down the circulation. As a result, you feel stiff and it is difficult to move. Re-adjust to local time as soon as you can.
1. can affect the human body in a number of ways

2. a few days of feeling tired or even unwell

3. slow down the blood circulation

4. about a cupful every hour is needed

5. the cabin environment intensifies the effect of alcohol

6. try to do your best in order to

7. wear earplugs and eye pads


A.

B.

C.

D.

E.

F.




















Прочитайте текст и выполните задания A15–A21. В каждом задании обведите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую выбранному вами варианту ответа.


A Strange Story
In the northern part of Austin there once dwelt an honest family by the name of Smothers. The family con­sisted of John Smothers, his wife, himself, their little daughter, five years of age, and her parents, making six people toward the population of the city when counted for a special write-up, but only three by actual count.

One night after supper the little girl was seized with a severe colic, and John Smothers hurried down town to get some medicine.

He never came back.

The little girl recovered and in time grew up to womanhood.

The mother grieved very much over her husband’s disappearance, and it was nearly three months before she married again and moved to San Antonio.

The little girl also married in time, and after a few years had rolled around, she also had a little girl five years of age.

She still lived in the same house where they dwelt when her father had left home and never returned.

One night by a remarkable coincidence her little girl was taken with cramp colic on the anniversary of the disappearance of John Smothers, who would now have been her grandfather if he had been alive and had a steady job.

“I will go down town and get some medicine for her,” said John Smith. (for it was none other than he whom she had married).

“No, no, dear John,” cried his wife. “You, too, might disappear for ever, and then forget to come back.”

So John Smith did not go, and together they sat by the bedside of little Pansy (for that was Pansy’s name).

After a little, Pansy seemed to grow worse, and John Smith again attempted to go for medicine, but his wife would not let him.

Suddenly the door opened, and an old- man, stooped and bent, with long white hair, entered the room.

“Hello, here is grandpa,” said Pansy. She had recog­nized him before any of the others.

The old man drew a bottle of medicine from his pocket and gave Pansy a spoonful.

She got well immediately.

“It was a little late,” said John Smothers, “as I waited for a street-car.”

(By O. Henry)


A15

John Smothers had a family which consisted of

1) three people.

2) six people.

3) two people.

4) five people.


A16

When the little girl was seized with a severe colic John Smothers

1) gave her the medicine immediately.

2) went to buy some medicine.

3) went to call the doctor.

4) asked his wife to go and buy some medicine.


A17

John’s wife

1) died of grief.

2) never married again.

3) went to look for her husband.

4) married again and left Austin.


A18

John’s daughter lived with her family

1) and her mother.

2) in San Antonio.

3) in her father’s house.

4) in the country.


A19

John Smith’s wife didn’t want him to go and buy some medicine because

1) the weather was very bad.

2) she knew her parents’ story.

3) she didn’t want to stay with her daughter alone.

4) no medicine could help their daughter.



A20

The old man who suddenly entered the room was

1) John Smothers.

2) their family doctor.

3) a stranger.

4) John Smith.



A21

When Pansy took a spoonful of medicine

1) she thanked the man.

2) she said that the man was late.

3) she recovered in no time.

4) she kissed her parents.

По окончании выполнения заданий В2, В3 и А15–А21 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В2, В3, А15–А21 располагаются в разных частях бланка.

  1   2   3

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1–6 и утверждениями, данными в списке A–G. Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 – 5 и утверждениями, данными в списке а – F. Используйте каждую...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconB1 Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a –F и утверждениями, данными в списке 1 Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconВы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями^ данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1 Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A~F и утверждениями, данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего a-f и утверждениями, данными в списке 1-7, Используйте каждое утверждение,...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Вы прочтете 6 текстов. Установите соответствия между высказываниями каждого говорящего (1- 6 ) и утверждениями, данными в списке...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a f...
Прочитайте текст. Установите соответствие между заголов­ками a — f и пронумерованными абзацами текста 1 — Запи­шите свои ответы в...
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconЗарубежная Азия I
Установите соответствие между странами Зарубежной Азии и ведущими отраслями их промышленности
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconУ рок III рабочая тетрадь по биологии
Установите соответствие между особенностями строения и одноклеточными организмами, для которых они характерны
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconЗадание №2 выберите три правильных ответа
Задание №3 Установите соответствие между органами живого организма и их происхождением
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Установите соответствие между словесной и аналитической моделями свойств степени
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconКонтрольные тесты по русскому языку и культуре речи составитель: доцент Попова Т. В
Установите соответствие между функциональными стилями и характерными для них языковыми средствами
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-6 и утверждениями, данными в списке iconДеятельность ученика
Установите соответствие между предметом изучения и уровнями экономического анализа: к каждой позиции, данной в первом столбце, подберите...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск