Скачать 305.05 Kb.
|
Л.Х. Шаяхметова Сборник текстов и упражнений по английскому языку для студентов неязыковых специальностей Казань - 2012 Казанский федеральный университет Институт филологии и искусств Кафедра иностранных языков Шаяхметова Л.Х. Сборник текстов и упражнений по английскому языку для студентов неязыковых специальностей (учебно-методические рекомендации). – Казань, Вестфалика, 2012. – 35 стр. About myself and my family. My name is Valentina. I am 18. I was born in Moscow. I am neither tall nor short. My friends say that I am thin. My hair is fair and short. My face is oval, my nose is short and turned-up. My eyes are large and blue. My parents say that I am a pretty girl. I like to dress well. I try to buy shoes and dresses which are in fashion. I am a polite girl. I try to be a kind, honest and serious person. I study at the university. I would like to notice that I am good at many subjects. I like English and History best of all. I like to read English books and learn poems and songs. My hobby is swimming. I go to the swimming-pool twice a week. Our family consists of my parents, my sister and I. We live in Moscow, in Lyublinskaya street. I can say that our family is small, and we love each other very much. My mother's name is Marina Vladimirovna. She is 37. She is a teacher. She is a very nice woman. My father's name is Konstantin Ivanovich. He is a pilot. I am sure he is a skilled pilot. My father is a very clever and kind man. I can always turn to him with my troubles. I have a small sister. Her name is Lyuda. I like to take care of her. Sometimes we read funny stories, sometimes I go for a walk with my sister. Lyuda is fond of drawing. She spends a lot of free time drawing trees, streets, flowers and animals. All members of our family have their own hobbies. But we like to spend our weekend together. We go to the forest. In summer we pick up berries and mushrooms, in winter we prefer to be closer to nature and spend some free time in the country. We have a small comfortable house and a nice garden near it. Прочитайте диалог.
Поговорите со своим партнером, используя следующие вопросы: What is your name? How old are you? Where do you study? Is your family small? What is your mother's name? What is your father's name? Have you got a sister or a brother? How do you spend your free time? What holidays do you like? Your family is a friendly one, isn't it? Переведите предложения:
Составьте полный текст о себе и Вашей семье. My working day I usually get up at 7 o’clock. Then I make my bed, do morning exercises, wash my face, clean my teeth, and then have breakfast. For breakfast I always eat porridge and drink tea with milk. I never drink coffee. After breakfast I dress, take my bag and go to the university. Sometimes I get to the university by bus, and sometimes – by tram. Our lessons usually start at half past 8 a.m. and finish at 5 p.m. We have 4 or 5 lessons every day. At the lessons we usually write lectures, listen to the teacher, read different texts, then discuss them, translate sentences. I like to study at the university more than at school. After the lessons I usually go to the library with my group mates, where we usually do our homework. I come home at about 6 p.m. First I wash my hands, and then have supper. Very often I go to my friend’s place. We discuss our problems, go to the sports ground. We often like visiting different sports and culture events. In the evening I watch TV-news, seldom read books. At 11 p.m. I go to bed. Vocabulary: To get up – вставать To make one’s bed – заправлять постель To do morning exercises – делать утреннюю зарядку To wash face – умываться (букв. мыть лицо) To clean teeth – чистить зубы To have breakfast (dinner, supper) – завтракать (обедать, ужинать) To eat porridge – есть кашу To drink tea – пить чай To dress – одеваться To take a bag – брать сумку To go to the university – идти (ехать) в университет To get to the university – добираться до университета To start – начинать (ся) To finish – завершать (ся) To have lessons – заниматься (иметь уроки) To write lectures – писать лекции To listen to the teacher – слушать учителя To read and discuss texts – читать и обсуждать тексты To translate sentences – переводить предложения To do homework – делать домашнюю работу sports and culture events – спортивные и культурные новости to watch TV-news – смотреть телевизионные новости Ответьте на вопросы: Where do you live? Do you live in the hostel? At what time do you usually get up? Do you do morning exercises? What do you have for breakfast? Do you like coffee or tea? At what time do you go to the university? How do you get there? With whom do you go to the university? How many lessons do you have every day? At what time do your lessons start? Where do you go to after lessons? Do you often visit sports and culture events? What do you do in the evening? What do you watch on TV? Days There are seven days in the week. Do you know their names? Sunday (воскресенье), Monday (понедельник), Tuesday (вторник), Wednesday (среда), Thursday (четверг), Friday (пятница), Saturday (суббота). - What day is today? — Today is ________________. Time Сколько времени? – What time is it now? 2. It is five o’clock. It is a quarter past seven. Пять часов. букв. Пятнадцать минут после семи. 3. 4. It is half past seven. It is twenty minutes to eight. букв. Половина после семи. букв. Двадцать минут до восьми. Без двадцати восемь. Скажите по-английски, сколько времени на часах на следующих рисунках: 1. 2. 3 4. Переведите на английский язык, используя вышеуказанные варианты обозначения времени: Сколько времени? – Половина пятого. Без двадцати пяти восемь. Двадцать минут двенадцатого. Спектакль начинается в половине седьмого. Во сколько заканчивается фильм? – В 19.40. Во сколько ты обычно уходишь в университет? – В 8ч. утра. Прочитайте следующий текст и сравните с первым. Ann usually gets up at 7 o’clock. Then she makes her bed, does morning exercises, washes her face, cleans her teeth, and then has breakfast. For breakfast she always eats salad and drinks coffee. She never drinks milk. After breakfast she dresses, takes her bag and goes to the university. She always gets to the university by bus. After lessons Ann usually goes to the library with her group mates, where they usually do their homework. She comes home at about 6 p.m. First she washes her hands, and then has supper. Ann always helps her mother about the house. She often likes visiting different culture events with her friends. In the evening she reads books seldom watches TV-news. At 11 p.m. she goes to bed. Составьте свой текст о Вашем рабочем дне. Переведите на татарский язык:
Переведите следующие предложения.
Составьте диалог с Вашим партнером по теме урока. Features of the character Let's speak about people and their relationships. In our everyday life we meet a great number of people. Some of them we see very often, we are in contact with them. Do you know what does it mean "to be in contact"? It means to work with them, to talk to them, to have a rest together and so on. All people want to have friends, to be on friendly terms with people. But sometimes people betray us and we understand that we were mistaken when we considered such people to be our friends. Real friends are always ready to help each other. A real friend makes your life happier and more interesting. He must be warmhearted, faithful, but not envious or smoothtongued. A good friend never boasts or betrays. I have many friends. Some of them are clever, full of humour; others have many hobbies. They like reading, painting, music, photography, collecting stamps, coins and computer games. In short, they have different interests and that's why I respect them. My best friend is... She is pretty, frank and kind (He is handsome). She is neither dull nor lazy, she is inventive but at the same time she is modest. It's a pity, she is not a brilliant pupil, but she always tries her best to get good knowledge. She is not a chatter-box or a lazy-bone. And what I like most of all is that she is always full of interesting ideas and believes in good future. Vocabulary: relationship - взаимоотношения; to be in contact with - общаться с кем-то; to be on friendly terms with smb. - быть в хороших отношениях to betray - предать; to consider - считать; warmhearted - сердечный; добросердечный; faithful - верный; преданный; envious - завистливый; smoothtongued - льстивый; to boast - хвастаться; boastful - хвастливый; a coin - монета; to respect - уважать; pretty - милый; хорошенький; handsome - красивый; статный; frank - откровенный; kind - добрый; at the same time - в то же время; dull - скучный; lazy; idle - ленивый; lazy-bone - лентяй; |
Практикум по немецкому языку Сборник текстов, контрольно-тренировочных... Кандидат педагогических наук, доцент Балашовского филиала Саратовского государственного университета им. Н. Г. Чернышевского | Рабочая программа дисциплины второй иностранный язык для студентов... Для студентов неязыковых специальностей казанского федерального (приволжского) университета | ||
Рабочая программа дисциплины Французский язык для студентов неязыковых... Для студентов неязыковых специальностей казанского (приволжского) федерального университета | Ильина О. К., Тычинский А. А. Сборник упражнений по английскому языку к учебнику Московский государственный институт международных отношений (университет) мид россии | ||
Учебное пособие по английскому языку для студентов экономических... Учебное пособие по английскому языку для студентов заочного обучения экономических специальностей | Учебное пособие по разговорному английскому языку для студентов всех... Учебное пособие по разговорному английскому языку для студентов всех специальностей неязыкового вуза | ||
Образование и культура – ценностные ориентации будущих педагогов Миронова Т. В. Сборник текстов для дополнительного чтения и тесты на аудирование: Для студентов младших курсов всех специальностей.... | Сборник тестов для контроля знаний студентов неязыковых факультетов... Охватывают материал по дисциплинам: «Русский язык» и «Основы делопроизводства», и предназначены для опроса и контроля знаний студентов... | ||
Учебное пособие по математике «математический анализ в схемах» ( для учеников 11-х классов) Миронова Т. В. Сборник текстов для дополнительного чтения и тесты на аудирование: Для студентов младших курсов всех специальностей.... | Рабочая учебная программа составлена на основании «Типовой программы... «Методических указаний к «Типовой программе» М, 1991 год, а также программы курса «Английский язык для неязыковых курсов», мгу им.... | ||
Методические указания для контроля знаний по модульно-рейтинговой... Данные методические указания являются приложением к учебному пособию по английскому языку для студентов 1 курса всех специальностей... | 1 1: Text. Types of Proprietorship ... | ||
Лекции по психологии: Учебное пособие. 5-е изд. М. Кду, 2011. педагогика Миронова Т. В. Сборник текстов для дополнительного чтения и тесты на аудирование: Для студентов младших курсов всех специальностей.... | Конспект + сборник задач Пособие для студентов специальностей 2202 и 2203 «Теория вероятностей и математическая статистика» студентами 22-ой группы специальностей средних профессиональных учебных заведений.... | ||
Методические указания к программе обучения иностранному языку Методические указания предназначены для студентов факультетов неязыковых специальностей и включают следующие разделы: основные правила... | Методические указания к программе обучения иностранному языку Методические указания предназначены для студентов факультетов неязыковых специальностей и включают следующие разделы: основные правила... |