Тверской государственный университет





Скачать 131.43 Kb.
НазваниеТверской государственный университет
страница1/3
Дата публикации08.01.2015
Размер131.43 Kb.
ТипКонтрольная работа
100-bal.ru > Право > Контрольная работа
  1   2   3
ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ

Государственное образовательное учреждение высшего

профессионального образования

ТВЕРСКОЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ УНИВЕРСИТЕТ


Факультет иностранных языков и международной коммуникации

МЕТОДИЧЕСКИЕ УКАЗАНИЯ И ЗАДАНИЯ
ДЛЯ СТУДЕНТОВ IV КУРСА ЗФО

английского отделения факультета ИЯ и МК


Тверь 2006

Составители: старший преподаватель С.А. Макаров

к.ф.н., доцент М.В. Оборина
Печатается по решению кафедры английской филологии

  1. КОНТРОЛЬНЫЕ РАБОТЫ.


1) Оформление контрольных работ.

При выполнении письменной контрольной работы следует соблюдать следующие требования:

  1. Писать четким, разборчивым почерком.

  2. На обложке тетради проставить номер работы, курс, семестр, отделение, год, фамилию и инициалы, домашний адрес (с почтовым индексом).

  3. На первой странице тетради написать название работы, а также указать учебники, использованные при выполнении работы.

  4. Оставить поля шириной 3 см.

  5. Выполнять упражнения в последовательности, указанной в задании. Обязательно проставлять номера упражнений.

  6. Выполнять упражнения так, как указано в задании. Например, если написано "Write out the forms", необходимо выписывать только нужную форму из каждого предложения. Если это не оговорено, то выполняется все упражнение с употреблением нужных грамматических форм.


2) Пометы рецензента.

При проверке контрольной работы ошибки, как правило, не исправляются, а только подчеркиваются. Преподаватель делает пометы на полях тетради, чтобы студент самостоятельно исправил ошибку. Ниже приводится примерный список таких помет-сокращений:

wr.sp. = the wrong spelling

wr.art. = the wrong article

wr.prep. = the wrong preposition

wr.w. = the wrong word

wr.f. = the wrong form

wr.w-o. = the wrong word-order

wr.st. = the wrong style

Кроме указанных помет, могут использоваться и другие.
3) Порядок присылки и возврата контрольных работ.

Контрольная работа должна быть прислана не менее чем за 30 дней до начала сессии. Зачтенная работа остается на кафедре, а студенту-заочнику высылается уведомление о зачтении работы.

Незачтенная контрольная работа высылается студенту для исправления. Исправленный вариант присылается на повторную проверку вместе с первым вариантом работы и рецензией.
4) Критерии зачета контрольной работы.

Контрольная работа возвращается студенту-заочнику без проверки, если а)не выполнено хотя бы одно из заданий;

б) работа написана неразборчивым почерком;

в) к работе присланной на повторную проверку, не приложен первый (незачтенный) вариант работы с рецензией.
Если рецензент контрольной работы придет к убеждению, что работа выполнена студентом-заочником не самостоятельно, то он вправе не зачесть работу. Незачтенная работа остается в этом случае на кафедре, а студенту-заочнику высылается рецензия с мотивировкой незачтения. Студент, который получил незачет по указанной причине, выполняет новый вариант контрольной работы после сессии.
6) Исправление языковых ошибок

осуществляется в порядке следования упражнений, с указанием номера упражнения, в котором были допущены ошибки.



  1. ГРАММАТИКА



Данный аспект предполагает повторение следующих тем:
Семестр 7: Tenses (in the Active and Passive Voices), Sequence of Tenses, Oblique Moods.

Семестр 8: Tenses (in the Active and Passive Voices), Non-Finite Forms of the Verb, Articles.
Студенты выполняют один из вариантов лексико-грамматической контрольной работы.
УЧЕБНИКИ:

  1. Ганшина М.А., Василевская Н.М. Практическая грамматика английского языка. М., 1971 (1964).

  2. Каушанская В.Л. и др. Грамматика английского языка. Л., 1973.

  3. Макаров С.А. Лексико-грамматический практикум. Тверь, 2005.

  4. Макаров С.А. Учебно-методическая разработка по теме «Артикль». Тверь, 2004.

  5. Резник Р.В., Сорокина Т.С., Казарицкая Т.А. Практическая грамматика английского языка. М., 1996.

  6. Quirk R., Greenbaum S., Leech G., Svartvik J. A University Grammar of English. M., 1982.

  7. Close R.A. A Reference Grammar for Students of English. M., 1979.


КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 13

(лексико-грамматическая).

Вариант 1
Task 1. Choose the correct word in brackets.

1. We have to be (economic/economical) of our time.

2. Are you familiar with the (economic/economical) situation in this country?

3. The government’s (economic/economical) (policies/politics) have led us into the worst recession for years.

4. The state as an organized group of citizens is called the body (politic/political).

5. It’s a (classic/classical) example of stupidity.

6. The accused man refused to make an (admission/admittance) of his guilt.

7. Only high officials had (access/accession) to the Emperor.

8. The unusually cold weather (affected/effected) his health.

9. Benny doesn’t show much (affectation/affection) for insects.

10. The law is still in (affect/effect).

11. We have no (conscience/consciousness) during sleep.

12. Mr Brown is a (conscientious/conscious) worker.

13. I am (conscientious/conscious) of my mistake.

14. The (ascent/assent) of the mountain was not difficult.

15. I can give you good (council/counsel).

16. The teacher (deduced/deducted) ten points for my bad handwriting.

17. He was (exalted/exulted) to the high position.
Task 2. Use correct prepositions where necessary.

1. You must fill in that form ___ ink.

2. Not many people avail themselves ___ the opportunity to do what I did.

3. Help yourself ___ the vegetables.

4. The essay treats ___ the progress of medical research.

5. Which doctor is treating you ___ your illness?

6. Mr Black treated us ___ a good dinner.

7. The government has not found a cure ___ unemployment yet.

8. I’m short ___ cash now.

9. The war has involved an enormous increase ___ the national debt.

10. The haystack was set ___ fire by somebody ___ purpose.

11. English abounds ___ idiomatic phrases.

12. You should take pride ___ your work.
Task 3. Use correct articles if necessary.

1. We are studying ___ certain soil bacteria able to take up ___ iron and accumulate it on ___ surface of ___ cells.

2. It may be said that ___ English drama is a growth of ___ Renaissance.

3. It’s ___ fun studying ___ English grammar.

4. ___ number of my short stories have been published.

5. ___ number of such word combinations is practically limitless.

6. ___ thousand people marched from ___ Hyde Park to ___ Westminster Abbey.

7. It was ___ late afternoon when I woke up.

8. What are the products of ___ West Indies?

9. I am at ___ loss what to do now.

10. ___ unemployed are not expected to live on the savings.

11. ___ mankind will be grateful to you.

12. ___ distant is more enchanting than that which is near.

13. ___ Murphy’s law is based on a popular belief that if something goes wrong it always goes wrong in the worst possible way.

14. Just tell what it is in ___ plain English.

15. They made ___ slow progress in the mountains.

16. When the ship reached the port it bore ___ abundant evidence of the storm.

17. That’s ___ useful information.
Task 4. Use correct articles in set expressions if necessary.

1. We have the enemy on ___ run. (=they are in hasty retreat)

2. Our friend gave us ___ run of his house.

3. He said so by ___ way of an apology.

4. She writes ___ good hand.

5. Let me give you a case in ___ point. (=give you an example)

6. The names are arranged in ___ alphabetical order.

7. His fortune took ___ turn to ___ better.

8. How can you have ___ face to say such a thing? (=How dare you?)

9. I’ll lose ___ face if I don’t keep my promise.

10. Are you in ___ line with my suggestion? (in agreement)

11. What’s on ___ air tonight? (=What’s the radio programme?)

12. It suits me to ___ ground. (=completely)

13. The ship had 500 passengers on ___ board.

14. How much do you pay for ___ board? (for meals)

15. My hair stood on ___ end.


Task 5. Rewrite the sentences using the verbs in brackets in the correct form of oblique moods.

1. I want to go but I have this examination tomorrow. But for this examination I (go) too.

2. She didn’t cry, but she looks as if she (cry) for some time.

3. Why did you come? I’d rather you (not come).

4. She was angry with you, otherwise she (not speak) like that then.

5. The child is crying. If only he (not cry)!

6. And of course I was wearing my very best shoes. If only I (not wear) my very best shoes!

7. I knew nobody at the party, so I didn’t have a very good time, but if I (know) anybody there I (have) a nice time.

8. It’s five o’clock; it’s time he (be) here.

9. It was raining when I set out, but I wish it (not rain).

10. Have you read his book? – Yes, but I wish I (not read) it.

11. I think it necessary that everyone (be) present.

12. The president requested that the prime minister (make) a report.

13. She helped me and I finished in time. But for her help I (not finish) it in time.

Task 6. Use the gerund or infinitive of the verbs in brackets.

E.g. He refused (eat).  He refused to eat.

1. The government will not countenance (give) in to blackmail.

2. I do not deign (reply) to such an impudent question.

3. I can’t afford (go) away for a holiday.

4. Mr Smith chose (stay) where he was.

5. Fancy (do) this!

6. He claimed (have reached) the top of the mountain.

7. We hesitated (take) such a big risk.

8. Would you mind (hold) your tongue?

9. The book purported (be) a translation.

10. The teacher told us we risked (be) expelled if didn’t write the test.

11. He proceeded (illustrate) this by his own story.

12. I gave up my small apartment, sold my few belongings and resolved (start) afresh.

13. I’ve got a fifty percent chance of doing what I set out (do).

14. He told me he’d postpone (go) to America.
Task 7. Use the correct form of the gerund of the verbs in brackets. Insert prepositions where necessary.

E.g. But before long it was obvious that our other arms, stuck out as they were, were in imminent danger (tear) away.  But before long it was obvious that our other arms, stuck out as they were, were in imminent danger of being torn away.

1. At first, as I told you, I was inclined to suspect her (concern) in the crime.

2. A dish of coffee and milk was respectfully submitted to the cat, who drank it contemptuously and then retired to her box of shavings with an air (sustain) an insult.

3. The whole time I was conscious (surround) by a network of intrigue.

4. I despair (pass) my driving test.

5. I know you dislike (arouse) early, but it’s nine o’clock.

6. It was on her tongue to tell him that she was not used (speak) to like that.

7. Certainly I should have no objection (work) with him.

8. His pleasure (ask) to dinner was simple and fresh.

9. I grew bored (try) never to be bored.
Task 8. Change the following sentences so as to use the complex subject with the infinitive in the correct form. Underline the complex subject.

E.g. A group of people at the gangway saw that the boat came into harbour.  The boat was seen to come into harbour.

1. It happened so that I was staying for a long weekend not far from Tercanbury.

2. It was not likely that he was going to be drawn into an argument.

3. It was felt that she was perfectly capable of taking care of herself.

4. It is known that he lived with an uncle and aunt on the outskirts of a little Kentish town by the sea.

5. We think that the government has made a mistake.

6. I suppose that you should come here at three o’clock.

7. I am sure that the boat will be noticed.
Task 9. Change the following sentences so as to use Nominative Absolute Participial Constructions. Underline the Nominative Absolute Participial Constructions.

A. E.g. As it was a hot day, and all of us were thirsty she suggested that we should have a glass of beer. It being a hot day, and all of us thirsty, she suggested that we should have a glass of beer.

1. When a fortnight of his notice to Mrs Grant had expired Mike really began to worry.

2. When all was settled, he went to bed and slept soundly.

3. Now that the moment had come he found that it was difficult to speak.

4. After it was settled that Joy should come down to Blackstable, Mrs Grey thought much how she should treat them.

5. As there were no other matters to discuss, the old man left.

6. If the sun shines, the weather will be nice.
B. E.g. She looked at me and her eyes widened. She looked at me, her eyes widening.

1. They walked silently through the street, Tom was very grave and Liza was weeping bitterly.

2. Denny lit a cigarette, his fingers were shaking so violently he could barely hold his match.

3. It was Nancy herself who opened the door for Andrew, her face smiled towards him.

4. ‘Yes,’ said Maggie and the worried look receded from her face.

5. Dinner began in silence, the women faced one another and the man.

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 13

(лексико-грамматическая).

Вариант 2
Task 1. Choose the correct word in brackets.

1. By various little (economics/economies) she managed to save a few pounds.

2. I study (economics/economies) at Tver university.

3. These countries have strong (economics/economies).

4. We are expecting a (politic/political) crisis.

5. Try not to enter the local (policies/politics).

6. We all enjoy (classic/classical) music.

7. Students must have (access/accession) to good books.

8. Some Japanese women (affect/effect) European-style dress.

9. Our arguments had no (affect/effect) on her.

10. If you have a guilty (conscience/consciousness), you feel or know that you have done wrong.

11. The blow caused him to lose (conscience/consciousness).

12. As there’s no butter we’ll have to (content/contend) ourselves with dry bread.

13. We watched the mist (ascending/assenting) from the valley.

14. Have you given your (ascent/assent) to the plan?

15. Mr Green is a member of the City (Council/Counsel).

16. If you see a doctor leaving a house, you can (deduce/deduct) that someone is ill.

17. The fans (exalted/exulted) at the victory.
  1   2   3

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Тверской государственный университет iconГрафические невербальные средства передачи информации в модульной рекламе газет тверской области
Работа выполнена на кафедре журналистики и новейшей русской литературы фгбоу впо «Тверской государственный университет»
Тверской государственный университет iconЦиклическое текстопостроение в малой эпической прозе
Работа выполнена на кафедре теории литературы фгоу впо «Тверской государственный университет»
Тверской государственный университет iconЭкологический мониторинг и фитосанитарное оздоровление засоренных...
М бюджетном образовательном учреждении высшего профессионального образования «Российский государственный аграрный университет – мсха...
Тверской государственный университет iconПатентам и товарным знакам (19)
Тверь, наб. Афанасия Никитина, 22, Тверской государственный технический университет, отдел охраны авторских прав и защиты информации,...
Тверской государственный университет iconМоу «Тверской лицей» Радиолюбительское движение на Тверской земле
Именно в это время в тверской области создаются радиосвязь, радиовещание, проводное вещание и наряду с ними – радиолюбительство
Тверской государственный университет iconПолифоническая организация голосов в художественном тексте и ее передача в переводе
Работа выполнена на кафедре теории языка и межкультурной коммуникации в гоу впо «Тверской государственный университет»
Тверской государственный университет icon«Тверской государственный университет» Институт непрерывного образования...
Целью дисциплины является изучение политических, социально-экономических и культурных аспектов российской истории
Тверской государственный университет iconЕ. Д. Красильникова Тверской государственный университет
Ввести физические термины: физическое тело, вещество, материя, физические явления, физическая величина, физический прибор
Тверской государственный университет iconНарратология современной беллетристики (на материале прозы М. Веллера и Л. Улицкой)
Работа выполнена на кафедре теории литературы Государственного образовательного учреждения высшего профессионального образования...
Тверской государственный университет iconПсихологические факторы профессиональной успешности участкового врача-терапевта
...
Тверской государственный университет iconФормирование у студентов ценностно-смыслового отношения к здоровому...
...
Тверской государственный университет iconОтчет по программе развития деятельности студенческих объединений...
По проекту №1 «Фитодизайнерская деятельность по оптимизации территориальной структуры подразделений университета»
Тверской государственный университет iconРегиональная интернет-журналистика: современное состояние и перспективы...
Работа выполнена на кафедре журналистики и новейшей русской литературы Федерального государственного бюджетного образовательного...
Тверской государственный университет iconМосковский государственный университет имени М. В. Ломоносова
Краева К. В. К вопросу о специфике экзаменационного стресса у студентов // Вестник Университета. Государственный университет управления...
Тверской государственный университет iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Университет: Владимирский государственный педагогический университет (реструктуризирован в 2012 г. Владимирский государственный университет...
Тверской государственный университет iconСанкт-Петербургский государственный морской технический университет...
Рецензия на книгу: С. А. Остроумов "Биотический механизм самоочищения пресных и морских вод: элементы теории и приложения" (Москва,...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск