I.Орг. момент
9 мин.
(лексико-фонетическая и грамматическая разминка)
Опрос дежурного
Фонетическая зарядка
Тема урока II.Повторение пройденного материала
III. Проверка домашнего задания IV. Презентация новой темы (порядковые числительные до 100. Презентация новых ЛЕ)
Зарядка
Повторение образования мн.ч
V. Защита мини-проекта «My pet»
VI. Подведение итогов
(1 мин)
| -Get ready for our English lesson. Are you ready? -Look! What's this?
(колокольчик звенит) -What is the bell doing? -What does it mean? -What must we do at the beginning of the lesson?
-Let stand up and greet each other!
-But at first look out of the window! What a beautiful spring morning! And I want to say- “Good morning!”
-Are you ready for the work?
-Then start! I need help, I think, (имя ученика)… , you are on duty today. Help me, look and say who is away today? -Why? Are they ill?
-Where are they at home or at the hospital?
-That’s a pity! But we’ll work without them. Аnd how will we work? - Let us work at our pronunciation, listen to me and say:
(стихотворение на закрепление будущего времени “In 10 years”)
-It was fine!
-Когда мы говорим о будущем времени мы используем глагол- помощник…
-So, we'll speak about animals today and remember the numbers.
-In 10 years we'll go to Africa. What animals can we see there? But first play a game “singular and Plural”, I say the word in Singular and you in Plural:
-a caw
-etc
-So, what animals can you see in Africa? -Let us remember the transcription. Choose 1 card and try to read the unknown words.
-Open your Students’ Books, page 6, ex 8 -Your home task for today was to read a fairy tale. What is its title?
-Answer my questions! -Let's remember the numbers. Look at the blackboard and tell me what is English for «тридцать»?
and “тридцатое»,
Отвечают на вопросы по плакату
-one
-two
-etc
-I am putting cards with animals into the box, you must take one and say which animal is the first one (the second etc) -А сегодня мы научимся употреблять количественные числительные до 100.
-What is English for “двадцать”?
But «двадцатое» is the twentieth (и так до 100)
-обратите внимание на правописание числительных
-Open your Students’ Books page 9, look at the numbers and read them
-Do ex.1from page 9. Read the task.
- Let’s do it!
- It's time to do exercises! Stand up! Listen to me, repeat after me and show!
-Head, shoulders, knees and toes
-Do you like to dance?
-Listen, sing and dance!
-Thanks!
-Now open your vocabularies and write down the new words.
“Lion” and “wolf”. Find their transcription and translation
-Find the plural from word “wolf”
-Open your portfolios, find shits with nouns in singular and plural and write down the word “wolf”
-Remember the plural:
-a child
- a maus etc
-a wolf
-Do you like to be translators?.
-Then listen, repeat and translate! (трек 42)
-There are wild and domestic animals in the world. Look at our stand -Обсуждение цитаты Экзюпери «Мы в ответе за тех, кого приручили». Перевод фразы на английский. Подводим рассуждение к домашним питомцам.
-What is English for «ухаживать», «присматривать»
-Have you got a pet?
-Who looks after the pet in your family?
-Who wants to tell us about your pet?
(опрос 2-3 учеников по желанию)
- -Let us remember the grammar: Ореn your grammar exercise-books page 67 ex 126.
(Выполнение и анализ грамматических упражнений)
-Write down your home task for the next lesson.
Your marks for today:
-Thank you for your work! I liked it very much! Our English lesson is over, good bye!
|
-Yes, we are!
-This is the bell.
- встают для приветствия
-the bell is ringing. -It’s time to begin our English lesson.
(смотрят за окно)
-We must greet each other. -Good morning!
(занимают места)
- Yes, we are!
-(отвечают в зависимости от ситуации) … is (are) away.
-Yes, they are. -at home.
-Fine and quickly! Повторяют звуки и выражения
- will
Смотрят на плакат -caws
-…
-I can see hippos
-I can see… -читают по очереди, остальные догадываются о значении слова и исправляют при необходимости ошибки)
-выполняют тренировочное упражнение на чтение
-“The Funny Animal” (отвечают на вопросы по тексту) -thirty
-the thirtieth
- the first
-the second
-The first animal is the dog. -twenty
-читают
-читают, переводят задание -выполняют -повторяют
-Yes, we do!
(танцуют)
-работаю со словарем -wolves
записывают -children
-mice
-wolves
-Yes, we do! Слушают, повторяют и переводят
Открывают догадываются о значении wild domestik
-рассуждают
-look after
-Yes, I have.
- отвечают в зависимости от ситуации
-I do
-записывают
Проверяют записи -Good bye!
|
колокольчик
папка
Плакат (грамматический
Карта с изображением животных
картинки карта
карточки
учебник
доска
маленькая доска
коробка, кaрточки доска доска
учебник
Учебный диск, листочки с заданиями
доска учебник
папки
диск
стенд
карточки
Проект “My pet”
дневники
|