Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 34.04 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации20.06.2014
Размер34.04 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Экономика > Урок
Муниципальное общеобразовательное бюджетное учреждение средняя общеобразовательная школа с. Семилетка муниципального района Дюртюлинский район Республики Башкортостан

Урок английского языка по теме

A Trip to London”

6 класс

Разработала и провела

учитель английского

языка Хабирова Л. Ф.

A Trip to London.

Задачи: 1. Развивать навыки монологической и диалогической речи по теме

урока.

2. Активизировать употребление учащимися лексики по теме “The Sights of London”.

3. Совершенствовать навыки чтения, навыки произношения, умение

составлять вопросительные предложения разных типов.

4. Воспитывать любознательность, стремление расширять свой кру-

гозор.

Оборудование: карта Лондона, фотографии с изображением достопримеча-

тельностей Лондона, интерактивная доска, магнитофон.


План урока.


  1. Организационный момент.

P1: It’s time to say “Hello”.

It’s time to say “Hello”.

It’s time to say “Hello”

And start our lesson.
T : How do you do dear children.

How do you do?

I hope you are well?
P-s: We hope you are too.

T: Sit down, please. Let’ start our English lesson.


  1. Речевая зарядка.

T: Today we are going to have an unusual lesson. We are going to travel. Do you like to travel? Boys and girls, look the guests have come! Who are you?
Guests: I am Robin but my friends call me Rob.

I am Mark.

I am Rosy.

I am Alice.
P-s: Where are you from?

How old are you?
You are good at school, aren’t you?

What is your favourite subject?

What can you do?

Do you have a sister or a brother?

When is your birthday?

Do you like to get presents for your birthday?

What is your best friend’s name?

Are you always there for your friends?
T: Thank you dear Robin, Mark, Rosy and Alice. Now we know much about you.
Guests: Boys and girls, do you want to visit London? Let us travel together!
P-s: We want to visit London very much and we want to see interesting places there. But London is far from here, how will we get to London?
3. Фонетическая зарядка.

T: Don’t worry! I know to get to London. Look at the screen and repeat after me.

Up and down,

Up and down.

Which is the way

To London town?

Where? Where?

Up in the air.

Close your eyes-

And you are there!
Read the rhyme again try to pronounce all the sounds correctly, please.

Well done! Now close your eyes, please. One, two, three- open your eyes!
4. Монологическая речь.
Dear boys and girls, welcome to London! London is the capital of Great Britain. It is one of the largest and the most beautiful cities in the world. London stands on the river Thames. There are 27 bridges over the Thames in London and 8 tunnels under the river. More than 8 million people live in the city. London is a wonderful place to visit.

Look at the screen, you can see the sights of London there.

What places of interest can you see on the screen?
P-s: We can see Oxford Street, the Buckingham Palace, Madame Tussaud’s, the London Eye, the Globe, the Tower Bridge, St. Paul’s Cathedral, the National Gallery.
T: I think our guests can tell us something interesting about the sights of the city.
Robin: The tower of London was a fortress, a castle, a prison and a zoo. Now it’s the oldest museum in London. Tourists can learn all about the history of English kings and queens, they can see Beefeaters and black ravens there.
Alice: Westminster Abbey is very old. It was a church for a long time. There are a lot of toms and memorials of many famous British people here. Tourists can see the Coronation Chair in Westminster Abbey.
Mark: Buckingham Palace is the London home of the Queen and Royal family. It isn’t open to the public. There are nearly six hundred rooms in the palace. The Bu-ckingham palace is like a small town.
Rosy: Big Ben is a famous clock tower in the center of London. Tourists can get inside the tower. There is no lift in it and there are 340 steps up to Big Ben.
T: Can anybody else tell us about the interesting places of London?

P: Trafalgar Square is in the center of London. There is a big column in the center of the square. At the top of the column we can see a statue of Admiral Nelson, who had to fight the French at the Battle of Trafalgar in 1805.
P: The Greenwich Observatory is the center of time and space because the prime meridian of the Earth, which divides east from west passes there.
T: Thank you very much. Now we know much about the sights of London. Would you like to visit them? What places of interest would you like to see?

Make up sentences. Use key words. Begin your sentences with I’d like … because … to visit, to see, to go

to want

a famous museum

the Queen

black ravens

wax figures

an old church

to do shopping

to ride

the Coronation Chair

the statue of Admiral Nelson
T: How clever of you!
5. Диалогическая речь.
T: We know that London is a very big city and it is difficult to get the place you want to go without the map of the city. Do agree with me?

Now use the map of London, find the place you want to go and make up short dialogues on the topic “Asking the Way”. Be ready to act out your dialogues in front of the class. I give you few minutes for preparation.

( Диалоги учащихся)
T: Well done! I’m sure you’ll never get lost in London now.
6. Чтение текста.

T: Boys and girls, do you want to know anything about traffic in England? Let us read the text “Traffic in England” then.

(Чтение учащимися текста по цепочке).
T: What did you learn about traffic in England? Finish my sentences, please.

Cars and busses go on…

Tickets are…

A double- decker is…

T: And what about the traffic in Russia?

(Ответы учащихся)
7. Закрепление употребления предлога by.

T: What means of transport do people use to get from one place to another?

T: Yes, you are absolutely right. They go by car (bus, bicycle, train, plane, underground, boat, ship). Let’s answer the questions of the ex.7 on page 48.


  1. How do you get to the shop?

  2. How do you get to school?

  3. How do you get to your granny’s house?

  4. How do you get to Moscow?

  5. How do you get to your best friend’s house?

  6. How does your mother get to work?


8. Ознакомление учащихся с правилами дорожного движения.
T: I think it is very important to know and to keep traffic rules. Do agree with me?

Please look at the blackboard and read the traffic rules.



  • Before you cross the street first look to the left, then to the right.

  • Don’t cross the street when the lights are red.

  • Cross the street when the lights are green.

  • Keep your right side when you move.

  • Never play on the road.


Please remember these rules and follow them.

9.Подведение итогов урока. Объяснение домашнего задания.
T: Boys and girls are tired? Our trip is coming to an end. Let’s go back to Semiletka. Will you close your eyes! 1, 2, 3! Open your eyes, we are at school again.

We like our school very much. We study at school with pleasure, don’t we?

Let’s sing the song about school days.

(Учащиеся исполняют песню «School Days»)

T: Very good. Now your homework for the next lesson is: your pen- friend is going to visit you. Write a letter to him and explain the way from the station to your house. Draw the plan of your village.

Today you worked very hard. You were active and that is why everybody gets excellent. So time is up. The lesson is over. See you tomorrow.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск