Рекомендации по разделам кима Аудирование





Скачать 86.22 Kb.
НазваниеРекомендации по разделам кима Аудирование
Дата публикации12.03.2015
Размер86.22 Kb.
ТипДокументы
100-bal.ru > Философия > Документы
Для тех, кто хочет подготовиться к ЕГЭ по английскому языку


  1. Рекомендации по разделам КИМа


Аудирование


  • Прежде, чем приступить к аудированию, внимательно прочтите вопросы и задание – это может помочь вам в понимании содержания текстов и подсказать, к какой области может относиться ответ на тот или иной вопрос.

  • Не отвлекайтесь от основного содержания текста, пытаясь понять каждое слово, – это может увести вас от поставленной задачи. Ваша цель – понять общий смысл высказывания.

  • Прослушивая текст вторично, обратите внимание на детали, которые могут помочь вам извлечь конкретную информацию, соответствующую поставленному вопросу.

  • Выбирая вариант ответа, помните о том, что соответствующее ему утверждение может быть выражено другими словами. Ориентируйтесь на общий смысл высказывания. Обращайте внимание на значение слов, встречающихся в задании, в контексте.

  • Выбрав один из трех вариантов ответа, постарайтесь проанализировать, почему неверны остальные два.

  • Выполняя задание Части 2 имейте ввиду, что прядок следования вопросов соответствует порядку появления в тексте соответствующей информации.

  • Обязательно дайте ответ (причем только один) на каждый вопрос, даже если вы не вполне уверены в его правильности.


Чтение


  • Прежде чем приступить к чтению текстов, внимательно прочитайте вопросы и задания – это поможет вам в понимании содержания текстов и подсказать, к какой области может относиться ответ на тот или иной вопрос.




  • Выполняя задание 1 (Part 1), имейте в виду, что вашей основной целью является понимание основного содержания текста. Постарайтесь быстро обнаружить в тексте ключевые слова, которые помогут вам определить тематику.




  • Не стремитесь перевести каждое слово в тексте на родной язык – это не входит в вашу задачу.




  • Не впадайте в панику, обнаружив, что вы не знаете некоторых слов, встречающихся в тексте. Постарайтесь догадаться об их значении по контексту.




  • Выбирая вариант ответа, помните о том, что соответствующее ему утверждение может быть выражено другими словами. Ориентируйтесь на общий смысл высказывания. Обратите внимание на значение слов, встречающихся в задании в контексте.




  • Выбрав один из предложенных вариантов ответов, постарайтесь проанализировать, почему неверны остальные.




  • Выполняя задание части 3, имейте в виду, что порядок следования вопросов соответствует порядку появления в тексте соответствующей информации.




  • Обязательно дайте ответ (причём только один) на каждый вопрос, даже если вы не вполне уверены в его правильности.

Грамматика и лексика


  • Выполняя задание части 1, бегло просмотрите текст целиком и постарайтесь определить в каком времени ведется основное повествование – это поможет избежать случайных ошибок при выборе временных форм.




  • Если вы затрудняетесь в выборе варианта ответа, постарайтесь сразу определить, какие из вариантов однозначно не верны. Имейте в виду, что правильный вариант в данном случае всегда только один.




  • Выполняя задание части 2, проанализируйте каждую из предложенных фраз и определите, какой частью речи является пропущенное слово; следите за тем, чтобы выбранное вами слово соответствовало контексту.




  • Обязательно выполните задание целиком, не допуская пропусков.


Задания по разделам:
Раздел 2. Чтение

В
Установите соответствие между заголовками А-Н и текстами 1-7. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании один заголовок лишний
2.

A. Unwanted mail

B. Needed protection

C. Fast and cheap

D. Clever criminal

E. Bosses are against

F. Stay connected

G. Isolated future

H. When I need to know
1. I can’t imagine my life without a computer. I even do most of my grocery shopping on-line now. Price comparison websites show the best thing for me is you can get information on any subject in seconds. Now, when I am preparing for an essay or research for a project I don’t need to go to a library to get the information I need. I just click the right button to get it!
2. I have filters, virus protection software and a fairly high tech system for storing unwelcome addresses but I still can barely cope with the huge amount of spam I receive. What is slightly alarming is that so much of it seems to contain risky or dangerous material. Many of them concern drugs and a lot are trying to steal your money.
3. Social networking sites are for communities of people who share common interests and like to “chat” about them on line. Sites such as Facebook are very popular with teenagers and this site has 300 million users worldwide. Employers unhappy about social networking sites and ban their use in the work place. To them they are simply a huge waste of time.
4. I don’t understand the motivation of these people. May be it is some kind of revenge on society. But the kids (and it is mostly young people) who create and send out viruses cause incalculable damage. So everybody needs anti-virus software now. With all the updates needed it is not cheap. But these days you cannot go on-line without defending your machine.
5. It is amazing to think that even twenty years ago most people wrote letters with pen, paper, and ink. These were sent in envelopes on which were stuck postage stamps and the message sent would arrive in two or three days. Business letters are still sent but it is increasingly rare. You could send and receive 10 or 12 letters in a month at some cost. You can exchange 10 or 12 emails in two hours at virtually no cost.
6. On-line theft continues to grow year by year, in step with new technologies that continue to merge. Some of the computer criminals can hack through any firewall to penetrate a system and steal valuable data. Some have also created sensors for reading credit and debit card numbers whilst they are being used in cash machines. It is a good idea to change your passwords regularly but even this does not protected you completely.
7. Company is stimulating and most of us prefer to travel to a place of work where we can be amongst other people all day. Like wise the majority would prefer not to stay at home working and be alone all day. But the fact is that communications technology is now so good that efficient and secure home working is now possible. Probably in the future, most people will need to work from home part time.

1

2

3

4

5

6

7
























Прочитайте текс и заполните пропуски 1-6 частями предложений, обозначенными буквами A-G. Одна из частей в списке A-G – лишняя. Занесите букву, обозначающую соответствующую часть предложения, в таблицу.


Sergey Pavlovich Diaghilev

On 21st August 1929 a funeral barge ser off for the little island of San Michele, where the city of Venice has buried its dead since the beginning of the 19th century. The body on the barge, bound for the Greek Orthodox section of the cemetery, was 1_________, founder and leader of the Ballets Russes and one of the most influential pioneers of modern art in the twentieth century.

In the course of a twenty three year career Diaghilev had made his mark Europe and the Americas. In this relatively short space of time he transformed the world of dance, theatre, music 2______ has ever done before (or has done since).

From 1896 he was active in Russia as a critic, exhibition organizer, publisher and art historian. Through 3_______ and exhibitions he brought Russian art out of years of stagnation. He championed international symbolism, art nouveau, the Arts and Crafts Movement and Russian neo nationalism. He managed to revive forgotten aspects of 4_______.

He set up a travelling, privately financed ballet troupe 5_______, and for nearly quarter of a century it would be the world’s leading dance company. Its early productions fed the craze for the Slavic and oriental exoticism, catapulting the Ballet Russes to instant fame. He was a central figure 6______ of Paris, London, Rome, Berlin and Madrid during the golden age of modern art. He lived through bankruptcy, war, revolution and exile.
A. his journal Mir Iskusstva

B. that performed in Europe’s and America’s most famous theatres

C. in the artistic worlds

D. Russia’s artistic past

E. and the visual arts as no one

F. was named after Diaghilev

G. that of Sergey Pavlovich Diaghilev


1

2

3

4

5

6





















Прочитайте текс и выполните задания А15-А21. В каждом задании обведите цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующие выбранному вами варианту ответа.



Crash Landing

At that time the people of Britain would have been shocked to know that women were flying their most famous war plane. But the fact is that the ATA (air Transport Auxiliary) had over 100 women pilots who delivered more than 300,000 air craft during the war. We had to fly the Spitfires from the factories and deliver them to airfields dotted around the south of England. Normally we would be flying in daylight with good visibility conditions. That is why we were never given instrument training as our instructors told us that with all the restrictions of war time, there was no time or money to spare for this luxury.

Occasionally we had to fly other aircraft – without any kind of additional training at all. Probably some high ranking, non-flying military official somewhere said that all aircraft were exactly the same to fly. Well – I can assure your that this is not true. With unfamiliar aircraft we had ten minutes to read an instruction booklet called the “Ferry Pilot Notes”: And that was it. We had to climb in, fire up, taxi and then take off in completely unknown flying machines.

That particular day, the day I came so close to death, was my twenty first birthday. I had no cake or candles that day and my two friends and myself shared some chocolate – the only luxury available in those days. We drank apple juice, and ate apples and cheese. We entertained ourselves with silly stories. But at one solemn moment we also made a toast to absent friends and remembered the girls who had died delivering aircraft.

In the morning we were driven to the factory and my worst fears were realized. Instead of a lovely new and familiar Spitfire I had a bulky Torpedo bomber. We all hated these as several had crashed without any clear reason why. I was able to take the Ferry Pilot Notes into the canteen and studied them over breakfast. I had a very uneasy feeling in my stomach which had nothing to do with the breakfast I was consuming. I had birthday kisses from the other girls but it only made me feel worse.

At about 11 I was given my flight plan and it was time to go. I looked at the sky. There was a strange quality to the light that I didn’t like and I was worried. With no instrument training, fog or mist made flying incredibly dangerous and absolutely terrifying. With a heavy heart I fired up the engine.

Within 20 minutes I was approaching the river Forth. But I couldn’t see the river as clouds thickened up around me. I took the aircraft lower and lower looking for a glimpse of the ground. At one point I was sure that I was virtually at ground level but I couldn’t see a thing. It was too dangerous to continue. I could hear my heart beating even over the roar of the engine.

When it happened – it happened really quickly. The plane hit water. I didn’t see anything. I was thrown against my straps – and then a flood of cold seawater in my eyes and mouth. I was a mile out to sea!

I was certain I was going to die. Funnily enough – I was perfectly calm. I even thought that my ATA insurance payment would really be a big help to my Mother. But then survival instinct kicked in. I was still alive – and close to shore. I had no life jacket or any survival gear but I was a good swimmer. I was certain there were no bones broken and I didn’t have to swim far. I was picked up by a fishing boat that I had narrowly missed in the fog. And in the end I got a real birthday drink after all – a cup of spiced, dark rum.
A15. Women pilots from ATA had no instrument training because

1) it was an auxiliary air force

2) they were not supposed to fly in low visibility.

3) their main job was to deliver Spitfires to airdromes.

4) there was no money for this during war.
A16. The Ferry Pilot Notes were instruction booklets written to

1) help women pilots.

2) explain how to fly the plane.

3) ensure further training.

4) explain how to fly a plane.
A17. The narrator and her friends had no cake because

1) it was still the day before her birthday.

2) they preferred apples and cheese.

3) it was hard to obtain one in wartime.

4) it was a tradition to eat it in the pilot canteen.
A18. The narrator was unhappy to take a Torpedo bomber because

1) it was a bulky aircraft

2) she preferred to fly Spitfires.

3) she didn’t know how to fly it.

4) the plane was notorious.
A19. The narrator flew with a heavy heart because she

1) didn’t feel healthy.

2) found her flying plan incredibly dangerous.

3) was worried there might be poor visibility.

4) was in a blue mood.
A20. The narrator’s words ‘It was too dangerous to continue’ refer to her decision to

1) keep on flying lower

2) make an emergency landing on the water.

3) continue the flight.

4) ignore her heart problems.
A21. The moment the plane crash landed the narrator

1) was sure she could swim to shore.

2) prepared to die.

3) wished she had a life jacket.

4) worried about her mother.

По окончании выполнения заданий В2, В3 и А15-А21 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В2-В3, А15-А21 располагаются в разных частях бланка.


Раздел 3. Грамматика и лексика.


Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В4-В10, так чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы В4-В10.



B4

The Terrible Storm

The wind tore at the sails as the ship shook in waves mountains. I struggled along the deck to my ___________ cabin. FRIEND


B5


The deck ____________ by icy sea water making it slippery and I slid across the deck several times as I searched for the door. COVER

B6

It was particularly dangerous because the deck rails hadn’t been fitted and locked properly and the storm had shaken them loose. Finally I reached the door, which was mysteriously tied open, and ________ into a chair facing Jim. FALL

B7
A swaying lantern – a type of bright lamp often __________ in rough weather – was throwing light and shadow around the small cabin. USE


B8
It was then I noticed that the normally happy and cheerful Jim was stricken with panic. He suddenly ________ hold of me. He did look frightened! CATCH


B9


For a few moments, neither of _______ spoke. We didn’t need to. It was clear that this storm would sink our ship within an hour or two. WE


B10


Even in the dim light I noticed that Jim ________. “Follow me” I ordered my unhappy friend. “If we stick together, we can still make it to land. We need to go to the life boat now. If we tie ourselves to the boat we still stand a chance. CRY

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В11-В16, так чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы В11-В16.


B11

New Tourism in France

France is one of the world’s most popular tourist destinations. To most people perhaps, the ________ of France lies in her art and culture. GREAT


B12


But for the more ____________ tourists there is a different side to France that will reward all who make the journey. ADVENTURE

B13

Surprisingly enough, old factories and plants have become _________ to French tourism. In France, every year, no fewer than 1400 companies, heritage museums or industrial sites draw 20 million visitors. IMPORTANCE


B14


It is __________ the giants of ht food and agricultural industry together with the traditional crafts that have the most appeal. GENERAL


B15


With attractions such as the 17th century Strasbourg breweries and the Millau Viaduct (the highest road bridge in the world) _____________ tourism has become a flourishing

sector. INDUSTRY


B16


Whether it is sugared almonds or cast iron dishes, Reblochon cheese, beer making or sparkling French crystal – many people are things are made. REAL



Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами А22-А28. Эти номера соответствуют заданиям А22-А28, в которых представлены возможные варианты ответов. Обведите номер выбранного вами варианта ответа.



Blue Whale Watching

For years I have had the same dream about a blue whale. I see the sea darken as the gigantic mammal comes to the surface. Then I see the monster [A22] ________ at me through the clear green water.

But finally I am about to see my dream come true. Several months of planning had brought me to the warm waters off the southern tip of Sri Lanka. Less than an hour after leaving the harbour we [A23] ______ at the location whales had been seen the day before.

Blue Whales are the largest creatures that have ever lived. Compared to the big “Blue” – elephants, hippos and the biggest great white sharks are tiny. My fellow tourists lined up [A24] ___________ the deck – all of us breathless with anticipation. Each of us [A25] ______ to be the first to see the darkening of the sea.

I heard a shout behind me and suddenly the boat engines roared noisily as the boat was [A26] ______ towards a cloud of wheeling seabirds a kilometre ahead. A sharp blow of wind sees [A27] _____ the birds and suddenly the ocean becomes calm. I feel like I am close to the end of my life’s [A28] _____, to the realization of dreams. And then suddenly there she is. The most beautiful sight I have ever seen.
[A22] 1) watch 2) stare 3) see 4) observe
[A23] 1) arrived 2) reached 3) entered 4) archieved
[A24] 1) among 2) between 3) besides 4) along
[A25] 1) persuaded 2) convinced 3) determined 4) assured
[A26] 1) directed 2) set 3) pulled 4) parked
[A27] 1) after 2) to 3) forward 4) off
[A28] 1) trip 2) journey 3) travel 4) destination

По окончании выполнения заданий В4- В16 и А22-А28 НЕ ЗАБУДЬТЕ ПЕРЕНЕСТИ СВОИ ОТВЕТЫ В БЛАНК ОТВЕТОВ №1! ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ, что ответы на задания В4-В16, А22-А28 располагаются в разных частях бланка. При переносе ответов в заданиях В4-В16 буквы записываются без пробелов и знаков препинания.


КЛЮЧИ

А15

А16

А17

А18

А19

А20

А21

4

2

3

4

3

1

2



А22

А23

А24

А25

А26

А27

А28

2

1

4

3

1

4

2



В2

H A E B C D G

В3

G E A D B C

В4

friend’s

В5

was covered

В6

fell

В7

used

В8

caught

В9

us

В10

was crying/had been crying

В11

greatness

В12

adventurous

В13

important

В14

generally

В15

industrial

В16

reality

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Рекомендации по разделам кима Аудирование iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Аудирование как врд и как умение (общая характеристика данного врд). Аудирование как цель и как средство обучения
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconКалендарно-тематическое планирование по литературному чтению №
Знакомство с учебником. Стихотворения Г. Сапгира «Нарисованное солнце» и Ю. Кима «Светлый день» Комбинированный урок
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Знакомство с учебником. Стихотворения Г. Сапгира «Нарисованное солнце» и Ю. Кима «Светлый день»
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconУроки шахмат авторы Г. И. Мильто, Ю. В. Побережников (шахматный всеобуч.)...
Муниципальное бюджетное образовательное учреждение дополнительного образования детей «дюсш №4 д. Березкино» Томского района
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconМетодические указания по разделам дисциплины и приведены вопросы...
«Конструкторско-технологическое обеспечение автоматизированных машиностроительных производств» по специальности
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconНовости науки и философии: каталог интернет-публикаций
Сборник работ выдающихся отечественных и зарубежных ученых по всем разделам знания, изучающим человека (гуманитарные и естественные...
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconНовости науки и философии: каталог интернет-публикаций
Сборник работ выдающихся отечественных и зарубежных ученых по всем разделам знания, изучающим человека (гуманитарные и естественные...
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconВ учебнике
Требования к уровню подготовки учащихся: аудирование (А), чтение (Ч), говорение (Г), письмо (П)
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconМетодические рекомендации по самостоятельной работе 25 образовательные технологии 28
Учебно-методический комплекс предназначен для организации процесса получения знаний по разделам и темам курса «Электронные и дистанционные...
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconДинамика современного литературного процесса
А. Кима «Отец-Лес»,что позволит приблизиться к объективному раскрытию содержания кимовской прозы. Это и обусловливает актуальность...
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconТематическое планирование уроков английского языка в 7 классе
Требования к уровню подготовки учащихся: аудирование (А), чтение (Ч), говорение (Г), письмо (П
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconТематическое планирование уроков литературного чтения во 2-м классе
Аудирование (слушание) Воспринимать на слух тексты в исполнении учителя, уча- щихся
Рекомендации по разделам кима Аудирование icon7 семестр Форма контроля — зачет
Наличие файла письменных работ (2 резюме, 1 эссе + тест ielts (чтение, аудирование, говорение)
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цели урока: помочь детям вспомнить правила пользования книгой; развивать творческие способности учащихся путем инсценировки; познакомить...
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconЛитература стр
...
Рекомендации по разделам кима Аудирование iconСтатья отнесена к разделам: Преподавание истории
Статья отнесена к разделам: Преподавание истории | Организация школьной библиотеки


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск