Скачать 47.77 Kb.
|
Конспект открытого урока английского языка в 6классе по теме «Что ты знаешь о столице Британии?» Пояснительная записка За основу взят УМК под редакцией Биболетовой М.З.2009г., издательство «Титул», рекомендованный Министром образования РФ. Урок английского языка в 6 классе по теме «Что ты знаешь о столице Британии?» What Do You Know About the Capital of Britain ? Цель урока: ознакомление учащихся с достопримечательностями Лондона. Задачи урока: 1.углубление и расширение знаний по теме; 2.совершенствование умений и навыков практического владения английским языком по данной теме по всем видам речевой деятельности: аудированию, говорению, чтению и письму; 3.повышение интереса к изучению иностранного языка. Оснащение урока: УМК М.З.Биболетова для 6 класса, компьютер, экран, магнитофон, картинки с достопримечательностями Лондона, карточки с утверждениями на каждого ученика, 3-4 карточки с диалогами. План урока
Ход урока.
Teacher: Good morning, children! I`m glad to see you. Pupils: Good morning, teacher! We are glad to see you too. Teacher: Thank you, sit down. Who is on duty today? Pupil 1: I`m on duty today. Teacher: What date is it today? Pupil 1: Today is… Teacher: What day of a week is it today? Pupil 1: Today is … Teacher: Who is absent? Pupil 1: Nobody is absent. 2.Фонетическая разминка. Teacher: Now Russian tourists come to London, the capital of the UK, every year. Some pupils from Russia have their English practice there. What places could be of great interest for Russian pupils? Look, listen and repeat. Презентация «Places of interest». Речевой материал: a gallery, an abbey, a parliament, a cathedral, a palace, a fortress, a masterpiece, a sculpture, armoury, an exhibition, a treasure, arms, a residence, a cast master, to found, to transform into, to restore, to design, to treasure, to decorate, to crown, to house, to contain, rare, ancient, unique, precious, a stone, a painting, the British Museum, the National Gallery, Westminster Abbey, the Houses of Parliament, St Paul`s Cathedral, Buckingham Palace. 3.Речевая разминка. Беседа о путешествии. ”Travelling”. Do you like to travel? How do you like to travel? Whom do you like to travel with? When do you prefer to travel? When did you travel last? Where did you go? What did you see there? Have you ever been to England? Would you like to go there? 4. Работа с учебником. А) Чтение текста. Б) Монологическое высказывание по прочитанному. What did you learn about the history of the places and special events connected with them? Pupil 1: London was founded by the Romans more then 2000 years ago. They started it as a fortress. Later they transformed it into a town. Pupil 2: Westminster Abbey is one of the London`s places of interest. It is a church near the Houses of Parliament. British monarchs are crowned in Westminster Abbey. Pupil 3: St Paul`s Cathedral is the main church of London. It is big. Many famous people are buried there, Lord Nelson for example. Pupil 4: Buckingham Palace is the residence of the British monarchs. It is wonderful. Best British designers decorated it. Pupils 5: The British Museum and the National Gallery house world treasures. Their exhibitions contain real masterpieces: rare paintings, ancient sculptures, unique books, works of cast masters, arms and armoury. 5.Физминутка (аудиозапись) Песня « Clap, clap, clap.. your hands». Clap, clap, clap your hands, Clap your hands together. Stamp, stamp, stamp your feet, Stamp your feet together. Nod, nod, nod your heads, Nod your heads together. Dance, dance, dance a dance, Dance a dance together. 6. Развитие навыков аудирования. Teacher: Listen to the text and put the pictures in the correct order. While listening to the text you must find out which sentences are true or false. Places to visit. London is the capital of England. It is its political and business centre. City is the oldest part of London. There are many banks and offices there. You can visit some interesting places in the city. One of them is the Tower of London. The Tower of London was a fortress, a palace, a prison. Now it is the museum. One of the greatest English churches, St. Paul`s Cathedral, is not far from the Tower of London. The famous English architect, Sir Christopher Wren, built it in the 17 century. It is a beautiful building with many columns and towers. The centre of London is Trafalgar Square. It is the most beautiful place in London. In the middle of the square stands a tall column. It is a monument to Admiral Nelson. There are two beautiful fountains in the square. Every day many tourists visit Trafalgar Square. Текст читается один раз, затем ученики расставляют картинки в правильном порядке на доске. После выполнения работы учащиеся определяют верные и неверные утверждения (каждый ученик получает карточку с утверждениями).
7. Развитие навыков диалогической речи. Учащиеся делятся на группы. Учитель раздаёт детям диалоги на карточках. Ученики должны восстановить диалоги в правильном порядке и разыграть их. Одни ученики- жители Лондона, другие ученики- туристы. Teacher: Let`s work in groups. I`ll give you some dialogues, you must act these dialogues.
Alexander: We haven`t seen anything yet. We have only just come. Information Officer: What have you already seen in London? Alexander: Let`s start with a London sightseeing tour on a double-decker bus. Information Officer: Have a look at the leaflets over there and take what you like. Mike: OK, fine. Let`s go to Trafalgar Square. The tour starts from there.
Alexander: A week ago. John: Hello, Mike. John: Hello, Sasha. Nice to meet you. When did you come to England? Mike: John, this is Sasha. He is from Moscow. John: Was it interesting? Mike: We were at the Modern Art Museum. John: What have you already seen in London? Alexander: Yes, it was great. 8.Подведение итогов. Teacher: You have done that very well. At home you must learn all the new words by heart .. Today you have got some marks for your answers. The lesson is over. Thank you. Good-bye. |
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Данная программа составлена в соответствии с федеральным компонентом государственного образовательного стандарта общего образования... | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Данная программа составлена в соответствии с федеральным компонентом государственного образовательного стандарта общего образования... | ||
Пояснительная записка к рабочей программе и календарно-тематическому... Умк «Английский с удовольствием»/ “Enjoy English” под ред. М. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой | Программа составлена в соответствии с федеральным компонентом государственного... Данная программа составлена в соответствии с федеральным компонентом государственного образовательного стандарта общего образования... | ||
Конспект урока по теме: Russia and English-speaking countries (умк... Умк “Enjoy English”для 9 класса, под редакцией М. З. Биболетовой, Е. Е. Бабушис, Н. Д. Снежко | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Для разработки конспекта урока по данной теме можно использовать умк под редакцией М. И. Моро и др. (новые); умк под редакцией И.... | ||
Рабочая программа по английскому языку для 5-9 классов Пояснительная записка Примерной программы основного общего образования по иностранным языкам (английский язык) и авторской программы М. Биболетовой, Н.... | Пояснительная записка За основу взята программа по геометрии 7-9... За основу взята программа по геометрии 7-9 классов для общеобразовательной школы умк атанасяна Л. С., Бутузова В. Ф., Кадомцева С.... | ||
Пояснительная записка За основу взята программа по геометрии 7-9... За основу взята программа по геометрии 7-9 классов для общеобразовательной школы умк атанасяна Л. С., Бутузова В. Ф., Кадомцева С.... | Пояснительная записка Портфолио содержит материалы педагогической... Планирование составлено на основе государственного стандарта основного общего образования и Программы средней школы под редакцией... | ||
Пояснительная записка Планирование составлено в соответствии с требованиями... З. Биболетовой «Программа курса английского языка к умк «Английский с удовольствием» для 2-11 классов общеобразовательных учреждений»... | Конспект открытого урока в 7 классе по теме «Путешествия» Умк “Enjoy English”для 9 класса, под редакцией М. З. Биболетовой, Е. Е. Бабушис, Н. Д. Снежко | ||
Пояснительная записка к рабочей программе по английскому языку 2 класс Данная программа составлена на основе авторской программы М. З. Биболетовой, Н. Н. Трубаневой “Enjoy English” для 2 9 классов общеобразовательных... | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Рабочая программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в образовательных учреждениях основного общего... | ||
Командир роты Заместитель командира роты по воспитательной работе Умк “Enjoy English”для 9 класса, под редакцией М. З. Биболетовой, Е. Е. Бабушис, Н. Д. Снежко | Марта 2011 г. Вопросы итогового экзамена студентов 4 курса, обучающихся... Умк “Enjoy English”для 9 класса, под редакцией М. З. Биболетовой, Е. Е. Бабушис, Н. Д. Снежко |