Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 92.63 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации24.10.2013
Размер92.63 Kb.
ТипЛитература
100-bal.ru > Информатика > Литература
Конспект урока

с использованием информационно-коммуникативных технологий (ИКТ)
Предмет% литература вулав.: хутёш урок?

Тема% «Этем чун-ч.рипе илемл.»?

Урок тёршш.% 45 минут

Класс% 3

Технологисем% компьютерпа слайдсем: дидактика материал.: ачасене хавхалантармалли паллёсем хат.рлен.: Интернетран \керч.ксем илн.?

Аннотации%

Пу=ламёш классен в.рен\ план.нче халиччен тёван сёмах урок.сем пулнё: хал. юлашки =улсенче =ак уроксене литература вулав. урок.сем тесе палёрта==.? 3-м.ш класра литература вулав. урок.сен «Этем чун-ч.рипе илемл.» темёна в.ренме программёра 7 сехет уйёрнё? Паянхи урок =ак темёпа =ыхённё уроксенчен п.ри? Урокён т.ллев.% ачасен вулав пахалёхне аталантарасси: «Т.л.нмелле =ынчч.» хайлава тишкерн. май жанр уйрёмлёх.пе тытёмне: илемл.х мел.сене палёртасси: И?Я?Яковлев пултарулёх.пе хавхаланса халёхшён усёллё =ын пулма в.рентесси* =ын .=пе: чун-ч.рипе илемлине палёртасси?

Урокра =ак мелсемпе тата меслетсемпе усё куратёп% в.рентекен сёмах.: ыйту-хурав: проблемёллё кала=у: илемл. вулав: ачасене мёшёрпа .=леттересси: компьютерпа слайдсене пёхасси: в.сем тёрёх =.н.л.хсене п.лсе п.т.млет\сем тёвасси? Ачасен сывлёхне упрамаллине шута илсе урокра компьютерпа .=лессине 20 минутран мала мар палёртнё? кану саманч. туса ирттерн.? +ак урока ирттерме эп. презентации й.ркелер.м: ачасене мёшёрпа .=леме компьютерпа хатерлен. дидактика материал. вале=се патём? Урокра ачасене хавхалантарма =авён пекех компьютерпа «Нумп.л» паллёсем хат.рлер.м?

Пуплеве аталантарас хёнёхусем% учител.н: ачасен вулав.: кала=ёв.; ыйтусене хуравласси; текстри илемл.х мел.сене тупса палёртасси: текстпа .=лени; сёнара пахалакан сёмахсене тупасси? Иртн. урокра в.реннине аса илессине хайне майлё й.ркелен.? Урок пу=ланиччен ачасен партисем =ине икшер чечек вале=се тухнё? Иртн. урокра в.реннине аса илн. чухне ачасем хёнана м.нле пёхмаллине кала==.? Кам п.р шухёш калать: =ав п.р чечекне илет те доска ум.нчи ваза =ине чечеке пырса хурать? Ачасем хёйсен шухёшне каланё=ем.н вазёри чечек =ыххи илемленсе те пысёкланса пырать? Ачасен =ак чечек =ыххине асра тытмалла: хёна килч. пулсан ёна лайёх пёхса ёсатса кёларса ямалла?

Урокён конспекч.%

Урок теми% «Этем чун-ч.рипе илемл.»?

П?Хусанкай =ырса илнинчен «Т.л.нмелле =ынчч.»?
Урок т.ллев.% ачасен вулав пахалёхне аталантарасси*

«Т.л.нмелле =ынчч.» хайлава тишкерн. май жанр

уйрёмлёх.пе тытёмне: илемл.х мел.сене палёртасси; * И?Я?Яковлев пултарулёх.пе хавхаланса халёхшён

усёллё =ын пулма в.рентесси*

=ын .=пе: чун-ч.рипе илемлине палёртасси?
Урок т.с.% Хайлава тишкермелли хутёш урок?
Курёмлёх хат.р.сем% компьютер: медиапроектор: слайдсем: партёсем =инче -

чечексем: ваза: «Нумп.л» паллёсем?

К.некесен выставкинче% И?Я?Яковлев =ырнё хайлавсем =ак к.некесенче т.л

пула==.%

1? И?Я?Яковлев? Ача-пёча калав.сем? Детские рассказы?

2? Т?В?Артемьева П.ч.ккисен к.неки? Хрестомати?

3? Ача-пёча сёмахлёх.? Хрестомати?

И?Я?Яковлев =инчен =ырнё к.некесем?

1? И?Я?Яковлев? Воспоминания?

2? Дело его жизни?

3? И?Я?Яковлев и его школа?

4? Тихён Пет.ркки? Кушкё ачи?

5? Прометей из чуваш?
Словарь .=.% Алтёр =ёлтёр – Большая Медведица: /п.нн. =ёлтёр_

Малая Медведица: Ала =ёлтёр – Телец: К.венте

=ёлтёр – Возничий:+ур=.р =ёлтёр. – Полярная звезда?

Доклад – п.р-п.р темёпа =ынсен ум.нче тухса кала=ни?

Й\не=термелли – япалан хакне й\н.рех тумалли: ук=а

сахалрах п.тересси?

К.л. – молитва? Ч.мп.рти чёваш шкул.нче турё

законне в.рентн.: унта к.л тунё: к.л.сем

в.ренн.: Турёран ыйтнё?

П\ремеч – ватрушка?

Урок юхём.?

1? Класа й.ркелени?

1) Ачасене сывлёх сунни: урок юхём.пе паллаштарни?
-- Ырё кун пултёр сире: ачасем! Паян эпир сир.нпе ««Этем чун-ч.рипе илемл.»темёна малалла в.рен.п.р: =.н. хайлавпа паллашёпёр: мёшёрпа .=лесе ушкёнсем хушшинче ёмёртса .=л.п.р? Ёмёрту т.ллев. – «Нумп.л» паллёна =.нсе илесси?

П.р-п.рне ёнланса .=лесен:

Вёй хурса ёмёртса в.ренсен:

Пул. пир.н паян ёнё=у!

Слайд № 1?
2? Иртн. урокра в.реннине аса илесси?

1) Ыйтусем =ине хуравлани?

__ Иртн. урокра м.н ятлё хайлав вуланё эпир$ (Хёна чечек.)

__ Кам ун автор.$ (Г?Н?Волков) ?

__ Калавён т.п шухашне калёр? М.не в.рентет пире =ак хайлав$ (Хёнана лайёх пёхма в.рентет)

2) Хёна чечекне пухни?

__ Сир.н партёсем =инче чечексем пур? В.сенчен пир.н хёна чечекне пухмалла: =ак вазёна хурёпёр та пысёк =ыхё тёвёпёр? М.н асра тытмалла : м.нле пёхмалла хёнана$ Камён м.нле шухёш пур: =ав хёй.н чечекне йётса тухать те савёта лартать?

  • Хёнана килн. =ынпа сёвайлё кала=мала?

  • Хёнана пальтопа: курткёпа лартмалла маар: ёна хывёнтармалла?

  • Хёнана алёк пат.нче тёратмалла маар: т.пеле иртме с.нмелле?

  • Хёнана тутлё апат-=им.=пе сёйламалла?

  • +ывёх тёвансене? аякран килнисене =.р выртса кайма с.нмелле?

  • Хёнана п.ччен пёрахса хёвармалла мар?

  • Хёнана тунсёхлама памаллла мар?

  • П.ч.к ачасемпе вылямалла?

  • Пысёккисене фотосем кётартмалла: телевизор е видео ярса памалла?

  • Хёнана лайёх ёсатса кёларса ямалла: апат =итерсе ямалла?

  • Ялта чухне хёнана хапхаран ёсатса кёларса ямалла?

  • «Татах кил.р!»-тесе каламалла?

3) П.т.млет\%

__ Пёхёр –ха: ачасем: м.нле хитре хёна чечек. пулч. пир.н! +апла вара: сир.н патна хана килч. пулсан: яланах =ак чечеке аса ил.р те хёнана лайёх пёхса ёсатса ярёр?
3? +.н. темёна в.ренни?
1) Темёпа паллаштарни%

__ Паян урокра т.л.нмелле =ын =инчен кала=ёпёр: ун =инчен хайлав вулёпёр? Кам-ха вёл - т.л.нмелле =ын$ Акё вёл?

Слайд № 2?
2) И?Я?Яковлев ятпа ассоциаци-сёмахсем шыраса тупни? (Ачасем мёшёрпа .=ле==.?)

  • ,= пани?

__ Ачасем: =ак ятпа сир.н пу=ра м.нле сёмахсем =ыхёна==.$ Япалана п.лтерекен сёмахсем кирл.: урёхла каласан: япала яч.семпе =е= усё курёр?

Сёмахсене партёсем =инчи хутсем =ине =ырёр: мёшёрпа .=летп.р?

(3-4 минут хушши .=ле==.)

  • ,=е т.р.слени?

Хут =ине =ырнё сёмахсене п.р ача вуласа пырать: м.нш.н =ав сёмаха =ырнине ёнлантарса пырать? (Кашни мёшёрённе пёхса тухмалла)?

  • Палёракан мёшёрсене «нумп.л» паллёна вале=мелле?


3) Слайдсем урлё И?Я?Яковлевён кун-=улне к.скен аса илесси?
Кё=ал: 2008-м.ш =улта: пир.н чёваш халёх. И?Я?Яковлев =уралнёранпа 160 =ул =итнине уявлать?

Кённа Кушки ял.?

Иван Яковлевич Яковлев =ак ялта1848 =улта ака уй.х.н 13(25) – м.ш.нче хресчен =емйинче =уралнё? Ун чухне =ак ялта 90 кил пулнё? Хал. Кённа Кушки ял. Тутар республикин Течч. районне к.рет?

+уралсанах ик. кунтан тёлёха юлнё Иван Яковлева Пахом Кирилловсем усрава илн.? Пахомён арём. – Авдотья Васильевна_Иван амёш.н - Анастасия Васильевна Макаровён йёмёк. пулнё? Иван Яковлев ачалёх. =ак килте иртн.? К\рш. Х.рарём. ёна хёй кёкёр.н с.тне =итерн.? Яковлев суккёр Пахома =авётса =\рен.: к.т\ пёхнё: =ёпата тума в.ренн.? И?Я?Яковлев хёй тёван мар =емьере \снине 17 =ул тултарсан кёна п.лн.? Иванён ик. пичч.ш.пе аппёш. пулнё: анчах хёй урёх ашш.нчен пулнёран в.сем патне кайсах =\ремен?

Сакёр =ула =итсен Пёрёнтёкри удел хресчен.н шкулне лекет: =акёнта вырёс Мушкеевсем пат.нче пурёнма тытёнать?

Яковлев м.нле шкулсенче в.ренн.$

  • 1856 - 1860 - Пёрёнтёкри уделни шкул.нче?

  • 1860 – 1863 - Ч.мп.рти ар=ын ачасен гимназий.нчи =.р

ви=екенсен клас.нче?

  • 1867 – 1870 - Ч.мп.р гимназине ылтён медальпе п.терн.?

  • 1870 – 1875 – Хусан университет.нче?



  • Яковлев кам пулса .=лен.$

  • К.т\=. : =.р ви=екен.: учитель: инспектор ?

Иван Яковлева м.нш.н чёваш халёхне =утта кёларакан. те==.$

    • 1868 =улта Ч.мп.рти чёваш шкулне у=нё?

    • 1871 =улта чёваш алфавитне тунё?

    • 1872 =улта чёваш букварьне кёларнё (ноябр.н 15-м.ш.нче)?

    • Хёй тёрёшнипе у=нё шкулсенче (революцичченех – 1200) ачасене чёвашла в.рентн.?

    • Ч.мп.ртен 1000 ытла учитель в.рентсе кёларнё?

    • Библи сыпёк.сене чёвашла ку=арса кёларнё?

    • 1919 =улта РСФСР конституцине чёвашла ку=арнё?

1871 =улта Хусан университет.нче вренн. тапхёрта вёл чёваш алфавитне й.ркелесе ярать? +ак .=ре ёна пулёшакансем пулнё?

1872 =улта =ак алфавит тёрёх й.ркелен. п.ррем.ш Чёваш букварьне кёларать? Букварьти \керч.ксене тёвакан. «Нарспи» автор. К? В? Иванов пулнё? Букварьте Яковлев калав.сем тата Ч.мп.рти чёваш шкул.н ачисем =ырнё .=сем пулнё?

Ч.мп.рти чёваш шкул. 1868-м.ш =ултан пу=ласа 1956-м.ш =улччен .=лен.? 1917-м.ш =улчченех =ак шкултан 1000 ытла учитель в.ренсе тухнё: паллё =ынсем вёй илн.? В.сем хушшинче%Никифор Охотников – математик: К? Иванов - =ырав=ё: Н? Шупу==ынни - =ырав=ё: М?Трубина - =ырав=ё: Ф?Павлов - композитор: М? Кошкинский - драматург: В? Ани===и - учитель: Сёхёт пу=.нчен – Гаврилов Григорий Гаврилович: Нёрвашран –Степан Максимов – композитор: +.н =ырмаран- Вотякова Елена Сергеевна ???

«Манён чунём сир.нш.н =унатч.???

=ак сёмахсене И? Яковлев хёй.н 1921 =улта =ырнё «Чёваш халёхне» ятлё халал.нче каланё? Ку халала 1992 – м.ш =улта =е= Яковлев =ырнё тулли вариантпа 5 ч.лхене ку=арса пичетлесе халёх патне =итерн.? Ку халалра турра .ненсе пурёнма: вырёс халёх.пе туслё пурёнма: =емьене т.р.с пёхса усрама: чёвашён в.ренмен халёхне пулёшма: .=е юратма: п.р-п.ринпе туслё пурёнма ч.нсе каланё?

Пир.н Тёвай район.пе те И?Я?Яковлев яч. =ыхённё? Пир.н районти ик. ялта И?Я?Яковлев шкул у=нё? П.ри - Ен.ш-Нёрвашри йывё= шкул =урч.?(Хал. унта историпе асёну музей.): тепри – Тёвай.нчи шкул (вёл =урт хал. Тёвай.нче =ук: ёна ишн.)?
Яковлев яч. халёх ас.нче?

  • Иван Яковлев яч.пе Кённа Кушкинче музей у=нё?

  • Яковлев палёк. пур?

  • Яковлев бюсч.сене т.рл. авторсем тунё: Майраслов скульптор .=. те пур?

  • Шупашкарта педагогика институч. 1958 =ултанпа И?Я?Яковлев яч.пе хисепленет? Кунтах 1972-м.ш =улсенче Яковлев музейне у=нё?

  • Шупашкарти наци библиотеки ум.нче Яковлев палёк. пур?

  • Яковлев проспекч.


И? Яковлев Мускавра октябрь уйёх.нче 82 =ула кайса пу= мими клеткисем .=леме пёрахнипе вилн.? Виличчен вёл 3 уйёх кала=ман? Вилес ум.н юлашки сывлёшне пухса «Анне» сёмахха каланё та пу= в.=.нче =акёнса тёракан Ч.мп.ртен илсе килн. тёпра хута==ине илсе пама ыйтнё…

  • Яковлева Мускаври Ваганьково масарне пытарнё?

  • «Чёваш халёх учител. И? Я? Яковлев 1848-1930»- тесе =ырнё х.рл. мрамортан туна х.рес =ине?


4) Кану саманч.?

Слайд №13

__ Ачасем: =ак =ёлтёрсен ушкён.нче хёвёра кил.шекеннине суйласа ил.р% т.с.пе: формипе? Ми=е =ёлтёр =ав ушкёнра$

__Ч\речерен пёхёр: сир.н =ёлтёрсем т\пере пур-и$

__Класри т\пене пёхёр? Кунта пур-и$

__Атьёр =ав =ёлтёрсене класри т\пене лартатпёр?

__Ку=па теп.р хут й.рлетп.р?

__Хёвёр суйласа илн. =ёлтёрсен ятне п.лет.р-и: эсир$

Слайд №14 (Мышкёпа ку=арса =ёлтёрсен ятне каласа тухатёп?)

И?Я?Яковлева чёваш халёх. Улёп - =ёлтёр тет? Унён =утти нумай-нумай =ул хушши чёваш халёхне =утатса тёр.?
5) Вёйё «Ман ята \керч.к тёрёх п.л!» (Мёшёрпа .=ле==.?)

а) Партёсем =инче выртакан хут =инче =ырнине вулани?

ё) Ун тёрёх к.ске кала=у%

__Эсир м.н вуларёр$ Калав теме пулать-и$ М.нш.н$ (Предложенисем п.р-п.ринпе =ыхёнман)?

__М.н п.рлештерсе тёрать в.сене$ Кам тав=ёрч.$ (И?Я?Яковлев =ырнё хайлавсен яч.сем?)

б) ,=%

Слайд №16

__Слайд =инчи \керч.ксем =умне номер лартса тухнё? Хёш хайлаври \керч.к пулма пултарать вёл$ +ав номере хут =инчи калав яч. =умне лартмалла сир.н? Сатуррисене нумп.л к.тет?

в) ,=е м.нле пурнё=ланине т.р.слесси?
6) «Т.л.нмелле =ынчч.» хайлавпа .=лесси?


  • Ачасене хат.рлесси? Учитель ыйтусем парать%

- Хайлавён авторне тупса вулёр?

- П? Хусанкай =ырса илнинчен тенине м.нле ёнланмалла$

- П? Хусанкай =инчен м.н п.лет.р$

- Пет.р Хусанкай - чёваш халёх сёвё=и? 2007-м.ш =улта Пет.р Хусанкай =уралнёранпа 100 =ул =итнине уявланё? Ун сёввисене эпир нумай вуланё? «Аптраман тавраш паракан канаш» ятлё утренник та ирттерн.чч.?

Слайд №17?


  • Словарь .=.?

- Паян вулакан хайлавра ёнланма йывёртарах сёмахсем т.л пула==.? Эсир в.сене слайд =инчен вулёр? Кайран хорпа вулаттармалла?

Слайд №18


  • Хайлавпа п.ррем.ш хут паллашни? Учитель вулать?

  • Ёнланнине т.р.слени%

__ +ак хайлавра кам =инчен вуларёмёр$

_ И?Я?Яковлев кёмёл. пирки м.н п.лт.м.р$

  • Хайлавён жанрне палёртни?

_ М.нле жанрлё хайлав пулч. ку$

  • Хайлава ачасем хёйсем т.лл.н вуласа туха==.? Вулама пу=личчен .= памалла%

- Кашни абзацне лайёх ёнланса вулёр: кайран кашни абзацён шухёшне палёртатпёр?

  • Хайлава саспа вуласси?

П.р ача хайлавён п.р абзацне вулать? Ун =инчен кала=малла: шухёшне палёртмалла?

  • Хайлавён т.п шухёшне палёртни?

  • Калавён т.п шухёш. м.нле – ши$ М.н каласшён пире =ак хайлава вулаттарса$

  • Хайлаври илемл.х мел.семпе .=лесси?

Калавён юлашки предложенине саспа вула==.? Унтан =ак предложение тишкере==.%

Аслё ч.ри – эпитет;

п.р к.в.лл.н тапнё – метафора;

Яковлев ч.рипе чёваш халёх.н ч.ри – танлаштару?

  • М.нле =ын пулнё вара И?Я?Яковлев$ Ун =инчен кала=нё чухне м.нле паллё яч.семпе усё курма пулать$



  • П.т.млет\?

__ Ачасем: эсир каланисем пурте т.р.с? И?Я?Яковлев т.л.нмелле =ын пулнё? Ун =инчен п.лмелли пир.н пит. нумай?

К.некесен выставкипе паллаштарасси? +\лти полка =инчи к.некесенче И?Я?Яковлев =ырнё калавсене вулама пулать? Аялти полка =инчи к.некесенче И?Я?Яковлев =инчен вулама пулать?
4? +.нтер\=. ушкёна палёртни? П.л.ве хаклани?
5? Киле .= пани?

И?Я?Яковлевён ачасем валли =ырнё паян урокра аса илмен калав.сене вуламалла: к.скен каласа памалла?

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск