Скачать 47.36 Kb.
|
План-конспект урока по теме: “ Christmas is in the air!” УМК Кауфман К.И, Кауфман М.Ю. “Happy English.ru “, 6 класс Учитель: Попова Светлана Ивановна МАОУ СОШ №21 г. Сыктывкар РК Цель урока: Формировать коммуникативную компетенцию учащихся при помощи информационно-коммуникационных технологий и интерактивных упражнений. Задачи урока: Обучающие:
Развивающие:
Воспитательные:
Оборудование:
Технологии: коммуникативная, ИКТ, обучение в сотрудничестве, проектная. Формы работы: групповая, фронтальная, индивидуальная. Ход урока: I. Организационный момент: Введение в тему урока. Teacher (Т): Good afternoon! I'm glad to see you. Sit down! Pupils (Ps): Good afternoon! we are glad to see you too. Т: Look at the window and answer my questions, please: 1. What season is it now? 2. Do you like winter? 3. What is your favorite season? - Look at the screen and listen to this music Could you tell me what the topic of our today’s lesson is? (Слайд №2) Topic: Christmas is in the air.
II Фонетическая разминка (отработка трудно произносимых звуков). T: - First of all let’s pronounce some sounds correctly - [u:] - juice, food, blue, shoes,
Т: Read a little Christmas poem: Santa Claus, Santa Claus Come to our house. Christmas is near Come quickly here. (Слайд №3) Let’s read it. Repeat it after me altogether. (T→Cl→Ps) I’ll give you some minutes and you’ll try to learn this poem. (Учащиеся по желанию рассказывают четверостишие.) ІІІ Введение лексического материала. Т: Look at the screen . Today we should learn some new words. Let’s read them. Repeat after me, altogether.
Ps read these words. После фонетической отработки проходит первичное закрепление лексических единиц в учебном разговоре T→ Ps
ІV Активизация лексического материала в речи учащихся. Развитие навыков аудирования. Т: Look at the screen. You will listen to 4 texts. And your task is to match parts of the text and the pictures. Listen and be attentive. (Page 131) (Аудирование) (Cлайд № 4)
V Физминутка. Т: Now we have a relaxation.
(Слайд №5)
VІ Активизация лексического материала в серии речевых упражнений. Т: Look at the screen. Now we have a quiz “Merry Christmas”. You will work in groups, read and find the right answer. Be friendly, active and smart. For each right answer the team will get a star. Whose team has more stars those will be winners. The winner will get a present. We can start! Quiz (Слайды № 6- 19) 1) Christmastime in Britain begins
2) People buy
3) There are a lot of Christmas parties for friends
4) Children write letters to
5) Christmas is on
6) Children find Christmas presents
7) Traditional Christmas food is
So count your stars and the winner will see a present. It is a nice song “We wish you a Merry Christmas”. Let’s sing along. VІІ Выполнение проекта. Т: Now it’s time to make a project. (Слайд №20)
Учащиеся работают индивидуально, используя заготовки рождественских чулков, фломастеры, цветную бумагу и карандаши. VІІІ Подведение итогов урока.
Домашнее задание: (слайд №21) - написать письмо Санта Клаусу, используя как пример письмо Линды на странице 132, оформить красочно - это ваш проект, итоги будем подводить на следующем уроке. - выучить новые слова страница 130 (После объяснения задания учитель прощается с классом) - Good bye! - Good bye! Используемая литература
|