Скачать 17.98 Kb.
|
План-конспект открытого урока в 9 классе в рамках ШМО The role of TV in our life ( урок с применением технологии критического мышления) Цель урока: развитие критического мышления у учащихся. Задачи урока: 1) развитие критического мышления через изучение информации, постановку вопросов и выделение проблемы, выбора убедительной аргументации; 2) формирование навыка разумного просмотра телевизионных программ; Оснащение урока: компьютер, проектор Ход урока.
а) организационный момент: -Good morning, girls and boys! -Glad to see you! How are you? Today we have an unusual lesson. It is a lesson discussion. We are going to work individually and in groups. The topic of the lesson is “The role of TV in our life” Please, be active at the lesson. b) фонетическая зарядка But at first let’s practice some English sounds. I shall show you a sound and your task is to pronounce it correctly and name all the words with this sound on the topic “TV or not TV?” Let’s start! [p]- [ﻜ]- [s]- [m]- [d]- [b]- c) речевая зарядка And now look at the slide. You will agree or disagree with statements. If you disagree with me, share please your idea.
Please, look at the next slide and ask these questions each other. (учащиеся задают друг другу вопросы со слайда. Монологические высказывания о любимой телевизионной программе)
Аудирование текста “Television damages child speech”
Новая лексика из текста: speech development- развитие речи inner-city- бедные районы well-to-do families- богатые семьи to handicap- препятствовать to be set back- отставать в развитии (Учащиеся прослушивают текст 2 раза и выполняют клоуз-тест. После выполнения теста они отвечают на вопросы устно) Television damages child speech Dr Sally Ward, the country’s leading authority on the(1)……. оf young children, believes that babies under one year old should not (2)….at all. Children of two or three should watch for no more than an hour a day. Dr Ward’s ten-year study of babies in inner city Manchester showed television (3)… speech development in children. At three, they had the languages of (4)….. Now she has found that children from well-to-do families(5)……in the same way. Some of these middle-class children are spending far too much time watching television and videos. They get very fixed oh the (6) ……..It was quite difficult to get them interested (7)……. “ All the evidence showed,- said Dr Ward,- that children whose language was below standard at the age of three could be (8)………” ( in toys, set back for life, speech development, colors and lights, watch TV, one year old, are being handicapped) Answer the questions!
IV. Фаза рефлексии (работа в группах) Класс делится на две группы. Первая группа обсуждает проблему “Advantages of TV”, вторая группа-“Disadvantages of TV”. V.Заключительный этап Учитель выражает благодарность учащимся за активную работу, объявляет оценки. |