Скачать 35.74 Kb.
|
Открытый урок на тему “Развитие навыков говорения. Чтение текста «Кампус университета Эссекс.»” Цель: Развитие речевых умений, на основе творческого использования усвоенного раннее материала в новых ситуациях общения, развитие навыка монологической речи и навыка чтения. Задачи:
Оснащение: 1.Урок проходит в компьютерном классе, с мультимедийным проектором, экраном; 2. Видео в режиме «он-лаин» с образовательного сайта 3. Карточки со словами План урока 1. Организационный момент. (Учащиеся рассаживаются по группам по 3-4 человека) Good morning! I am glad to see you here, take your seats and let’s begin our lesson which is devoted today to the topic “Education in Great Britain” We’ve got a lot of information about systems of education on different countries. We can see that every country has its own advantages and disadvantages.But today I want you to discuss the problems which are connected with this topic in Great Britain. We will discuss the problem of accommodation for students. Let’s remember the words and word combinations which help us to speak on this topic. Tell me one sentence for each word: Free –бесплатный Charge – плата Rent –аренда To let smth – сдавать в наем Heating – отопление Laundry – прачечная Bill – счет To provide smth –обеспечивать что-либо A kitche-dinner – кухня-столовая Belongings – вещи, пожитки En suite – ванная Self-catered – предоставляющий готовить самостоятельно Communal – общий (5 минут) 2. Основной этап. Совершенствование навыка чтения текста с пониманием информации и выражать свое отношение к прочитанному, рассуждая и связанно излагая свои мысли.
3.Закрепление полученных знаний Выполнение упражнений по прочитанному и услышанному материалу. Open your books on page 72 and let’s make 7th exercise. Let’s tick the statement as true or false according to the text. (откройте учебники на странице 72 и давайте выполним упражнение 7. пометьте утверждения как правда или неправда, согласно прочитанному и услышанному материалу) (4 минуты) 4. Физминутка Let’s have a bit of rest. (аудиозарядка для учеников) Now, please, take your sits. (2 минуты) 5. Письмо Pupils, open your workbooks and let’s write the date. Now let’s make the 8th and 9th exercises. If you can make them faster then the class so you may do this. (6 минут) 6. Рефлексия. Put your workbooks away and now tell me what you have learned today on the lesson. Today we learned a lot about system of education in Britain. About accommodation for students, about what they can have, use, how much to pay. What you find interesting and what is not very interesting for you? What is your plans for you higher education? Is it similar or it differs from England system? Tell me your opinion. Ребятам предоставляется 6 минуты высказывания своей точки зрения. 6. Заключительный этап урока. Подведение итогов урока. Оценки. Do you have any questions about our lesson today? If yes then I listen to you. If no – put down your home task: p. 74, ex. C,D,E. Your marks for the lesson are:…..(учитель называет оценки учащихся) (3 минуты) Thank you for the lesson, see you. |