Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 47.71 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации04.05.2014
Размер47.71 Kb.
ТипКонспект
100-bal.ru > Информатика > Конспект

ГАОУ СПО МО ГУБЕРНСКИЙ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ КОЛЛЕДЖ

Конспект урока

на тему: «London Sights»

в 531 группе


Группа: 531

Дата: 28 октября 2013 г.

Тема: «London Sights»

Цели:

  1. Образовательные: совершенствовать коммуникативные умения в аудировании и говорении; развивать навыки устной и письменной речи, монологической и диалогической речи по теме; повторить изученный лексический и страноведческий материал.

  2. Развивающие: развивать коммуникативные, кооперативные и учебно-познавательные компетенции у учащихся; развивать творческие способности учащихся; развивать пространственное мышление, познавательные способности; развивать умение сравнивать, обобщать, логически излагать свои мысли; развивать внимание, память; формировать личность, способную усваивать новые знания посредством мультимедиа и получать информацию из различных источников.

  3. Воспитательные: формировать у учащихся познавательный интерес к изучаемому предмету, к культуре, архитектуре, истории страны изучаемого языка, воспитывать активность, культуру общения, сотрудничества, коллективизма; расширять кругозор обучающихся, повышать уровень их познавательной активности.

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний

Форма проведения: урок-путешествие

Оборудование: компьютер, проектор, экран

Литература: 1)Голубев А.П. Английский язык. – М.: «Академия», 2008.

2)Голицынский Ю.Б. Великобритания. – С.-Пб.: «Каро», 2002.

3)Синельникова М. Это Лондон. География. История. Культура.

Достопримечательности. – С.-Пб.: «Корона принт», 2002

3)интернет-портал: Яндекс-карты

4)интернет-порталы: visitlondon.com, ukguide.org, city-sightseeing.com
Работа, которая была проведена до урока:

1)Постановка познавательной задачи: выбрать одну достопримечательность Лондона и найти информацию о ней.

2)Инструктаж: подбор информации (год основания, кем была основана, место расположения, как использовалась раньше, ее современная роль в культуре Лондона)

3)Деление на группы: каждая группа состоит из двоих/троих. Каждая пара выбрала определенную тему.

4)Дидактический материал: была дана необходимая литература, ссылки на интернет-порталы, на прошлом уроке был показан страноведческий фильм.

5)Группы ознакомились с материалом, выбрали наиболее интересные и важные факты, подобрали фотоматериал. Подготовили вопросы по другим достопримечательностям. Внутри группы были распределены задания. Внутри группы были подведены итоги и сделаны замечания.



Этапы урока

Ход урока

Деятельность учащихся

I.Организационный момент

Good afternoon, students!

I am very glad to see you and let’s begin our lesson.

Good afternoon!

II.Введение темы

As you know today our lesson is devoted to London Sights.

London….

It is not just the capital of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland but it is one of the oldest and the most beautiful cities in the world. It is the political and cultural centre. It attracts a lot of tourists all over the world.

And now imagine that you are the tourists and you want to know as much as possible about London and its places of interest.

(заставка с названием темы прогулки)




III.Основная часть

Sit back in your chairs let’s start our excursion. We have a map. Look at it. We are here now. We are going on the map from one place to another. In each place we have a guide who knows everything about it. You should listen to him. But after his speech you can ask any question.

(включена интерактивная карта. Интернет-портал - Яндекс-карты)

Let’s go to Buckingham Palace.

Thank you, guides. It was very interesting. Let’s go on. And we find ourselves near St. James’s Palace.


Thank you, guides. It was very amazing. Let’s go on. And we find ourselves near Westminster.

. Thank you, guides. It was very cognitive. Let’s go on. And we find ourselves near Westminster Abbey.

Thank you, guides. It was very entertaining. Let’s go on. And we find ourselves in Hyde Park.



Hello! Welcome to Buckingham Palace. The palace was built by the Duke of Buckingham in 1703 on land which in the previous century had been planted as a mulberry tree garden by James I. the duke built himself a townhouse which in 1762 was purchased for 28 thousand pounds by George III and presented to his bride Charlotte. But the king died before remodeling was finished. The young Queen Victoria took up residence here three weeks after her accession and it has been the London home of the monarch ever since. The east wing was added in 1847 and the whole east façade was redesigned in 1913. The west wing remains largely as Nash, an architect, designed it. “Buck House” as it is called by Londoners is occupied by the Queen, her children and the Royal Household. The Royal Mews and Queen’s gallery are the only parts of the palace open to the public. The Queen’s gallery shows exhibits of paintings, portraits, drawings from the superb royal collection. In the Royal Mews you can see the modest two-wheeler coaches, the open state landau, the glass coach in which royal brides and bridegrooms return from their wedding, the Irish state coach in which the Queen rides at the state opening of Parliament and the gold state coach which has been used at every coronation…

And now you can ask me your questions.

-Why is the memorial to Queen Victoria situated in front of the Palace?

-When does the ceremony of the Changing of the Guard take place?
St. James’s Palace started life as an Augustian hospital. Henry VIII built a hunting manor here. After the Whitehall Palace fire in 1698 it became the monarch’s principal London home until 1762. Though it’s no longer the sovereign’s residence, proclamations are made from the balcony on Friary Court and ambassadors to Britain are accredited to the court of St. James. St. James’s isn’t open to the public, but the Chapel Royal and the Queen’s Chapel are. The Chapel Royal is in the palace, and though it was much altered in the 19th century, it still has a very fine ceiling, commemorating Henry VIII’s marriage to Anne of Cleves. The Queen’s Chapel is across the road. It was designed by Inigo Jones. …

And now you can ask me your questions.

-What is the political role of St.James’s Palace?

- Is St. James’s Park situated near the Palace?
Palace of Westminster is the mother of parliaments, spread over 8 acres with two large towers at either end – the huge square Victoria Tower to the left end and the more slender and original Clock Tower, known as Big Ben, on the right. The Houses of Parliament are often called the Palace of Westminster because from the time of Edward the Confessor to Henry VIII it was the monarch’s main London residence. The Saxon palace in which Edward the Confessor lived wasn’t to William the Conqueror’s liking. He so he completely rebuilt it. His son William Rufus added the 240-feet long Westminster Hall, probably the largest Norman hall ever built in Europe. At the end of the 14th century Richard II remodeled the hall. In its roof some of Henry’s tennis balls were recently found. When in residence, medieval kings would call their councils of noblemen to meet at Westminster, a forerunner of the House of Lords. …

And now you can ask me your questions.

-Why was the Cock, Big Ben, named so?

-When did Parliament begin to gather at Westminster regularly?
Westminster Abbey is a building at the core of British history. Every ruler has been associated with it, and more than 5000 people are remembered inside. Edward the Confessor was determined to have the abbey at Westminster enlarged and made the crowning place of English kings. It was consecrated on the 28th of December in 1065 and eight days later Edward died and was buried behind the high altar. His successor Harold was crowned here the following week and almost every English monarch has been crowned, married and buried here.There are many monuments and statues there. Westminster Abbey is famous for the Poet’s Corner. Many great poets and writers are buried there too: Charles Dickens, Rudyard Kipling. …

And now you can ask me your questions.

-Why is Edward’s tomb interesting?

-What do you know about the Coronation Chair?

Hyde Park, originally a royal hunting forest, is the largest park in London. In summer the Serpentine canal which flows through the park is always full of swimmers, rowers and sunbathers. Just south of the Serpentine is Rotten Row, a fashionable spot for the house-riding, and in one corner, near Marble Arch is Speaker’s Corner, where everyone can go and air their views to anyone who will listen. Here on a Sunday morning you will find a number of strange looking people, each standing on a box or a small platform brought with himself and each making a long and earnest speech about something he believes to be very important. Small crowds gather and ask questions and then drift away to the next speaker. When you are walking along its shady avenues, sitting on the grass, admiring its beautiful flower-beds or watching swans and ducks floating on the ponds, it seems almost unbelievable that all around there is a large city with its heavy traffic and smoke.


Beyond Hyde Park lies another royal park, Kensington Gardens. Children gather by the statue of Peter Pan, James Barrie’s well-known story - book character, or sail their model boats on the Round Pond. …

And now you can ask me your questions.

-What is forbidden in London parks?

-What interesting parks do you know in London?


IV. Подведение итогов

Thank you for your preparation. What can you say about our guides? Are they skillful?

What new have you learned today?

What was the most interesting for you?

Thank you for the lesson. Good-bye!




Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск