Скачать 18.57 Kb.
|
ПЛАН-КОСПЕКТ УРОКА открытый урок по английскому языку в 6-м классе Зубрилина И.В. гимназия 1 ,Дятлово THINGS USED TO BE DIFFERENT MANY YEARS AGO Осн.цель: развитие умения воспринимать иноязычную речь как источник информации Соп. зад.: развитие умений устной речи на основе услышанного текста совершенствование навыков работы с разноуровневым тестом Разв. цель: Развитие языковой догадки Воспит. цель: Привитие любви к истории Оборудование: аудиозапись, тесты ХОД УРОКА
Good morning, children! How are you? Are you ready to work? Today we have listening comprehension lesson, we shall practice our listening skills, using test-papers, we shall speak about history, as our theme today is THINGS USED TO BE DIFFERENT MANY YEARS AGO. So let`s start.
1) Pre-listening tasks:( цель – фонетическая и речевая отработка незнакомых слов и выражений, снятие фонетических и лексических трудностей) Mary Baker to have this quiet life to miss the city at the medical college to create characters to prefer 2) Беседа с учащимися (цель – запоминание новых слов) 1) Can you create characters? 2) Will you miss the city when you live in the village next summer? 3) Do you want to study at a medical college? 4) Where does your friend prefer to live: in the country or in a town? 5) Does your granny have a quiet life in the country? 3) Установка на первое прослушивание, аудирование текста, контроль понимания при выполнении первых двух заданий в тесте. Listen to the text – complete the sentences (level 1), mark the sentences as TRUE or False (level 2) 4) Установка на второе прослушивание и аудирование текста, контроль понимания при выполнении следующих заданий в тесте. Listen to the text – try to make the plan (level 3), answer the questions and complete the sentences (level 4) 4.Физкультминутка 5. Развитие умений и навыков устной речи с опорой на услышанное. 1) Make up sentences using new words and word combinations from the text Example: to prefer – Mary preferred the peace of the country where she could read a lot 2) Let`s discuss your plans to the text (task 3) Example: Plan
3) What can you tell about every point of the plan? Think it over in pairs. (ученики работают в группах, затем представляют свой материал по порядку, делают пометки) 4) Can you retell the whole story? Who will start? 5. Подведение итогов. 1) Рефлексия. 2) Выставление оценок, объяснение домашнего задания Your marks are ….. Your home-task is to retell the story in writing, using your plan and notes. Thank your for the lesson, good-bye. |