Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации10.11.2013
Размер32.2 Kb.
ТипКонспект
100-bal.ru > Культура > Конспект

Приложение №5

МОУ «Владимировская средняя общеобразовательная школа»


План – конспект урока

на основе технологии развития критического мышления

по английскому языку

в 8классе

на тему:

«Хотел бы ты поехать в Великобританию»

Подготовила

учитель английского языка

Пархоць К. А.

с. Владимировка

2009 г
Would you like to go to Great Britain?

Задачи: Учить учащихся вести беседу по теме « Хотите ли вы поехать в Великобританию?» Практиковать учащихся в чтении, письме, говорении, аудировании. Воспитывать уважительное отношение к иноязычной культуре.


Пособия: Карта Британии, маркировочные таблицы, видеозапись, музыка.
Ход урока

Оргмомент.
The topic of our lesson is “Would you like to go to the UK ?”. So, today we’ll speak about one of the most wonderful countries in the world, the UK and its sights. We will practice in reading, listening, writing,

Беседа по теме «Великобритания»

Many people want to visit this charming country. And when they speak about it some of them think of her majesty Elizabeth II, her family, her residence Buckingham Palace and so on. And what do you imagine when you think of Great Britain?

Great Britain

( По ходу беседы учащиеся заполняют колонки таблицы )


I know

I’d like to learn

I’ve just learned




















2). As you know Britain Great Britain, the UK, England, the British Isles- these different names and sometimes used to mean the same thing and they often used wrongly . The official full name of this country is the United Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland. What can you say about this country, its capital, its languages, symbols, transport?

As you know in the process of our discussion you should fill the tables which are in front of you..

So, what do you know about this wonderful country?

3). Televisions, films, books etc. have probably given you ideas about what British people are like. What do you know about British people ? What are they like? Who is John Bull?

Аудирование.

(Listening for specific information)

Every year a lot of tourists visit Great Britain. They go to Great Britain to practice English, meet people or see interesting places. Listen to the interview and say what these pupils say about the reasons for visiting the UK and why they want to connect their life with English.
В и д е о з а п и с ь .

-I know you have a dream –to visit Great Britain and you want to connect your life with English. Is that so?

--Yes, it is. It has been my dream since my childhood. When I was a little girl I liked to see cartoons of Walt Disney. I closed my eyes and imagined that I was there and I played with Mickey Mouse, Pluto, Chip and Dale. And sometimes I didn’t understand what they say. But now I enjoy listening songs and reading books in English.
-I’d like to learn why you want to connect your life with English.

  • First of all, as you know, English is a world language. Many masterpieces of Literature are written in English. I like American and British literature very much and I’d like to read and understand the novels by Dreiser, W.Scott, W. Shakespeare, Charles Dickens. But main reason will be my mystery.


-Could you tell me why you like English.

  • First of all to speak and understand English is great. Then my hobbies are English and Computing. As you know they are connected with each other.

And at last who has no dream to go for a walk in Piccadilly Circus, to see wax figures in Madame Tussaud’s Museum.
- What can you say about your choice.

-As for me English is my favourite subject. I visit English lessons with pleasure. I think in some years I will come into the classroom for English and I’ll tell my pupils about holidays, traditions, customs and culture of Great Britain. And I believe one day my pupils and I will visit the country of my dream.

Tехнология развития критического мышления.

I know you want to visit Great Britain too. And what would you like to learn about the UK else?
-I’d like to learn about …..in detail. ….

-OK. Now I have some texts about the history of the UK, some sights. And I’d like to offer you the text about Madame Tussaud’s museum. But what do you know about it?

-( Would you like to learn about the history of this museum?)

What would you like to learn about this museum else?

Чтение с пометками.
-You can find this information in the texts which are on your desks. Read, do remarks and fill the 3rd column of your table

.

«V» - «знаю»;

«-» - «противоречит моим первоначальным представлениям»;

« ?» - «хочу узнать»;

«+» - «это для меня новое».
Madame Tussaud’s museum.

Madame Tussaud’s museum is the most unusual one in London. For more than 200 years Madame Tussaud’s has been entertaining visitors by its exhibits famous and unfamous. Today over 2 mln people from all over the world visit the exhibition every year ? making it one of the Britain’s most popular museums. It is the most popular wax exhibition in the world and has become synonymous with excellence .

Madame Tussaud was born in Strasborg in 1761 and christened Marie Grosholtz. Her father, a soldier was killed in the Seven Years War two month before her birth. Her mother moved to Bern and began working as a housekeeper for DR Curtius, a physician who made anatomical subjects in wax. He acted as a tutor to Marie to help her in the tecnniques of wax portraiture. Marie discovered she had had a talent for wax modeling of fine details of faces. Her first figures were Voltaire and Benjamin Franklin; both these figures are still being display at Madame Tussaud’s today. Besides , there are wax figures of the Royal family? American presidents, famous poets and writers, statesmen. There is also the exhibition of the most cruel world murderers called “ The chamber of horrors”. You can also have a taxi ride through the English history, called “ the spirit of London”/



-So, what have you just learned about Madame Tussaud and her museum.

Проверка домашнего задания. Диалогическая речь.

-Oh, it’s time to check your homework.
Беседа.

-So, As I see all of you want to visit Great Britain.. What things you will take in your travelling?

-What way would you like to travel?
Письмо.

(Заполнение визы)

As you know before the travelling abroad people fill the cards. Now I’d like you to fill this form.

Landing card




Please complete clearly




Name----------------------------- Sex M F

Surname-----------------------------

Day Month Year

Date of birth----------------------------------------------------
Place of birth-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nationality-----------------------------------------Occupation-----------------------------------------------
Address in United Kingdom--------------------------------------------------------------------------------


Signature---------------







Would you like to live in Great Britain?
Are you proud of your country?

Му land so lovely and so free

The fairest land а man can see!

When down the Volga I go sailing

And seagulls sail the sky above,

I hear a song of joy unfailing

To those green banks, the land I love

Му land so lovely and so free

The fairest land а man can see.

Домашнее задание.

Индивидуальное

Рефлексия.




Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск