I.
0,5 мин.
1,5 мин.
3 мин.
II.
5 мин.
22 мин.
3 мин. 5 мин.
7 мин.
7 мин.
2,5 мин. 0,5 мин.
| ВВОДНАЯ ЧАСТЬ:
- приветствие, целеполагание
Good morning, friends! Take your sits. The English people say “East or West, home is best”. А в России то же самое значение имеет половица «В гостях хорошо, а дома лучше». Сегодня на уроке мы продолжим учиться рассказывать на английском языке о доме.
- фонетическая зарядка
Let’s repeat the names of some rooms and furniture. Listen to the tape and repeat. - речевая зарядка
I want to play the game with you. You have to guess my word asking as many as possible questions. Then you’ll play with winner.
ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ:
-презентация грамматического материала
We’ve repeated some names of the rooms and furniture. Let’s start to learn how to tell about homes and flats. Look at the picture and listen to me.
Послушайте еще раз рассказ и внимательно следите за мной.
There is/There are --- What --- Where
|
There is/There are --- no --- What --- Where
|
- автоматизация
а) имитативные УРУ
Если такие же, как у Хоббита комнаты и мебель есть и у вас дома, скажите об этом
б) подстановочные УРУ
I’d like you to do ex.9. You have 1 minutes to complete the sentences with is or are. в) трансформационные УРУ
Hobbit likes guests. Roo has visited Hobbit and now he is speaking about Hobbit’s home. Listen to him, check his story and correct.
г) репродуктивные УРУ
Roo has sent the letter with the photo of his house. Look at the picture and describe Roo’s home. III. ПОДВЕДЕНИЕ ИТОГОВ. ОЦЕНИВАНИЕ. IV. ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Activity book – ex. 2,4 p. 58
|
T
Cl
T>S1, S2, S3…
S1>S2, S3...
T
T T > S1, S2, S3, …
T > S1, S2, S3, … S1, S2, S3, … S1, S2, S3, …
|
доска
учебник
магнитофон
картинка
грамматическая таблица
схемы
учебник
магнитофон картинка
|
Ученик, употребивший наибольшее количество ЛЕ
|
Обе пословицы записаны на доске.
Использование лексической игры «Угадай слово»:
Is it a living room?
Is it a kitchen?
Is it a table?
Is it a sofa?.... – Yes, it is/No, it isn’t.
Рассказ сопровождается показом комнат и предметов мебели. Грамматическая таблица служит зрительной опорой.
Пересказ производится с опорой на схемы. На этой основе ученики сами делают выводы о цели употребления оборота, порядке слов в предложении.
There is a living room in the Hobbit’s house.
There is a hall in the Hobbit’s house.
There are some windows in his house.
[ a sofa, some shelves, a carpet, a lamp, some pictures, a TV, a bedroom]
There is a bedroom in the Hobbit’s house. There are 3 living rooms in his house. There are some windows and doors in his house. There is a lift in the Hobbit’s house. There are no halls in his house. There is a kitchen in his house. There is no bathroom in his house.
|