Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 47.49 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации29.11.2013
Размер47.49 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Культура > Урок
План-конспект к открытому уроку в 11классе.
Тема: Choosing a Profession. What I Am Going to Be?

Цель урока: развивать навыки монологической устной речи по теме «Выбор профессии» с выходом в диалог, совершенствовать лексические навыки и расширить лексический запас уч-ся, работать над тематической лексикой, для расширения активного словарного запаса учащихся, для последующего использования в разных режимах и ситуациях. Развитие спонтанного вариативного владения речью.

Задачи урока:

1. Образовательные: развивать навыки монологической устной речи, активизировать и закрепить ранее изученный лексический материал по теме «Профессия»; развивать умение выражать свое мнение и умение общаться на английском языке, контролировать усвоение грамматического материала;

2. развивающие: развивать лингвистические способности учащихся; развитие желаний общаться на английском языке, формировать коммуникативные умения по теме

3.воспитательные: воспитывать потребности к творчеству, самостоятельности; развивать познавательный интерес к предмету; формировать культуру общения, содействовать профориентации учащихся.

Тип урока: комбинированный ( урок с применением современных компьютерных технологий.)

Формы организации работы на уроке: фронтальная, индивидуальная, групповая.

Оборудование: мультимедийное устройство, экран
План урока:

1.Организационный момент.

2. Фонетическая зарядка.

3.Речевая зарядка

4.Активизация и закрепление лексики.

5.Фронтальная работа (представление учащимися выбранных профессий, проверка дом. задания).

6.Групповая работа (работа в парах– составление диалога, закрепление нового материала).

7.Итог урока.

8.Домашнее задание.

1. Организационный момент.T - P1, Р2, Р3

T:- Good morning! I’m glad to see you again!. Boys and girls, today we are going to talk about the world of profession, your parents’ jobs, your future profession. You will do some lexical exercises to improve your speech. We begin .By the way, is anybody absent today?

P1: - Fortunately nobody is absent. (smb is absent today)

T: - I am very glad to hear it. What is the weather like today?

P1: - The weather is cold

T:-.Do you like the weather today?

P1,2,3,4….:-Yes I do. I like the weather today because…..
T:- Look at the screen.-Let”s do a phonetic drill first. Look at the screen, listen to me and say after me.(слайд 3,4 )T - CL

2.Речевая зарядка: игра “Guess”! (T – P1,p2,P3……)(фронтальная работа)

T:And now let”s play. Read and try to guess what profession it is.
Игра: Guess! (slide 5,6)

Someone who teaches at school is a …

Someone who writes books is a …

Someone who sings in the opera is a …

Someone who dancer in ballet is a …

Someone who treats ill’ people is a …

Someone who sells goods a …

Someone who goes in for sport is a …

Someone who poses before cameras is a …

Someone who plan business is a …

Someone who drives a car is a …


3.Активизация и введение новых лексических единиц.(слайд 7-8-9)

T:-Now let”s remind of the difference between the words :PROFESSION, JOB and OCCUPATION.

- Look here.

7. PROFESSION

BY PROFESSION/CHOOSE STH AS A PROFESSION

T: You have 2 expressions with the word “PROFESSION

”( ……read and translate them)i

- And now look at the slide and answer the question “What is your mother by profession? (T-P1, P2, P3……)(фронтальная работа)

T: And now the 2 question:- Will you choose law as a profession?(фронтальная работа)(T-P1 ,P2 ,P3….)

8. JOB

GET/FIND

TAKE/ACCEPT

LOSE

LEAVE/QUIT A JOB

APPLY/TRY TO GET A JOB

JOB SATISFACTION

CHANGE JOBS

SATURDAY/ SUMMER /HOLIDAY JOB

-And now answer the question: -Did you work a holiday job this summer?(Киричёк К., Киричёк В,Колосова А., Плеснявый И.)

9. OCCUPATION

WORK

work for the company/ work as a secretary

What company does your father work for? (Кияницкий А,Курочев Д,Исай Д)

Is it an easy matter to get a job nowadays?(Маммедова Т,МагомедоваС, Малярова О)

(слайд 10) What profession will you choose? (Анзин И-a teacher., Княгинин А-a programmer., Евдокимова Т- a guide.,Маммедова Н- a detective., Беленко И.-a doctor, Маммедова Т-a teacher of English,ИсайД.-an engineer,Киричёк К.-an offiser. )

(What are you going to be after leaving school?)

Индивидуальные задания грамматический тест (для слабоуспевающих уч-ся): Колосова А.,Магомедова С.,Курочев Д., Киричёк В, Лещенко С.,Плеснявый И, Кияницкий А..

6.Работа в парах (слайд 11) Составление диалога.

T: -And the last slide .Look at slide and make a dialogue.

1. What would you like to do after school?

2. Was it your own decision?

3. Who helped you to make the decision?

4. Is this profession important for society?

5. Is it well paid profession?( Анзин-КиричекК.,Евдокимова-МаммедоваН,Княгинин-Магомедова,Маммедова Т.-Исай Д, Малярова О-Лещенко С,Беленко – Киричёк В., Колосова – Плеснявый, Кияницкий – Курочев.)

7.Подведение итогов урока:T:-Let’s sum up

P: Today we have found out: What are we going to be ?

T: And at the next lessons we will speak about how to get a job, how to write a curriculum vitae and how to get through a job interview. You got the next marks……..

Your home tack for the next lesson will be to write a composition ”My future profession” for

ЕвдокимоваТ., Княгинин А, Анзин И, Маммедова Н, Маммедова Т.,Беленко И.,,Малярова О. and ex. 1 p. 24 for the rest. The lesson is over good bye See you later!
TEST 1
1. Choose the correct answer (A, B, C).

  • Isobel will have four next month.

  • Isobel will be four years next month

  • Isobel will be four next month.

2. Choose the correct answer (A, B, C).

  • She is cleverer that her sister.

  • She is cleverer as her sister.

  • She is cleverer than her sister

3. Choose the correct answer (A, B, C).

      • Do you have some information’s about this?

      • Do you have any information’s about this?

      • Do you have any information about this?

4. Choose the correct answer (A, B, C).3

  • What does this word mean?

  • What does this word means?

  • What means this word ?

5. Choose the correct answer (A, B, C).

  • Were you speak English?

  • Have you speak English?

  • Do you speak English?

6. Choose the correct answer (A, B, C).

  • He hasn't got much money.

  • He hasn't got no money.

  • He hasn't got many money

7. Choose the correct answer (A, B, C).

  • I take a shower when he telephoned.

  • I was having a shower when he telephoned.

  • I was take a shower when he telephoned

8. Choose the correct answer (A, B, C).

  • was so surprised.

  • I was such surprised.

  • I was such a surprised.

iTEST 2.

1. Choose the correct answer (A, B, C).

  • Othello was written for Shakespeare.

  • Othello was wrote in 1560

  • Othello was written in 1560.

2. Choose the correct answer (A, B, C).

  • You have been to New York last summer.

  • You have been to New York three times.

  • You have been to New York didn't you.

3. Choose the correct answer (A, B, C).

  • I worked in France While the war.

  • I worked in France When the war.

  • I worked in France during the war.

4. Choose the correct answer (A, B, C).

  • Came fifty people to the party.

  • Fifty people they came to the party.

  • Fifty people came to the party.

5. Choose the correct answer (A, B, C).

  • If I see him, I'll tell him.

  • If I'll see him, I'll tell him.

  • If he come, I'll tell him.

6. We _________________ our house two years ago.

  • build

  • built

  • have built.


7. The first computer ____________________ by Charles Babbage.

  • invented

  • is invented

  • was invented


8.. Classical music __________________ in concert halls for centuries.

  • has been played

  • has played

  • is played


TEST 3

1. This is dog food. It must ______________________ by humans.

  • be eaten

  • not be eating

  • not be eaten


2. 'Have you made any arrangements for the weekend?' - 'Yes, ____________ football with the local team on Saturday.'

  • I'm playing

  • I'll play

  • I mightn't play

3. 'What on Earth is that thing in Joanna's nose?' - 'She _________________ last week. Don't you like it?'

  • pierced her nose

  • had pierced her nose

  • had her nose pierced

4. 'I didn't know you were studying classical guitar!' - 'That's right. I ___________ last September.'

  • take it up

  • took it up

  • took up it

5. The politician ______________________ in the car for five minutes before it exploded.

  • has been sitting

  • had been sitting

  • is sitting

6. He told me that he ____________________ me before in his life!

  • never meet

  • didn't never met

  • had never met

7. Our son is very helpful. He always ______________________ the dishes after dinner.

  • breaks

  • makes

  • does

8. Sorry I didn't see you yesterday. I __________________ a shower when you came round.

  • was having

  • had

  • was making



Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск