Конспект урока.
Ф. И. О. учителя: Падей Елена Владимировна
Класс 3 «а», 3 «г» ГБОУ СОШ № 2026, 2-ий год обучения английскому языку 3/09/2012г.
Тема урока: “School is fun”
Урок № 1 из 20 уроков, отведенных на эту тему
УМК:
- учебник английского языка “ Enjoy English” для 3-ого класса общеобразовательных учреждений, авторы: М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанева «Титул» Москва 2010
Рекомендован Министерством образования Российской Федерации
УМК включает:
- учебник “Enjoy English-3”
- рабочую тетрадь “ Enjoy English-3”
- грамматическую тетрадь
- сборник проверочных заданий
- звуковое пособие
Оснащение урока: УМК, компьютер, демонстрационные карточки, раздаточный материал.
Тип урока: комбинированный
Цель: формирование фонетических, лексических и грамматических навыков на материале темы: “Welcome to Green school”
Задачи:
Практические: Повторение пройденного лексико-грамматического материала, тренировка грамматического явления: употребление английских глаголов в настоящем времени при решении коммуникативных задач
Образовательные: приобщение к иноязычной культуре
Развивающие: развитие мотивации, развитие речевых способностей, развитие логической памяти
Воспитательные: формирование культуры общения, толерантного отношения к культуре изучаемого языка
Этап
урока
| Время
| Деятельность учителя
(обучающие действия, речь)
| Деятельность учащихся
| Комментарии
| П
О
Д
Г
О
Т
О
В
И
Т
Е
Л
Ь
Н
Ы
Й
О
Р
Г
А
Н
И
З
А
Ц
И
О
Н
Н
Ы
Й
| 8:29
8:30
8:31
8:33
8:42
8:51
8:55 9:05
9:13
| Nastya, please, open the windows to let the fresh air in.
Hand in the copybooks with the word dictations.
Good morning! Glad to see you! Take your seats. Let’s have a look at out our new pupil. T. hangs up a picture of Tobby. (a cartoon character)
He is absent now, but he left a message for us.
T. passes round the sheets of paper with the letter from him.
What new have you got about Tobby?
Ex: His name is Tobby.
Are you happy, that Tobby is our new pupil? Then, let’s have a look at the class of Mr. Greenwood at Green School.
How many pupils are there in the class?
Let’s read their names.
St. b. p.4 Ex. 3. Ex. 5 p. 5 (audition)
The teacher sets the record of each column, then discusses the rule with children. The T. puts marks for the lesson and gives the task.
| The pupils let the fresh air in and distribute the test copybooks.
Good morning.
Pupils begin to read his message one by one.
(read, translate and spell the words in the sentence).
Pupils remake the sentences with explanations in the copybooks and near the board.
Yes, we are.
Nine pupils.
P-s read the names of st-s.
P-s read each column after listening to it.
|
(закрытый-открытый слог)
h.t. s.b. p. 5#6(red,translate)
w.b. p.3 # 4.
|
Hi! My name is Tobby. I am eight. I live in Moscow.
I am slim but strong. I am smart. I am not lazy. I can run, jump and swim . I have got a big red book. I can read well, because I go to school. |