Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 24.94 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации14.04.2014
Размер24.94 Kb.
ТипКонспект
100-bal.ru > Культура > Конспект
London is a wonderful city. Is it so?
Цели урока:


  1. образовательная:

  • учащиеся закрепят знания, полученные в ходе изучения основных достопримечательностей Лондона;

  • учащиеся ознакомятся с новыми достопримечательностями, появившимися в Лондоне за последнее время;

  • учащиеся овладеют навыком описания различных достопримечательностей.

  1. воспитательная:

  • воспитание культуры общения;

  • воспитание умения слушать собеседника.

  1. развивающая:

  • развитие умений аналитического мышления (выделять главное, сравнивать).


Оснащение:

  • конспект урока;

  • картинки с достопримечательностями Лондона;


Ход урока:
Учитель: “Good morning, children! Today we are going to travel around London. We will visit the places of interest that you know and we will visit two new places of interest. And at the end of our lesson you will be guides and you will make a tour round the city”
Учитель: “The first task is to match the places of interest and their names” (в данном задании картинки можно демонстрировать на экране или раздать распечатки).
1. Match the pictures and the names of the places of interest.


  1. Buckingham Palace

  2. Westminster Abbey

  3. Big Ben and the Houses of Parliament

  4. Trafalgar Square

  5. the White Tower

  6. St. Paul’s Cathedral


Учитель: “And now you are to listen to the descriptions of different places of interest and try to guess what they are”.
2. Listen to the description of different places in London and try to guess what they are.


  1. It’s one of the most famous and biggest parks in London. Its area is 2.5 km². It’s the best place to spend free time in London.

  2. This theatre is one of the best theaters in London. It’s situated in the centre of the former fruit and vegetable market.

  3. It is the official residence of the Prime Minister of the UK. He lives and works here.

  4. It’s one of the best picture galleries in the world. Many people come here to watch different pictures. It’s situated not far from Trafalgar Square.

  5. It is a major street in London. With over 300 shops, it is Europe's busiest shopping street. You can buy everything you want here.



Учитель: “We go on travelling round London. And now your task is to fill in the necessary words in the gaps of the sentences”.

3. Fill in the gaps with necessary words.


  1. The “Odeon” is one of the famous London ____________________________________.

  2. London is the ___________________ city in Britain.

  3. The name of the town was ________________ in __________________ times.

  4. London stands on the River _____________________.

  5. In 1066 _______________________________ and his people went to England form Normandy.

  6. William the Conqueror built the _________________________ to live in.

  7. ____________________________ burnt for _______________ days and destroyed ______________ of the city.

  8. __________________ of London is the City.

  9. ________________________ is a museum now.

  10. It took _____________________________ 35 years to build St. Paul’s Cathedral.

  11. In the middle of ___________________ Square stands a tall column - a monument to ________________________________________________.

  12. The political center of London is ___________________________________.

  13. Whitehall is a wide ___________________ leading to Parliament Square.

  14. You can hear the ___________________ of Big Ben every hour in London.


Учитель: “Well done! You know all the main places of interest in London very well. And now we will visit two new sights that appeared in the city some years ago. Let’s read the information and translate it” (в ходе выполнения данного упражнения учащимся можно предложить быть гидом и переводчиком – один ребенок читает текст, другой переводит его на русский язык).
4. Read about two new places of interest in London.
The London Eye.







The London Eye is the tallest observation wheel (колесо обозрения) in the world. It’s 135 meters high. You can go up for 30 minutes, flying over London. From the top of the wheel you can see all over London. You see Buckingham Palace, Big Ben and the Houses of Parliament, Nelson’s Column and Trafalgar Square and other famous London places of interest.

The New Millennium Bridge.





This bridge is one of the newest places of interest in London. It was built to celebrate the start of a new millennium (новое тысячелетие) in 2000. It crosses the River Thames. It is 370 meters long and 4 meters wide. It connects (соединять) two parts of London’s City. Only people can cross it.



Учитель: “And now let’s see if you listened well to our guides. Read the sentences and mark them as true, false or you don’t know the given information”

5. True, false or don’t know


  1. The London Eye is the smallest observation wheel in the world.

  2. You can go up for 30 minutes, flying over London

  3. From the top of the wheel you can’t see all over London.

  4. The New Millennium Bridge is called Wobbly Bridge. (качающийся мост)

  5. This bridge is one of the newest places of interest in London.

  6. It crosses the River Thames.

  7. People can’t cross this bridge.



Учитель: “And now you are guides and you are to make a trip around London. You should use the information from your textbook, from this plan. Don’t forget to mention new places of interest. You monologue should be 10-12 sentences long). Use the necessary expressions”




6. Imagine you are a guide (экскурсовод). Make up a trip round London. Use your textbook and this plan. Speak about all places of interest in London. Don’t forget to mention new places of interest. (10-12 sentences).
Begin your excursion with the words: “Dear guests, we are glad to see you in London! Let’s start our excursion.”

Don’t forget to use the following phrases: You can see……., It’s famous for…….., It’s interesting to know that …….., …………….. (name of the place) is famous for……………, One of the newest places of interest is……………

Упражнение 6 целесообразно задать на дом, чтобы учащиеся могли составить рассказ о Лондоне и выучить его наизусть.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск