Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 236.48 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации05.05.2014
Размер236.48 Kb.
ТипВопрос
100-bal.ru > Культура > Вопрос




Чёваш ч.лхи – 7 класс?(В? И? Дмитриев: 2009)

Пур.% 70 сехет?

+ав шутра% диктант – 5: изложени – 4: сочинени – 1

№ пп


Пайсем тата уроксен темисем


Сех?

шуч.

В.рен\ эрни: кун.: уйёх.

Урок т.с.

Теори

п.л.в.сем

Практика

хёнёхёв.сем

Т.р.слев .=.сем

Курёмлёх

хат.р.сем

1

«Тёван ч.лхе чуна =.клет» к\рт.м кала=у?

1







Аса ил\ урок.










Плакатсем: папка?




Морфологипе орфографи?

2

В.реннине аса илесси% япала яч.: паллё яч.?

1







Аса ил\ урок.

Япала яч.сен пуплеври тётёшлёх.

В.реннине аса илсе =ир.плетесси?







3

Т.р.слев диктанч. =ырасси?


1







Т.р.слев урок.







Т.р.слев диктанч.

ДТП

4

Йёнёшсемпе .=лени

1







+ир.плет\ урок.
















Глаголсем

5

1? Глаголсем =инчен ёнлантарни?

Сочинени =ырасси?

1








Хутёш урок

Глаголён сёпатлё формисем: в.сен п.лтер.ш.: тулашри паллисем?

Глаголсене п.лтер.шне кура ушкёнласси?

Сочинени «Манён .м.т»

Сочинени т.сл.х.сем

6

2? Глаголсен пулёв.?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Сёмах диктанч.

Карточкёсем

7


3? Глаголсен пурлё тата =уклё формисем?

А?,=х.л.н «Ыраш п.рчи» сёвви тёрёх творчество .=.?

1








Хутёш урок

Творчество .=.

ИТП: стр 88:

\керч.к

8

4? Глаголсен сёпатлё формисем?

«К.неке-п.л\ =ёлку=.»диспут?

1








Хутёш урок

Глаголён пурлё тата =уклё формисем: пулас форми? Глаголён наклонени тата вёхёт формисем? В.семпе кала=ура вырёнлё усё курасси тата т.р.с =ырасси?

Глаголён синоним.семпе синонимлё формисене тупасси: в.семпе вырёнлё усё курасси? Глаголсен стиль уйрёмлёх.сене палёртасси (ут- уттар: танкка: танкёлтат)?

Суйлав диктанч.

Хусанкай портреч.

ДТП

9

5?Кётарту наклонений.?

1







Хутёш урок

Творчество .=.?(61 хён)

К?Иванов «Нарспи»

10

6?Хальхи вёхёт?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Ёнлантару диктанч.

ДТП: таблица № 16

11

Ир.кл. диктант?

1










Ир.кл. диктант

ДТП

12

7? Пулас вёхёт?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Асёрхаттару диктанч.

ДТП: табл?№18 карточкёсем

13

Текста =ывёх изложени =ырасси?

«Кашни япалан хёй.н вырён.»

2







+ыхёнуллё пуплеве аталантар-малли урок

Изложени

ИТП

14

15

8? Иртн. вёхёт? П.рре иртн. вёхёт?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

«Мана кил.шекен х.р ача (ар=ын ача)» сёнлав

Карточкёсем

16

9? Теми=е иртн. вёхёт?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Суйлав дикт?

ДТП

17

«Пир.н ялён к.ске историй.»

калав е «Ял =.нелет» сочинени

1







+ыхёнуллё пуплеве аталантар-малли урок

Сочинени =ырасси

(82 е 89 хён)

Таблица № 17

Карточкёсем

18

10? Хушу наклонений.?

«М.н-ши вёл сёпайлёх» диспут-кала=у?

1







Хутёш урок




Ребуссем

19

11?,м.т наклонений.

1







Хутёш урок







20

12? Кил.ш\ наклонений.?

1







Хутёш урок







21

Глаголсем =инчен в.реннине п.т.млетесси?

1







+ир.плет\ урок.

Тест

Тест пуххи

22

Текста =ывёх изложени =ырасси?

1







+ыхёнуллё пуплеве аталантар-малли урок







«+ывёх тус» изложени (107 хён?)




23

Т.р.слев диктанч. =ырасси?

1







Т.р.слев урок.







Т.р.слев диктанч.

ДТП




Глаголсен сёпатсёр формисем

24

13? Глаголсен сёпатсёр формисем =инчен ёнлантарни?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Сёпатсёр формёсем: в.сен паллисем? Причастин тухё=лё тата тухё=сёр формисем? +ител.кл.х причастий.? Причасти формисемпе вырёнлё усё курасси?

Причасти формисемпе т.р.с усё курма хёнёхтарасси

( ,= ёнё=лё в.=ленессе шанатёп (в.=ленессине мар)?




Карточкёсем

25

14? Причастисем?

1







Хутёш урок




Ха=атсем

26


15? Причастисен палёрту формисем?

1








+.н. темёна ёнлантар-малли урок




У=ё урок: карточкёсем

27

16?Хальхи причасти

1







Хутёш урок







28

17?Иртн. причасти

1







Хутёш урок







29

18?Пулас причасти

1







Хутёш урок







30

19?Пулмалли причасти

1







Хутёш урок







31

20?+ител.кл.х причастий.?

+ыру =ырасси

1







Хутёш урок

+ыру =ырасси

(170 хён)




32-33

21?Деепричастисем?

Тёван ч.лхе =инчен тухса кала=ма хат.рленесси?

2








Хутёш урок

Деепричасти п.лтер.ш.: уйрёмлёх.сем? Тётёшрах т.л пулакан деепричасти формисем%

-са(_се):

-сан(-сен):

-сассён

(-сесс.н):

Деепричасти-семпе синонимлё формёсем: в.семпе вырёнлё усё курасси?

Деепричастисен синонимлёх.?

Тухса кала=ма хат.рле-несси

(181 хён)

Тёван ч.лхе =инчен сёвёсем:

текстсем:

сёмах =аврёнёш.сем

34

22? Деепричастисен пулёв.?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Асёрхатта-ру

диктанч.

ДТП

35

Деепричастисем =инчен

в.реннине аса илесси

1







+ир.плет\ урок.






















36

Т.р.слев изложений. =ырасси?

2







Т.р.слев урок.







«Хурсем каток у=р.=» изложени

ИТП

37




38

23? Инфинитив?

1







Хутёш урок

Инфинитив формисем: в.сен пуплеври вырён.?

Чёваш ч.лхинчи инфинитивпа вырёс ч.лхинчи инфинитив: в.сен уйрёмлёх.?




/керч.к

39

Глаголсем =инчен в.реннине аса илни

1







+ир.плет\ урок.




Тишкер\ й.рки

40

Зачет урок.? Глаголён сёпатлё тата сёпатсёр формисем?

1







+ир.плет\ урок.

Тест

Тест пуххи

41

Т.р.слев диктанч. =ырасси?

1







Т.р.слев урок.

Т.р.слев диктанч.

ДТП

42

Йёнёшсемпе .=лени

1







+ир.плет\ урок.
















Пулёшу п.лтер.шл. пуплев пай.сем

43

24? Хы= сёмахсем?

1







+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Хы= сёмахсен п.лтер.ш.пе уйрёмлёх.-сем? Хы= сёмах вырён.нче =\рекен ытти пуплев пай.сем? Союзсен п.лтер.ш.пе пуплеври вырён.? Татёксен п.лтер.ш.: уйрёмлёх.-

сем?

Пулёшу сёмах.семпе пуплевре вырёнлё усё курасси? Хы= сёмах вырён.нче =\рекен хёй п.лтер.шл. сёмахсен синонимлё формисемпе усё курасси?




Таблица № 6

44

1













45

Вырёсла вуланё текста чёвашла =ырни ?

1







+ыхёнуллё пуплеве аталантар-малли урок

Текста вырёсларан чёвашла ку=арасси

ИТП: словарьсем

46-47

25? Союзсем?

2







+.н. темёна ёнлантар-малли урок







48

26? Союзсене т.р.с =ырасси

1







Хутёш урок




Карточкёсем

49

Союзсем =инчен в.реннине аса илни? /керч.к тёрёх сочинени

1







Хутёш урок

246 хён? Сочинени =ырасси?

/керч.к

50-51

27? Татёксем?


2







Хутёш урок




Таблица

52

28?Татёксене т.р.с =ырасси?

1







Хутёш урок










53

«Манён ача чухнехи кунсем» сочинени

1







+ыхёнуллё пуплеве аталантар-малли урок

Сочинени

Сочинени т.сл.х.сем: \керч.ксем

54

В.реннине аса илни?

«+ут =анталёк! М.н тери пуян та ырё эс.» диспут-кала=у

1







Хутёш урок










/керч.ксем

55-56

29? Междометисем?


2








+.н. темёна ёнлантар-малли урок

Междомети-сем

Орфографипе

пунктуаци правилисем

Суйлав диктанч.

ДТП

57

Междометисем =инчен в.реннине аса илни? «,=пе кану лагер.нче» сочинени?

1







Хутёш урок







Сочинени =ырасси

/керч.ксем

58

П.т.млет\ урок. «Пулёшу п.лтер.шл. пуплев пай.сем»?

1







П.т.млет\ урок.







Тест

Тест пуххи:

у=ё урок

59

Изложени =ырасси?

1
















Изложени

ИТП

60

Т.р.слев диктанч. =ырасси?

1







Т.р.слев урок.







Т.р.слев диктанч.

ДТП

61

Йёнёшсемпе .=лени

1







+ир.плет\ урок.













62-66


VI-VII классенче в.реннине п.т.м.шле аса илсе =ир.плетесси

5








П.т.млет\ урок.

В.реннине аса илсе п.л.ве =ир.плетес-си?

Пухнё п.л\пе усё курма хёнёхтарасси?

Сёмах: суйлав: ёнлантару: асёрхатта-ру диктан-ч.сем?Тест?

ДТП: тест пуххи: карточкёсем? У=ё урок

67-68


В.ренн. пуплев пай.сене п.т.м.шле аса илсе =ир.плетесси

2








П.т.млет\ урок.

69

Т.р.слев диктанч. =ырасси?

1







Т.р.слев урок.







Т.р.слев диктанч.

ДТП

70

Йёнёшсемпе .=лени

1







+ир.плет\ урок.













Ёнлантарса пани
Чёваш Республикин В.рен\ тата =амрёксен политикин министерстви 2005 =улта =ир.плетн. в.рен\ план. тёрёх чёваш шкул.сенче тёван ч.лхе в.рентме 7 класра эрнере 2 сехет уйёрнё: Тутар республикинче те =авён пекех хёварнё?

Ку программёна Чёваш Республикин в.рент\ министерстви усё курма с.нн.: И? А? Андреев профессор 2007 =улта чёваш шкул.н 5-9 клас.сем валли хат.рлен. «Чёваш ч.лхи программине» т.пе хурса й.ркелен.?

В.рен\ материалне =апла пайланё% 7 класс (70 сехет)% =ыру .=. – 10 (диктант – 5: изложени – 4: сочинени – 1)?

В.рен\ учебник.% Чёваш ч.лхи% 7-м.ш класс валли В?И?Димитриев – Шупашкар: 2009?

Хушма литература% 1? Петрова Л? Г? Хёнёхтару пуххи: 6-7 класс валли? – Шупашкар: 2006?

2? Майков Е? А?: Михайлова З? П?: Кузьмина Г? В? Чёваш ч.лхи% 5-9 классенче в.ренекенсен п.л.вне т.р.слемелли тест пуххи? – Шупашкар: 1999?

3? Ермакова Н?В? Тестсем? (Чёваш ч.лхи)? Шупашкар 2005?
«Чёваш ч.лхи» предметён т.п т.ллев.семпе задачисем%
- в.ренекенсен кала=ёв.пе =ырёвне аталантарасси тата т.р.с те илемл. вулама хёнёхтарасси*

- в.ренекенсен кала=ёвне т.р.с й.ркелесси*

- ачасене сёмахсемпе вырёнлё та тирпейл. усё курма в.рентесси тата в.сен лексикине пуянлатасси*

- в.ренекенсен логикёллё шухёшлавне аталантарасси*

- в.ренекенсене фонетика: лексика: грамматика ник.с.семпе тата ч.лхе наукин т.п ыйтёв.семпе: ч.лхен общество пурнё=.нчи вырён.пе паллаштарасси*

- орфографипе пунктуаци хёнёхёв.сене =ир.плетесси*

- уроксенче ачасен =ыхёнуллё кала=ёвне аталантарасси*

- тёван ч.лхене юратма: ч.лхе урок.сенче илн. п.л\пе \л.мрен пурнё=ра: .=ре усё курма хёнёхтарасси*

- грамматикён кашни темине в.рентн. чух ачасене литература ч.лхин =ир.пленн. нормисемпе паллаштарасси: пуплеве =ав нормёсене пёхёнса й.ркелеме в.рентесси?
VII класс п.терекен ачасен м.н-м.н п.лмелле%
_ хёй =инчен: тёван =емье: ял.: шкул. =инчен к.скен те: анлёрах та =ыхёнуллё каласа пама пултармалла*

_ =авнашкалах вуланё п.р-п.р хайлав =инчен: курнё фильм =инчен: ё=та та пулин кайса курни =инчен те ир.кл.н каласа пама п.лмелле*

_ сёпайлё кала=ёва тирпейс.рринчен: кёмёллине чёртмаххинчен уйёрма п.лмелле*

_ ч.лхери сёмахсене май пур таран пуплев пай.сем =ине уйёрма: пуплев пай.сен паллёрах уйрёмлёх.сене к.тартма пултармалла*

_ пуплев пай.сен т.рл. формисемпе вырёнлё усё курмалла*

_ пуплев этикетне алла илмелле (сывлёх сунма: тав тума: сывпуллашма: пулёшу ыйтма е ч.нме: паллашма т?ыт?)?

+апах та в.рентекен.н =акна асра тытмалла% ч.лхепе хутшёнура (кала=ура е =ырура) кирл. пек усё курма в.рентеймесен унён тытём. =инчен кала=нин усси =укпа п.рех? Ч.лхе тытёмне п.лнине пуплевре палёртмалла? Ачан кала=ёв.пе =ырёв. =улсеренех пуянланса: якалса: тасалса пыни кёна унён ч.лхе п.л.в. тарёнланса пынине кётартать?
Морфологи чёваш ч.лхи в.рент.в.нче хальл.хе чи кёткёс та у=ёмланса =итеймен пай шутланать? П.т.м.шле ч.лхе в.рент.в.нче тах=антанпа =ир.пленн. й.ркене т.пе хурса эпир те хамёр ч.лхери сёмахсене «пуплев пай.сем» текен ушкёнсем =ине пайлатпёр? Т.пчев=.сем 11 пуплев пай. =инчен кала=а==.% япала яч.сем: паллё яч.сем: хисеп яч.сем: местоименисем: наречисем: ев.рлев сёмах.сем: глаголсем (хёй п.лтер.шл. сёмахсем пулч.=) тата союзсем: хы= сёмахсем: татёксем (пулёшу сёмах.сем)? Междометисене вара хёйне уйрём пуплев пай. тетп.р? Асённё пуплев пай.сене п.р-п.ринчен уйёрса п.терме йывёр? Грамматика паллисем нумай чухне в.сене уйёрма май пама==.?

+ак т.сл.хрех акё «п.рре» сёмаха м.н-м.н темелле – хисеп яч. е наречии; П.рре пир.н пата аякри хёна килч.?

Ку килте тёлёх карчёк п.р п.чен пурёнать – кунта «п.р» сёмаха м.н темелле – хисеп яч.-и: татёк-и; «П.ччен» сёмахне ку т.сл.хре наречи тей.п.р% п.ччен пурнё= тен. чух ёна м.н тес;

Морфологи тишкер.в. тунё чухне =акнашкал ыйтусем в.=.мс.р туха-туха тёра==.? +аксене шута илсе кив.рех программёра та асёрхаттарнёчч.% морфологи тишкер.в.пе в.рент\ре пит. ви=елл. усё курмалла: м.нш.н тесен вёл ч.лхе системине ёнкарса илме те пулёшмасть: ёс-тёна та: пуплеве те аталантармасть?

Ч.лхери сёмахсем пуплев пай.сем =ине татёклён ушкёнланманнин сёлтав.сем т.рл.рен пулма пултара==.? +апах та: ман шутпа: чи малтан хамёр ч.лхери перекет й.ркипе =ыхённё? Пир.н ч.лхе системёри еденицёсен (фонемёсен: морфемёсен: сёмахсен) хисепне ытлашши \стересрен тытёнса тёрать: пуррисемпе усё курма хистет? П.р сёмахах т.рл. п.лтер.ше палёртасси: пуплевре т.рл. функципе усё курасси: т.прен илсен: ч.лхе перекет.нчен килет? +ак перекете пула япала яч. текеннисем япалана та (=ёл шыв.: тёрё шыв): унён паллине те кётартма пултара==. (шыв сёра: йывё= п\рт): паллё яч. текеннисем япала паллине те: .=.н паллине те сёнла==.? Глаголён причасти текен формисем .=не хёйне те: япалалёха та: япала паллине те: вырёнпа вёхёта та тата ыттине те кётарта==.? Пуплев пай.сене хальхинчен урёхларах та ушкёнлама пулать%

_ тулли п.лтер.шл. сёмахсем*

_ тулли мар п.лтер.шл. сёмахсем*

_ пулёшу сёмах.сем*

_ междометисем?

Тулли п.лтер.шлисем шутне хальхи пуплев пай.сем (хёй п.лтер.шлисем) пурте к.ре==.?

Тулли мар п.лтер.шлисем шутне хёш-п.р япала яч.сем: паллё яч.сем: глаголсем к.ре==.? В.сем пуплеве хёйсем т.лл.н тухайма==.: теп.р сёмахпа п.рлешсе кёна туха==. ( ай: =и: вари: х.рри: =ум: пат???)?

+.р: т.л: хушё йышши сёмахсем те =акёнтах к.ре==.: кусем те теп.р сёмахпа п.рлешсе кёна пуплеве туха==.% каланё =.ре пыр: =\р =.р т.лне: ку хушё: =ав хушёра?

Паллё яч.сенчен ку ушкёна вит.р: урлё: тёрёх: юнашар: т.сл. сёмахсене к.ртме пулать(карта урлё ка=: вёрман урлё: вёрманпа юнашар: ылтён т.сл.)?

Глаголсенчен ку ушкёна чи малтан «те» глагол к.рет% ёна та м.н тенине каламасёр пуплеве кёлараймастпёр (пыратёп тер.: ан кай тер.: =ук тер.)?

Чылай глагол нумай п.лтер.шл. пуласси те =ак сёлтавранах килет% ырё ту: хур ту* аса ил: пёхса ил* тёна к.р: \к.те к.р: киле к.р???

+апла вара: хёй п.лтер.шл. сёмахсем п.решкел мар: п.рисен п.лтер.ш. у=ёмлё: тулли: теприсен вара теп.р сёмахпа =ыхённё чух кёна п.лтер.ш. у=ёмланать? Анчах та ч.лхе п.р улшёнмасёр упранакан япала мар: май.пен пулин те вёл улшёнса-=.нелсех тёрать? Уйрёмах сёмах йыш.?

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск