Скачать 0.52 Mb.
|
Ч=ваш Республикин в\ренъ тата ёамр=ксен политикин министерстви Ч=ваш Республикин Муркаш район администраций\н в\рентъ, ёамр=ксен политики тата физкультур=па спорт пай\ Ч=ваш Республикин Муркаш район\н «П\т\м\шле п\лъ паракан Атапай т\п ШКУЛ/» Муниципалитет=н п\т\м\шле п\лъ паракан бюджет учреждений\
/ё программи Ч=ваш ч\лхи (5 класс) Программ=на п\т\м\шле в\рент\в\н икк\м\ш (к\ё\н) пус=м( 5-м\ш класс) валли хат\рлен\. Программ=на пурн=ёа к\ртмелли в=х=т – 2011-2012 в\ренъ ёул\ /ё программине И.А. Андреев хат\рлен\, Ч=ваш Республикин В\ренъ тата ёамр=ксен политикин министерстви ус= курма ир\к пан= ч=ваш ч\лхи программине (Ч=ваш ч\лхи программи: ч=ваш шкул\н 5-9 клас\сем. И. Андреев хат\рлен\ – Шупашкар, 2007) т\пе хурса \ёлен\. /ё программине хат\рлекен\: Колбасова Маргарита Ильинична, ч=ваш ч\лхипе литературине в\рентекен -Атапай -2011- Ăнлантарса пани Чёваш Республикин В.рен\ тата =амрёксен политикин министерстви 2005 =улта =ир.плетн. в.рен\ план. тёрёх чёваш шкул.сенче тёван ч.лхе в.рентме V класра эрнере 3 сехет уйёрнё? Ку программёна Чёваш Республикин в.рент\ министерстви усё курма с.нн.: И? А? Андреев профессор 2002 =улта чёваш шкул.н 5-9 клас.сем валли хат.рлен. «Чёваш ч.лхи программине» т.пе хурса й.ркелен.? В.рен\ материалне =апла пайланё% V класс (102 сехет) – фонетикёпа лексика% =ыру .=. – 11 (диктант – 6: изложени – 4: сочинени – 1)? В.рен\ учебник.% Чёваш ч.лхи% 5-м.ш класс валли Л? П? Сергеев: Е? А? Андреева: Г? Ф? Брусова? – Шупашкар: 2007? – 239 с?: ил? Хушма литература% 1?Петрова Л? Г? Хёнёхтару пуххи: 5 класс валли? – Шупашкар: 2009? - 112 с? 2? Майков Е? А?: Михайлова З? П?: Кузьмина Г? В? Чёваш ч.лхи% 5-9 классенче в.ренекенсен п.л.вне т.р.слемелли тест пуххи? – Шупашкар: 1999? – 37 с? 3? Сергеев Л?П? 5-м.ш класри чёваш ч.лхи урок.сем% методика кётартёв.сем / Л?П?Сергеев: Е?А?Андреева: Г?Ф?Брусова? – Шупашкар% Чёваш Республикин в.рен\ институч.н издательство центр.: 2010? – 143 с? 4? Майорова Т?М? 5-м.ш класра чёваш ч.лхи фонетикине в.рентмелли уроксем / Т.М.Майорова. – Шупашкар% «+.н. Вёхёт»: 2010 – 80 с? «Чёваш ч.лхи» предметён т.п т.ллев.семпе задачисем% - в.ренекенсен кала=ёв.пе =ырёвне аталантарасси тата т.р.с те илемл. вулама хёнёхтарасси; - в.ренекенсен кала=ёвне т.р.с й.ркелесси; - ачасене сёмахсемпе вырёнлё та тирпейл. усё курма в.рентесси тата в.сен лексикине пуянлатасси; - в.ренекенсен логикёллё шухёшлавне аталантарасси; - в.ренекенсене фонетика: лексика: грамматика ник.с.семпе тата ч.лхе наукин т.п ыйтёв.семпе: ч.лхен общество пурнё=.нчи вырён.пе паллаштарасси; - орфографипе пунктуаци хёнёхёв.сене =ир.плетесси; - уроксенче ачасен =ыхёнуллё кала=ёвне аталантарасси; - тёван ч.лхене юратма: ч.лхе урок.сенче илн. п.л\пе \л.мрен пурнё=ра: .=ре усё курма хёнёхтарасси; - грамматикён кашни темине в.рентн. чух ачасене литература ч.лхин =ир.пленн. нормисемпе паллаштарасси: пуплеве =ав нормёсене пёхёнса й.ркелеме в.рентесси? V класс п.терн. =.ре ачасен м.н-м.н п.лмелле% _ сасёпа саспаллине уйёрма: сасёсене ушкёнлама (у=ё сасёсем: в.сен ушкён.сем; хупё сасёсем: в.сен ушкён.сем); _ хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.хне: янёравлёх.пе янёравсёрлёхне: вёрёмлёхне =ырура палёртма; _ вырёсларан йышённё сёмахсенче у=ё сасёсене (трактор: кофе: парта) тата хупё сасёсене (бригада: журнал: депо: циркуль: адъютант т?ыт?те) т.р.с палёртма; _ тёван сёмахсемпе вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсене т.р.с ударенипе калама (ачасем _ ачасем маар: портфель _ портфельте: конференцире: делегатсем); _ сёмах п.лтер.ш.сене (паллёрахисене) ёнлантарма; _ синонимсем: антонимсем: омонимсем тупма; _ в.ренн. материалпа =ыхённё орфограммёсемпе пунктограммёсене тупма: сёмахсене м.нле =ырмаллине тата чарёну паллисене м.нш.н лартмаллине ёнлантарма; _ икк.м.шле (=.н.) сёмахсене п.ррем.шлисенчен: сёмах тёвакан аффикссене (икк.лен\с.ррисене) сёмаха улёштараканнисенчен уйёрма; _ сёмахсене (уйрёмах хушаматсене) алфавит й.ркипе вырна=тарма; _ т.рл. словарьсемпе усё курма; _ текст планне тума: текстён темипе т.п шухёшне палёртма; _ текст содержанине к.скен тата т.пл.н каласа пама; Фонетикёра сасёпа саспаллине п.р-п.ринчен уйёрасси =ине тимл.н пёхмалла? Сасё – кала=ури пулём: саспалли - =ырури пулём? Сасёпа саспалли хушшинче п.рпекл.х =ук% п.р чух кала=ури п.р сассах =ырура 2 саспаллипе палёртатпёр? Сасса палёртман саспаллисем те пур – Ь:Ъ? Чёвашпа вырёс ч.лхисенче п.решкелтерех илт.некен сасёсем те пур% ударени хы==ёнхи (ё: .) сасёсем: чёваш ч.лхинчи янёраса илт.некен шавлё хупё сасёсем (атё: сасё: кашёк)? +ырура вара эпир в.сене вырёс сёмах.сенче п.р т.рл.: чёваш сёмах.сенче теп.р т.рл. палёртатпёр? В.рентекенсене =аксене =ине тёрса ёнлантарма тивет% \ саспалли чёваш сёмах.сенче кёна: б: г: д: ж: з: о: ф: ц саспаллисем вырёсларан йышёнакан сёмахсенче кёна =ырёна==.? Ё: .: = саспаллисем вара хёш-п.р чух вырёс сёмах.сенче те =ырёнма пултара==. (Ваньёпа: коф.ре: вла=ён)? В.сене хё=ан =ырассине орфографире кётартнё: фонетика в.рентн. чух =ав правилёсене ачасен ёс-тён.нче =ир.плетсе хёварма тёрёшас пулать? +акна та палёртса хёварар% =ырура б: г: д: ж: з: ф: ц: о саспаллисем пурри =ав сасёсем ч.лхере те пуррине п.лтермест? Хальл.хе ку сасёсем вырёсларан йышёнакан сёмахсенче кёна: чёваш сёмах.сем =ине ку=айман? Ку чухнехи чёваш =ырулёх.: =апла вара: ик. системёллё пулса тухать? Хальхи вёхётра вырёсларан йышёнакан сёмахсенче ударени й.рки арпашёнма пу=лар.? Норма тёрёх: сёмахран: студентсем: студентсене: студентсемпе темелле: кала=ура вара тётёшах пу=ламёш формёри ударенипе кала=а==.? Чёвашпа вырёс фонетикинчи уйрёмлёхсене учител.н ытти чухне те шута илме тивет? Т.сл.хрен: сингармонизма пула чёваш ч.лхинче малти ретри у=ё сасёсем умри хупё сасса та: хы=рине те =ем=ете==. (к.л: т.н: к.лет)? Вырёс ч.лхинче в.сем хы=ри хупё сасса =ем=етме==. (пел: сел)? Вырёс ч.лхи вёйёмне пула ачасем хал. тётёшах =ем=ет\ палли лартса (киль: п.ль: п.л.ть) =ырма пу=лар.=? Ку: паллах: ч.лхем.рти сингармонизм й.ркине =ител.кл. ёнлантарманнинчен килет? Сингармонизма пёхёнманнине чёваш сёмах.сенче те асёрхама пулать? Акё хитре: т.тре: п.тр. сёмахсенче нумайёш. (т) сасса =ем=етме==.? Хальхи шкул учебник. (ч: =) хупё сасёсем ум.нчи (Л: Н) хупё сасёсене =ем=етсе калама хушать? Кунпа кил.шме =ук? (+: ч) хытёлёхпа =ем=ел.х енчен нейтраллё? В.сем ум.нхи хупё сасёсем =ем=елмес.р те: =ем=елсе те илт.не==. (мунча: калча)? Каяппёр: тёрёшша: ку==ем (каятпёр: тёрёшса: ку=сем вырённе) теме хушнипе те кил.шме йывёр? Капла кала=асси .л.кхи кала=у норми? Пилл.км.ш класра фонетикёпа лексика материал.сем т.п вырёнта тёмалла? Малалли классенче вёл ыйтусемпе ятарлё кала=у хускатмастпёр? Фонетикёпа лексика ыйтёв.сене ёнлантармалли т.п вырён шёпах пилл.км.ш класра? Программёна: т.прен илсен: в.=е-в.==.н ёнлантармалли мелпе й.ркелен.? Синтаксис ыйтёв.сен вырён. _ 8-9-м.ш классенче? 5-м.ш класра в.сем =инчен пу=ламёш классенче в.реннине аса илсе =ир.плетес т.ллевпе кала=ма тёрёшмалла? Лексикёра ку таранчен омонимсем: синонимсем: антонимсем =инчен ытларах кала=нё: ч.лхери сёмахсен йыш.нче ютран йышённисене палёртма с.нн.? Ку ыйтёсене вырёнсёр теме =ук? Уйрёмах вырёсларан =ыру урлё к.рекен сёмахсене чёвашлисенчен уйёрма п.лни кирл. – унсёрён т.р.с =ырма хёнёхтарма йывёр? Пир.н ч.лхе нумай чухне =.н. ёнлава п.р сёмахпа мар: сёмах майлашёв.пе палёртать% хыт кукар «скряга»: хёмла =ырли «малина»: тур палли «родинка» тата ытти те? +ак пулём =инчен ятарласа асёрхаттарманнине пула ачасен ч.лхи чылай чухёнланать: кирл. мар =.ртенех вырёсла кала=тарать? Шкул учебник.нче в.сем =инчен асённи кирлех? 5-м.ш класра фразеологи =инчен кала=манни вырёнлёрах? Ёнлав.сене пурне те ачасем ёнланайма==.? С о д е р ж а н и Тёван ч.лхе пур чух халёх та пур (к\рт.м урок 1 сехет) Пу=ламёш классенче в.реннине аса илсе =ир.плетесси: хушса в.рентесси (14 сехет) I? Сасё тата сас палли? Алфавитри сас паллисен й.рки: в.сен хисеп.? Сёмах тытём.% тымар тата аффикссем? В.ренн. пуплев пай.сене аса илесси? Хутсёр предложени: унён член.сем? П.р йышши членсем: в.сем союзсёр е союзпа =ыхённи? П.р йышши членсене чарёну паллисемпе уйёрасси? Ч.н\ сёмах.сем (обращенисем): в.сене чарёну паллисемпе уйёрасси? Туйёмлё (кёшкёруллё) предложенисем? Предложени в.=не чарёну палли лартасси? Союзсёр тата сыпёнуллё хутлё предложенисем: в.сенче чарёну паллисем лартасси? Ыйтусёр тата ыйтуллё предложенисем? Ыйту сёмах.сем% кам$ м.н$ ё=та$ хё=ан$ ми=е$ м.нш.н$ м.н пирки$ тата ытти те? Т\р. пуплевл. предложенисем? Т\р. пуплев автор сёмах.сем \м.н е хы==ён тёни: чарёну паллисем лартасси?
Фонетика? Графика? Орфографи (37 сехет) I? У=ё сасёсем: в.сен мёшёрлёх. (хытё тата =ем=е у=ё сасёсем)? Вырёсларан йышённё сёмахсенчи (о) у=ё сасё? У=ё сасёсене палёртакан саспаллисем (а: ё: е: .: у: \: ы: и: э)? Ю: я саспаллисем: в.сем ик. сасса (йурё: йухать) тата ум.нхи хупё сасё =ем=ел.хне (выля: Люся) палёртни? Е саспалли ик. сасса (йеш.л: йепле) тата (э) сасса палёртни (этем: элек)? Чёваш ч.лхинчи (й) хупё сасё ытти у=ё сасёсем ум.н те тёма пултарни% йёмра: й.лт.р: йывёр: й\=.: й\н.: к.сйи? Чёваш сёмах.сенче ик. у=ё сасё юнашар тёма пултарайманни? Вырёсларан йышёнакан сёмахсенчи у=ё сасёсен юнашарлёх. (аэропорт: аут: поэт: Дуайт)? Сёмахри у=ё сасёсен кил.ш.в. (сингармонизм)? Ку кил.ш.ве пёхёнман т.сл.хсем (тёри: кавле: куклен: парне тата ытти те)? Сёмахри аффикссем ытларах чух сингармонизма пёхённи (=урт-ра: п\рт-ре: пур-лёх: =итмен-л.х: лар-у: к.т-\)? Сингармонизма пёхёнман аффикссем% юлташ-сем: ял-ти: юрё – юрри: кай-иччен тата ытти те? Вырёсларан йышёнакан сёмахсем сингармонизма пёхёнманни (орден: тетрадь: депо)? Вырёсларан йышёнакан сёмахсем =умне хушёнакан аффикссен хытёлёх.пе =ем=ел.х.? Хупё сасёсем? Ялан янёравлё (в: й: л: ль: м: н: нь: р) тата шавлё хупё сасёсем (к: п: т: х: с: =: ч: ш)? Хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.х.% у=ё сасёсенчен килекен =ем=ел.х (пилеш: к.лет: т.л.к): у=ё сасёсенчен килмен =ем=ел.х (халь: выльёх: супёнь: курать: юрать)? Хытёлёхпа =ем=ел.х й.ркине пёхёнман хупё сасёсем (с: =: ч: й): в.сем хытё у=ё сасёпа та: =ем=е у=ё сасёпа та юнашар тёма пултарни% сарё _ сим.с: =урла _ =\хе: чарён _ ч.р.к: йурё _ й\н.? Шавлё хупё сасёсем янёраса е янёрамасёр илт.нни: в.сене =ырура палёртасси? Хупё сасёсем вёрёммён илт.нни: в.сене =ырура палёртасси (кулё _ кулли: ырё _ ырри: ахаль _ ахальл.н тата ытти те)? Вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенчи хупё сасёсен хытёлёх.пе =ем=ел.х.: в.сене =ырура палёртасси? Промышленность _ промышленно=ён: повесть _ пове=ре йышши сёмахсене =ырасси? Ик. п.решкел сасёпа в.=ленекен сёмахсене =ырасси (металл _ металён: металшён: класс _ класра: класён тата ытти те)? Вырёсларан =ыру урлё йышёнакан сёмахсенче б: г: д: ж: з: ф: ц: щ: ъ саспаллисене =ырасси? Ударени (пусём)? Чёваш ч.лхисенче ударени й.рки? Вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенчи ударени? У=ё сасёсемпе хупё сасёсем сёмахран тухса \кни% эп. _ эп: эс. - эс: вунё - вун: пурён - пурнё=: тёхлачё - тёхлач: пар - патём: панё; тёр -тётём: тёнё? Сасёсен ылмашёв. (хут-хуч.: тетрадь-тетрач.)? Чёваш ч.лхинчи сасёсемпе вырёс ч.лхинчи сасёсем: в.сен п.рпекл.х.пе уйрёмлёх.сем? Чёваш сёмах.сенчи ударенипе вырёс сёмах.сенчи ударени? II. Орфографипе орфоэпи нормисене =ир.плетессипе .=лесси? Хупё сасёсен =ем=ел.хне тёван сёмахсенче тата вырёс ч.лхинчен йышёнакан сёмахсенче =ырура т.р.с палёртасси? Шавлё хупё сасёсен янравлёх.пе янравсёрлёхне =ырура т.р.с палёртасси? Хёнёхусене =ир.плетесси? Сёмахсене т.р.с ударенипе калама хёнёхтарасси? Орфографи словар.пе тата правилёсемпе усё курма хёнёхтарасси? Алфавита пёхмасёр калама в.рентесси? Сёмахсене алфавитпа =ырма в.рентесси? Лексика (20 сехет) I. Лексика _ ч.лхери сёмахсен пуххи? Лексика пурнё=ри улшёнусемпе тачё =ыхённё? Кивелн. е кивелсе пыракан сёмахсем% к\нтелен «свидетель»: чуптар (лаша т.с.): шупёр: й.лен тата ытти? +.н. сёмахсем% ентешл.х (п.р енчисем): юлташлёх «товарищество»: .=теш: ентеш: интернет: продюсер: коммерци: компьютер: фирма: слайд: ипотека тата ытти? Сёмах п.лтер.ш.? Нумай п.лтер.шл. сёмахсем? Сёмахсен т\р. тата ку=ёмлё п.лтер.ш.сем? Ютран йышённё сёмахсем% араб е перс сёмах.сем: мари сёмах.сем? Вырёссенчен йышённё сёмахсем% кала=у урлё йышённисем (витре: п.рем.к: п.рене: пёрёс: к.репле: чирк\ т?ыт?)? +ыру урлё йышённисем (костюм: галстук: пальто: район: область: тетрадь: блокнот: магазин т?ыт?)? Кала=у урлё к.нисемпе =ыру урлё к.нисене =ырура палёртасси? Синонимсем: антонимсем: омонимсем? Ятарлё сёмахсем (профессионализмсем)? Диалект сёмах.сем? Литература нормине пёхёнман сёмахсем (ан палка: лёпёртат: епреме): киревс.р сёмахсем? II. Кала=у м.нле лару-тёрура (кампа: хё=ан: ё=та) иртнине кура сёмахсемпе вырёнлё усё курма хёнёхтарасси (Хёна килсен аш пи=ет% +ук =ын ук=и тёрнан кёшкёрать; +ук _ вёр=тарать: пур _ култарать т?ыт?те?)? Ваттисен сёмах.семпе: каларёшсемпе паллаштарасси: в.семпе т.р.с усё курма хёнёхтарасси? Синонимсемпе антонимсене тупма: в.семпе пуплевре усё курма в.рентесси? Т.рл. йышши словарьсемпе (орфографи словар.пе: синоним словар.пе: чёвашла-вырёсла е вырёсла-чёвашла словарьпе) паллаштарасси: в.семпе усё курма в.рентесси? П.лтер.ш тёрёх сёмахсене ушкёнлама хёнёхтарасси (т.сл.хрен: апат-=им.=: пахча-=им.=: =и-пу=: йывё=: кайёк-к.ш.к: тыр-пул яч.сем): =ав сёмахсемпе пуплевре т.р.с усё курма в.рентесси (сёмахран: ч.ке= ч.в.лтетет: =ер=и ч.риклетет: курак краклатать: =ёхан кранклатать: куккук авётать: карёш (путене) авётать: шёпчёк (тёри: шёнкёрчё) юрлать т?ыт?ты?)? Сёмах тытём.пе пулёв.? Орфографи (10 сехет) I. Сёмах тымар.? Аффиксем _ сёмах тёваканнисем тата сёмаха улёштараканнисем? Сёмаха улёштаракан аффиксем =.н. сёмах тума пултарни% каярахпа: тёхтарахпа: ка=па: ирпе; \л.мрен: авалтан; п.рер.н: ви=шер.н; кёмёллён: хаяррён: =иллесс.н т?ыт?те? Мёшёр сёмахсем: в.сене т.р.с =ырасси? Ик. хут калакан сёмахсене т.р.с =ырасси? Хутлё сёмахсем: в.сен т.с.сем: т.р.с =ырасси? Сёмах вырён.нче =\рекен п.рлеш\сем: в.сен т.с.сем: т.р.с =ырасси% ят п.рлеш\сем (ку= харши: пит =ёмарти: тур палли: кача п\рне: =.н. =ын: упа сарри т?ыт?); глагол п.рлеш\сем (ырё ту: кёмёл ту: усал ту: =ула =ит: п.ве к.р: тёлёха юл; такёнса \к: чирлесе \к: хёраса \к: ватёлса кай: ватёлса =ит т?ыт?)? II. +.н. сёмаха сёмах форминчен уйёрма в.ренесси (т.сл.хрен% пулёш-пулёшать: пулёшакан: пулёшни _ сёмах формисем; пулёшу: пулёшу=ё _ =.н. сёмахсем?)? Тётёшрах т.л пулакан аффиксем хушса =.н. (икк.м.шле) сёмахсем тёвасси: в.семпе пуплевре усё курасси? Словарьсенче йёлана к.р: \те к.р: татёлса ан: =акёнса тёр ев.р п.рлеш\сене тупма хёнёхасси? +ав п.рлеш\сене пуплеве к.ртесси: кала=ура в.сене асёрхама в.ренесси? Сёмах пулёв.пе =ыхённё орфографи хёнёхёв.сене =ир.плетесси (хёю _ хёюлёх: хёюллё; хастар _ хастаррён; вырт _ вырттар: ирт _ ирттер т?ыт?)? Сёмахсене п.рле: уйрём тата дефиспа =ырмалли правилёсене =ир.плетесси? В.реннине аса илесси (3 сехет) +ыхёнуллё пуплеве аталантарасси (6 сехет) Текстпа унён пай.сем =инчен ёнлантарасси? Текст пай.сене =ыхёнтаракан сёмахсене тупса палёртасси: в.семпе усё курма хёнёхтарасси? Текста абзацсем =ине пайлама в.рентесси? Текст теми: т.п шухёш.? Текст план.? Кала=у ч.лхи: илемл. ч.лхе: официаллё ч.лхе уйрёмлёх.семпе паллаштарасси? Калав (повествование): сёнлав (описание): ёслав (рассуждение) уйрёмлёх.семпе паллаштарасси? Кала=упа =ырёва =ак уйрёмлёхсене шута илсе й.ркелеме хёнёхтарасси? П.р-п.р .= =инчен (класра е шкулта пулса иртни: экскурсие: пулла е кёмпана-=ырлана кайса килни: каникула м.нле ирттерни т?ыт?те) Каласси е =ырса пама хёнёхтарасси? П.р-п.р =ынна (юлташа): ч.р чуна: кайёка: =ут =анталёк пулёмне (сёмахран: аслатилл. =умёра) сёнласа парасси? Пулса иртн. .=-х.ле: халёх хушшинчи сёмах-юмаха: вуланё хайлава т?ыт? хаклама хёнёхтарасси (ёслава аталантарасси)? 2. Календарл= тематика план\
|
Чёваш Республикин В. рен\ тата =амрёксен политикин министерстви 2005... Чёваш Республикин В. рен\ тата =амрёксен политикин министерстви 2005 =улта =ир плетн в рен\ план тёрёх чёваш шкул сенче тёван литература... | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Т=ван ч\лхе программи: ч=ваш шкул\н 1-4 классем валли/ М. К. Волков, Л. П. Сергеев, Т. В. Артемьева, О. И. Печников, Р. Н. Петрова,... | ||
Ю. М. Виноградов филологи =сл=л=х\сен кандидач\, Ч=ваш Республикин в\ренъ институч\н доценч\ | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Глаголён пурлё тата =уклё формисем: пулас форми? Глаголён наклонени тата вёхёт формисем? В. семпе кала=ура вырёнлё усё курасси тата... | ||
Литература аталан Чёваш Республикин В. рен\ тата =амрёксен политикин министерстви 2005 =улта =ир плетн в рен\ план тёрёх чёваш шкул сенче тёван литература... | Тăван чĕлхепе литературăна вĕрентекенсен республика шайĕнчи Чăваш... Еспублика шайĕнчи Чăваш республикин вĕренÿ институчĕн 80 çулне халалланă «Уçă урок» иккĕмĕш фестиваль (малалла – Фестиваль) Чăваш... | ||
Урок\ Урок т\ллев\сем: П\лъ т\ллев\ Анчах яланах ыр=па тав=ратп=р-и-ха эпир ёак ыр=л=хсемш\н? Итлесе п=хар-ха ёут ёантал=к тус\семпе ун=н с=т=рёисен шух=ш\сене. Ачасем... | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Акция «Россия – чемпион»: Выставка-викторина «Готовимся к Олимпиаде в Сочи» Интеллектуальная эстафета «Спорт, спорт, спорт» 6+ | ||
Особенности ближневосточной политики США после «холодной войны» Охватывают период с начала 1990-х годов XX века до конца 2008 г. В работе осуществляется анализ и сопоставление особенностей формирования... | Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Чёваш Республикин Канаш район нчи «Сухайкассичи п т м шле вётам п л\ паракан шкулта» чёваш ч лхипе литератури в рентекен. Ертсе пыракан.... | ||
Чăваш Республикин ачасене хушма пĕлÿ паракан автономла учрежденийĕ «Центр дополнительного образования для детей «юнитэкс» Министерства образования и молодежной политики Чувашской Республики направляет... | Чăваш Республикин ачасене хушма пĕлÿ паракан автономла учрежденийĕ Автономное учреждение Чувашской Республики «Центр дополнительного образования для детей «юнитэкс» Министерства образования и молодежной... | ||
Отчет по мероприятиям, проведенных в рамках Всемирного Дня памяти людей, умерших от вич/спида Новокузнецк, Беловский район, г. Междуреченск, г. Тяжин, Новокузнецкий район, Яшкино, г. Мыски, г. Кемерово, Промышленновский район,... | Комитет образования и молодежной политики администрации муниципального района «борзинский район» Указом Президента Российской Федерации от 1 июля 2012 года №761 «О национальной стратегии действий в интересах детей на 2012-2017... | ||
Урок. В\рентъ т\ллев\сем Сап=рл=х т\ллев\: Ёутёантал=ка юратасси. Кай=к-к\ш\ксемпе ч\р чунсене упрама, пул=шма т=р=шасси | Тематический план повышения квалификации глав администраций сельских... Российской академии кадрового обеспечения агропромышленного комплекса организуется учеба глав администраций муниципальных районов,... |