Скачать 26.84 Kb.
|
Урок по теме «Choosing a career» в 11 классе, проведенный в апреле 2009 г. учителем английского языка МОУСОШ №6 г. Балея Толокновой Галиной Ивановной. Цель урока: Совершенствовать навыки устной речи, чтения по теме «Выбор профессии» План урока:
The theme of our lesson is “Choosing a career”. We shall speak about professions, your parents’ professions, your future professions, read and listen some texts and stories about them. You know there are very many different professions in the world – more than 2000. They are international and not international, easy and difficult, prestigious and non-prestigious, low-paid and high-paid. We’ll speak about your right of choosing a profession, about important factors for it, if you are useful or not in your future work.
Т: How do you understand this proverb? – P1, P2. Can you explain it? ( Учащиеся объясняют) Yes, there are many people, so there are many tastes and they are different.
5. Read, please, and ask each other what factors are important for you in choosing a profession and why? Chain questions P1-P2-P3-P4. ( money, friendly atmosphere, job satisfaction, good conditions, training, travel)is important for me in choosing a profession because… Физминутка. Let’s have a rest. Close your eyes, turn left, turn right, up, down. (3 times.) 6.Now remember Russian provebs about work, professions, labour. Давайте вспомним русские пословицы о… (вспоминают на русском языке). Look at the screen. Are there any of them? They are English proverbs. Read them and translate. 7. Now you’ll listen to a dialogue between Mum and her son John, uderstand it and match the proverb (подберите пословицу). It is Sunday. And Mrs. Brown is cooking in the kitchen. Her son John is playing computer games in his room.
One hour later. (Прошел час).
Say, what proverb Mum said to her son? – Business before pleasure. P1, P2, P3. T: Good, Ok. 9. Let’s continue our lesson. This is the text “Job for life, job for love”. It is a letter of Alyona Slinkina, 11th former from Novosibirsk. She wrote what job you must choose, how you must choose it. Read it, please, I give you 5 minutes and then discuss it using these questions:
P1-P2-P3-P4.
Job for life, job for love. From early age children like to dream about their future profession. Boys often want to be soldiers or drivers, girls-singers, dancers or actresses. But growing older they learn more about other professions, begin to understand the role of money in life. A difficult question appears: how to find a job that is interesting and at the same time profitable. (Полезная, выгодная) Some people don’t think of this problem much.They choose security (безопасность) – a job that brings money. They work for the rest of life in the sphere which is boring and irritating (раздражающая) to them. They don’t get any satisfaction (не получают удовлетворения) out of their work, they only spend time there. Sometimes these people have problems with their health (здоровье) and family relations. On the one hand, a person can’t be satisfied if he has got an interesting job which brings him money only for buying cheap (дешевый) food and second-hand clothes, paying rent for the flat and any more. Sometimes people’s interests and profit (польза) coincide (совпадают). We know many persons from life and literature when professionals get what they deserve (заслуживают). However, there are many people who live just on bread and water, in a small flat, who sacrifice (жертвуют) their family life and the joys of ordinary people for (ради) their work. It all depends on one’s personality. I think one can find (можно найти) something attractive in every job. At least if a person hasn’t gt any satisfaction from his work, he can get a hobby. At the same time, if you are unable to earn (не имеешь возможоности заработать) enough money for life, you can find another job or another way out. (Другой выход) Looking for a job, for life and love you should only have a desire (желание) for it. Believe in yourself (поверь в себя) and everything will be OK! Alyona Slinkina, 11th former Lyceum №1525, Novosibirsk. |
Урока тема : “Choosing a Career: The World of Jobs” На доске – слова, учащиеся тренируются в чтении существительных и прилагательных | “Choosing a Career: The World of Jobs” Тип урока: повторение и закрепление полученных знаний с использованием информационных технологий | ||
План-конспект урока по теме «Choosing a profession» План конспект урока №4 по теме №6 Shopping for everything с проектной деятельностью в 4-а классе, аттестующегося учителя Шмарцевой... | Урок – последний урок в теме. Учебный предмет Урок входит в тематический блок "Россия первой четверти XVIII века", проводимый урок – последний урок в теме | ||
Урок по теме «Латинская Америка». Урок обобщающего повторения по теме «Страны Латинской Америки» Чтобы активизировать работу на уроках обобщающего повторения использую игру-состязание. Благодаря игровой форме урок проходит интересно,... | Урок самый первый урок в разделе «Вышивка шелковыми лентами» исодержит... Давление твёрдых тел, жидкостей и газов. Номер урока в теме №1 (и не обязательно) | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Данный урок – урок обобщения и систематизации знаний, умений и навыков, учащихся по теме «Использование свойств функции при решении... | Разработка урока английского языка Тема: “Choosing Создать условия для использования в учебно-воспитательном процессе на уроке информационно-коммуникационных технологий | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Урок в 5 классе по теме «Умножение и деление десятичных дробей». (интегрированный урок по теме «Здоровье и физкультура»). Урок разработала... | Урок по теме Тема: Причастный оборот. Знаки препинания при причастном обороте (второй урок по теме) | ||
Урок по теме «Правописание -н- и -нн- в суффиксах полных страдательных причастий прошедшего времени и отглагольных прилагательных» (первый урок... | Урок в 9-м классе по теме: "Водород" Тема и номер урока в теме: Какой бывает вода? (десятый урок в разделе «Родная природа») | ||
Урока в теме. 1 урок по теме «Степени сравнения прилагательных» Урок русского языка в 6 классе учителя мбоу сош №65 города Краснодара Ждановой М. А | Урок алгебры в 7 классе по теме: «Формулы сокращенного умножения» Тип урока: Обобщающий урок с применением технологии разноуровневого обучения, учитывая степень продвижения учащихся по теме | ||
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах... Современный рынок труда. 28 урок. Пути получения профессии. 29 урок. Навыки самопрезентации. 30 урок. Стратегия выбора профессии.... | Урок по теме "Водород. Общая характеристика, нахождение в природе,... Тема и номер урока в теме: Какой бывает вода? (десятый урок в разделе «Родная природа») |