Скачать 82.7 Kb.
|
Открытый урок в 5 классе на тему: «At school». Цель: развитие навыков коммуникативной компетенции учащихся путём вовлечения их в активную речевую деятельность, способствующую развитию их восприятия, внимания, языковой памяти, воображения, интуитивного и логического мышления, умения творческого использования приобретённых ЗУН. Задачи: Общеобразовательные: проверить сформированность общеучебных навыков и умений по теме в действии, а также качества усвоения учебного материала. Развивающие: развивать механизм языковой догадки, формировать языковые, интеллектуальные и познавательные способности. Воспитательные: формировать потребность пользоваться английским языком как средством общения. Тип урока: закрепление пройденного материала. Оборудование: видеопроектор; презентация в редакторе Power point; транскрипционные значки; карточки с грамматическими заданиями; карточки для игры «Лото»; расписание уроков 5 класса на русском языке. Ход урока. 1.Организационный момент. Проверка готовности к уроку. - Good morning, boys and girls! I am glad to see you! Tell the guests good morning. Sit down, please. I wish you good work at the lesson. Let`s begin our lesson. - How are you? (We are fine, thanks.) - Who is on duty today? (I am on duty today.) - Who is absent? (All are present.) - Children, what season is it now? (It is autumn now.) -What are autumn months? ( September, October and November.) - What is the weather like today? ( It is sunny today. It is warm. It is not windy.) - All right! Thank you. (Слайд №1) - Today we will speak about timetable of Russian and British pupils. We will try to find out the differences and likeness in your timetable and the timetable of British student , we will also remember the words that we learnt last lesson. So it is time to start our work. 2. Фонетическая разминка. - Look at the blackboard, please. There are some words on it. Who wants to read them? Will you start? (Слайд №2) Учитель привлекает внимание к словам на доске. Maths Christmas Art Spanish English to wear uniform science language Information Technology to study New Year Literature timetable Ученики читают слова вслух, затем учитель просит прочитать слова по цепочке. Учитель исправляет неточности произношения слов. - Thank you, children. Now please, name the verbs (to wear, to study). Name the words with sounds [t] (technology, art, timetable, literature, to study). Read the names of school subjects (Maths, Literature, English, Information Technology, Spanish, Art ). Can you read the names of the holidays? (New Year, Christmas). - Very good, children! Thank you very much! 3. Речевая разминка. - It is time to check up your home task. На прошлом уроке я рассказала вам, что в Англии и Америке, так же как и у нас, школы бывают 2 видов: private and public schools.(частные и общественные).Многие хотят учиться в частных школах, так как там строже дисциплина ,есть своя форма и эмблема. Дома вы должны были придумать свою эмблему для нашей школы, нарисовать её и представить. I would like to listen to your stories. Who wants to be the first? 4. Тренировка лексических, орфографических навыков. - And now it is time to speak about your time-table. Do you remember what does this word mean? You are right. What lessons do you have in your timetable today? ( Maths, Russian, History, Biology, Literature and P.E. ) Учащиеся записывают названия школьных предметов на доске - What lessons do you have on Saturday? (I have Russian, History, Literature and P.E.) -What is your favourite school subjects? (My favourite school subject is Art.) А какие предметы есть у детей в Америке и Великобритании, а у нас их нет? You are right: “Science” и “Health” - By the way, what do they do ft these lessons? Примерные ответы: -At Science lessons the pupils discuss different scientific problems, do experiments and learn about nature. -At Health lessons get a lot of information about keeping our health. - Thank you very much. 5.Развитие навыков аудирования. Тренировка грамматических навыков. Now listen to me very attentively. I will read for you one small text. Your task is to find adjectives in comparative or superlative form in it and write them down in your exercise-books. “It was the best day in Peter’s life. The sun was brighter than ever and there was no any cloud in the sky. Peter came to school 5 minutes earlier. He met all his best friends and they went to the classroom. The first lesson was Geography. It was the most favourite subject. Their teacher told them about different countries and peoples. Peter and his friends learnt a lot of interesting facts. After their lessons they went to play their most interesting game.” Учащиеся называют прилагательные в сравнительной и превосходной степенях, затем опираясь на Слайд №3 выписывают их. 5. Физкультминутка Stand up! Встать! Hands up! Руки вверх! Hands down! Руки вниз! Hands to the sides! Руки в стороны! Hands on the hips! Руки на бёдра! Bend left! Поворот налево! Bend right! Поворот на право! Spin around! Повернуться вокруг! Stand still! Встать смирно! And sit down! Сесть! Учитель раздает индивидуальные грамматические карточки. 6.Совершенствование диалогических навыков. Say me, please. Are you good at ….Maths? ( Cлайд № 4) Are you happy at school? Are you good at Russian/English/History… Why? Choose the right variant for you and make up a dialogue with these phrases. Work in pairs. What subjects are you and your partner good at?
8. Активизация лексического материала по теме «Школа».Work in groups. - Children like to play different games. Do you want to play? Ученики играют в игру «Лото». Учитель делает для каждой группы детей карточки в виде таблицы. В ячейках таблицы написаны слова по-русски. Затем учитель диктует слова по-английски (autumn, Literature, timetable, Russian, teacher, to wear, Music, subject, uniform, textbook, summer, Maths, pencil-box, Sunday, foreign, language, Physical Education, to study, Art, basketball, English, November, Information Technology, pupil.) 9.Активизация навыков чтения. Работа с учебником. Ex.104, p. 32.(Ролевое чтение) I`ll give you three minutes to prepare good reading. Учитель проверяет индивидуальные грамматические карточки. 10.Подведение итогов урока. - Do you like our lesson? How are you? (I am fine. I am 50*50. I am bad) Учитель раздаёт детям картинки со смайликами и просит раскрасить тот смайлик, который соответствует их настроению после урока: GOOD, BAD, EXELLENT That is all for today. You may collect your things. Now it is time to recite the poem. Holidays are over, No more fun, Holidays are over, School has begun! Учитель подводит итоги урока(выставляет оценки с комментарием) и прощается с детьми.(Слайд №5) - The bell has gone. Good-bye, boys and girls! Домашнее задание: учебник: ex.15,p.44 |