Скачать 63.12 Kb.
|
Разработка урока в 6 классе «Путешествие в страну английского языка» Учитель Данильян Э.Г. МОУ СОШ №35 Урок-игра «Путешествие в страну английского языка» Цель урока: повторить и систематизировать знания учащихся. Задачи: развивать языковые и коммуникативные умения и навыки учащихся, развивать умение работать в команде, развивать умение учиться весело и с интересом. Класс делится на две команды. Dear children! I am glad to see you. You see that our lesson is not ordinary. But I hope it will be very interesting and useful for you. Now, let’s begin our journey to Englishland. «Путешествие в страну английского языка». What do we see? We see a magic kingdom. It is a kingdom of English.(1 слайд) Чтобы попасть в это королевство, вы должны разгадать девиз урока. (2 и 3 слайды) Fine! Now welcome to the first kingdom. 1. The first is Kingdom of Words. Your task is to solve some puzzles. 1 Word Scrambles. Перепутанные слова. (увеличить словарный запас и улучшить орфографию) (4 слайд) Breakfast s r e b k a f a t read d e a r Children d c i l h e n r write r e w t i Kitchen h i k c e n t begin n g e b i Bookcase k o c o s a b e lunch h u c l n 2 Назови шестое. Classroom, computer, bookcase, desk, tape recorder. Understand, write, open, close, know. Picture, sofa, table, cupboard, armchair. Porridge, hamburger, bread, tomato, sugar. 3 Подходящее прилагательное. Living room (big, cosy, light.) Juice (orange, apple, tomato.) Flower (beautiful, green, red.) bike (new, old, big.) 4 Opposites Найти прилагательные противоположные по значению.(5 слайд) Old, messy, slim, short, dark, strong, young, sad, good, fat, new, weak, clean, tall, light, happy, bad. 5 “Buying” Put these things into right place. (6 слайд) Fridge Cupboard Bread, butter, sugar, coffee, chicken, cheese, chocolate, juice, rice, cornflakes, ham, ice-cream. 6 Divide into two parts.( рисунки продуктов, разделить на исчисляемые и неисчисляемые) (7 слайд) II The next kingdom is Kingdom of sentences. 1 Segmented sentences. Предложение вразбивку. (повторить порядок слов в предложении). (8 слайд) We have five classes a day. have/ classes/ a day/ we/five. You can see beautiful flowers in the garden. flowers/ see/ in the garden/can/ beautiful/see. Who cooks in your family? family/in/ cooks/ who/ your? Nelly never eats apples. apples/ eats/ never/ Nelly/ 2 Make up a sentence. Составь предложение.( 9 слайд) Live, house, like, finish. 3 ’’What am I doing” Показывая какое-либо действие, выполняющий это действие спрашивает “What am I doing,” Участник другой команды должен догадаться и ответить ”You are swimming.” 4 Команды. Commands. (повторить повелительное наклонение) Учащиеся по очереди дают команды своим оппонентам из второй группы. Go to the blackboard! Write the word on the blackboard! Open your book! Give me your pen! Sing a song! Put the pen in your bag! Физкультминутки. Stand up and look around, Stand still. Shake your hands and turn around, Hands on your hips, hands on your knees, Stamp your feet upon the ground, Put them behind you please. Clap your hands and then sit down. Touch your shoulders, touch your nose, Touch your ears, touch your toes. 5 Yes/ No Ping-pong . Да или нет. (практиковаться задавать и отвечать на общие вопросы.) “Do you speak English?” “Yes, I do.” “Can you ride a bike?” “Yes, I can.” “Are you reading the text now?” “No, I am not.” “Can you drive a car?” “No, I can’t.” “Would you like an apple?” “Yes, please.” “Would you like porridge?” “ No, thank you”
III Релаксация. I want you to relax a little. Imagine that you are in the magic forest. What do you see? What are these animals doing? (13 слайд) Предполагаемые ответы учащихся. Monkeys are eating bananas. Crocodiles are swimming. Birds are flying and singing…………. IV The next stop is Kingdom of Proverbs. 1 Винегрет. How many proverbs are hidden here?(14 слайд) Better a day late what time than you put off keeps can till tomorrow is never do apple money a doctor never away today 2 Продолжить пословицу и перевести пословицу The appetite comes with eating Аппетит приходит во время еды. The more the merrier В тесноте да не в обиде A man can do no more than he can Выше головы не прыгнешь So many men so many minds Сколько людей столько мнений V Our last stop is Kingdom of stories. 1 Put the necessary words.(15 слайд) It’s a party. The Barkers are having a _____________. All Sally’s ___________ are here. They are having a nice ______. Sally is ____________. Kate and Alice ____ ______. John __ ________ to music. Peter and Jane ____ ____________.They are enjoying the party. 2 Waiter/ Waitress. В ресторане.( развивать навыки аудирования). Ученики записывают заказ учителя, который тот диктует, знакомясь с меню. “I’ll have a glass of orange juice to start. Then I would like chicken and rice, green salad. For dessert, I’d like chocolate ice-cream; I don’t like vanilla ice-cream.” 3 Chain story (ученики каждой команды по очереди рассказывают о своей школе, затем представители из каждой команды рассказывают о школе и станице все что запомнили). VI Рефлексия It is interesting to know your opinion about lesson.(16 слайд) Ученики знакомятся со словами sunny, windy, cloudy, rainy, snowy, foggy. Высказывают своё мнение по ассоциации с самочувствием в эту погоду. Догадайтесь, что означают пословицы 17 слайд I am as cold as a cucumber. Я очень замёрз. I could eat a horse. Я очень голоден. She eats like a horse. Она много ест. He eats like a pig. Она ест неряшливо. He drinks like a fish. Он много пьёт. |