Этапы урока
| Деятельность учителя
| Пояснения учителя
| Деятельность
учащихся
| Предполагаемый результат
|
1.Оргмомент.
Введение в тему урока.
| Знакомит учащихся с целью урока, ставит перед ними задачи.
| Good morning, everybody! Today we are going to focus on hobbies and leisure time activities and by the end of the lesson you should be able to create a project on the topic “A lifestyle magazine”.
| Приветствуют учителя. Включаются в работу.
|
|
2.Систематизация и обобщение материала:
a)
определение видов хобби
б) выполнение задания на заполнение пропусков
в)
проверка домашнего задания
г)
аудирование по теме и выполнение заданий к тексту
| Предлагает учащимся выполнить задания на отработку изученного материала по теме «Хобби и увлечения»
| At first, let’s give a definition of a hobby. Can we divide hobbies and free-time activities into categories? What are they?
Now I’d like you fill in the gaps with the missing words connected with free-time activities.
It’s time to check your homework. Exercise 7-9, page 70 in your workbooks. As you can see there are a plenty of hobbies and they are different in different countries. We are going to listen to details on how people in Japan like to spend their free time. By the way, can you guess what kind of free time activities are popular in Japan? Let’s listen and see if any of your ideas are mentioned.
Now, I’d like you to answer two questions.
Listen again and write each free time activity you hear in the correct place (1-10) on the table in your copies.
It’s time to check your answers.
Can you make a list of top ten free-time activities in Russia?
| Отвечают на вопросы учителя или корректируют его утверждения.
| Вспомнить изученный материал по теме «Хобби и увлечения». Ответить на вопросы, выполнить задания.
|
3.Применение изученного материала в новой ситуации. Создание проекта.
| Знакомит учащихся
с темой проекта, вводит в ситуацию, дает учащимся инструкции по его выполнению. Консультирует обучащихся по возникающим вопросам.
| Well done! You've learned a lot about free-time activities and can be called experts in this sphere. So I suggest you doing the following task. Imagine that you’re a group of journalists who design a new magazine about people’s hobbies and leisure-time activities. In each group there is a chairperson who controls the group and asks questions and a secretary who keeps notes of the journalists’ ideas. Think about what you would like to be in a magazine like that and discuss it in your groups using the expressions on the board.
Design the cover of your magazine with headlines and sub headlines. Use any material you like to make your magazine more attractive (sheets of paper, felt-tip pens, pictures, and scissors).
Design the contents page with outlines of articles.
Then you should be able to present your project and we’ll decide which magazine is the best
| Учащиеся работают в группах над созданием проекта.
| Создать иллюстрированную обложку и содержание журнала, посвященного хобби и увлечениям.
|
4.Проверка уровня обученности. Презентация проекта.
| Выслушивает учащихся, задает уточняющие вопросы, оценивает ответы по оценочному листу.
| Now it’s high time to sum everything. Each group is ready to present its magazine. Listen attentively and be ready to ask questions. Then evaluate each other according to the evaluation sheets.
|
| Представить продукт проекта.
|
5.Рефлексия
| Предлагает учащимся сделать выбор из предложенных проектов с помощью анкет.
| Thank you very much for your interesting magazines. Let’s choose the best one.
| Выбирают из предложенных проектов понравившийся вариант.
| Определить лучший проект, предложенный на уроке.
|
6.Домашнее задание
| Дает инструкции по выполнению домашнего задания
| Unfortunately, lesson time doesn’t allow you to complete your magazines. So I suggest you to do it at home. You homework is to make a proper magazine and fill it with some articles about hobbies and leisure time activities.
| Записывают домашнее задание, задают возникающие вопросы.
|
|
7.Заключительная часть
| Подводит итоги урока и заканчивает его.
| Our time is up. Thanks for your work. The lesson is over. See you next time.
| Прощаются с учителем.
|
|