Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 28.78 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации25.02.2014
Размер28.78 Kb.
ТипДокументы
5 класс.

I. Организационный момент.

Good morning! I’m glad to see you!

    • I’m glad to see you ,too.

What date is it today?

    • Today is the 17th of February.

What day of the week is it today?

    • Today is Friday.

Слайд №1.

The Theme of our Lesson is “ My Favourite Means of Transport”.

There are different ways of traveling around the city and between cities and countries. Today we shall speak about different vehicles and your favourite means of transport. We’ll make a trip and choose the best way of traveling.


  1. Фонетическая зарядка.

Do you remember our tale about Mr. Tongue. Let’s tell it together.

( В рассказ включены специфические звуки английского языка. Все звуки по ходу действия повторяются детьми вместе хором по три раза, а со слабыми- индивидуально).

Жил был Мистер Язычок. Он выглянул в окно и запел песенку[o]

А потом – другую[u]

Решил пригласить гостей и убрать в доме. Сначала он выбил ковёр[d]

Подмёл пол[f]

Чисто стало в доме, хорошо!

Позвонил в волшебный колокольчик[n]

Пришли гости, постучали в дверь

Открыл Мистер Язычок дверь

Угостил друзей чаем с вареньем tea with jam

Хорошо друзья провели время, отдохнули.

Проводил Мистер Язычок своих гостей и вдруг слышит рычит собака[r]

Вышел посмотреть, что случилось. Дверь не закрыли и она хлопает[w]

На улице холодно, задрожал Мистер Язычок от холода[s]

А потом громче[z]

Пытается согреть руки[h]

Вдруг у Мистера Язычка начался кашель[k]

Зачихал, [ts] застонал[i]

Потом протяжнее[i:]

Пришёл доктор, удивился

Велел показать горлышко

Прописал доктор лекарство, язычок проглотил его и сказал

III Mr. Tongue выздоровел и прислал нам открытку

Spring is green


Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white



IV. Введение

But where is Mr. Tongue? The horrible Witch stole Mr. Tongue and he can’t visit us. But you can help him. If you do all the task right, he’ll return back.

The 1st task

Mr. Tongue has many friends – the sounds. And they came to us. What are they? Let’s name them all together.


Show us ,please, how you can choose the right sound and read all words with it. There are many words on the blackboard and some words are with some of these sounds.

At first, read these words to yourself and then we’ll read them aloud. I’ll give you 2 minutes.

Are you ready? Let’s begin.

Like, fine, nine, dine, lake, dale, take, art, farm, park, cold, go, home, toast, neat, keep, teach, we, run, jump, nut, carry, church, trolley, plane, bike, ferry.

How you will do it? Show us, please. Who wants to be the first?

Sasha, come to the blackboard, find the sound , take it and read all words with this sound.

Natasha, find the sound take it and read all words with this sound.

Sasha, find the sound and do the same.

The 2nd task.
Let’s built a house for Mr. Tongue. There are bricks with the sounds. Take a brick, sound the symbol on it. If the answer is correct, you can put it on the blackboard, if the answer is wrong – you should put the card back and you get a counter.
Some people make mistakes. Try to correct them.

You get so many cards, so many mistakes you make.

Show us the cards and read the transcription.

Слайд №2.

V. Контроль чтения.
Mr. Tongue return back , he is very happy. He has his own house. He sent us the letter.

Look at the blackboard. Here it is. Let’s read it.

Hello, my friends!

How are you? I’m fine ,thanks.

I’m happy to have a new house. I live in London. It is in England. I invite you to visit my country.

There are a lot of attractions in London. The Tate Gallery, the Mall, Marble Arch, Concert halls and the market stalls of Covent Garden are popular places for tourists.

In London you can visit Trafalgar Square and the London Zoo. It is very interesting.

Bye. See you soon

Mr. Tongue.

Слайд №3,4,5.

What’s the matter?

Our letter disappeared. Do you remember what is the letter about? Test yourself, if the sentence is right put +, if it is not right put -.

  1. Mr. Tongue lives in Oxford.

  2. It is in Wales.

  3. There are a lot of attractions in London.

  4. It is very interesting.


VI. Физкультпауза.

I know that you like traveling. Are you ready to travel?

Show us , what you can do.

Go, run. jump, climb, fly, swim, dive, ski, skate, sit, stand, skip, dance, sing, draw, read, write.

T: Go.

Ch.: I can go.

I see, that you are ready to go traveling. Well done.

VII. Групповая работа по новой теме.

There are different ways of travelling. It’s our wordbox. Read the description of the vehicle, feel in the missing words from our word box and then match the pictures and the descriptions .


There are pictures in our magic bag. Take a picture, find its description and read it.

Tell us, please. What’s your favourite means of transport? Compare it with another vehicles.

My favourite transport is a car.

It has got four wheels.

It can carry 4 or 5 people.

It is very convenient to have a car.

A car is faster than a bike.

A car is more comfortable than a trolley.

A car is the most exciting way of travelling.

My favourite transport is a plane.

It can fly.

It is very fast and comfortable.

A plane is faster than a train.

A plane is the best way of travelling.
My favourite transport is a bus.

The bus has got four wheels.

It carries people around towns and cities.

A bus is better than a trolley.

A bus is the most comfortable way of travellling.


VIII. Аудирование.

Mr. Tongue invites us to visit London .How can we get to London?

Put on your headphones , listen to a conversation and answer the question

What do the tourists say about the ways of travelling? Do you agree with them?

( аудиозапись)
IX. Формирование навыков письма.
I think, for our travelling the best kind of transport is a magic plane. If you want to come into the plane you should fill in the tickets.


The ticket.

Name___________________________________________


Surname_________________________________________

Age_____________________________________________

Form______________________________________________

Place where you live________________________________________________

Favourite sport_______________________________________________

Favourite season______________________________________________




And now we are at the Board of the plane. Sit down comfortably. Fasten your seatbelts. Let’s go. Our trip is very long. Let’s have fun. Let’s sing a song.

( Say, Hello).( аудиозапись)
X. Формирование навыков говорения диалог.Слайд №6.

Oh, we have landed. Where are we? What do you think? We are at the Trafalgar Square. There are so many people. Do you want to meet somebody? Interview your new friend about his/her name, surname, age, etc. Act the dialogues.

  • Hello!

  • Hi!

  • My name is … What is your name?

  • My name is … My surname is … What is your surname?

  • My surname is … How old are you?

  • I’m 10 And you?

  • I’m 10, too. When is your birthday?

  • My birthday is on the … of … I’m in the 5th form. What form are you in?

  • I’m in the 5th form ,too. My favourite subject is …What is your favourite subject?

  • My favourite subject is … Where are you from?

  • I’m from England. I speak English. And you? Where are from?

  • I’m from Russia. I speak Russian.What is you favourite season?

  • My favourite season is Winter. I can skate, ski, sledge, play snowballs. What is your favourite season?

  • I like summer. I can swim, dive, climb and run.

  • Good bye!

  • Good bye!

Слайд №7.

What is there? There is a Zoo. But we can not go to the Zoo. At first we should go over the Bridge. It’s a magic bridge. Who can name all numbers right, can go over the bridge. ( наглядное пособие с числами)
And now Zookeeper wants you retell about yourself.

  1. My name is …

  2. My surname is…

  3. I’m 10 ( 11,12)

  4. My birthday is on the 10th of January.

  5. I’m in the 5th form.

  6. I’m from Russia.

  7. I speak Russian.

  8. I live in Kolotilivka.

  9. My favourite season is Winter.

  10. I can skate, ski, sledge, play snowballs.

  11. I have got a family: a father, a mother, a brother, a sister.

  12. My mother’s name is …

  13. She is 35.

  14. My father’s name is…

  15. He is 37.

  16. I love my family.



We are in the Zoo. There are so many animals here. How many animals can you see? Let’s play the game “Snowball”

I can see 2 tigers.

I can see 2 tigers and 4 monkeys.
The animals are hungry. Let’s help to feed them. There are some words on the blackboard. Choose the words with the meaning of food.
Our animals are very happy. They want to play with you. They hide in different places. Where are the animals?

( On the table, under the table, on the chair, near the chair, In the box, near the box )

Our travelling is over. I think you like it. Where have you been? What kind of attractions did you visit? Why do you like it?

( It’s great. It’s so-so. It’s bad.)

Open your diaries.Write down your homework.

p. 172, ex. 4.

And now about your marks. Sasha gets 5, Natasha gets 5.

The lesson is over. Good bye.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск