Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 46.42 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации25.02.2014
Размер46.42 Kb.
ТипДокументы
An Ideal family

Цели:

Учебный аспект – развитие речевого умения по теме «Семья»

Задачи: - развитие навыка аудирования ;

- развитие навыка монологической речи;


Развивающий аспект – развитие способности к выбору выражений, 

адекватных ситуации общения, развитие коммуникабельности.

Воспитательный аспект – воспитание чувства уважения к взрослым,

любви и уважения к родителям.

Лексический материал  продуктивный family, father , mother , sister, brother, typical , friendly, loving, caring, hospitable, traditional, conservative, close.

To wash dishes, to sweep the floor, to go shopping , to water flowers, to set the table, to walk the dog, to clean the room, to take out rubbish.

Грамматический - глагол must. 

Оборудование - учебник, карточки, картинки

I’d like you to answer some questions now.

  • What does the word family mean?

  • Can you live without a family?

  • What does the expression “one-parent family” mean?

  • Why do children sometimes argue with their parents?

  • What is wrong in their relationships?

  • What are the parents’ responsibilities?

  • What are the children’s duties?

III. Определение понятия “идеальная семья”

Now look at the screen again. You can see a table with different types of families. Read it. (слайд)

Речь учителя

Предполагаемая речь учащихся

- Can you tell me what an ideal family is?

- I think an ideal family is:

When all the members of the family understand and respect each other;

When parents never punish their children, they just tell them what is right and what is wrong;

When parents and children do a lot of things together;

When parents always have time for their children etc.

- Do you think your family is an ideal one?

- Дети дают характеристики своим семьям.

- I think everyone should agree that family life is not always calm and easy. People often have problems, they quarrel, offend each other. But if they love each other they overcome all the difficulties.

 

IV. Работа с тематическим текстом

There are texts on your desks. Let’s start working with them.

  1. Look at the screen. Here you can see some words and expressions which are new for you. (слайдFirst repeat after me. Say it in English now.

  2. Now let’s start reading the text “No Place Like Home”. It’s Vicky’s story, which all teenagers and their parents should read. Учащиеся читают текст по абзацам по цепочке.

  3. Look at the screen again. (слайд)This is a task for you .What part did each person play in the story? Match the parts of the sentences.

  4. Answer the questions:

    1. Why did Vicky run away from home?

    2. How did she do it?

    3. How did she feel when she first arrived in London?

    4. What made her want to go home?

    5. When did she get home?

    6. How has her life changed since then?

  5. Express your opinion now. While speaking use these expressions please. (слайд)

      1. Was Vicky right to run away?

      2. What did her parents think when she disappeared?

      3. Did the Robinsons do the fight thing?

      4. What would you do if you quarrelled with your parents?

V. Обсуждение темы “Дружба”.

    1. What Mr. Robinson’s qualities do you respect?

    2. Do you think the Robinsons became real friends to Vicky and her family?

    3. What English proverb matches this situation?

    4. What other proverbs about friends and friendship do you know?

VI. ФизкультминуткаIt’s time to relax now. Let’s sing the song “Friends” and dance a little.

VII. Презентация собственного мнения учащихся о друзьях и дружбе.

Речь учителя

Предполагаемая речь учащихся

Now tell me please what is important for you in friendship and friends. While speaking use the following expressions.(слайд).

- It is important to have a good friend;

- I think a friend should always stand by you.

- I think a friend shouldn’t let you down;

- It doesn’t matter if your friend hasn’t got cool clothes etc.

VIII. На примере разыгрываемой сценки ребята делают вывод чем настоящий друг отличается от ложного друга.

Now watch our pupils’ dramatizing of a short dialogue about friendship.

Pupil 1 Once upon a time there lived two girls Evelyn and Rosy. They had been best friends before they came to a new school. Rosy made a lot of new friends but Evelyn didn’t.

Why? Just see.

Rosy Girls, why don’t you like Evelyn?

Pupil 2 She isn’t good at school.

Pupil 3 She doesn’t wear cool clothes.

Pupil 4 She doesn’t do any sports. She is sick.

Rosy Yes, I know. She has really bad asthma but…

Pupil 1 Evelyn appears. She is pale and she is coughing.

Evelyn Rosy, help me.

Pupil 2 Rosy, are you with us?

Pupil 3 We’re going to the sports ground to play cricket.

Pupil 4 Let’s leave her here. Somebody will find and help her.

Rosy OK, let’s. Oh, no! How can I do this? She is my friend. I can’t leave her here. She may die. I’ll call the doctor. I’m not going with you.

Pupil 1 Three days later. Rosy and Evelyn are among the girls.

Rosy She is my friend. I’ll always stay by her.

Evelyn And I will never let you down.

Pupil 1 What do you think about Rosy?

Is she a real friend or a fair-weather friend?

What are the qualities of a real friend?

What are the qualities of a fair-weather friend?

IX. Заключительная часть урока.

Now, children, divide into four groups of two and one group of four. Let’s make two mini projects “Our Close People” and “Our Guests’ Families”. Each small group has a file with a task. The task is to collect papers with definitions of:

  1. your close people;

  2. an ideal family;

  3. a real friend;

  4. a fair-weather friend.

and put them on the poster. Please explain your choice. The big group of pupils, please, go to our guests and ask them questions according to the chart on the screen. (слайдThen complete the chart with the information you’ve collected and comment on it.

X. Итог урока.

So, my dear students, today we’ve spoken about the most important things for all the people: family and friendship. You know a lot and I’m very pleased with it. Thank you very much for your excellent work. I hope you will only be real friends and loving and caring sons and daughters for your parents.

Your home-task is to write a mini essay about an ideal family as you see it.



Приложение 1. Текст “No Place Like Home”

Today Vicky Samson came home from school at four o’clock. She watched TV for half an hour. Then she did her homework. She’s working hard at the moment, because she’s got exams soon. After dinner, while she was helping with the washing up, she talked to her parents about a problem she has been having at school.

It was a normal day, but it was the kind of day that makes Vicky (and her parents) very happy. “I can’t believe it,” says Vicky. “Four months ago I was living in a cardboard box under a railway bridge in London”.

Last October Vicky had run away from home. How did it all start? “I hated school. We always had so much work to do and I didn’t see the point of it all. My mum didn’t understand. We only spoke to each other when were arguing. One day I just couldn’t stand it any more.”

On that October day, Vicky didn’t go to school. She went to the station and caught the train to London. “At first it was really exciting. There were all the bright lights, theatres and shops and some really interesting people. I had to sleep on the streets, but I didn’t mind. I was free - no school, no homework, no parents.”

But soon there was no food and no money either. Vicky was cold, hungry and miserable, but she survived until one night a week before Christmas. “I was walking down a street, when I looked into someone’s front window. There was a girl there, just like me. She was decorating a Christmas tree. I thought “If I was at home, I’d be decorating our tree now.” Then I couldn’t help it. I just sat down on the pavement and cried and cried.”

Luckily for Vicky, the man who lived in the house, Mr. Robinson, came home while she was sitting there. He took Vicky into the house and Mrs. Robinson gave her something to eat. “They were so kind. I told them my whole story. They offered to pay for my ticket home, but I didn’t want that. I thought my parents would be angry”

But the next day she was back home. While Vicky was at their house, Mrs. Robinson went next door and telephoned the police in Birmingham. Three hours later, Vicky’s father arrived to collect her.

“It was the best Christmas present I’d ever had”, said Mrs. Samson.

Текст песни “Friends”

With friends you have a lot of fun.

A friend will never let you down.

You’ll tell your secrets to your friend,

And he will always understand.

A friend is always there for you,

And you can talk your problems through.

And now the most important thing,

He’ll be with you through thick and thin.

But if your friend just wants some fun.

And when you need him – lets you down.

And doesn’t give a helping hand,

That is a fair-weather friend.

He’ll stand by you to the end –

And then you call that one your friend.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск