Скачать 23.08 Kb.
|
Урок английского языка по теме «Семья, хобби» ( 2 класс) Учитель: Гришаева Алла Дмитриевна Цели и задачи: развитие навыков устной речи по темам «Семья», «Хобби»; актуализация изученных речевых структур; тренировка навыков аудирования и орфографии; закрепление навыков грамматики по теме «Present Simple». Оборудование: доска, цветные карточки, игрушки, карточки с транскрипционными значками, тематические карточки, таблица «Present Simple», карточки с заданием по аудированию, карточки с цифрами, аудиозапись, магнитофон. Ход урока 1) Оргмомент. T. Good morning children. I haven’t seen you forages. I think you are ready to work hard. Sit down, please. Today we are going to talk about your family, your relatives, about your hobby, I mean you like to do at home, in the park. 2) Фонетическая разминка. (На доске карточки с транскрипционными знаками) T. Let’s remember the sounds and their symbols. Рифмовка. I’ve got a mother. I’ve got a father. I’ve got a brother Paul. I’ve got a sister. I’ve got a granny. How I love them all. 3) Монологическая речь. T. Please, introduce yourself. P. My name is… I am 8. I’ve got a mother… etc. На доске картинка с изображением семьи Джейн. T. What can you tell about Jane’s family? (Ответы учащихся) 4) Диалогическая речь. T. How do we usually get acquainted, what questions do we usually ask? Act out a dialogue, please. (Учащиеся разыгрывают диалог знакомства) 5) Активизация изученных речевых структур. T. Let’s talk about your hobbies, about your toys and games you like to play. But at first try to remember colours and numbers. a) T. Your toys are colourful. What colours do you know? (На доске картинка с изображением разноцветного цветка. Ответы учащихся) б) T. You’ve got many toys. You can count them. Let’s remember the number. Show me the number which I call. (У учащихся на партах конверты с цифрами, которые они показывают в ходе работы) T. Name your telephone number. в) T. Answer my question please: 1) Have you got toys? 2) What toys have you got? 3) How many balls have you got? 4) What colour is your doll? 5) What toys do you like to play with? Ask your classmate what toys he/she likes to play with. Tell us about her, him. (Ответы учащихся) 6) Чтение. T. Open your books at page 15 and read the story about Humpty. Then read or tell us about your favorite toy. (Рассказы учащихся о любимых игрушках) 7) Физкультминутка (“Hands up”, игра “Let’s play”) 8) Аудирование T. Now we’re going to listen to Jane’s story and fill in the table. Hello, my friend from Russia! My name is Jane. I am from America, from New York. My telephone number is 233-8961. I am eight. I’ve got a mother, a father, a sister Ann and two brothers, Nick and Mike. My mother likes to read books. My father likes to watch TV and play chess. My sister and I like to go to the zoo to ride a horse or a camel. It’s fun! My brothers and I like to go to the park or to the playground. It’s fun to run and jump in the park. We like to go to park to ride on a merry-go-round, on a swing and on a big wheel. It’s fun! We like to play hide-and –seek, leapfrog or tag. And what about you?
(Учащиеся заполняют карточки, прослушав текст) Лексико-грамматическое задание «Составь предложение» 1) My sister/fine/is 2) Am/I/fine 3) Family/my/fine/is/to 4) Love/I/you 5) Like/play/to/I/and/bike/a/ride 6) Is/nine/Kate 7)Seven/she /is. 9) T. Let’s speak about you like to do at homeб in the park. Answer the questions. a) What do you like to do at home? b) What do you usually do in the park? c) What does she/he do in the park or at at home? Материал для доски:
10) “Who knows the ABC best of all?” T. The last task is to look at the alphabet, remember it and say what letter comes after Aa etc. Name the words begin with M, A, B etc. a) Игра «Угадай слово». б) Учащиеся работают с каточками по теме «Игрушки» с пропущенными буквами. 11) Подведение итогов. Выставление оценок. 12) Домашнее задание: Расскажи о своей семье и о том, чем вы любите заниматься в свободное время. Нарисуй рисунок. |