Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 17.22 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации08.05.2014
Размер17.22 Kb.
ТипУрок
Следующие уроки являются контрольными.

Вот материалы для проведения контрольных работ:


  1. Контроль чтения.

Вы прочтете 6 текстов. Установите соответствия между высказываниями каждого говорящего (1- 6 ) и утверждениями, данными в списке AG. Используйте каждую букву, обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение.

Which speaker says that…


  1. he doesn’t care for jazz?

  2. he prefers music his friends like?

  3. pop music is really boring?

  4. he knows nothing about reggae?

  5. he doesn’t listen to classical music?

  6. his favourite style is folk music?

  7. electronic music becomes more and more popular?




  1. You know you’ve got to discuss the events of your life with friends. I am happy we share interests and the way we take the life. At school we discuss clothes, music and singers we listen to. It is also pleasant to get a new disc before my friends have it and to discus my emotions and impressions to them.

  2. I don’t see what they all find in jazz. I don’t find it attractive at all. I think classical music is poetic, pleasant, moving, inspiring…but jazz isn’t. Well, it is not that I hate listening to jazz, no, this style simply has no appeal to me.

  3. Unlike other teens, I like many music styles, but I am no specialist in any of them. I don’t know names except those of the world- famous composers, such as Mozart or John Lennon, I’m not interested in certain styles, for example I can’t tell you anything about reggae. All I can say it is some exotic music, but it used to be popular once. That’s all I have to say.

  4. I love techno. I just adore it. Very energetic. Really modern. Reminds me of spacecraft, androids, unlike that Gershwin staff. I hate classical music.

  5. As for me, I don’t care for pop music. I find it rather dull. All songs sound the same, their lyrics are built up of a hundred of words, and those words are usually rhymed badly and are meaningless. Singers sound very much the same. So pop music gets on my nerves.

  6. When I was young, nobody heard of electronic music. Well, most of people heard nothing of computers at all. But nowadays youngsters become more attached to the sounds computers produce for them. But what I say is: why not? They have right for it, don’t they?


  1. Контроль навыков неподготовленной монологической речи. Задание взято из ЕГЭ 2004г.


Задание на 3-3,5 мин. Расскажите о музыке.
Не забудьте сказать о:

Remember to say:

  • what your favourite type of music is

  • if your taste in music has changed over the years, why/ why not

  • where you like to listen to music

  • if you like to listen to music with or without your friends

После завершения рассказа учитель и ученики будут задавать вопросы по нераскрытым пунктам темы. Учитель всем будет задавать один вопрос: Почему подростки любят слушать музыку?

Why do teenagers like to listen to music?
3. Контроль навыков аудирования.
Вы услышите интервью с лидером российской группы «Вестерн-С».

Определите, какие из приведенных утверждений (с 1 по 6) являются верными, а какие неверными. Справа проставьте Т (True), если утверждение верное, или F (False), если утверждение неверно. У вас есть время ознакомиться с заданием.

  1. The group had several tours round Europe.

  2. The leader got interested in music because he had started his English studies.

  3. His relative bought him his first guitar.

  4. He learnt the basics of playing music on his own.

  5. He learnt English through learning lyrics.

6. He was the top student in the language class.
Interviewer: We are speaking to the leader of a Russian group called Western-S. Morning, Sergey. Your group is quite popular in Omsk, as far as I know, and you had several successful tours round the USA. It’s high time the British audience learnt about you. It’s a bit weird that you sing only in English being a Russian group- I wonder why… Can you possibly start from early days… How did it all start?

Sergey: You know it started long ago… My passion for English and music began simultaneously. The reason for both was the Beatles. Their influence on my life was so big that I became their fan in everything- music, language, looks, behavior. Of course, I wanted to understand what they sang…

Interviewer: They sang about…

Sergey: Yeah… and how they played guitars.

Interviewer: No wonder! So…what did you do?

Sergey: So I asked my parents to buy me a guitar, but actually it was my aunt who bought me my first guitar. It was very primitive but it had 6 strings and sounded like a guitar.

Interviewer: How old were you then, I wonder?

Sergey: I was around 14 then. I shared my passion for the Beatles and the guitar with the boy living next door. He had a guitar about the same quality. We often dreamed about being in a band and playing the Beatles songs.

Interviewer: I guess, you started doing that…

Sergey: Yeah, no wonder I started to imitate my idols’ singing, learning their songs by heart and playing my guitar by ear.

Interviewer: Sounds like a hard work… Did you get any musical education or any help from professional musicians?

Sergey: No, not really, I mean that no music school could give me that kind of practice. I had only basic understanding of musical notation (and still have, to be honest) but it was enough to learn the basic chords and play accompaniment.

Interviewer: And your English, Sergey, what about your English? Did you study it at school?

Sergey: You know, learning English lyrics was a great practice in actual studying at school. As a result I was the best student in my English class.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск