Скачать 17.27 Kb.
|
МОУ Судиславская СОШ Ячменева О.Л Тема: “Travelling”. Цели урока:
Ход урока:
Today we’ll remember the words on the topic “ Travelling” and some irregular verbs and then read the unusual fairy-tale. What shall we do today?
You can see some words on the blackboard. На доске в столбик записаны слова: fly find ticket luggage fast steal airport cry make grow ball give
В это время два ученика работают у доски, один переводит слова из столбика, другой выбирает все неправильные глаголы из списка слов и выписывает три формы глагола. Затем задание проверяется учителем или кем-то из учеников. 5. Тренировка в чтении и переводе предложений Thank you, boys and girls! Now I will read the sentence in Russian, the task for you is to find and read it in English. Ex.10,p.222 - Ты нашел ключ? (Have you found the kea?) - Не беги так быстро. ( Don’t run so fast!) - Вор пытался украсть телевизор. ( The burglar tried to steal a television set.)
And now let’s try to answer some questions. Read the task of the ex.13,p.224. We’ll work in a chain. ( ученики работают по цепочке)
- I’m sure you like to read fairy-tales, open your books at p.225 and read the task. What shall we name after reading? Can you guess and translate the title of the tale? Now you will read it to yourself and find the names of the main characters. Дети читают текст про себя в течение 4-5 минут.
Домашнее задание: L.32, ex.15,18,22 Индивидуальное задание 1-2 ученикам: tell the fairy-tale in a few words. |