Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 47.66 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации13.04.2014
Размер47.66 Kb.
ТипПлан-конспект
100-bal.ru > Право > План-конспект
План-конспект урока английского языка по теме « Домашние обязанности» в 6-м классе





Этап урока

Содержание этапа

t

Прим

1

Организационный

этап

Good morning, children! I m glad to see you. How are you?

My name is Iness. I see your names on the badges, so we can start working together. But I have one rule. I want you to SMILE.

So, please, say “CHEESE”, Look at each other and let`s start work

2




2

Целеполагание



By the way, do you like to work?

Do you help your parents about the house?

You know, several days ago I got a letter from a British girl, her name is Twinky. She told me about her family and their household duties. You`ll listen to her letter today and we`ll speak about your household chores.

But if we want to understand the letter and speak well we should revise words and rules of making sentences.

2

Мульти-

медийный проектор

3


Предтекстовый этап
Снятие лекс-грамматических трудностей

1.Фонетическая зарядка

2.Повторение тематической лексики
3. отработка речевых моделей
4. Отработка правописания
Ex.4

5. Особенности употребления
Ex.5

Физкульт-

Минутка

6. Повторение Грамматической конструкции

Отработка конструкции

First of all we have to revise SOUNDS, they can be heard and pronounced.

Let's practice some English sounds

- a dish, to wash, to wash a dish, washing dishes, a shop, go shopping;

[w] - to sweep, to sweep the floor, a wife, a housewife, water, to water, to water the flowers, wind, to wind, to wind the clock;

[r] - to read, to read a book, to repair, to repair a bike, to repair a car, a room, to tidy up the room;

[h] - a house, to clean the house, help, to help, a hand, a helping hand;

Sounds create WORDS. Let`s revise some words on the topic. Look at the picture, name the action, please.

Answer my questions, please.
Do you like to …? Can you…? Do you often …?

Words can be read and written. Do you know how to write these words? Let`s check. Insert letters A\O into these words, task 4 in your pupil`s sheets

check yourselves, who has no mistakes?

(самопроверка, называют букву, проверяем вместе (Шторка)

ВЫЗВАТЬ ДВОИХ ДЕТЕЙ

Now let`s revise the meaning of these words (Фронтальная проверка)

All these words you can find in Twinky`s letter, but she made some mistakes. Read it please and try to find them. You have three minutes.

change your papers, Let`s check

(взаимопроверка, обменялись карточками)

(Волшебный карандаш, подчеркиваю)
I think you are a little bit tired? Let`s move

ЧИТАЮ САМА, ПО ЦЕПОЧКЕ

Read this poem after me, now let`s show what we read.

One busy housewife sweeps the floor,
Two busy housewives polish the door,
Three busy housewives wash the socks,
Four busy housewives wind the clocks,
Five busy housewives clean with the broom,
Six busy housewives tidy up the room


And before listening Twinky`s letter we have to revise grammar rules

Look at the blackboard. What is common in all these sentences?

Do you know what construction it is?

Present Simple. Let`s watch a movie about going shopping,

Do you remember 6 housewives likes to go shopping?

Просмотр видео

So, do you like it? Do you understand it?

There were phrases “I want, I don`t want, Do you want?”

let`s discuss this tense form

(СХЕМА)Now let`s describe these pictures

1) Wash the windows - What does she do? How often does she wash the window?

2) Iron the clothes -What does she do? How often does she iron the clothes?

3) wash the clothes - What does he do? How often does he wash the clothes?

4) cook the meal - What does she do? How often does she cook the meal?

5) set the table - What does she do? How often does she cook the meal?

6) wash the dishes- What does she do? How often does she wash the dishes?

7) vacume the carpet - What does she do? How often does she vacuum the carpet?

3

2

1

2

1
2

3
3
2


4

7


NOTEBOOK
Слайд 1,2

NOTEBOOK

Слайд 3,4

Читают, выполняют действия

Стих-е на экране, обвожу -s


презентация

4

Текстовый этап Аудирование тематическoго

текста
EX 8

Now we are ready to Twinky`s letter. You`ll hear the words we revised. There will be sentences in Present Simple.

Look at the picture, This is Twinky and her family.

Первое предъявление текста

Is Twinky`s family big?

How many people are there in Twinky`s family?

How many children are there in Twinky`s family?

Let`s match their names with the picture.

Второе предъявление текста

Now you`ll listen to the text once again? Take you cards, find the last task.

You have to connect the name and the duty.

5

Карточки

Ключ на экране

5

Послетекстовый этап

Контроль понимания основного содержания текста

Говорение на основе услышанного.

выполнение задания

1) Listen to the text and match people with their duties. Change your cards

(взаимопроверка)

So, now I want you to discuss their duties.

O`K and what about you? What do you do about the house?

Now I want you to make a story on the basis of this text but it must be about you. How do you help your parents? Let`s make it one by one like a snowball

Игровой прием «Снежный ком»

5




6

Заключитель-ный этап

Качественная рефлексия
Анкета

Подведение итогов урока

It is great! You are really good children

And our last task is the questionnaire “Am I helpful?” , take these cards, read the sentences, count the points than we see if you are really helpful

You have three minutes
Who scored 0-6?

Who scored 7-12?

And who scored 13-18?

Read your characteristics.

Your hometask is to revise the words on the topic.
Our lesson is almost over. I liked your work . Your marks are….смайлики

Thank you for the lesson, you may be free.

4


1




Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск