Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2





Скачать 43.94 Kb.
НазваниеПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2
Дата публикации15.05.2014
Размер43.94 Kb.
ТипЗанятие
100-bal.ru > Право > Занятие
Сценарий урока с использованием компьютера.

Тема урока:
Political systems of the UK, the USA, the Russian Federation


Преподаватель – Петухова Татьяна Петровна

Предмет – Английский язык

Тема – Political systems of the UK, the USA and Russian Federation

Продолжительность занятия - 45минут

Класс-десятый

Образовательное учреждение – Томская область, Кожевниковский район, с. Старая Ювала, МОУ «Староювалинская средняя общеобразовательная школа»

Авторский медиапродукт – презентация 19 слайдов (среда POWER POINT)

Учебник –Английский язык 10-11кл. Авторы: В.П. Кузовлев, Н.М.Лапа, ЭюШ. Перегудова, И.П.Костина, О.В. Дуванова, Е.В.Кузнецова, Ю.Н.Балабардина.
План урока

Цели урока:

Социокультурный аспект –символы, гимны государств, главы государств, тип государственной системы.

Развивающий аспект – формирование способности к сравнению и сопоставлению, к формированию выводов из прочитанного и услышанного, развитие репродуктивных и продуктивных речевых действий с помощью подбора выражений, адекватных ситуации.

Воспитательный аспект – воспитание уважительного отношения к странам изучаемого языка, расширение знаний о политических деятелях и политических режимах разных стран, стремление проявлять интерес к некоторым фактам политической жизни.

Учебный аспект– развитие лексико–грамматических навыков говорения.

Речевой материал – продуктивный: лексический.

Reading: jigsaw reading

Ход урока

1) Оргмомент, объявление темы и цели урока

T: Good morning, boys and girls! I’m glad to see you! Today we are going to talk about political systems of different countries. The topic of today’s lesson is: “Political systems of the UK, the USA, and the Russian Federation”. You will train to ask, to answer questions, and learn some interesting things about these countries.


Части-блоки урока (краткое содержание деятельности учителя и учащихся)

Временная реализация

Организационный момент: приветствие, объявление темы урока.

2 минуты

Сценарий урока слайды 3-16

30 минут

Чтение текста, вопросы к тексту

10 минут

Этап подведения итогов урока. Домашнее задание


3 минуты


 Слайд № 2: What are the names of these flags?

На слайде представлены флаги Соединенного Королевства, США России (Union Jack, Stripes and Stars)

Слайд № 3: Political systems of these countries (Parliamentary Monarchy, Presidential Republic)

Слайд № 4 Do you know these people?

На слайде представлены фотографии президентов США, России и королевы Великобритании.

Слайд № 5-7: Do you know these places?

Downing Street 10 is the Residence of the British Prime Minister

The Houses of Parliament is the seat of British Parliament

The White House is the residence of the American President.

Capitol is the building of Congress of the USA.

The Great Kremlin Palace is the building which served the seat the Senate of tsar Russia. After the revolution the Soviet Government was there. Now it is the building of the President's Administration, the residence of the President, in other words, his working place.

The so-called "White House". It is building where there was the Congress of the People's Deputies of Russian Federation, the Supreme Council of the Russian Federation when the country was called the USSR. In 1993 people who were against Yelsyn gathered around it. The building was taken by storm by the federal troops and burnt. Later it was reconstructed. Now it is the building where the Russian Federal Government has its seat.

(The former Senate in the Kremlin is now the building where the President works. The building on Krasnopresnenskaya Embankment belongs to the Federal Government)


Слайд № 8,9: The Star-Spangled Banner (The National Anthem)

Listen to the Anthem and answer the question: Anthem of what country is represented here? Why do you think so?

9 слайд Question to the slide

Why does the British national anthem begin with the words: «God save our gracious Queen»?


(Because Great Britain is a kingdom, the head of the country is the Queen)

Слайд № 10: Work with the words

  • An absolute monarch is…

  • A dictator is …

  • A constitutional monarch is…

  • Monarchy is

  • The royal family is

Anti-monarchial is

  • a monarch who has unlimited power.

  • a ruler who has total power over his country and who ruthlessly rules the country.

  • a monarch whose power is limited by a constitution.

  • a system of government by a monarch.

the family of a king or queen

an opposition to monarchy






Слайд № 11 Political systems (regimes)

Слайд №12(answer)

Presidential Republic:

  • Russia

  • The USA

Parliamentary Monarchy:

  • Spain

  • Sweden

  • Netherlands

  • Monaco

Dictatorship:

  • Korea (Korean People’s Democratic Republic)

Absolute Monarchy:

  • Saudi Arabia

  • Brunei

  • The United Arab Emirates



Слайд № 13 Translate the sentences
  • Термин «конституционная монархия» означает, что Великобритания управляется парламентом, а главой государства является монарх.

  • 2) Монарх имеет титул короля (королевы) и дает королевскую санкцию законопроектам, принятым парламентом.

  • 3) Законодательная власть принадлежит парламенту, состоящему из двух палат.

  • 4) Члены палаты общин, реального органа управления страной, избираются народом.

  • 5) Палата лордов состоит из наследственных пэров, пожизненных пэров и епископов - членов парламента.

  • 6) Премьер-министр назначается королевой и назначает кабинет.

  • 7) Кабинет министров вносит законопроект; парламент может одобрить его или отложить его рассмотрение.

  • 8) Исполнительная власть в стране осуществляется премьер- министром и его кабинетом.

  • 9) Партия, имеющая большинство в палате общин, формирует правительство.

  • 10) Официальная оппозиция формирует свой теневой кабинет.


Слайд № 14 You are in the game «Поле чудес». Guess these words.
  • The Head of State in Russia

  • 2. The code of laws in Russia.

  • 3. The legislative branch of the Federal government in the USA.

  • 4. One of the houses in the Federal Assembly.

  • 5. The Head of Government in Russia

  • 6. One of the three main branches of power


Слайд № 15 The USA? The UK? Russia?


  • The country has a constitutional monarch.

  • 2. The Cabinet determines government policy as a whole.

  • 3. The leading members of the Opposition are called the Shadow Cabinet.

  • 4. The President is not a member of the Parliament.

  • 5. The presidential election is held every fourth year on the Tuesday after the first Monday in November.

  • 6. The Constitutional Court can declare laws unconstitutional.

  • 7. Her role is mostly ceremonial.

  • 8. The President has much power.

  • 9. The members of the Houses pass bills and debate government policy.

  • 10. The Federal Assembly consists of two houses.



Слайд № 16. Give synonyms or words close in meaning

The Constitutional Court can make laws unconstitutional.

2. Congress, the law-making branch of the federal government, is made up of the Senate and the House of Representatives.

3. The House of Representatives and the Senate can express their opinions for or against a new project.

4. The Senate must agree to the President's appointments.

5. The President can reject laws passed by Congress.

6. The Constitution of the Russian Federation gives its citizens the right to education.

7. The President guarantees the main rights of the people.

8. The Duma consists of 450 members.

Слайд № 17 jigsaw reading

What is considered to be the fourth branch of power?

Text

The mass media play an important part in our lives. Newspapers, radio and especially TV inform us of what is going on in this world and give us wonderful possibilities for education and entertainment. They also influence the way we see the world and share our views.

Of course, not all newspapers and TV programmes report the events objectively, but serious journalists and TV reporters try to be fair and provide us with reliable information.

It is true that the world today is full of dramatic events and most news seems to be bad news. But people aren't interested in ordinary events. That is why there are so many programmes and articles about natural disasters, plane crashes, wars, murders and robberies. Good news doesn't usually make headlines. Bad news does.

Some people say that journalists are given too much freedom. They often intrude into people's private lives. They follow celebrities and print sensational stories about them which are untrue or half-true. They take photos of them in their most intimate moments. The ques­tion is - should this be allowed?

The main source of news for million of people is television. People like TV news because they can see everything with their own eyes. And that's an important advantage. Seeing, as we know, is believing. Besides, it's much more difficult for politicians to lie in front of the cameras than on the pages of newspaper.

Still, many people prefer the radio. It's good to listen to it in the car, or in the open air, or when you do something about the house.

Newspapers don't react to events as quickly as TV, but they usually provide us with extra detail, comment and background in­formation.

The Internet has recently become another important source of information. Its main advantage is that news appears on the screen as soon as things happen in real life and you don't have to wait for news time on TV.

Слайд № 18

Questions:


  • What is considered to be the fourth branch of power? Why?

  • Do the media play an important part in your life?

  • Do you think that the media influence our life?

  • Millions of people get most of their news from television. How does television influence the political life of the country?

  • Do you read newspapers?

  • When do you usually listen to the radio?

  • Do you agree that most news we get from the media is bad news?

  • Do you think that journalists are given too much freedom?

  • Are you interested in politics?

  • Don't you think that some politicians use the media to influence their voters?

  • What is the main advantage of the Internet?


Слайд № 19 Who is the head of legislative and executive branches of power of our district (region)?

Questions to the slide

What are executive and legislative branches of power of Tomsk region?

What are executive and legislative branches of power of Kozhevnikovsky district?

Подведение итогов урока.





Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Проектно-образовательная деятельность по формированию у детей навыков безопасного поведения на улицах и дорогах города
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: Создание условий для формирования у школьников устойчивых навыков безопасного поведения на улицах и дорогах
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
«Организация воспитательно- образовательного процесса по формированию и развитию у дошкольников умений и навыков безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Цель: формировать у учащихся устойчивые навыки безопасного поведения на улицах и дорогах, способствующие сокращению количества дорожно-...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Конечно, главная роль в привитии навыков безопасного поведения на проезжей части отводится родителям. Но я считаю, что процесс воспитания...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспитывать у детей чувство дисциплинированности и организованности, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Всероссийский конкур сочинений «Пусть помнит мир спасённый» (проводит газета «Добрая дорога детства»)
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Поэтому очень важно воспиты­вать у детей чувство дисциплинированности, добиваться, чтобы соблюдение правил безопасного поведения...
Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...

Программа по формированию навыков безопасного поведения на дорогах и улицах «Добрая дорога детства» 2 iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...



Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск