Этапы урока
| Действия учителя
| Действия ученика
| Время
|
I.Начало урока
1.Орг. момент
-приветствие
-сообщение целей урока
2.Фонетическая зарядка
| Приветствует
У: Good afternoon, boys and girls. Nice to see you here.
Is everything OK?
У: Are you ready to start our lesson?
У: Do you think you’ll learn something new today?
Look at the blackboard, what can you see on the pictures? Guess the theme of the lesson.
У: Yes, that’s right
Today we shall have a talk about your summer holidays and learn to make up dialogues about your last trip.
У: You can see some words on the blackboard. Who can read them aloud? Let’s read them all together in a whisper. Can you translate them?
Учитель привлекает внимание детей к словам, написанным на доске.
Запись на доске:
to spend parents
to go abroad
to miss a trip
to take shopping
to enjoy holidays
to start mushrooms
to gather pictures
to pick bikes
to ride berries
to make fire
| Отвечают на приветствие
у: Glad to meet you, too.
у: Yes у: Yes
у: Yes, we’ll certainly do На доске картинки с изображением летнего вида отдыха.
у: Summer Holidays Слушают вводную установку
Готовность учащихся к уроку. Мотивация учащихся к совместной учебной деятельности Ученики читают слова хором и индивидуально, громко и шепотом.
| 3 мин.
2 мин.
|
II.Речевая зарядка
| У: The next task for you is to use words and word combinations from the blackboard and translate sentences from Russian into English.
Примерные предложения:
Этим летом я провел каникулы в деревне.
Мой папа может собирать грибы целый день.
Вечером мы обычно разводили костер и пели песни.
Я сделал много фотографий своих друзей.
| Учащиеся переводят предложения учителя, используя слова, записанные на доске для фонетической зарядки. Учащимся раздаются слова на карточках, из которых складываются предложения согласно схеме SVOPT
у: This summer I spent holidays in the country.
My father can gather mushrooms all day long.
In the evening we usually made a fire and sang songs.
I took a lot of pictures of my friends.
| 5 мин.
|
III.Развитие навыков монологической речи с опорой на ЛКП
| У: Look at the scheme you have and answer my questions.
Учитель привлекает внимание ребят к ЛКП по тексту British School year
Вопросы учителя:
Who can read the first word in the box?
What subjects do you know?
What do you do at Math?
What do you do at English?
Do you have a school uniform at school?
What school holidays do you know? You have 2 minutes to revise your information about British school year. Use the scheme by retelling. Учитель дает время для повторения информации о начале школьного года в Британии и опрашивает учащихся.
|
Смотрят на схему и отвечают на поставленные вопросы: A: Subject
B: Art, History, Literature, Math, PE, IT ect.
A: Solve difficult problems.
B: Translate texts from student book/ read and recite poems.
A: Yes, we do.
B: Christmas holidays, Summer holidays, Easter holidays. Учащиеся повторяют текст и пересказывают с опорой на схему.
| 15 мин.
|
IV.Развитие готовности к коммуникации на основе предложенного речевого материала.
| 1.Физкультминутка
Song “Hands up, hands down”
2. У: Now you will work in pairs and make up dialogues about your summer holidays. You can see the plan of your dialogue on the blackboard. Don’t forget to greet your partner and to thank him for the talk.
Учащиеся делятся на пары для составления диалога по теме «Летние каникулы». Для подготовки диалога детям даётся 5 минут. В качестве плана можно предложить следующую запись на доске:
Ask your friend about:
The place
The weather
Activities
People he/she met
Interesting places
| Выполняют песню с движениями
Составляют предложения с помощью данных выражений.
Примерный диалог:
Hello, Mike!
Hello, Helen!
I haven’t seen you for ages. Where did you go?
I went to Great Britain, to London.
Who did you go to London whit?
I went there with my parents.
What interesting places did you visit?
We visited Trafalgar square and Hyde Park.
Were the British people friendly?
Yes, they were. I made friends with two girls there.
What was the weather like?
The weather was sunny and warm. We spent a lot of times outdoors.
I can see you liked your travel very much.
You are right. Come and see me some day. I shall show you some pictures.
Thank you very much. Good-bye, Helen!
Good-bye, Mike!
| 10мин.
|
V.Рефлексия
| -Оценка деятельности учащихся (по результатам проверки диалогов).
-Подведение итогов урока.
What emotions do you feel?
Why?
| I feel
- positive emotions
-negative emotions
Because I…
| 3мин.
|
VI.Объяснение домашнего задания
| У: Your home task will be:ex.35p.17. Make up your owner sentences. Use the following word combinations. So our lesson is over. Thank you for your work. Good bye!
| y: записывают домашнее задание упр. 35 стр. 17.
Составить предложения с данными словосочетаниями
| 2 мин.
|