Скачать 48.25 Kb.
|
План - конспект урока английского языка (УМК «Millie 4», 4 класс, гимназия №4) Тема: «In the castle». Вопросительные предложения с оборотом there is/ there are. Цели и задачи: Воспитательные: - воспитывать уважительное отношение к обычаям страны изучаемого языка. Развивающие: - развивать познавательный интерес к предмету;
Оборудование: магнитофон, кассета, виды (замки мира), карточки со словами sad, scary, exciting, boring; door, window, table, chair, wall, door, attic, cellar; картинки (деревянный дом, кирпичный дом, вигвам, чум); пословица «My house is my castle», костюм привидения, 1 большое привидение, схемы Is there...? Are there...? Ход урока: 1. Организационный момент. Т.: Good afternoon, dear ladies and gentlemen! My name is..., I'm a guide and I'll accompany you during our trip. Today we'll see a lot of interesting places, the old castles, and if we have luck, we'll see a real ghost. Great Britain has got a rich history. There are a lot of places of interest in this country, for example, different castles, (вступление учителя сопровождается показом видов замков). My house is my castle. Read the proverb and give the Russian equivalent. 2. Актуализация знаний. Castle 1. Describe the castle, (повторение пройденной лексики с опорой на карточки). Let's revise the prepositions, (жестами показывают по отношению к себе предлоги - on, in (into), above, behind, between, near, in front of) Игра с карточками. (Варианты: «Что отсутствует?», « Расположи картинку») Castle2.WBp.23, ex. 1. Write T for true or F for false sentences.
h) There're four portraits on the wall. (F) (Дети работают в рабочих тетрадях самостоятельно, один ученик работает у доски. Проверка.) WB р.23, ех.2. Read and fill in the words stairs, portraits, fireplace, cellar, fireplace, wall, attic, portrait, gate.
3. Знакомство с новой лексикой. Т.: Dear ladies and gentlemen, I hope you like our trip. And while we are going to the next castle, let's listen to music. Do you like to listen to music? What kind of music do you like? In Great Britain boys and girls like to listen to music too. Open your books at page 40, ex. 1. Suggest that we join the children in listening to the music. Let's listen to the first piece and try to guess who's listening to it. 1) Miriam, 2) Steve, 3) Wendy, 4) Kate, sad boring exciting scary (отработка слов) Castle 3, привидение. Т.: English people respect the ghosts and they are not afraid of the ghosts. There are some unusual organizations in Great Britain, such as "Club of ghosts experts" ("Клуб знатоков привидений"), "Ghostsbusters" ("Охотники за привидениями"), "Spiritistic Society" ("Спиритическое общество"). Open your books at page 40, ex.2. Let's listen to the song, follow the text and match the verses with the pictures. Is it a scary song? Prove it. Find the words that prove that it's a scary song.
Is there...? Are there...? Объяснение учителя. По картинкам тренируемся в составлении вопросов, ответов. Учебник с.41, у.З диалог. Where is Wendy? Who's she with? Is the ghost scary? Is Wendy scared? (Wendy's house is really boring. To playing an exciting game) Игра «Дом с привидением». Ученик надевает костюм, ему дается картинка с изображением его дома (избушка, кирпичный дом, чум, вигвам). Дети задают вопросы Is there...? Are there... ? Отрабатываются вопросы и ответы. 6. Итоги урока, домашнее задание. WBp.24,ex.l,2. |