№
| Тема урока
| Тип урока
| Характеристика деятельности учащихся или виды учебной деятельности
| Виды контроляизмерители
| Планируемые
результаты
освоения
материала
| Дата проведения
|
Примечание
|
Чтение
| Аудирование
| Говорение
| Письмо
|
|
| План
| Факт
|
|
Цикл 1 “Are you happy at school?” (11 уроков)
|
1
-
2
| Lesson 1.
How did you spend your holidays?
| Урок изложение нового материала
| лексический: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk, an activity, to climb, a timetable, (to go) windsurfing; грамматический: (для повторения) Simple Past
упр.2; 3; 4 1)
| лексический: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk, an activity, to climb, a timetable, (to go) windsurfing; грамматический: (для повторения) Simple Past
упр.1
| лексический: at the seaside, in the country, to go sightseeing, to go sunbathing, to go for a walk; грамматический: (для повторения) Simple Past
упр.3; 4 2); 5
| упр.4 3)* (AB ex.1)
| Текущий контроль
| Формирование грамматических навыков говорения (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного/услышанного, с целью поиска конкретной информации).
|
|
|
|
3
| Lesson 2.
What’s your favourite subject?
| Комбинированный урок
| лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign
упр.1 1), 2); 2 1); 3 1)
| лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science, comprehensive, foreign
упр.1 1); 2 1), 2); 4*
| лексический: art, an assembly, biology, by heart, can do without, chemistry, geography, Home Economics, Physical Education, a registration, Religious Education, technology, science
упр.1 2), 3); 2; 3 2); 4*; 5; 6
|
| Текущий контроль
| Формирование лексических навыков говорения (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного/услышанного, с целью поиска конкретной информации).
|
|
|
|
4
| Lesson 3.
Are you glad to be back to school?
| Комбинированный урок
| лексический: to be glad, to be back, to be nervous, to believe, for nothing, to look forward to, (un)fair, after all; грамматический: report structures: ‘that’-clauses
упр.1; 2; 3
| лексический: to be glad, to be back, to be nervous, to believe, for nothing, to look forward to, (un)fair, after all; грамматический: report structures: ‘that’-clauses
упр.1 1); 3
| лексический: to be glad, to be back, to be nervous, to believe, for nothing, to look forward to, (un)fair, after all; грамматический: report structures: ‘that’-clauses
упр.2 2); 3; 4
|
| Текущий контроль
| Формирование грамматических навыков говорения (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного/услышанного).
|
|
|
|
5
| Lesson 4.
I love school. Do you?
| Комбинированный урок
| Речевой материал предыдущих уроков; a waste of time, to mix with
упр.2 1)
| Речевой материал предыдущих уроков; a waste of time, to mix with
упр.2 1)
| Речевой материал предыдущих уроков; a waste of time, to mix with
упр.2 2), 3); 3; 4; 5
| упр.1
| Текущий контроль
| Совершенствование речевых навыков (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного/услышанного).
|
|
|
|
6
-
7
| Lesson 5.
What does it mean?
| Комбинированный урок
| Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying you don't understand (I’m sorry, but I have a question; It’s not quite clear to me; I don’t understand what you mean by…), asking for meaning (What does … mean?; I wonder what … means; What do you mean by…?; What is the meaning of…?), explaining your cultural point of view (In my culture / country, … mean(s) (that) …); to be absent from, excellent, secondary, surname
упр.1 1), 2); 2 1) a), b), 2), 3)
| Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying you don't understand (I’m sorry, but I have a question; It’s not quite clear to me; I don’t understand what you mean by…), asking for meaning (What does … mean?; I wonder what … means; What do you mean by…?; What is the meaning of…?), explaining your cultural point of view (In my culture / country, … mean(s) (that) …); to be absent from, excellent, secondary, surname
упр.1 1), 3); 2 1) a), b), 2), 3)
| Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying you don't understand (I’m sorry, but I have a question; It’s not quite clear to me; I don’t understand what you mean by…), asking for meaning (What does … mean?; I wonder what … means; What do you mean by…?; What is the meaning of…?), explaining your cultural point of view (In my culture / country, … mean(s) (that) …)
упр.1 1), 3); 2
|
| Текущий контроль
| Развитие речевого умения: диалогическая форма речи, развитие умения использовать в речи речевые функции saying you don't understand, asking for meaning, explaining your cultural point of view (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного/услышанного).
|
|
|
|
8
| Lesson 6.
What is a progressive school like?
| Комбинированный урок
| Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive, according to
упр.1 1) A - a), B – a), C – a)
|
| Речевой материал предыдущих уроков; to be ready for, to do one’s best, on time, progressive
упр.1 1) A - b), B – b), c), C – a), b), 2),
3); 2
| упр.1 1) A - a)
| Текущий контроль
| Развитие речевого умения: монологическая форма речи (развитие умения читать с целью понимания основного содержания и с целью полного понимания прочитанного, развитие умения делать краткие записи на основе прочитанного).
|
|
|
|
9
| Consolidation lesson (ABp.10)
| Урок повторение
| Consolidation lesson.
| Текущий контроль
| Совершенствование лексических, грамматических навыков
|
|
|
|
10
| Lesson 7.
What school would you like to go to?
| Урок – проект
| Project 1. My school.
Project 2. My dream school.
Project 3. My ideal school day.
|
| Развитие речевых умений (скрытый контроль уровня сформированности речевых умений).
|
|
|
|
11
| Lessons 8.
Test yourself.
| Урок проверки и оценки знаний
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.2. Reading Comprehension; 6. New words and word combinations from Unit 1
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1. Listening Comprehension
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.4. Speaking
| упр.3. Grammar; 5. Cultural Awareness; 7. Self-Assessment
| Тематический контроль
| Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков (контроль умения учащихся самостоятельно оценивать себя в разных видах речевой деятельности).
|
|
|
|
Цикл 2 “What are you good at?” (9 уроков)
|
12
| Lesson 1.
Have you ever got a prize?
| Комбинированный урок
| лексический: an ace student, to achieve, an ambition, a championship, number one player, a pro, properly, a scholarship, to score the most points, to set a record, to star, talented, a top sportsman, to try hard, Olympics
упр.1 1), 2), 3)
|
| лексический: an ace student, to achieve, an ambition, a championship, number one player, a pro, properly, a scholarship, to score the most points, to set a record, to star, talented, a top sportsman, to try hard
упр.1 1), 3), 4) (AB ex.1); 2; 3
| упр.1 4) (AB ex.1)
| Текущий контроль
| Формирование лексических навыков говорения (развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного).
|
|
|
|
13
| Lesson 2.
What kind of things can you do well?
| Комбинированный урок
| лексический: a hacker, a trumpet; грамматический: наречия образа действия (adverbs of manner)
упр.1; 2 1)
|
| грамматический: наречия образа действия (adverbs of manner)
упр.2 1), 2)* (AB ex.4); 3
| упр.2 2)* (AB ex.4)
| Текущий контроль
| Формирование грамматических навыков говорения (развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного).
|
|
|
|
14
| Lesson 3.
Who can do it better?
| Комбинированный урок
| лексический: to practice, to behave, to catch, to impress, a violin; грамматический: наречия в сравнительной и превосходной степенях сравнения (comparative and superlative adverbs)
упр.1; 2 1), 2); 5 1)
| лексический: to practice, to behave, to catch, to impress, a violin; грамматический: наречия в сравнительной и превосходной степенях сравнения (comparative and superlative adverbs)
упр.2 3)*
| лексический: to practice; грамматический: наречия в сравнительной и превосходной степенях сравнения (comparative and superlative adverbs)
упр.2 2); 3; 4; 5 1), 2) (AB ex.6); 6
| упр.5 2) (AB ex.6)
| Текущий контроль
| Формирование грамматических навыков говорения (развитие умения читать и аудировать с целью поиска конкретной информации).
|
|
|
|
15
| Lesson 4.
Are you a Jack of All Trades?
| Комбинированный урок
| Речевой материал предыдущих уроков; a career
упр.1; 2
| Речевой материал предыдущих уроков; a career
упр.1 1)
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.2; 3; 4; 5
|
| Текущий контроль
| Совершенствование речевых навыков.
|
|
|
|
16
| Lesson 5.
Do you know anything about…?
| Комбинированный урок
| лексический: to be not bad at sth., to be pretty good at sth., to have no idea how to do sth.; речевые функции: saying you can/can’t do something, asking if someone can do something
упр.1 1), 2), 3), 4),
| лексический: to be not bad at sth., to be pretty good at sth., to have no idea how to do sth.; речевые функции: saying you can/can’t do something, asking if someone can do something
упр.1 3); 3 (AB ex.8)
| лексический: to be not bad at sth., to be pretty good at sth., to have no idea how to do sth.; речевые функции: saying you can/can’t do something, asking if someone can do something
упр.1 3), 4), 5), 6); 2
| упр.1 1); 2 1); 3 (AB ex.8)
| Текущий контроль
| Развитие речевого умения: диалогическая форма речи, развитие умения использовать в речи речевые функции saying you can/can’t do something, asking if someone can do something (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания прочитанного/услышанного, развитие умения делать краткие записи на основе услышанного).
|
|
|
|
17
| Lesson 6.
What do you know about the Duke of Edinburgh’s Award?
| Комбинированный урок
| лексический: an expedition, an award
упр.1 1)
|
| лексический: an expedition
упр.1 2), 3); 2
| упр.1
| Текущий контроль
| Развитие речевого умения: монологическая форма речи (развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного, развитие умения делать краткие записи на основе прочитанного).
|
|
|
|
18
| Consolidation lesson (AB p.19)
| Урок повторение
| Consolidation lesson.
| Промежуточный контроль
| Совершенствование лексических, грамматических навыков письма.
|
|
|
|
19
| Lesson 7.
Who is on your Board of Fame?
| Урок – проект
| Project 1. The Board of Fame of our class.
Project 2. Award scheme in Russia.
|
| Развитие речевых умений (скрытый контроль уровня сформированности речевых умений).
|
|
|
|
20
| Lessons 8.
Test yourself.
| Урок проверки и оценки знаний
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.2. Reading Comprehension; 7. New words and word combinations from Unit 2
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1. Listening Comprehension
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.4. Speaking
| упр.3. Grammar; 5. Writing; 6. Cultural Awareness; 8. Self-Assessment
| Тематический контроль
| Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков (контроль умения учащихся самостоятельно оценивать себя в разных видах речевой деятельности).
|
|
|
|
Цикл 3 “Can people do without you?” (7 уроков)
|
21
| Lesson 1.
Do you do any voluntary work?
| Изложение нового материала
| лексический: an aim, charity, a charity rganization, a volunteer, voluntary, (the) homeless, (the) lonely, (the) needy, (the) elderly, (the) disabled, an orphan, a nursing home, to raise (money), to donate, to make donations, to provide, shelter, to show sympathy, to support, to make contribution, to be/get involved in sth, to make a difference, to get experience, to give a helping hand
упр.1; 2 1), 2), 3), 4)
| лексический: an aim, charity, a charity rganization, a volunteer, voluntary, (the) homeless, (the) lonely, (the) needy, (the) elderly, (the) disabled, an orphan, a nursing home, to raise (money), to donate, to make donations, to provide, shelter, to show sympathy, to support, to make contribution, to be/get involved in sth, to make a difference, to get experience, to give a helping hand
упр.3 1)
| лексический: an aim, charity, a charity rganization, a volunteer, voluntary, (the) homeless, (the) lonely, (the) needy, (the) elderly, (the) disabled, an orphan, a nursing home, to raise (money), to donate, to make donations, to provide, shelter, to show sympathy, to support, to make contribution, to be/get involved in sth, to make a difference, to get experience, to give a helping hand
упр.1; 2; 3 2), 3)*, 5)
| упр.3 1), 4) (AB ex.1)
| Текущий контроль
| Формирование лексических навыков говорения (развитие умения аудировать с целью поиска конкретной информации, развитие умения делать краткие записи на основе услышанного, развитие умения писать письмо-запрос).
|
|
|
|
22
| Lesson 2.
What are these celebrations for?
Lesson 3.
Would you like me to do it for you?
| Комбинированный урок
| грамматический: форма V-ing после предлогов by, for
упр.1; 2 2)
грамматический: форма V + Object + (to) Infinitive с глаголами want, ‘d like, ask, make
упр.1 1), 2)
| грамматический: форма V-ing после предлогов by, for
упр.1 2); 2 1); 3 2)
грамматический: форма V + Object + (to) Infinitive с глаголами want, ‘d like, ask, make
упр.1 3)
| грамматический: форма V-ing после предлогов by, for
упр.1 3), 4); 2 2); 3 1), 3)
грамматический: форма V + Object + (to) Infinitive с глаголами want, ‘d like, ask, make
упр.1 2), 3), 4); 2; 3 1) (AB ex.4), 2)
| упр.3 1) (AB ex.4); 4 (AB ex.5)
| Текущий контроль
| Формирование грамматических навыков говорения (развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного).
|
|
|
|
23
| Lesson 4.
What makes you help other people?
| Комбинированный урок
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1 1), 2), 3)
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1 1)
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1 2), 3), 4), 5); 2
|
| Текущий контроль
| Совершенствование речевых навыков.
|
|
|
|
24
| Lesson 5. What a great idea, isn’t it?
| Комбинированный урок
| Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying that you are excited (Great!; Fantastic!; That’s a great idea!; That’s wonderful!; Terrific!; How exciting!), saying that you are not excited (I don’t find it interesting; It’s a bore; I don’t think it’s very exciting; It’s a waste of time; It bores me stiff)
упр.1 1), 2), 3), 4), 5)
| Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying that you are excited (Great!; Fantastic!; That’s a great idea!; That’s wonderful!; Terrific!; How exciting!), saying that you are not excited (I don’t find it interesting; It’s a bore; I don’t think it’s very exciting; It’s a waste of time; It bores me stiff)
упр.1 1), 2), 5); 2
| Речевой материал предыдущих уроков; речевые функции: saying that you are excited (Great!; Fantastic!; That’s a great idea!; That’s wonderful!; Terrific!; How exciting!), saying that you are not excited (I don’t find it interesting; It’s a bore; I don’t think it’s very exciting; It’s a waste of time; It bores me stiff)
упр.1 6); 2; 3
| упр.1 5)
| Текущий контроль
| Развитие речевого умения: диалогическая форма речи, развитие умения использовать в речи речевые функции expressing that you are excited/not excited (развитие умения читать и аудировать с целью понимания основного содержания прочитанного/услышанного, с целью поиска конкретной информации).
|
|
|
|
25
| Lesson 6.
Would you like to start your own business?
| Комбинированный урок
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1 1) a), b), 2)
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1 3)
| Речевой материал предыдущих уроков
упр.1 1) b), 3); 2
| упр.1 2), 3)
| Текущий контроль
| Развитие речевого умения: монологическая форма речи (развитие умения читать с целью полного понимания прочитанного, развитие умения делать краткие записи на основе прочитанного/услышанного).
|
|
|
|
26
| Consolidation lesson * (AB p.31)
| Урок-повторения
| Consolidation lesson.
| Текущий контроль
| Совершенствование лексических, грамматических навыков.
|
|
|
|
27
| Lessons 8.
Test yourself.
| Урок проверки и оценки знаний
| Речевой материал предыдущих уроков упр.2. Reading Comprehension; 7. New words and word combinations from Unit 3
| Речевой материал предыдущих уроков упр.1. Listening
Comprehension
| Речевой материал предыдущих уроков упр.4. Speaking
| упр.6. Grammar; 3. Cultural Awareness; 8. Self-Assessment
| Тематический контроль
| Контроль основных навыков и умений, над которыми велась работа в данном цикле уроков (контроль умения учащихся самостоятельно оценивать себя в разных видах речевой деятельности).
|
|
|
|