Урок теми: Стихван Шавли «В\ёк\н Ваёёа»





Скачать 152.94 Kb.
НазваниеУрок теми: Стихван Шавли «В\ёк\н Ваёёа»
Дата публикации22.07.2014
Размер152.94 Kb.
ТипУрок
100-bal.ru > Литература > Урок


Ч=ваш Республикин В\ренъ тата ёамр=ксен политикин министерстви

Эл\к район\нчи В\ренъ тата ёамр=ксен политикин управлений\
Эл\к район\нчи Юнтапари п\т\м\шле п\лъ паракан в=там шкул

Стихван Шавли «В\ёк\н Ваёёа» юптару теми,

т\п шух=ш\, сюжеч\ (\ёсен й\рки)

урок (6 класс, Т=ван литература)


/ёе пурн=ёлакан\:

Зоя Ивановна Леонтьева-

Эл\к район\нчи Юнтапари

п\т\м\шле п\лъ паракан

в=там шкулти ч=ваш ч\лхипе

литературине в\рентекен,

асл= категорилл\ учитель

Выр=с Сур=м сали

План:
Ум с=мах……………………………………………………………………………..3

1. Т\п пай. Стихван Шавли «В\ёк\н Ваёёа» юптару теми,

т\п шух=ш\, сюжеч\ (\ёсен й\рки) ………………………………………4

Хыё с=мах……………………………………………………………………………9

Ус= курн= литература…………………………………………………………..10

Хушса пани………………………………………………………………………..11

№1 Япала яч\.................................................................................11

№2 Палл= яч\ - кластер ……………………………………………….12

№3 П\т\млетъ - кластер………………………………………………..12

№4 Глаголсем………………………………………………………….13-14

№5 Таблица-схема «Ваёёа характеристики……………………..15

№6 Синквэйн……………………………………………………………...15

Ум с=мах
6-м\ш класра тем=сене модульл\ в\рентетп\р. «Ырри усала ё\нтеретех» пая в\рентме 7 сехет уй=рн=. С=мах =стал=х\ ыр=па усала уй=рма в\рентет. Йыв=рл=хсене ёир\п к=м=лл=, мал \м\тл\ ёын анчах ё\нтерет. Этем хал=ха юр=хл= ёын пулас \м\тпе пур=нать.

Ч\лхе – хал=х =сне, п\л\вне, к=м=лне упракан пурл=х. Т=ван ч\лхес\р наци аталанаймасть. Ч\лхе – икс\лми пуянл=х, =на \м\р\пех в\ренмелле.

Лирика хайлав\сенче ёыравё=сем ч=ваш ч\лхин илем\пе, ян=равл=х\пе сав=нса мухтанаёё\, т=ван ч\лхене тиркекен, унш=н т=р=шман ёынсене пит-

леёё\.

Ёын х=й\н т=ван ч\лхипе калаёмасть пулсасс=н чысне ёухатать. «Ырри усала ё\нтеретех» пайри п\р урок Стихван Шавли ёырн= «В\ёк\н Ваёёа» хай- лавпа ёых=нн=. Урок теми: Стихван Шавли «В\ёк\н Ваёёа» юптару теми, т\п шух=ш\, сюжеч\ ( \ёсен й\рки ). Тем=на уёса пама ё\н\ технологипе ус= курат=п. Стандарт, программа к=ларса т=ратн= задач\сене пурн=ёлама хам=н \ёри т\рл\ технологисемпе ус= курат=п.

Урока традицие к\мен ё\н\ технологи элеменч\семпе ус= курса ирттер-т\м.

Урокра информацилле коммуникативл= технологин элеменч\семпе те, текста тишкермелли ё\н\ технологи элеменч\семпе те ( кластерпа, синквэйн-па ), тренинг элеменч\семпе те пултарн= таран ус= курма т=р=шр=м.

Т\п пай

Урок теми: Стихван Шавли «В\ёк\н Ваёёа» юптару теми, т\п шух=ш\,

сюжеч\ (\ёсен й\рки).

Урок т\с\: хайлава вуласа тишкермелли ё\н\ технологи элеменч\семпе ус= курн= урок.

Сап=рл=х (воспитани) т\ллев\: Мухтанч=к, м=н к=м=лл= ёынсене питлесе анне ч\лхине хисеплеме, с=пайл= пулма в\рентесси.

П\лъ т\ллев\: 1. Хайлав т\сне пал=ртасси.

2. Хайлав темине, т\п шух=шне, сюжет й\рне тупма пул=шасси.

3. Ваёёа с=нарне характеристика парасси.

Аталантару (эстетика) т\ллев\: 1) С=нарл= с=мах илемне ас=рхама в\рентесси: «тупр\ё хайхисем ч\лхе», «ч=н ана ёинчи м\лке», «ё=варти пирус турта». 2) Вулан= хайлава хак пама в\рентесси.

Урок мел\семпе меслеч\сем: учитель с=мах\; урок темипе т\ллевне п\лтерни; ёыравё= ёинчен к\скен калани, к\некесемпе паллаштарни; хайлава п=хмас=р вулани; словарь \ё\; хайлава харп=р х=й т\лл\н =шра вулани; сас=па илемл\ вулаттарни; рольсемпе вулани; текстри япала яч\семпе \ёлесе тем=на тупма в\рентни; текстри палл= яч\сем тем=на уёса пама пул=шнине к=тартасси; Ваёёа с=нарне тишкерсе кластер туни; произведенире пулса иртекен \ёсен й\ркине шарж мел\пе ъкерн\ ъкерч\ксемпе ус= курса каласа парасси (сюжет й\рне тупма пул=шасси); хайлав=н т\п шух=шне пал=ртакан й\ркесене тупса вуласси; Ваёёа с=нарне схема-таблиц=па характеристика парасси; синквейнпа п\т\млетесси.

Пуплеве аталантарас х=н=хусем:

- таблиц=па, ъкерч\ксемпе ус= курса хайлав т\сне, темине, т\п шух=шне, сюжет й\рне тупма пул=шасси;

- ёых=нулл= каласа пама в\рентесси;

- рольсемпе выляни;

- п\т\млетъ тума в\рентесси.

Словарь \ё\: Слущи (служащи) - п\р-п\р учрежденире =с-т=нпа \ёлекен ёын.

Ук=лча ял в\ё\, ял х\рри.

Ёатта (диалект с=мах\) – ёат=лти.

Вучах (вуёех) – пачах.

Х=ла – ула-ч=ла.

Эсремет – юр=хс=р.

Литература теорий\: Юптару – проз=лла е с=в=лла ёырн= =са в\рентекен ытарл= хайлав; Хавха (пафос) – ёыравё= хайлаври \ёсене, с=нарсене, пурн=ёа м\нле шух=ш-к=м=лпа хакласа ёырни. Шарж – ёын с=нне кул=шла ъкерни.

Кур=мл=х хат\р\сем: Стихван Шавли портреч\; Стихван Шавли «+ш= кул= - й\пл\ хул=» Шупашкар, 1965; т\рл\ т\сл\ к=ранташсем; Ваёёа с=нарне уёса пама пул=шакан шарж ъкерч\ксем; илемл\ хайлаври с=махсемпе \ёлен\ таблиц=сем; компьютер; проектор; интерактивл= доска; тест ыйт=в\сем.

Урок эпиграф\: Анне чун\ ев\р ёемёе ч\лхене

Ан ман=р, ч=ваш ачисем, \м\рне!

Виталий Шемекеев

Урок юх=м\:

Класа й\ркелесси.

I. Ч\нни (вызов) – к=с=клантарса яни.

Ёула тухсан такампа та т\л пулат=н. П\ринпе калаёсан чун уё=лать, тепринпе калаёсан хурланать. Ак= ман умра ик\ ёын. Шупашкара каякан автобус ёине васкаёё\ ах=ртнех. Х=йсем утн=ёем\н п\р-п\ринпе калаёаёё\.

- /нер эп\ кун каёипе таёти ш=т=ка та к\рсе тухн=, где только не был, крутился как белка, вс\ ровно \ёе опоздал.

- Хуёа п\лсен не сдобровать, \ёрен к=ларса ярать,- тет тепри.

Шкул патнелле ёывхарса пырат=п. Т\л пулн= ёынсене курсан: «Ыр= кун пулт=р»,- тет\п. «Ыр= кун», - теёё\ ачасем те.

- Эп каласа пан= эпизод м\нш\н ман чуна хурлантарать-ши?

- Ч\лхене ёавнашкал п=сса калаёни аван-и?

- Т=ван ч\лхе ёине й\р\нсе п=хакан хут=ш калаёакан («каёрашкасене») анне ч\лхине хисеплеттерме пулать-и? М\нле майпа? М\нле шутлат=р?

Ёак ёив\ч ыйту хуравне пире С.Шавли ёырн= «В\ёк\н Ваёёа» юптарура к=тартса пан=. М\нле к=тартн=-ха? Паянхи урокра ёакна татса пама т=р=ш=- п=р.

II. Ыйту - хурав:

1) М\нш\н хайлава «В\ёк\н Ваёёа» тесе ят пан=? Тен, ур=хларах ят па- малла пулн=?

2) Юптарури япала яч\сене тупни, тем=на пал=ртни.

Ваёёа

костюм

Наёёа

хула

галстук

ёул х\рри

банк

ё=вар

хур=н

укёа

пирус

к\репле аври

служащи

унк=

ёамка

м=й

пуё

Ваёёа

ял

шлепке

Наёёа

Наёёа

ана

эсремет

Ваёёа

м\лке

к\репле

москвич

ёул

ёул х\рри

Ваёёа

Ваёёа

ч\лхе

ял

Наёёа

х\л\х

хапха

Ваёёа

Ваёёа

х\р

мадам

Ваёёа

тус

Ваёёа

ёатта

ут=

ура

анне

к\репле

Наёёа

ч\лхе

машина

Ваёёа

ят

Ваёёа

Наёёа

ёамка

Наёёа

Ваёёа




тус

Ваёёа






? - Ваёёа ? - к\репле ? - тус

? - Наёёа ? - ёул х\рри ? - ёамка

? - ял ? - ч\лхе
3) Текстра х=ш с=мах ытларах т\л пулать? ( Ваёёа - 13, Наёёа – 7, ёул х\рри – 3, к\репле – 3, тус – 2, ч\лхе – 2, ёамка – 2).

Учитель п\т\млет\в\: С=мах ытларах Ваёёа пирки пырать. Ёак=нтан урок теми тухса т=рать. Наёёа с=мах 7 хутчен т\л пулать. Апла пулсан, хайлаври т\п с=нарсем Ваёёапа Наёёа.

Т=т=ш т\л пулакан с=махсенчен \ё =ёта пулса иртни, м\нпе ёых=нни кур=- нать. (/ё ёул х\рринче пулса иртет, к\реплепе, ч\лхепе ёых=нн=.)

4) -Ваёёа ч=ннипех в\ёк\н-и?

Текстри палл= яч\семпе \ёлесе Ваёёа м\нле ёын пулнине пал=ртатп=р.
Палл= яч\сем

В\ёк\н, пыс=к, ула, х=ла, к=вак, в\ёк\н, лай=х, ёатта (ё=м=лттай, в\ёк\н).

Ч=ннипех те, Ваёёа в\ёк\нни кур=нать.
П\т\млетъ – кластер

в\ёк\н

каппайч=к ё=м=лттай




Ваёёа

каёрашка \ёл\



м=н к=м=лл=



Палл= яч\ тем=на уёса пама пул=шать. Ваёёа характерне уёса парать, тытка- лар=шне, шух\шне к=м=лне пал=ртать.

5) Юптарури глаглсем \ё-пуёа м\нле с=нлаёё\? ( Глаголсем хайлавра пулса иртекен \ёсен й\ркине к=тартаёё\).

П\т\млетъ: Хайлавра пулса иртекен \ёсен й\ркине сюжет теёё\. Сюжет т\п шух=ша тупма пул=шать.

6) Шарж мел\пе ъкерн\ ъкерч\ксем патне глаголсем тупни, \ё-пуё й\ркине в\ёе-в\ё\н калани.


III. 1) Ваёёа характеристики.



с=н - с=пач\

\ё\ - х\л\

шух=ш\

к=м=л\

тыткалар=ш\

в\ёк\н

ё=м=лттай

ш\лепке т=- х=нн=

ула-ч=ла гал-стукпа

машинл=

ч=н, ана ёинчи м\лке

служащи

банкра \ёлет

пирус туртать

яла каясси

Наёёана т\л

пуласси

выр=сла кала-

ёасси

в\ёк\н

м=н к=м=лл=

ё=м=лттай

каёрашка

каппайч=к

м=нна хурать

пуёне каё=р-

тать


2) «В\ёк\н Ваёёа» хайлав юптару пулнине ёир\плетсе пани.

- Хайлавра т\п с=нарсем пур-и?

- Хайлавра сюжет аталанать-и?

- Хайлав пире пурн=ёра м\нле пулма в\рентет? ( Пурн=ёра Ваёёа пек пулмалла мар, т=ван ч\лхене хисеплемелле.)

Ваёёа пек в\ёк\н ёатта,

Тух эс т\тт\мрен ёутта!

Шух=шла ёакна, =сла:

Лай=х в\рен выр=сла!

Аннъ пан= ч\лхерен

Ан в=тан эс ъл\мрен!

Унс=р=н ятна яран,

Ёамкуна та ёаптаран.

3) - Эпир хам=р ума м\нле т\ллев лартр=м=р?

- Т=ван ч\лхе ёине м=н к=м=лл=н та й\р\нсе п=хакан ёынсене анне ч\лхине хисеплеттерме пулать-и? ( Пулать. Й\плесе, питлесе, =шш=н кулса, в\рентсе… +ш= кул= - й\пл\ хул= ёынна тър\ ёул ёине тухма пул=шать.)
IV. 1) Ваёёа с=нар\пе автор м\н каласш=н пулн=?

2) - Ачасем, хал\ ёак хайлава хам=р =нланн= пек п\т\млет\п\р.

- Х=ш с=мах темиёе хутчен те т\л пулч\? (Ваёёа. +на п\ррем\ш й\ркене ёырса хур=п=р).

СИНКВЭЙН

Япала яч\ Ваёёа

2 палл= яч\ в\ёк\н, ё=м=лттай

3 глагол мухтанать, манать, ёатлаттарсан тар=хать

Предложени т=ван ч\лхерен ан в=тан,

Синоним каппайч=к

(метафора)


3) Учитель п\т\млет\в\: - Т=ван ч\лхе пуласл=х\, ачасем, сир\нте.

Анне чун\ ев\р ёемёе ч\лхене,

Ан ман=р, ч=ваш ачисем, \м\рне!

П\т\млетъ: Ачасен п\л\вне хаклани. Маттуррисене пал=ртни. Т=р=шакан- нисене хавхалантарни.

V. Юптар=ва п=хмас=р в\ренмелле.

Хыё с=мах
Информацилле технологи элеменч\семпе ус= курса хайлава Стихван Шавли м\нш\н «В\ёк\н Ваёёа» тесе ят панине п\лт\м\р. Ёакна тупма текстри япала яч\семпе \ёлеттерт\м. Ваёёа с=мах – 13, Наёёа – 7, ёул х\рри – 3, к\репле – 3, тус – 2, ч\лхе – 2, ёамка – 2 хутчен т\л пулать. С=мах ытларах Ваёёа пирки пырать. Ёак=нтан урок теми тухса т=рать. Т=т=ш т\л пулакан с=-махсенчен \ё =ёта пулса иртни, м\нпе ёых=нни кур=нать. Текстри палл= яч\- семпе \ёлесен Ваёёа ч=ннипех те в\ёк\н пулни кур=нать. Кластер с=нарсене характеристика пама, тренинг ( шарж ) хайлав=н сюжетне, \ёсен й\ркине туп-ма пул=шать. Юлашкинчен урока синквэйнпа ус= курса п\т\млететп\р.

Ёак урока Эл\к районне к\рекен 3 шкулта ( Пит\шкассинче, Юнтапара, Выр=с Сур=м\нче 6-м\ш класра ирттерт\м. Виёё\ш\ те уё= уроксем. Уроксен- че т\рл\ шкулсенчи ч=ваш ч\лхипе литературине в\рентекенсем, завучсем, ашш\-ам=ш\сем, ас=нн= шкулсенчи пур в\рентекенсем те пулч\ё.

Уроксенче ачасем активл= \ёлер\ё, тем=на ё=м=лл=н =нланч\ё. «Ачасем ан-т=хса кайса \ёлер\ё. Т\л\нмелле в=йл= урок пулч\ ку пир\нш\н. «В\ёк\н Ваё- ёа» хайлавпа ачасемпе ёак=н пек \ёлеме пулать тесе них=ёан та шутламан», - тер\ё в\рентекенсем. Урокпа хам та к=м=лл= пулт=м. Урок план\ шкулсенче ч=ваш ч\лхипе литературине в\рентекенсемш\н, асл= в\ренъ заведений\сенче в\ренекенсемш\н ус=лл= пуласса шанат=п.

Ус= курн= литература:
1. Антонова З.С., Иванова Н.Г. Т=ван литература. 6-м\ш клас=н в\ренъпе вулав к\неки.Шупашкар, 2001.

2. Антонова З.С., Станьял В.П. Ч=ваш с=махл=х\н в\рентъ меслеч\сем: Ч=ваш шкул\н 5-11-м\ш клас\сенче в\рентекенсем вали. – Шупашкар, 2006.

3. Ермакова Г.А. Постижение тайны слова ( цели преподавания литературы и пути их достижения ). // Вестник Чувашского республиканского института образования. Выпуск I . – Чебоксары, 2001. – С. 84-94.

4. Иванова Н.Г. Ч=ваш литературине в=там шкулта в\рентессин х=ш-п\р ый-

т=в\сем. Шупашкар, 2003.

5. Метин П.Н., Мефодьев А.И. Литератур=па хал=х с=махл=х\н =нлав\сем. Шкул словар\. Шупашкар, 1997.

6. Мецерякова М.И. Литература в таблицах и схемах. Москва, 2001.

7. Тимаков В.П. С=мах илемне туйсан… Шупашкар: Ч=ваш к\неке изд-ви, 1980.

8. Ч=ваш литератури программи. Ч=ваш Республикин В\рентъ министер- стви; З.С. Антонова, Н.Г.Иванова, В.П.Никитин ( Станьял ) хат\рлен\. - Шупашкар, 2003.

9. Шавлы С. +ш= кул= й\пл\ хул=. С=в=сем. Шупашкар, 1965.

Хушса пани:
№1 Япала яч\


Ваёёа

костюм

Наёёа

хула

галстук

ёул х\рри

банк

ё=вар

хур=н

укёа

пирус

к\репле аври

служащи

унк=

ёамка

м=й

пуё

Ваёёа

ял

шлепке

Наёёа

Наёёа

ана

эсремет

Ваёёа

м\лке

к\репле

москвич

ёул

ёул х\рри

Ваёёа

Ваёёа

ч\лхе

ял

Наёёа

х\л\х

хапха

Ваёёа

Ваёёа

х\р

мадам

Ваёёа

тус

Ваёёа

ёатта

ут=

ура

анне

к\репле

Наёёа

ч\лхе

машина

Ваёёа

ят

Ваёёа

Наёёа

ёамка

Наёёа

Ваёёа




тус

Ваёёа








№2 Палл= яч\ - кластер
В\ёк\н
Пыс=к
Ула
Х=ла
К=вак

В\ёк\н
Лай=х
Ёатта ( ё=м=лттай, в\ёк\н )

№3 П\т\млетъ – кластер
в\ёк\н

каппайч=к ё=м=лттай




Ваёёа

каёрашка \ёл\



м=н к=м=лл=






№5 Таблица-схема «Ваёёа характеристики»



с=н - с=пач\

\ё\ - х\л\

шух=ш\

к=м=л\

тыткалар=ш\

в\ёк\н

ё=м=лттай

ш\лепке т=- х=нн=

ула-ч=ла гал-стукпа

машинл=

ч=н, ана ёинчи м\лке

служащи

банкра \ёлет

пирус туртать

яла каясси

Наёёана т\л

пуласси

выр=сла кала-

ёасси

в\ёк\н

м=н к=м=лл=

ё=м=лттай

каёрашка

каппайч=к

м=нна хурать

пуёне каё=р-

тать


№6 Синквэйн

Япала яч\ Ваёёа

2 палл= яч\ в\ёк\н, ё=м=лттай

3 глагол мухтанать, манать, ёатлаттарсан тар=хать

Предложени т=ван ч\лхерен ан в=тан,

Синоним каппайч=к

(метафора)



Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconУрок теми: Н. Айзманăн «Ăçта-ши ман атте?»
Урок теми: Н. Айзманăн «Ăçта-ши ман атте?» пьесипе Д. Суслинăн «Димка ашшĕне шырать» повеçĕнчи ача сăнарĕ
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» icon«Удосконалення торгово-посередницької діяльності тов «Акрос»». Актуальність теми
Актуальність теми. Зовнішня торгівля є вагомою рушійною силою економічного зростання в будь-якій країні світу
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconФеминистская теология и гендерные стереотипы в христианстве
Традицию и отстаивает Предание (ортодоксы), теми, кто пытается реформировать религиозные институции внутри самих институций (реформаторы)...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconПетрушкина Светлана Вячеславовна 9-м ĕ ш класра ирттерн ĕ урок план ĕ. Урок теми
П. л\ т ллев.% В?Деменкова =ырнё Туслёх сёвва вуласа: ырё кёмёллёха: юлташлёха: туслёха =ырав=ё м нле кётартнине тупма: ёнланма в...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconЛитература Тема урока: Урок теми
О. Туркай «Оля – Улькка» калав, И. С. Тургенев «Живые мощи», история о Василии Блаженном
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconРисовани урок.?
Паянхи урок теми% «Юмахри асамлё кайёк»? +ак урокра эпир сир нпе юмах т нчине кайёпёр: юмахри асамлё кайёксемпе паллашёпёр: в сене...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconУрок 111 Тема: Римская письменная нумерация
На второй карточке – китайская нумерация. Она одна из старейших и прогрессивных, с теми же принципами, что и в современной арабской,...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Ему. Инстинктивно люди чувствуют, что не разбогатеют, работая за зарплату. В определенной мере именно поэтому их тянет к рынку ценных...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconУрок конкурс 10. Интегрированный урок >11. Межпредметный урок 12....
Изменение временных рамок, оптимальный временной вариант –1,5 астрономических часа. (Нерегламентированный урок)
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconТема: синергетика наука XX века
Причины возникновения синергетики, ее отличия от представлений, выработанных раньше, сравним системы, существующие в природе, с теми,...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconИмени И. М. Губкина утверждаю: Первый проректор по учебной работе, профессор В. Н. Кощелев
Вмс, в частности с теми, которые применяются в процессах добычи нефти, при ее транспортировке, переработке и т д
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconСтресс
Началось все это очень давно и в той или иной форме, с теми или иными изменениями продолжается по сей день
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconА. Н. Радищев По делам их судите их
России, так и с теми, кто после крушения тоталитарного режима принимал участие в создании первой организации социал-демократической...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconРеферат по экологии на тему: «Окружающая среда и здоровье человека»
Здоровье это капитал, данный нам не только природой от рождения, но и теми условиями, в которых мы живем
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» iconРасписание звонков: 1 урок 00 45 2 урок 55 10. 40 3 урок 10. 50 11....
Муниципальное образовательное учреждение «Домозеровская средняя общеобразовательная школа» расположена по адресу: 162645, Вологодская...
Урок теми: Стихван Шавли «В\\ёк\\н Ваёёа» icon«Симметрия вокруг нас»
С теми или иными проявлениями симметрии мы встречаемся буквально на каждом шагу. Внимательно приглядимся к окружающей нас природе....


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск