Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез





НазваниеПрограмма бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез
страница1/11
Дата публикации20.01.2015
Размер1.84 Mb.
ТипПрограмма
100-bal.ru > Литература > Программа
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11
УДМУРТ ЛИТЕРАТУРА

5 – 11 класс


Программа


Программа бордын ужазы

С.Т. Арекеева (к.п.н.), В.Г. Пантелеева (к.ф.н.), Л.П. Фёдорова (к.п.н.), В.Л. Шибанов (к.ф.н.), А.Г. Шкляев (к.ф.н.)

Огъя редакциез Л.П. Фёдоровалэн

ПУШТРОСЭЗ

I. Валэктон………………………………………………………………………5
1. Дышетон программалы огъя характеристика…………………….....5

2. «Удмурт литература» предметлэн тодон-валан басьтонын интыез..6

3. Дышетон предметлы огъя характеристика……………………………7

4. «Удмурт литература» предметэз дышетонлэн

результатъёсызлы куронъёс…………………………………………….8

5. «Удмурт литература» предметлэн дышетон планын интыез………10

II. «Удмурт литература» предметлэн пуштросэз…………………………11

III. Тематической планирование……………………………………………52

IV. Удмурт литератураез дышетыны кулэ луись

материально-технической база…………………………………………106

V. Удмурт литератураез дышетыны-валаны юрттћсь экскурсиос…..108

I. ВАЛЭКТОН


  1. Дышетон программалы огъя характеристика


«Удмурт литература. 5-11 класс» Программа дасямын инъет ёзо но шор ёзо школаослы дэмлам Федерал кун дышетон стандартлэсь валтӥсь куронъёссэ лыдэ басьтыса. Татын озьы ик чакламын «Примерная программа для начальной школы» (М.: Просвещение, 2009, 2010) но «Примерные программы основного общего образования. Литература» (М.: Просвещение, 2010, 2011) ужъёслэн пуштросазы пыртэм куронъёс но. Со сяна, таиз Программалы азьлогес потэм Программа инъет каремын («Удмурт литературалы дышетон программа. V – XI классъёслы. – Ижевск: Удмуртия, 2009»).

Инъет ёзо но шор ёзо школаослы ӵектэм удмурт литературая программа азинтэ покчиёзо школаослы чаклам дышетон удысъёсты. Соин валче ик со висъяське аслаз аспӧртэмлыкъёсыныз, кудъёсыз, одӥг ласянь, герӟаськемын шор ёзо школаысь дышетон ӧрлэн пуштросэныз, нош мукет ласянь, дышетскисьёслэн арлыд сямъёсынызы но психологиенызы.

Программа вить люкетлэсь кылдытэмын: «Валэктон», «Удмурт литература» предметлэн пуштросэз», «Тематической планирование», «Удмурт литератураез дышетыны кулэ луись материально-технической база» но «Удмурт литератураез дышетыны-валаны юрттӥсь экскурсиос».

«Валэктон» люкетын Программалэн огъя радлыкезлы саклык висъямын, котькуд люкетлэсь пуштроссэ шараямын, туала дышетон удысысь выль документъёсын герӟетъёс возьматэмын. Та люкет пушказ тэрытэ таӵе темаосты: «Дышетон программалы огъя характеристика», ««Удмурт литература» предметлэн тодон-валан басьтонын интыез», «Дышетон предметлы огъя характеристика», «Удмурт литература» предметэз дышетонлэн результатъёсызлы куронъёс» но «Удмурт литература» предметлэн дышетон планын интыез».

«Удмурт литератураез» дышетонын мугъёс (цельёс) но дышетонлэн результатъёсызлы куронъёс пиналъёслэсь пӧртэм ласянь азинскемзэс чакланы дэмлало: личностной, метапредметной но предметной быгатонлыкъёссы ласянь. Программаын та куронъёс ваньмыз лыдэ басьтэмын.

«Удмурт литература» предметлэн пуштросэз» люкет радъямын 5 – 11 классъёслы чаклам гожтосъёсты лыдэ басьтыса. Татын чеберлыко произведениослэн нимъёсынызы ӵош вакчияк аннотация сётэмын, кудӥзъя произведенилэсь огъя проблематиказэ но чеберлыкъя аспӧртэмлыксэ валаны луэ. Котькуд класс пумын пиналъёслэн личностной, метапредметной но предметной быгатонлыкъёссы ласянь куронъёс пуктэмын.

«Тематической планирование» люкет «Удмурт литературалэсь» вань темаоссэ но азинскон сюрессэ чакласа лэсьтэмын. Татын озьы ик дышетскисьлэн ужпӧръёсызлы пыр-поч саклык висъямын.

Берпум кык люкетъёсын дышетонын кулэ луись материально-технической база сярысь ивортон сётэмын, пиналъёслы тодон-валанъёссэс муромытыны юрттӥсь экскурсиос дэмламын.


  1. «Удмурт литература» предметлэн

тодон-валан басьтонын интыез
Литература – кыл искусство – улонэз тодон-валанъя нимысьтыз удыс, чеберлыко «дунне модель». Наука амалэн лэсьтэм «дунне суредлэсь» со трослы пӧртэм луэ: солэн туж вылӥ эмоциональной кужымез, со ачиз быдэс метафора, со сӥё-сӥё пуштросо, со кылдытэ трос ассоциациос, солэн ӧвӧл кыӵе ке точка пуктон пумыз, со кулэ каре ас лыдӟисезлэсь но быгатэмзэ, фантазизэ, творчествое пыриськемзэ. Дышетскисьлэн литература урокъёсын кыл искусствоен пумиськемез – со зэмос чеберлыко шедевръёсын тодматскон но коммуникация ласянь бадӟым опыт басьтон, писательёсын (удмурт но ӟуч, кунгож сьӧрысь, туала но мукет вакытъёсысь) тунсыко ваче вераськон (диалог). Со дуннеысь вань адямиослы-калыкъёслы матын но кулэ луись (общечеловеческой) дунъетъёсын тодматскон, озьы ик удмурт но мукет финн-угор калыкъёслэн духовной опытазы пырон. Сыӵе опыт шӧдӥське удмурт фольклорын но, удмурт литературалэн классикаяз но. Соос асьсэос но – дунне культуралэн люкетэз, со дыре ик соос йӧскалык (национальной) аспӧртэмлыко. Шаерысьтымы калыкъёслэн кыл искусствоенызы тодматскон трос калыкъем Россилэсь быдэс культуразэ тодонэз трослы паськытатэ, валан сётэ, со культура туж узырлыко но туж пӧртэм шуыса, солэн туж бадӟым духовной но нравственной потенциалэз шуыса.

Чеберлыко улон-суредэз, кудӥз лэсьтӥське кыллэн кужымез вылын, «кыл знакъёс» вылын, асьмеос сюлмынымы гинэ ӧвӧл (эмоциос ласянь), йырвизь ласянь но (рационально) сазнатӥськом (сознаём). Юнме гинэ литератураез философиен но, историен но, психологиен но артэ уг пукто, сое улонэз чеберлык ласянь эскерон, человековедение, «улыны дышетӥсь» учебник юнме уг шуо.

«Удмурт литератураез» дышетонын валтӥсь мугъёс (цельёс) таӵе луо:

l лыдњиськонлэсь кулэлыксэ валэктон-пыӵатон но литератураез адямилэсь пушдуннезэ узырмытон понна дышетон; котырысь дуннеез но астэ валан понна, адямилэсь но обществолэсь кусыпъёссэс волятон, пӧртэм пумо диалог тупатыны быгатон понна лыдӟиськон мылкыдэз кенжытон;

l пушдунне (духовность) ласянь вылӥ азинскем адямиез будэтон, кудӥзлэн дунне шоры учконэз (мировоззрениез) адямиез яратон-гажанэн герӟаськемын, йӧскалыко асваланэз вылӥ азинскемын, быдэс Россиез гажась гражданской сознаниез, патриотизмез вирсэраз пыӵатэмын;

l дышетскисьлэсь улонэн кусыпъёссэ (социализацизэ) но быгатонлыкъёссэ (самореализацизэ) юнматон-шараян понна солэсь визьнодзэ (интеллектсэ) азинтон но творческой мылкыдъёссэ ӧръян;

l шаерысьтымы но быдэс дунне литератураысь вылӥ ӟечлыко произведениосты тодон-валан, соосты вольыт но быгатыса лыдӟон но эскерон (таӵе эскерон кыл искусстволэсь тус пуктон амалзэ, произведенилэсь вылтус но пуштрос герӟетъёссэ, искусстволэсь улонэн герӟаськемзэ (историзм) валан вылэ мед пыкиськоз);

l дышетскисьлэсь лыдӟиськыны быгатонзэ азьланьтон, произведенилы комментарий, дунъет лэсьтыны быгатонлыкъёссэ вамышен-вамышен муромытон;

l чеберлыко текстлэсь (яке котькыӵе но верамъёслэсь) пуштроссэс сэрттон-пертчон алгоритмъёсты уже кутыны дышетон, дышетскисьлы аслэсьтыз но текстсэ кылдытыны юрттон, произведение сярысь аслэсьтыз малпанъёссэ вераны, гожтослы дунъет сётыны быгатонлык пыӵатон;

l тужгес но валтӥсь быгатонлыкъёсты но валанъёсты (гожъяно ужлэсь малызэ валэктон, солы план лэсьтон, библиография люкан, пӧртэм источникъёсысь (Интернетысь но) ивортодэт шедьтон но сое киултон) уже кутыны дышетон;

l чеберлыко текстъя басьтэм тодон-валанъёсты огшоры улонын но, дышетскон удысын но, вераськонэз волятонын но быгатыса кутыны дышетон.


  1. Дышетон предметлы огъя характеристика


«Филология» удысэз дышетонын «Удмурт литература» но «Удмурт кыл» предметъёс куспазы люконтэм герӟаськемын. Удмурт литература – со одӥгез тужгес но узыр шыкыс, кудӥсьтыз дышетскисьлэн, вераськон кылзэ узырмытон, вераськон кыл культуразэ ӝутон но ог-огеныд капчи, кулэ кусып (коммуникация) тупатон понна, котьма басьтэмез луэ. Чеберлыко произведениосты пыр-поч дышетон пиналъёслы кыллэсь эстетика ласянь пумтэм функциоссэ валаны но удмурт кыллэсь стилистика ласянь кутӥськись буёлъёссэ шӧдыны юрттэ.

«Литература» предметлэн аспӧртэмлыкез со бордын но – отын кыл искусство но литературатодос (литературоведение) ог-огенызы пӧлэстэмын луо.

Инъет ёзо но шор ёзо школаослы дасям «Удмурт литература» программа котыр ласянь дышетскись пиналъёслэсь пӧртэм арлыдзэс но психологизэс чакласа лэсьтэмын.

5–8-тӥ классъёсын произведениос концентрической, жанрово-родовой но проблемно-тематической принципъёсъя радъямын, 9-тӥ классын – хронологической принципъя, нош 10–11-тӥ классъёсын дэмламын историко-литературной курс (10-тӥ классын литературалэн азинскон сюресэз кылдэм дырысеныз 1950-тӥ аръёсозь эскериське, 11-тӥ классын – 1950-тӥ аръёсысен туннэ нуналозь).

Шор ёзо школаослы дасям ФГОС-лэн куронъёсызъя 10–11-тӥ классъёсын удмурт литератураез дышетон 2 уровенен радъямын луыны кулэ: инъето (базовой) но муромытыса (углубленной) дышетон. Литератураез мургес дышетӥсь пиналъёслы дэмлам произведениос, быдэстоно ужъёс но дышетскисьлэн ужпќръёсыз программалэн пуштросаз но тематической планирование люкетаз «кизили» (*) пусэн возьматэмын, сыӵе амалэн ик дышетонлэн предметной результатъёсыз но пусъемын.

Удмурт литературалэсь азинскон сюрессэ 10–11-тӥ классъёсын дышетыны чакламын таӵе вакытъёсъя:

1. Фольклор

2. Удмурт литературалэн инъетэз (XVIII даурлэн пумыз – 1917-тӥ ар)

3. Удмурт литературалэн 1917–1950-тӥ аръёсы азинскемез

4. Удмурт литературалэн 1950–1980-тӥ аръёсы азинскемез

5. Удмурт литературалэн туннэ но ӵуказе нуналыз (1985–2000-тӥ аръёс)

Куд-ог люкетъёсын дэмласьком тодматскыны Россиысь но кунгож сьӧрысь калыкъёслэн литератураосынызы.

1–5-тӥ люкетъёсын чеберлыко произведениослэн нимъёсынызы ӵош вакчияк аннотация сётэмын, кудӥзъя валаны луэ произведенилэсь огъя проблематиказэ но чеберлыкъя аспӧртэмлыксэ. Произведениез эскеремлэсь азьло авторлэн улонэзлы но творчествоезлы вакчияк обзор сётћське.

Россиысь но кунгож сьӧрысь калыкъёслэн литератураосынызы тодматскон материал дышетскисьлы луонлык сётэ ас мылкыд каремезъя лыдӟиськонзэ но быгатонъёссэ эскерон понна произведение бырйыны. Отын сыӵе текстъёс дэмламын, кудъёсыз тематиказыя, проблематиказыя, жанрзыя, тус пуктон системазыя яке кылдон вакытсыя программая дэмлам удмурт произведениослы матын луо.

Теория но история ласянь материалъёс котькуд классын но программалэн котькуд люкетаз чакламын.


  1. «Удмурт литература» предметэз дышетонлэн

результатъёсызлы куронъёс
Выль стандарт вылэ инъяськоно ке, литератураез дышетонлэсь «емышъёссэ» куиньлы висъяны луоно – личностной, метапредметной но предметной. Берпуметӥзэ эшшо ньыль ёзлы люкыны луэ на (тодон-валанъёс басьтон, дунъетъёсты валан, коммуникация но эстетика удысъёсын азинскон).

Инъет ёзо но шоръёзо школаын «Удмурт литература» предметэз дышетыса, пиналъёслэн таӵе личностной результатъёссы луыны кулэ:

l лулпуш дуннезылэн узырмемез но паськытамез, трос йӧскалыкъем шаермес гажан, удмурт литератураез, мукет калыкъёслэсь лулчеберетсэс валан но гажан мылкыдзы;

l выль тодон-валанъёс басьтон но кусыпъёс тупатон понна ивортодэт сётӥсь трос источникъёсты уже кутыны быгатонзы (кыллюкамъёс, энциклопедиос, интернет ресурсъёс но мукет).

Инъет ёзо но шоръёзо школаын «Удмурт литература» предметэз дышетыса, пиналъёс таӵе метапредметной результатъёс басьтыны кулэ:

l ужпумез валаны быгатон, гипотезаез висъян, материалэз структураезъя радъян, аслэсьтыд малпандэ веран понна аргументъёс шедьтон, верам но гожтэм текстъёсысь герӟетъёсты шедьтон, йылпумъянъёс лэсьтон;

l ужанзэ ас кожаз радъяны быгатон, сое валаса дунъян, озьы ик аслэсьтыз тунсыкъяськонъёссэ валан но азинтыны тыршон;

l ивортодэт удысысь пӧртэм источникъёсын ужаны быгатон, соосты шедьтон, эскерыса быръён, ас ужан удысаз соосты быгатыса кутон.

Инъет ёзо но шоръёзо школаын «Удмурт литература» предметэз дышетыса, пиналъёс таӵе предметной результатъёс басьтыны кулэ:

1) тодон-валан басьтон удысын (в познавательной сфере):

l удмурт но мукет калыкъёслэн фольклорысьтызы, революцилэсь азьло но ХХ даурысь удмурт литератураысь, озьы ик Россиысь калыкъёслэн но кунгожсьӧр литератураосысь валтӥсь ужпумъёсты висъян;

l чеберлыко текстлэсь кылдон вакытэныз герӟаськемзэ валэктыны быгатон, отысь ноку вужмисьтэм дунъетъёсты валан, со дунъетъёслэсь туала вакытэн кусыпъёссэс адӟон;

l чеберлыко гожтосэз сэрттыны-пертчыны быгатон: текстэз дӥньыз (род) но жанрез ласянь тодман; чеберлыко произведенилэсь темазэ, валтӥсь малпанзэ, пафос ласянь аспӧртэмлыксэ валан но валэктыны быгатон, текстысь геройёслы дунъет сётон, соосты одӥг яке трос гожтосъёсысь мукет геройёсын артэ пуктыны но ӵошатыны быгатон;

l произведениысь сюжет, композиция тодметъёссэ, кылчеберман амалъёссэ висъян, гожтослэсь пуштроссэ эскерон дыръя, соослэсь кулэлыксэс валэктыны быгатон (филологической анализлэн инъетэз луэ);

l чеберлыко гожтосэз эскерон дыръя литературатодос удысысь нимкылъёсты (терминъёсты) уже кутыны быгатон;

2) дунъетъёсты валан удысын (в ценностно-ориентационной сфере):

l удмурт литературалэн но лулчеберетлэн узырлыкез пала кыстӥськон, сое мукет калыкъёслэн лулчеберет дунъетъёсынызы ӵошатыны быгатон;

l удмурт литератураысь чеберлыко гожтосъёс сярысь аслэсьтыз малпанъёссэ веран, соосты быгатыса дунъян;

l дышетоно текстъёслы аслэсьтыз валэктонзэ-интерпретацизэ (куд-ог учыръёсы) сётыны быгатон;

l авторлэсь позицизэ валан но со пумысен аслэсьтыз мылкыдзэ валэктон;

3) коммуникация удысын, яке кусыпъёс юнматон ласянь (в коммуникативной сфере):

l пӧртэм жанръем гожтосъёсты кылзыку но лыдӟыку, соосты валан, текстъёсты валаса вольыт лыдӟон но шугъяськытэк юанъёслы валэктыны быгатон;

l проза но драма удысысь текстъёсты яке отысь люкетъёсты удмурт кыллэсь кылтӥрлыксэ но произведениысь цитатосты кутыса мадьыны быгатон; лыдӟем яке кылзэм текстъёсъя пуктэм юанъёслы валэктон сётыны быгатон; монолог амалэн вераны быгатон; диалог кылдытыны быгатон;

l чеберлыко гожтосъя сётэм темая но ужпумъёсъя изложениос но сочинениос (куд-ог учыре эссеос) гожтыны быгатон, классын но гуртын творческой ужъёс быдэсъян, литературая но огъя лулчеберет удысъя рефератъёс, докладъёс гожтон-кылдытон;

4) эстетика удысын яке чеберлыкез валан ласянь:

l литература – со кыллэн узырлыкез но чеберлыкез шуыса валан; литератураез чеберлыклэн куронъёсызъя шӧдон-валан-эскерон, эстетика шӧмез сюлэме пыӵатон;

l кылчеберман амалъёсты кутыса, чеберлыко произведениос гожтыку но кылсуредъёс кылдытыку, автор кыллэсь эстетической кужымзэ висъя шуыса валан но шӧдон.
5. «Удмурт литература» предметлэн

дышетон планын интыез

Удмурт литературалы но кыллы дышетон программа дасямын, Россиысь инъетъёзо школалы юнматэм Федерал дышетон базисной планэз чакласа. Солэн 3-тӥ вариантэз ӵапак дэмламын сыӵе огъядышетон школаослы, кытын дышетон уж мынэ ӟуч кылын, но ӟуч кылъя предмет вӧзы ватсаське на Россия Федерациысь калыкъёслэн одӥгез вордскем кылзы. Со быръем кыл табере пыре базисной планлэн инвариант (воштонтэм яке обязательной) люкетаз. Озьыен, удмурт кыл но литература воштонтэм люкетэ пыре бере, сое школа ас кожаз уг быгаты кулэстыны нокыӵе мугъёсын но. Инвариант люкетын удмурт кыллы но литературалы V–IX классъёсын висъямын арняяз 3 час. Соин ӵош ик БУП луонлык сётэ на вариативной (вошъяськись) люкетысьтыз часъёсты уже кутыны. Тае лыдэ басьтыса, ми дэмласьком на 1 час та вошъяськись люкетысьтыз басьтыны. Озьыен, удмурт кылъя но литературая арняяз луоз 4 час кутыны. Соос пќлысь дышетћсь ас чакламезъя удмурт кыллы но литературалы часъёс висъя.




5 класс

6 класс

7 класс

8 класс

9 класс

Ваньмыз

Удмурт кыл

3 час

3 час

2.5 час

2.5 час

2.5 час

13 час

Удмурт литература

1 час

1 час

1.5 час

1.5 час

1.5 час

7 час

Удм.кыл/Удм.лит.

105/35

105/35

87.5/52.5

87.5/52.5

87.5/52.5

472,5/227,5
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconСочинение ученика 5 класса Федорова Кирилла на тему «Роль моей семьи...

Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconПроблемы медиаобразования (научная школа под руководством А. В. Федорова) Монография
Федоров А. В., Челышева И. В., Новикова А. А. и др. Проблемы медиаобразования (научная школа под руководством А. В. Федорова). Монография....
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconСправочник классного руководителя №9, 2013 г
Автор: Пантелеева О. В., педагог-психолог мбоу гимназия городского округа г. Урюпинск Волгоградской области
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconЧетвертый том «Собрания сочинений» Н. Ф. Федорова практически полностью,...
ТТ. II и III наст изд., а также обширное «Приложение», включающее материалы лиц из окружения Н. Ф. Федорова. Текстологические принципы...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconПрограмма составлена на основе учебной программы «Наша родина Ямал» (автор Федорова Л. В.)
Автор-составитель – Ресухина С. Г. Программа составлена на основе учебной программы «Наша родина Ямал» (автор Федорова Л. В.) регионального...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconА. К. Толстой «Василий Шибанов» «Князь Серебряный»
М. Ю. Лермонтов. Стихотворения: «Кинжал»(1837), «Смерть поэта» (1837), «Дума» (1838), «Воздушный корабль» (1840), «Тучи» (1840),...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Федосеева В. М., Меркулова В. И., Трескот Л. А., Кониенко Э. М, Фархутдинова Г. А., Барановский Е. Н., Акуленко С. И., Мазярчук Л....
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconЛакунарность в юридическом тексте в аспекте перевода пантелеева Д....
Среда обитания. Особенности строения: специализация клеток, два клеточных слоя(наружный и внутренний)
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез icon9-ти классын цикло-блочной системая сложной предложениосъя урок-блокъёс
Озьыен, туала улон школа азе но пуктэ бадзымесь куронъёс., соин валче дышетисьёс но огинтыязы сылыны кулэ овол – ялан выльзэ но умойзэ...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconН. К. Пантелеева
Один из способов, призванных решению этих задач, — активная самостоятельная работа учащихся. Она создает условия для развития...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconАндрея Владимировича Снежневского профессор Г. П. Пантелеева
Я до сих пор благодарна своей профессиональной судьбе за то, что она подарила мне годы непосредственной учебы и работы под руководством...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Познакомить учащихся с жизнью и творчеством Л. Пантелеева. Совершенствовать навыки беглого, правильного, осознанного, выразительного...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconВиниченко О. Д. Литературное творчество Тимира Федорова страница истории школы, города, Кузбасса
Литературное творчество Тимира Федорова страница истории школы, города, Кузбасса
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconРеспублики Коми «Национальная библиотека республики Коми»
Массовые мероприятия: поиск и реализация новых форм: методические рекомендации к Году литературы / сост. И. С. Елисеева; отв ред....
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconРабочая программа по интегрированному краеведческому курсу Учитель Мустафина Т. В
Рабочая программа по курсу «Краеведение» для 4 а класса разработана на основе программы интегрированного краеведческого курса в содержании...
Программа бордын ужазы С. Т. Арекеева (к п. н.), В. Г. Пантелеева (к ф. н.), Л. П. Фёдорова (к п. н.), В. Л. Шибанов (к ф. н.), А. Г. Шкляев (к ф. н.) Огъя редакциез iconЧупрасова Людмила Витальевна обучающаяся 8А класса моу «Богашёвская...
...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск