3)Put the apples (plums) in the plates!





Скачать 37.59 Kb.
Название3)Put the apples (plums) in the plates!
Дата публикации26.06.2014
Размер37.59 Kb.
ТипДокументы
Lesson Plan

Part of the lesson

Teacher

Students

Presentation

I. The beginning of the lesson.

The teacher welcomes the students back to school; says that they are having their first English lesson and they are going to play. The teacher explains that it`s a team game and they should divide the group into two teams.


Divide the group into teams.




II. Warm-up.


The teacher continuous the lesson with a warmer in which the students should answer

the teacher’s questions.

What season is it now?

What are autumn months? What are summer months? What do you like doing in summer? (Any questions connected with the title of the presentation: summer, autumn,…)



Answer the questions.


III. Team game.

  1. Which month is…?

The aim is to revise the ordinal numerals and the names of the months.
2)Colour the balloons!

The aim is to revise

colours.

3)Put the apples (plums) in the plates!

Revision of –ty and

teen numbers.

4)What`s the time?

The aim is to revise how to tell the time by analogue clocks.
5) What are they like?

The aim is to revise some personality adjectives.

6)What are their names?

Revision of the comparative degree of adjectives.

7) Always and Now

The aim is to revise the Present Continuous and Simple Tenses.
8) Where were they?

Revision of “to be” in the Past Simple Tense.

9) What lessons do they have at school?

Revision of ‘School’ vocabulary.

10) In the classroom

Revision of some prepositions of place.

11) Find six school words in the wordsearch.

Revision of ‘school’ vocabulary.



Monitors the class.


Helps the pupils to
mark the score.

Monitors the class.


Helps the pupils to

mark the score.

Monitors the class.

Helps the pupils to

mark the score



One student from each group comes to the front and does the task.


1) Ученик нажимает на”Start”, появляется название месяца. Нужно ответить на вопрос , каким по счёту месяцем он является, выбрав шарик с порядковым числительным. Если ответ правильный, название месяца исчезает.

2)Задания для обеих команд на одном слайде.

Ученики «раскрашивают» шары. Читают название цвета и нажимают на нужную «краску».

‘Раскрашивать’ надо в указанном порядке (цифры).

3) Учащиеся сопоставляют числа, написанные буквами и цифрми; показывают, что знают различия между числительными с окончанием –ty и

-teen

Ученик читает числительное, выбирает соответствующую цифру и нажимает на неё.
4) Ученики отвечают на вопрос «Который час?», щелкают мышкой по часам, надпись перемещается под часы и дети проверяют ответ.
5) Дети отвечают на вопрос и, чтобы проверить ответ, щёлкают мышкой по картинке - ответ перемещается под картинку.

6) Сначала нужно прочитать задание, нажав на “Read!”

Затем ученики отвечают на вопрос и, щёлкнув мышкой по картинке, проверяют ответ.
7)Нужно прочитать предложение, назвать форму глагола, затем нажать на воздушный шарик, чтобы появилась правильная форма глагола.
8) Учащиеся

выбирают правильную форму глагола (was/were), щелкают по ней мышкой. При необходимости вторым щелчком можно убрать слово

9) Учащиеся отвечают на вопрос (в заголовке слайда), затем осуществляется поверка: нажимаем на картинку – появляется ответ

10) Задание читаем, нажав на Read!

Учащиеся отвечают на вопросы (Что над доской? и т.д.). Чтобы проверить правильность ответа, щелкают по названному предмету, появляется предлог.
11)Учащийся нажимает на буквы найденного слова. Если ответ правильный, то при нажатии на последнюю букву появится картинка, слово будет обведено.


IV. The end of the lesson.

Marks the score.

Tells the students how good they were.

Gives the task.

Mark the score.

Если есть возможность опубликовать презентацию на школьном или учительском сайте, то можно дать задание дома поработать теперь самостоятельно.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

3)Put the apples (plums) in the plates! iconHe returned with money which he (put) in his pocket book

3)Put the apples (plums) in the plates! icon2. Put the words into the right column: Lichen, orange tree, cactus,...

3)Put the apples (plums) in the plates! iconИндивидуальный лист заданий на компьютере учащегося
«The usual English meals». Put the sentences in the order: Используйте метод перетаскивания
3)Put the apples (plums) in the plates! iconPut the words in the right order and form question
Юриспруденция. Подготовлен с учетом современного уровня достижений в области правоведения, юридической практики и с использованием...
3)Put the apples (plums) in the plates! iconПрограмма по формированию навыков безопасного поведения на дорогах...
Дарлинг приложила руку к груди: «к сердцу» и воскликнула; to put — класть, помещать; to cry — вопить, кричать; воскликнуть, вскрикнуть),...


Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
100-bal.ru
Поиск